Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hoe ziet een amerikaans paspoort eruit
Re: Hoe ziet een amerikaans paspoort eruit
100 pct een scam, beste raad is reeds gegeven, alle contact verbreken.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Komt me 'zóóó' bekend voor dit verhaal. Ik kende een paar jaar geleden een weduwe van rond de 60. Zij zat op een muziek chatsite en had daar contact gekregen met een Amerikaan. Leuke man volgens haar, hij had haar een foto gestuurd, ze belde regelmatig met hem, skypte met hem en hij zou haar op komen zoeken. Hij werkte bij de FBI als accountant en toen ik dat hoorde gingen bij mij al alarmbellen rinkelen. Dit soort olpichters zijn vaak piloot of werken bij de FBI of hebben een ander tot de verbeelding sprekend beroep.)
Hij zou naar Nederland komen maar de dag dat hij zou komen belde hij, hij had een ongeluk gehad en kon niet komen (hij stuurde zelfs foto's van zijn beenwond) Daarna zat hij ineens in Londen en zou naar Nederland komen maar op weg naar het vliegveld was hij ontvoerd omdat hij teveel wist (?) Hij was weer vrijgelaten maar al zijn geld en creditcards waren gestolen. Daarna heeft hij nog een ongeluk met een taxi gehad en toen hij weer op het punt stond om naar Nederland zou komen kreeg ze ineens een telefoontje van hem dat zijn dochter verongelukt was.
Die kennis was er helemaal kapot van dat dat meisje dus dood was. Dit was voor mij de druppel en ik heb haar een mail gestuurd met mijn sterke vermoedens dat het een oplichter was en waarom ik dat dacht. Ik kreeg een mail terug dat het absoluut allemaal waar was, dat ze zelfs zijn moeder aan de telefoon gehad heeft en dat iedereen helemaal stuk zat over de dood van dat meisje. Ik heb daarna niet meer verder gemaild naar haar maar kwam haar een paar weken daarna nog tegen op straat. Haar Amerikaan zou nu echt naar Nederland komen en zijn zoon van 14 zou bij die haar in Nederland gaan wonen want dat was beter voor hem (?)
Hoe het verder afgelopen is weet ik niet, ik heb haar niet meer gesproken maar iets zegt me dat hij haar nooit is op komen zoeken.
Het trieste is dat ze een jaar daarvoor ook via dezelfde site contact had gekregen met een Amerikaan uit Seattle. Ze was helemaal verliefd op die man en hij zag er leuk uit (klopt, ik heb zijn foto gezien) Hij had op een gegeven moment geld voor een operatie nodig en dat had hij niet. Maar hij had nog obligaties tegoed via een rechtszaak maar dat ging nog even duren en of zij zolang geld kon voorschieten. Dat heeft ze gedaan en ze is daar op een gegeven moment zelfs heen gevlogen om hem te ontmoeten want ze was helemaal verliefd. De ontmoeting viel heel erg tegen, hij bleek een stuk ouder dan op zijn foto, hij stonk, zijn huis was oud en vervallen en zijn dochter behandelde haar als een stuk vuil. Ze heeft hem nog meer geld gegeven want zijn auto ging ook ineens stuk.
Uiteindelijk is ze gedesillusioneerd terug naar Nederland gevlogeen. Ze was al haar spaargeld kwijt en was compleet blut. Toch geloofde ze nog steeds niet dat ze opgelicht was, een jaar later geloofde ze nog steeds dat hij die obligaties binnenkort kon verzilveren en dat ze dan haar geld terugkreeg.
Ik vind het ongelooflijk zielig maar ik kon niet tot haar doordringen. Ik heb het opgegeven.
Hij zou naar Nederland komen maar de dag dat hij zou komen belde hij, hij had een ongeluk gehad en kon niet komen (hij stuurde zelfs foto's van zijn beenwond) Daarna zat hij ineens in Londen en zou naar Nederland komen maar op weg naar het vliegveld was hij ontvoerd omdat hij teveel wist (?) Hij was weer vrijgelaten maar al zijn geld en creditcards waren gestolen. Daarna heeft hij nog een ongeluk met een taxi gehad en toen hij weer op het punt stond om naar Nederland zou komen kreeg ze ineens een telefoontje van hem dat zijn dochter verongelukt was.
Die kennis was er helemaal kapot van dat dat meisje dus dood was. Dit was voor mij de druppel en ik heb haar een mail gestuurd met mijn sterke vermoedens dat het een oplichter was en waarom ik dat dacht. Ik kreeg een mail terug dat het absoluut allemaal waar was, dat ze zelfs zijn moeder aan de telefoon gehad heeft en dat iedereen helemaal stuk zat over de dood van dat meisje. Ik heb daarna niet meer verder gemaild naar haar maar kwam haar een paar weken daarna nog tegen op straat. Haar Amerikaan zou nu echt naar Nederland komen en zijn zoon van 14 zou bij die haar in Nederland gaan wonen want dat was beter voor hem (?)
Hoe het verder afgelopen is weet ik niet, ik heb haar niet meer gesproken maar iets zegt me dat hij haar nooit is op komen zoeken.
Het trieste is dat ze een jaar daarvoor ook via dezelfde site contact had gekregen met een Amerikaan uit Seattle. Ze was helemaal verliefd op die man en hij zag er leuk uit (klopt, ik heb zijn foto gezien) Hij had op een gegeven moment geld voor een operatie nodig en dat had hij niet. Maar hij had nog obligaties tegoed via een rechtszaak maar dat ging nog even duren en of zij zolang geld kon voorschieten. Dat heeft ze gedaan en ze is daar op een gegeven moment zelfs heen gevlogen om hem te ontmoeten want ze was helemaal verliefd. De ontmoeting viel heel erg tegen, hij bleek een stuk ouder dan op zijn foto, hij stonk, zijn huis was oud en vervallen en zijn dochter behandelde haar als een stuk vuil. Ze heeft hem nog meer geld gegeven want zijn auto ging ook ineens stuk.
Uiteindelijk is ze gedesillusioneerd terug naar Nederland gevlogeen. Ze was al haar spaargeld kwijt en was compleet blut. Toch geloofde ze nog steeds niet dat ze opgelicht was, een jaar later geloofde ze nog steeds dat hij die obligaties binnenkort kon verzilveren en dat ze dan haar geld terugkreeg.
Ik vind het ongelooflijk zielig maar ik kon niet tot haar doordringen. Ik heb het opgegeven.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is triest he Marjon, dat je die dingen onder je ogen ziet gebeuren, en dat mensen je dan niet geloven. 
Maar he, je kan niet meer doen dan je best. En als mensen dan echt nog goedgelovig willen zijn, dan moeten ze het zelf maar weten.
Ik ben in ieder geval blij dat Ingrid snel genoeg in de smiezen kreeg dat het allemaal niet echt klopte.

Maar he, je kan niet meer doen dan je best. En als mensen dan echt nog goedgelovig willen zijn, dan moeten ze het zelf maar weten.
Ik ben in ieder geval blij dat Ingrid snel genoeg in de smiezen kreeg dat het allemaal niet echt klopte.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Mijn nieuwsgierigheid gebiedt mij toch te vragen om die foto's 

- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
En toch zijn er voorbeelden dat het wel waar bleek te zijn....
Maar de uitzondering bevestigd de regel... (maar volgens mij vroegen die nooit om geld...)
Maar de uitzondering bevestigd de regel... (maar volgens mij vroegen die nooit om geld...)
If you can dream it...
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als ik ooit een nieuwe relatie op zou moeten bouwen, zou ik heel snel gaan lopen van iemand die mij geld begint te vragen! Zeker als je elkaar nog maar amper kent.
Eender welke nationaliteit die persoon heeft.

Elke
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Klopt, maar wel erg fraudebestendig.Ko-Mar schreef:Wat ziet zo'n paspoort er mooi uit. En wat is een nederlands paspoort dan maar saaiiii

2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- Ingrid1958
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
@ dejaVu
ps voor geinteresseerden: ik ga hier meer werk van maken, ik wil de datingsite inlichten, mogelijk dat zij er iets mee kunnen en ik heb collega's die als digitale rechercheur misschien ook wel zijn IP-adres kunnen traceren, ik weet niet of je aangifte zou kunnen doen als je "bijna"opgelicht bent, maar ook dat vraag ik na.
bedoel je dat je de foto's wil zien van die kerel? begrijp niet goed welke foto's je bedoelt, zijn foto komt overeen met de foto op zijn paspoort,DejaVu schreef:Mijn nieuwsgierigheid gebiedt mij toch te vragen om die foto's
ps voor geinteresseerden: ik ga hier meer werk van maken, ik wil de datingsite inlichten, mogelijk dat zij er iets mee kunnen en ik heb collega's die als digitale rechercheur misschien ook wel zijn IP-adres kunnen traceren, ik weet niet of je aangifte zou kunnen doen als je "bijna"opgelicht bent, maar ook dat vraag ik na.
Mijn idee, kan nooit geen zuivere koffie zijn, volgens mij zou dat de laatste persoon moeten zijn aan wie je zo iets durft of wil vragen. Nogmaals bedankt voor alle reacties,kastelke schreef:Als ik ooit een nieuwe relatie op zou moeten bouwen, zou ik heel snel gaan lopen van iemand die mij geld begint te vragen! Zeker als je elkaar nog maar amper kent.Eender welke nationaliteit die persoon heeft.

1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England
http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England
Yup! Je zou zelfs zijn foto door Google heen kunnen halen zodat je kan zien of die ergens bekend staatIngrid1958 schreef: bedoel je dat je de foto's wil zien van die kerel?

- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Waarschijnlijk is die foto gewoon van internet gehaald.
Ik herinner me dat ik ook eens vrouwen bij Oprah gezien heb die opgelicht waren door een man.
Hij zei piloot te zijn (!) en bouwde via een datingsite contacten op met allerlei vrouwen. Die vrouwen waren stapelverliefd en hij had ze zelfs huwelijksaanzoeken gedaan. Een aantal had hem geld gestuurd. Hij zou uiteindlijk overkomen naar zijn "bruid" om te trouwen.Ik hoef er denk ik niet meer bij te vertellen dat die vrouwen vergeefs in hun mooiste kleren op het vliegveld stonden te wachten.
Toen het uitgezocht werd bleek de foto van een mannelijk fotomodel te zijn die zich er niet van bewust was dat zijn foto op die manier misbruikt was.
Ik herinner me dat ik ook eens vrouwen bij Oprah gezien heb die opgelicht waren door een man.
Hij zei piloot te zijn (!) en bouwde via een datingsite contacten op met allerlei vrouwen. Die vrouwen waren stapelverliefd en hij had ze zelfs huwelijksaanzoeken gedaan. Een aantal had hem geld gestuurd. Hij zou uiteindlijk overkomen naar zijn "bruid" om te trouwen.Ik hoef er denk ik niet meer bij te vertellen dat die vrouwen vergeefs in hun mooiste kleren op het vliegveld stonden te wachten.
Toen het uitgezocht werd bleek de foto van een mannelijk fotomodel te zijn die zich er niet van bewust was dat zijn foto op die manier misbruikt was.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kan inderdaad 'omgekeerd zoeken', dus via de foto zoeken waar de bron van de foto ligt. Maar dat is niet altijd simpel hoor. Als je de foto niet kan vinden, wil het niet zeggen dat hij 'echt' is.
Elke
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
en hoe doe je dat dan omgekeerd zoeken op basis van foto's???
If you can dream it...
Bij google afbeeldingen op het fotocamera'tje klikken naast de zoekbalk.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb het zelf nog niet gedaan, maar hier kan je oa lezen hoe het werkt:
http://www.photofacts.nl/fotografie/rub ... search.asp
http://www.photofacts.nl/fotografie/rub ... search.asp
Elke
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar dat is dan van een foto die al op google gevonden is, terwijl Ingrid juist wil vertrekken vanuit een foto die zij heeft, om te kijken of die ook op Google terug te vinden is. Omgekeerd zoeken dus.DejaVu schreef:Bij google afbeeldingen op het fotocamera'tje klikken naast de zoekbalk.
Elke
- Ingrid1958
- Amerikakenner
klopt ELke, ik heb foto's van hem via de mail ontvangen, niet via internet, de optie om via google foto's op te sporen ken ik niet, echter hoe meer mensen hem zien hoe minder makkelijk het hem moet lukken geld af te troggelen. Ik zelf werk bij de politie, weliswaar op een boekhoud afdeling, maar ik heb wel ingangen om het een en ander uit te laten zoeken na dit weekend om te kijken of ik en hoe ik er iets mee kan. ik hou jullie op de hoogte of dit gaat lukken.
1982 Florida
Maar op dat cameratje klikken en dan upload jouw bestand is toch ook omgekeerd zoeken?kastelke schreef: Maar dat is dan van een foto die al op google gevonden is, terwijl Ingrid juist wil vertrekken vanuit een foto die zij heeft, om te kijken of die ook op Google terug te vinden is. Omgekeerd zoeken dus.
- Ingrid1958
- Amerikakenner
@dejaVu, ik heb het op de omgekeerde manier gedaan,
foto's die ik van hem gekregen had opgeslagen en het zoeklampje gebruikt; BINGO !!, ik kwam op een site terecht van romance scam.com, en ja wel there he was, onder een andere naam natuurlijk. Heel wat wijzer geworden in een paar minuten, bijna dezelfde werkwijze en zelfde zielige story.
Echt exit.

Echt exit.
1982 Florida
-
- Amerika-expert
- Contacteer:

Deze dame heeft hij dus niet beet gehad! Goed gedaan, Ingrid! En geef dit zeker door aan die datingsite, dan kan je aan de manier waarop zij hier mee omgaan ook zien hoe serieus zij hun gebruikers nemen! (en je conclusies trekken voor de volgende keer, goed of slecht)
@DejaVu: ik wist niet dat het zo ook kon.
Elke
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 2391 Weergaves
-
Laatste bericht door MBA93x
-