Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe zijn Amerikanen?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
DejaVu
Amerika-expert

Re: Hoe zijn Amerikanen?

Bericht door DejaVu »

*gooit helmpie van zijn hoofd af*

Diep diep teleurgesteld!

:mrgreen:
renellen2
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door renellen2 »

Ziva schreef:
- Wees hoffelijk in Amerika. De deur voor iemand openhouden is hier heel normaal en je wordt al snel als onbeleefd gezien als je dat niet doet. Verder wacht je netjes op je beurt. Je gaat dus niet voor iemands gezicht dat ene potje van een schap in de supermarkt graaien als iemand anders ervoor staat. Je wordt geacht te wachten tot die persoon klaar is.
- Geef mensen de ruimte. Omdat je veel ruimte hebt is alles ook groter en ruimer opgezet. Maak er gebruik van en geef mensen de ruimte. Ga dus niet met je winkelwagentje bovenop iemands lip staan of vlak langs mensen lopen.
- Het woord "Sorry" wordt hier heel vaak gezegd. Ook op momenten dat je denk "huh?? wat heb ik nou gedaan dan". Trek je hier niets van aan. Het is meer een soort beleefdheid dan dat je je moet gaan afvragen wat je verkeerd gedaan hebt. Mensen passeren je vaak met veel ruimte en dan nog zeggen ze "Sorry".
- Steek nooit je middelvinger op of gebruik worden als F**k of S**t. Hoe gek het ook klinkt want het komt hier vandaan zou je denken, het is echt zwaar beledigend om dat te doen en die scheldwoorden te gebruiken. Helemaal in het bijzijn van jongere kinderen, niet doen.
Mi zijn de meeste dingen die hier genoemd worden normale omgangsvormen maar in terugkomend in Nederland zijn dit vaak de zaken die mij mateloos irriteren omdat de gemiddelde Nederlander deze omgangsvormen niet hanteren :wink:
Van 1998 tot en met 2007 verschillende amerika reizen, 2009 Noordwesten http://renellen.reismee.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; en reis mee met onze camperreis in het zuidwesten juni 2011 http://ellenrenejaydin.reismee.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

renellen2 schreef:....omdat de gemiddelde Nederlander deze omgangsvormen niet hanteren :wink:.....
hoe ziet de gemiddelde Nederlander eruit? :wink: (helmpje op,riempjes vast)
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

YES!

*het is zaterdag dus vikinghelm op*
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Vikinghelm? Bedoel je dan die met horens er op? Besef dan dat je uiterst kwetsbaar bent, want niks is makkelijker dan zo'n hoorn vastgrijpen en die helm van je hoofd rukken, of een wapen nemen en tegen die hoorn slagen. De kans dat echte vikingen zo'n helm ooit gedragen hebben, is dus zeer klein.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Ik ben al aan het oefenen voor het EK

Afbeelding
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Amerikanen

Bericht door DVDGuy »

Kim1046 schreef:amsterdam zijn stadse mensen
utrecht zijn ze beetje star ( sorry mensen uit utrecht )
brabant zitten de boertjes
:D

maar ok..geen algemene do's and don'ts?
Beetje vooroordeel niet? :wink:

De ene mens is de andere niet en al die typeringen doen individuen geen recht.

Ik kom oorspronkelijk uit Amsterdam en woon inmiddels ruim 13 jaar in Brabant; maakt mij dat een stadse boer of een boerse stadsmens? :blink:

Mijn ervaring is dat de manier waarop jij je opstelt naar anderen, vaak de sleutel is hoe anderen zich naar jou opstellen; je zou het ook respectvol kunnen noemen.
Alannah
Amerika-ontdekker

Bericht door Alannah »

Zolang je gewoon beleefd en vriendelijk bent zijn de meeste mensen ook gewoon vriendelijk; waar ook ter wereld. Zolang je vriendelijk bent en je gezonde verstand gebruikt zal het allemaal vast wel goed gaan.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Helemaal waar Alanah! Sluit ik me bij aan.

Ik vind het overigens wel grappig dat Dento zegt dat hij meer middelvingers heeft gezien in Amerika dan in Nederland, ik heb echt precies het omgekeerde. Sterker nog, er zijn tijden dat ik hem graag zou willen uitsteken (met name in het verkeer) maar dan denk "Oh nee, doen we maar niet" terwijl ik dat in Nederland allang gedaan had.

Dus of waar ik woon is dat anders dan waar jij woont of je rijdt echt op een dusdanige manier dat je mensen blijkbaar enorm kwaad maakt haha.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik heb wel eens achter Dennis aangereden. Ik kreeg toen ook de vinger :lol:
Volgens mij houden ze in Colorado niet van Volkswagens :wink:
Oh wacht ik moest plankgas rijden om hem bij te houden
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Volgens mij reden jullie allebei achter mij aan, en ik reed niet zo hard. Dennis slingert waarschijnlijk teveel :lol:
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Over onze motorcoureur (het stipje aan de horizon) heb ik het nog niet eens gehad :lol:
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ja hallo, wacht effe... ik moest Loek bijhouden, hè, anders was ik gigantisch verdwaald :lol:
ned in MO schreef:Oh wacht ik moest plankgas rijden om hem bij te houden
Kom, kom, die V8 van jouw Touareg zou geen problemen moeten hebben gehad om mij bij te houden :mrgreen:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Nee dat was het ok niet maar ik overdrijf graag :lol:
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Ik weet niet wat de topsnelheid is van de nieuwe auto van Mark. Hij zal volgens mij wel tijd verspelen vanwege het regelmatig moeten tanken. :mrgreen:
Groet,

Old Faithful
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer