Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

huis kopen in de VS...

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

rperre schreef:Nederland = weinig land beschikbaar (om te bouwen) = hoge huizen prijzen

VS (over het algemeen) = meer land beschikbaar voor bebouwing = lagere huizen prijzen

Of ik nu hier in Dothan een huis bouw, of ik bouw precies hetzelfde in b.v. Panama City beach, zou ik het hier voor $150,000 verkopen en in PCB voor zo'n $300,000. en de bouwprijzen zijn niet veel meer dan hier in Dothan! :shock: Uitrekenen je winst, waar wil je nu liever bouwen?
(rara waar gaat Richard de volgende huizen bouwen???? :wink: )

Natuurlijk zijn er uitschieters hier en daar zoals in de grote steden en aan het strand, maar over het algemeen is wat ik hier boven beschreef van toepassing.

Natuurlijk zijn er nog meer variabelen zoals hypotheek rente en gemiddelde inkomsten van de mensen, maar je begrijpt hopenlijk wat ik bedoel!

Richard
Lets see, dat 150K huis in Dothan kost 1.5 milion in San Francisco.
Richard gaat in San Francisco bouwen.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

LOL, het was maar een voorbeeld mensen!

Maar de grond in San Fransisco is zo'n beetje onbetaalbaar!!! Net als in de meeste andere grote steden!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

In Nederland sluit je een koopkontrakt met de verkoper en alles wat aard- en nagelvast is behoort tot het gekochte.
Dus ook de keuken de open haard en de tuinhekjes.
Ik hoor altijd van onverwachte moeilijkheden en discrepanties bij een closing, er moet dan tijdens de closing nog onderhandeld worden over allerlei zaken
Ook heb al eens een film gezien waarbij na de closing diverse zaken bleken te zijn verwijderd omdat die volgens de verkoper niet bij het verkochte behoorden.
Het betrof hiier de keuken, de openhaard, de trap, de voordeur, leidingen en kranen, de luiken voor de ramen enz enz.
Wat is er waar van deze verhalen, wordt er geen sluitend contrakt gemaakt voor men aan een closing begint?
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Ik heb in NL verschillende huizen gekocht en verkocht, en daar bleef bij overdracht minder aan het huis zitten dan hier. Het is niet ongewoon als je in NL een huis koopt, dat er geen vloerbedekking in zit, alle lampen zijn verwijderd, en er geen plank meer in de kast of wand zit.

Als je in de US een huis koopt zit er vloebedekking in, alle lichtpunten werken en de meeste keuken apparatuur hoort ook bij het huis (ook een nieuw huis), dus zaken als een vaatafwasser, magnetron, oven, fornuis en ijskast horen gewoon standaard bij het huis. Bij bestaande huizen ziet men zaken als gordijnen en andere "window coverings" (luxaflex bijv.) als onderdeel van het huis. Tijdens onderhandelingen worden zaken als de wasmachine en droger ook nog weleens als onderdeel van het huis gezien, maar bij de closing vinden geen onderhandelingen meer plaats. Alles is beslist na de "final walkthrough", wat op dat moment onzeker is wordt dan nog schriftelijk vastgelegd.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Wat loek zegt!

Als je in de VS een huis koopt zit er alles in, BEHALVE een koelkast. Meestal laten de mensen die een bestaand huis verkopen deze echter ook in het huis (omdat het past). Ik weet dit omdat ik huizen aan het bouwen ben, en je kunt zo het huis in, alleen een koelkast kopen en je zit gebijteld! Dus ook alle lichtpunten zijn voorzien van een "mooi" :roll: (soms) lampje en geen bouwlampen zoals in NL.

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ik heb hier nog nooit een huis zonder koelkast gezien, nieuw of al bewoond. Volgens mij is het hier in Virginia gewoon om die er ook in te laten staan als je verhuisd. Wel zo makkelijk, de koelkasten hier zijn zulke bakbeesten! Ik hoop, dat er voorlopig niets met die van ons gebeurt, want hij kan volgens mij nauwelijks door de deur!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
reivax
Amerikafan

Bericht door reivax »

:offtopic: ... heb mij ook een side by side aangeschaft enkele jaren geleden... is een kraan bij te pas gekomen :shock: :lol: ...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer