Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kraamzorg

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Kraamzorg

Bericht door Jostravels »

Ik heb gelukkig maar 1 ziekenhuis hoeven 'testen', dus wellicht is het elders minder goed geregeld, maar ik weet dat er bij ons in de buurt nog wat andere ziekenhuizen zijn waar het goed geregeld is tegenwoordig.
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Mijn ervaring van 7 jaar geleden is ook heel anders, 3 op een kamer, geen keuze met eten (ik kan me nog het smakeloze brood met idem beleg herinneren), en voldoende 'borstvoedings-advies' om de bv binnen een week om zeep te kunnen helpen.
Terug in Texas!
Jostravels
Amerikakenner

Maar goed dat er vooruitgang geboekt is dan!
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Wat typisch dat de ervaringen per ziekenhuis dan zo kunnen verschillen! Ik ben ook twee keer om medische redenen in het ziekenhuis bevallen (inmiddels alweer 19 en 16 jaar geleden) en vond het een fantastische ervaring. Personeel was ontzettend lief en zorgzaam, voor Jerry werd een bed geplaatst op de verloskamer toen bleek dat het allemaal wat langer ging duren bij de geboorte van onze oudste. Ik kon kiezen voor pijnstilling, maar dat wilde ik zelf absoluut niet. Mijn man en moeder konden op lijsten invullen wat ze wilden eten en dat werd keurig verzorgd. Ik moest beide keren 1 nachtje na de bevalling in het ziekenhuis blijven en lag alleen op een kamer met het babybedje naast me en de verpleging kwam regelmatig kijken of ik iets nodig had. Niets dan lof dus van mijn kant!
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Jostravels
Amerikakenner

Precies, zo was het bij mij deze maand dus ook. Fijn dat dat bij jou zo'n tijd geleden ook al goed geregeld was!
ninchursanga
Amerika-ontdekker

Bericht door ninchursanga »

Leuk onderwerp, ook al heb ik zelf geen kinderen. Ik heb in verschillende landen gewoond waar ik wel vriendinnen/familie had die kinderen hebben en de bevallingscultuur verschilt erg per land.
Je zou ook in het forum van expatica kunnen kijken, daar vindt je ook veel discussies van buitenlanders die in Nederland bevallen en kun je lezen over de verschillen. Veel buitenlanders vinden dat thuis bevallen maar niks, trouwens maar waarderen wel de kraamzorg.

Overigens heeft de V.S. in vergelijking met andere meer ontwikkelde landen een relatief hoge kindersterfte, kun je hier http://www.prb.org/Publications/Datashe ... sheet.aspx nalezen. Dat vindt ik wel erg frappant.
Karlijndewit
Amerika-newbie

Bericht door Karlijndewit »

Deze discussie is al enige tijd gestopt, maar ik heb nog wel wat vragen die met dit onderwerp te maken hebben. Ik vertrek met mijn man (voor zijn werk) aanstaande september naar Chicago voor twee jaar. Ik wil graag weer zwanger worden (van de 2e) en hopelijk lukt dat ook in die twee jaar dat we daar zitten. Ik heb al vanalles gelezen over ziekenhuisbevallingen, kraamzorg (het gebrek aan) en verzekeringen (goed regelen!). Maar hoe zit het tijdens de zwangerschap? In NL krijg je regelmatig echo's. Vooral de medische echo met 20 weken is erg belangrijk. Doen ze dat ook in Amerika? Sta je gedurende je zwangerschap ook onder controle bij een soort verloskundige? En de medische zorg voor het kind na de bevalling: krijgt de baby ook een gehoortest, hierlprik, etc? En zijn de vaccinaties gelijk aan die in Nederland?

Hopelijk kan iemand mij helpen met mijn vragen. Alle informatie is welkom!!
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Veel plezier met lezen en waarschijnlijk heel veel antwoorden op jouw vragen in what else: Een forum natuurlijk

http://www.mybirthcare.com/forum/
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Welkom op het forum Karlijndewit ! :thumbup:

Er zijn hier op het forum ook nederamerikanen die bevallen zijn in Amerika.
Ongetwijfeld zullen ze je hier vertellen over hun ervaringen met zwanger zijn in Amerika.
In ieder geval al veel succes met de verhuis in september!
Groetjes,
Carine
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

De meeste vrouwen zijn onder controle van een ob/gyn, en je gaat daar zeer regelmatig heen voor de controles. Ook een 12 en 20 weken echo zijn standaard. Ik had zelf het idee dat er hier meer gecontroleerd wordt dan in NL, bijvoorbeeld een standaard test op zwangerschapsdiabetes, maar mijn bevalling in NL is alweer lang geleden, dus lastig vergelijken. Er zijn ook midwives (soms kun je dan ook thuis bevallen, soms in een birthing center oid), maar aangezien die in mijn regio weinig voorhanden zijn weet ik daar niets van.
Na de bevalling hebben ze bij mij bij de baby inderdaad direct de eerste dag het gehoor getest, en ook een eerste hielprik. Ze geven dan ook al een eerste inenting, en vit K via een injectie (daarvoor hoef je dan ook geen druppels meer te geven). Dat was dus nog in het ziekenhuis. Een 2e hielprik volgde 2 weken later bij onze eigen kinderarts.

Ik ben erg te spreken over de zorg tijdens zwangerschap en bevalling hier, sommige dingen waren in mijn ogen een beetje overdreven, maar dat werd meer dan goedgemaakt door de vriendelijkheid van arts en verpleegkundigen, het plezierige ziekenhuisverblijf, en de efficientie (niet steeds wachten of weer een afspraak moeten maken voor weken later, gewoon meteen doorpakken hier).
Terug in Texas!
Karlijndewit
Amerika-newbie

Bedankt voor de reacties! Ik ga ook zeker op het forum kijken. @hemmie, bedankt voor het delen van je ervaringen. Fijn om te lezen hoe iemand het beleefd heeft. Andere reacties blijven natuurlijk welkom!
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Ik ben 2 keer in Nederland bevallen en 2 keer in Amerika en ik vond Amerika veel prettiger. Maar met m'n eerste in Nederland had ik een heel slechte verloskundige, de tweede bevalling was al een stuk beter. Maar in Amerika had ik echt een supergoede OB en had ik bijna elke keer geluk met de verpleegsters in de ziekenhuizen. Alleen toen ik naar de ER in een klein stadje in Texas meost tijdens familie bezoek was het een beetje knudde. Heel vriendelijke dokter maar hij wist niet goed wat hij met me aan moest en door de feestdagen lukte het niet om vervoer naar het vrouwenziekenhuis in een grotere stad te regelen dus moest ik maar complete bedrust houden thuis en de volgende dag zelf naar het ziekenhuis gaan. Tja.

Maar in Nederland was m'n eerste zwangerschap ook niet makkelijk. De verloskundige vond het maar vervelend als ik haar belde over bloedverlies enzo. Die heks vertelde me dat ik niet zo moest zeuren, als de baby doodging kon zij er ook niets aan doen en als ik te vroeg zou bevallen dan moest ik maar zorgen dat ik genoeg handdoeken in huis had. Gelukkig is die heks vlak daarna met pensioen gegaan.
Karlijndewit
Amerika-newbie

Jeetje mieneetje, wat een heks inderdaad... Blij dat ze met pensioen is gegaan. Mijn eerste bevalling in NL verliep ook niet vlekkenloos (pas ingeleid na ruim 48 uur gebroken vliezen, baby met streptokokkeninfectie, en verkeerd gezette ruggenprik), dus wat dat betreft kan het alleen maar beter de tweede keer (hopelijk). Wat dat betreft ben ik blij te lezen dat het in Amerika allemaal wat medischer is dan hier.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Veel Nederlanders zijn juist bang voor een Amerikaanse bevalling omdat ze denken dat het net zo gaat als in de film: bij de eerste wee begin de vrouw te gillen, dan racen naar het ziekenhuis waar ze zo snel mogelijk een ruggenprik krijgt enz. Maar je hebt hier juist heel veel inspraak. Je kan een ruggenprik krijgen als je dat wil maar als je dat niet wilt is het ook prima. Je moet wel meestal een infuus maar je kan ook vragen om zo'n ding wat alleen in je hand zit zodat je gewoon kan rondlopen. Ik had in Amerika veel meer inspraak dan in Nederland.

M'n eerste Amerikaanse bevalling wilde ik zonder pijnstillers doen en dat was geen enkel probleem. Van te voren met de OB besproken en ik had een duidelijk birthplan bij me toen we naar het ziekenhuis gingen. Bevalling ging niet helemaal volgens het birthplan maar wel zo veel mogelijk naar mijn wensen.
Tweede Amerikaanse bevalling ging helemaal niet volgens plan, na 2 dagen zware weeen was ik uitgeput dus toch maar medicatie maar wel helemaal in overleg en er werd heel goed naar me geluisterd.

Het grappige was met allebei m'n zwangerschappen hier dat kennisen me probeerden over te halen om naar Nederland te vliegen voor de bevalling want ik wilde toch zeker geen Amerikaanse bevalling? Of dat ik maar 'per ongeluk' thuis moest bevallen en pas de OB bellen als de baby al geboren was. Ben zo blij dat ik daar niet naar geluisterd heb want dan had onze jongste het misschien niet overleefd. Ze had het moeilijk tijdens de bevalling en ik moest een tijd op m'n zij liggen zodat haar hartslag op niveau bleef. Was zo blij dat het goed in de gaten gehouden werd en dat er goede communicatie was binnen het ziekenhuis. Er was al overlegd over een mogelijke keizersnee als het slechter zou gaan met de baby. Als ik thuis was gebleven hadden we niet geweten dat ze het moeilijk had en was ik blijven rondlopen, grote kans dat ze hersenschade had gehad of het niet had overleefd.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer