Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
2x Ziekenhuis bezocht, nu vreemde rekeningen
Re: 2x Ziekenhuis bezocht, nu vreemde rekeningen
@Stacey ....we zitten samen in dezelfde club met milioenen andere in USA
Oranje hagelslag...en ZZ tops.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
En hoe moet je dat alles nou overzien als je niet de intellectuele capaciteiten hebt om al die dingen op een rijtje te zetten? Een slechtbetaalde job hebt waardoor je 2 jobs moet combineren en je dus weinig tijd rest om nog rond te liggen bellen voor al die dingen? Is het nou echt teveel gevraagd dat, als je in 1 ziekenhuis gaat, je ook 1 rekening krijgt voor de behandeling? Dat ze het daar zelf onderling maar uitvechten wie welk deeltje moet hebben! 

Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Dat is dus iets waar de VS nu al heel veel aan zou kunnen doen, zorgen dat de zaken veel simpeler zijn en daarmee veel kosten besparen. Helaas blijkt dat in de praktijk erg lastig te zijn.
-
- Amerika-expert
Ja nu heb ik het aan mijn hand, maar wat als je ziek bent van de chemo of in coma?
Moet er even niet aan denken.
Zo sturen de anesthesist en hulpje beiden afzonderlijk hun rekening.
Maar ook het ziekenhuis claimt anesthesie. Bij bellen blijkt dat de laatste rekening voor de machines is.
En dus alledrie betaalt moet worden. Dan volgt er een rekening met een naam van een physician die ik echt niet gezien heb.
Dus ziekenhuis bellen, blijkt dat degene te zijn die me een tetanus prik heeft gegeven.
Het is gewoon niet te volgen. Daarbij betaald de verzekering daar 70% van dus krijg ik weer een herziende rekening van de
prikdame. Maar we moeten ook de 70% van de operatie betalen. Wat dus al mijn max uit of pocket is.
Dus weer de verzekering bellen en dan betalen ze de rekening van de prikdame aan mij en ik moet dan de prikdame weer betalen
En zo ook de anesthesist en hulp en de orthopeed. De rekening van het ziekenhuis zelf met het aangepaste bedrag moeten we nog krijgen.
Maar dat moet ook weer voor een groot gedeelte door de verzekering betaald worden en is een bedrag in de duizenden.
Ben benieuwd of dat ook in een checkje aan mij toegestuurd wordt?
Moet er even niet aan denken.
Zo sturen de anesthesist en hulpje beiden afzonderlijk hun rekening.
Maar ook het ziekenhuis claimt anesthesie. Bij bellen blijkt dat de laatste rekening voor de machines is.
En dus alledrie betaalt moet worden. Dan volgt er een rekening met een naam van een physician die ik echt niet gezien heb.
Dus ziekenhuis bellen, blijkt dat degene te zijn die me een tetanus prik heeft gegeven.
Het is gewoon niet te volgen. Daarbij betaald de verzekering daar 70% van dus krijg ik weer een herziende rekening van de
prikdame. Maar we moeten ook de 70% van de operatie betalen. Wat dus al mijn max uit of pocket is.
Dus weer de verzekering bellen en dan betalen ze de rekening van de prikdame aan mij en ik moet dan de prikdame weer betalen
En zo ook de anesthesist en hulp en de orthopeed. De rekening van het ziekenhuis zelf met het aangepaste bedrag moeten we nog krijgen.
Maar dat moet ook weer voor een groot gedeelte door de verzekering betaald worden en is een bedrag in de duizenden.
Ben benieuwd of dat ook in een checkje aan mij toegestuurd wordt?
-
- Amerika-expert
Mijn handen jeuken zou ik bijna zeggenHockey schreef:Dat is dus iets waar de VS nu al heel veel aan zou kunnen doen, zorgen dat de zaken veel simpeler zijn en daarmee veel kosten besparen. Helaas blijkt dat in de praktijk erg lastig te zijn.

Business Week heeft ooit een artikel geplaatst hoe de VS nu al 300 miljard kan besparen in de zorg:
http://www.businessweek.com/magazine/co ... 717852.htm
En daar staat nog niets in over de enorme onduidelijkhied die hier in dit topic gedocumenteerd is.
http://www.businessweek.com/magazine/co ... 717852.htm
En daar staat nog niets in over de enorme onduidelijkhied die hier in dit topic gedocumenteerd is.
Omdat ik zelf voor een verzekeringsmaatschappij werk, ken ik de "lingo" enigszins en dat maakt het wat makkelijker om de juiste vragen te stellen (en soms om de antwoorden te begrijpen). Maar ik heb zelf ook héél veel telefoontjes moeten plegen om fouten te laten herstellen. En dan vraag ik me toch altijd af hoe de gemiddelde mens die niet in dit wereldje werkt het allemaal moet begrijpen.
Mijn man is maar wat blij dat ik deze zaken altijd regel. Hij is een intelligent mens, maar hij krijgt gewoon de kriebels als hij dit soort dingen ziet. Ik was op reis toen we een rekening van 25000 dollar van een chirurg in de bus kregen, en ik heb hem gauw moeten geruststellen dat we dat ècht niet verschuldigd waren.
Mijn man is maar wat blij dat ik deze zaken altijd regel. Hij is een intelligent mens, maar hij krijgt gewoon de kriebels als hij dit soort dingen ziet. Ik was op reis toen we een rekening van 25000 dollar van een chirurg in de bus kregen, en ik heb hem gauw moeten geruststellen dat we dat ècht niet verschuldigd waren.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Dimple, wat je betaalde is wat een verzekerde gemiddeld moet bijdragen aan co-pay voor een ER bezoekje.
Een aantal jaar geleden had ik een ER bezoek, aansluitend ziekenhuisopname, operatie, bloedtransfusies, en wat daar zo bij hoort. Het ziekenhuis claimde, de verzekeraar vond de rekening te hoog, het duurde een jaar voor alles betaald was (uiteindelijk heb ik enkele honderden dollars extra betaald bovenop de eigen bijdrage omdat ik gestoord werd van de rekeningen van ziekenhuis enz. plus alle post van de verzekeraar, plus alle telefonades die ik zo ongeveer alle weken moest plegen.) De hoogte van de betaling werd vastgesteld via arbitrage, daarvoor werd een apart bedrijf ingeschakeld.
Overigens ik werd donderdagochtends geopereerd (hele buik open) en op zaterdagochtend kon ik naar huis, de verzekeraar vond het toen al duur genoeg klaarblijkelijk.
Een aantal jaar geleden had ik een ER bezoek, aansluitend ziekenhuisopname, operatie, bloedtransfusies, en wat daar zo bij hoort. Het ziekenhuis claimde, de verzekeraar vond de rekening te hoog, het duurde een jaar voor alles betaald was (uiteindelijk heb ik enkele honderden dollars extra betaald bovenop de eigen bijdrage omdat ik gestoord werd van de rekeningen van ziekenhuis enz. plus alle post van de verzekeraar, plus alle telefonades die ik zo ongeveer alle weken moest plegen.) De hoogte van de betaling werd vastgesteld via arbitrage, daarvoor werd een apart bedrijf ingeschakeld.
Overigens ik werd donderdagochtends geopereerd (hele buik open) en op zaterdagochtend kon ik naar huis, de verzekeraar vond het toen al duur genoeg klaarblijkelijk.
We praten alleen maar over geld hier maar voor mij het allerbelangrijkste is wat krijg je ervoor.Er zijn hele grote verschillen naar welk ziekenhuis je gaat of welke docter je neemt.All eerder vermelde ik dat een slechte goedkope docter mijn vrouw in het gips had gstopt en zij daarna zonder extras waarschijnlijk 50% gebruik van haar hand had verloren.In USA ik zou een ieder aanraden altijd voor een tweede opinie te gaan in elk geval.Gelukkig werd mijn vrouw geopereerd inplaats van gips dan heb
je weer docters die beter zijn in stitches en soms haast geen lidteken achter laten of een docter die later het plastish bijwerkt.Sommige docters hier just dont care maar dat zal in Holland ook wel zo zijn en sommige ziekenhuizen hier ga ik gewoon de deur niet in.Je komt daar zieker uit dan dat je er in kwam.

- dimple
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Ik ben benieuwd hoe het dan zit met de toeries zoals wij.
Wij hebben een goede ziektekostenverzekering en reisverzekering. Kunnen wij het in hetzelfde pakket komen te zitten? Een bulk aan facturen, hoge kosten etc?
Hoe werkt dit?
En wat naar dat dit voor jullie zo moet lopen zeg! Jeetje dat lijkt me allemaal wel erg heftig hoor!
Wij hebben een goede ziektekostenverzekering en reisverzekering. Kunnen wij het in hetzelfde pakket komen te zitten? Een bulk aan facturen, hoge kosten etc?
Hoe werkt dit?
En wat naar dat dit voor jullie zo moet lopen zeg! Jeetje dat lijkt me allemaal wel erg heftig hoor!
-
- Amerika-expert
Ik denk dat je als toerist inderdaad de onoverzichtelijke rekeningen wel zult krijgen, zoals ook blijkt uit de verschillende topics er over op het forum. Maar dat de nl- ziektekosten verzekering heel anders in elkaar steekt. Ten eerste is er een veel lager ( en landelijk toch? ) eigen risico van $ 200,- in NL.
- tcoppers
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Dat is ook wat mij nu ervan weerhoudt naar de VS te gaan, simpelweg omdat ik op de wachtlijst sta voor een
levertransplantatie. Momenteel goed het redelijk, maar dat kan echt van de ene op de andere dag
omslaan. Ook in de eerste jaren na transplantatie zou ik niet durven te gaan.
Gewoon omdat
ook dan in de eerste jaren er nog van alles mis kan gaan. En ik wil niet weten wat er dan voor
kosten op me af komen. Ik kijk nu regelmatig bij mijn zorgverzekeraar na wat hij allemaal voor
mij moet betalen. Ik schrik af en toe echt van de bedragen die ik dan zie. En dan is dat nog niet alles.
levertransplantatie. Momenteel goed het redelijk, maar dat kan echt van de ene op de andere dag
omslaan. Ook in de eerste jaren na transplantatie zou ik niet durven te gaan.

ook dan in de eerste jaren er nog van alles mis kan gaan. En ik wil niet weten wat er dan voor
kosten op me af komen. Ik kijk nu regelmatig bij mijn zorgverzekeraar na wat hij allemaal voor
mij moet betalen. Ik schrik af en toe echt van de bedragen die ik dan zie. En dan is dat nog niet alles.
Groetjes Theo.
Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Toen wij op urgent care waren zei de secretaresse dat mn man behandeld werd op voorwaarde dat we de hele rekening cash betaalden. Wat we ook gedaan hebben.
Omdat het al geleden is van november vorig jaar zullen we toch niets meer krijgen denk ik?
Omdat het al geleden is van november vorig jaar zullen we toch niets meer krijgen denk ik?
Groetjes,
Carine
Carine
Ik denk dat het antwoord is altijd een tweede opinie laten doen en als nodig zelfs een derde als het om iets belangrijks gaat en niet zomaardimple schreef: Hoe werkt dit?
direct in zee gaan met iemand die werkt op een ER anders dan alleen het hoogst noodzakelijke.
-
- Amerikakenner
Beste is om bij een spoed behandeling een verkeerd adres op te geven in NL dan hoor je er niks meer van
De hele gezondheidszorg is hier een grote dievenbende die maar rekeningen blijft sturen en sturen.
Mijn vrouw had vorig een CT SCAN nodig van haar hoofd na een ongeluk op haar werk. We kregen wel 4x een andere rekening terwijl de verzekering van het ziekenhuis waar ze werkt alles zou betalen. Na tig telefoontjes en brieven waren we er eindelijk van af, als t goed is. Maar je weet nooit of er over 1 jaar nog iets komt ?
Mijn vrouw werkt in een ziekenhuis en als je de verhalen hoort dat men therapie doet met mensen die op sterven liggen om maar te kunnen claimen bij de verzekeringen zakt echt je broek af en wordt ik alleen maar heel erg boos.
Als je zelf naar een doktor gaat zie je al hoe t werkt hier. Elke dokter heeft wel 4 of 5 assisten in dienst om de verzekeringen op te lichten !
Maar gelukkig las ik vanmorgen dat in NL t zelfde gebeurt dus het is gewoon de hebzucht van deze tijd !
Lees dit artikel maar in de Volkskrant !

De hele gezondheidszorg is hier een grote dievenbende die maar rekeningen blijft sturen en sturen.
Mijn vrouw had vorig een CT SCAN nodig van haar hoofd na een ongeluk op haar werk. We kregen wel 4x een andere rekening terwijl de verzekering van het ziekenhuis waar ze werkt alles zou betalen. Na tig telefoontjes en brieven waren we er eindelijk van af, als t goed is. Maar je weet nooit of er over 1 jaar nog iets komt ?
Mijn vrouw werkt in een ziekenhuis en als je de verhalen hoort dat men therapie doet met mensen die op sterven liggen om maar te kunnen claimen bij de verzekeringen zakt echt je broek af en wordt ik alleen maar heel erg boos.
Als je zelf naar een doktor gaat zie je al hoe t werkt hier. Elke dokter heeft wel 4 of 5 assisten in dienst om de verzekeringen op te lichten !
Maar gelukkig las ik vanmorgen dat in NL t zelfde gebeurt dus het is gewoon de hebzucht van deze tijd !
Lees dit artikel maar in de Volkskrant !
MY FACEBOOK / Kom op de koffie in Alberquerque New Mexico en neem aub stroofwafels mee.
Spijker op zijn kop..... 

-
- Amerika-expert
Als je verzekerd bent, altijd de ambulance laten komen, want dan zetten ze je in een andere rij: die van mensen met verzekering.Staceybeesie schreef:Ik zat daar op zondag avond met een snee in mijn hand 5 uur te wachten op hechtingen en de wacht kamer zat vol met mensen en kinderen met een kuchje.
Door lang voordat je in het ziekenhuis beland, en daarmee je capaciteiten voor het afhandelen van dit soort onzin verliest of vermindert, met iemand afspraken over maken en die persoon power of attorney geven. Of bij een HMO verzekeren ipv. een PPO: bij Kaiser Permanente b.v. staan de dokters op salaris en heb je op geen enkele wijze met die hele papierhandel te maken.kastelke schreef:En hoe moet je dat alles nou overzien als je niet de intellectuele capaciteiten hebt om al die dingen op een rijtje te zetten?
Gr., Flipje