Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Het is KOOOOOOUUUUUDDDDDDD

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Color01
Amerika-expert

Re: Het is KOOOOOOUUUUUDDDDDDD

Bericht door Color01 »

vanmorgen vroeg om 4 uur toen ik naar de Barn ging om de paarden te voeren, toen was het nog 65 graden :thumbup: , nu is het nog maar 38 graden, en morgen vroeg zal het rond de - 15 zijn :sadcry:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik ben op black ice naar mijn werk gereden (was niet overal 'black', soms lag het onder een laagje sneeuw) en zo ook terug naar huis gekomen. Dat wil dus zeggen 20km/uur tot max. 30km/uur.
Gevoelstemperaturen morgen: rond de -40. Overdag. We zullen maar hard werken, daar krijg je 't ook warm van.
(er staan hier op het kruispunt al 45 minuten 2 auto's die gebotst zijn, met knipperlichten op. Ze wachten vermoedelijk op hulpdiensten, maar die zijn er nog niet. Lekker rillen in je auto!)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Ik lees/zie overal hoe koud het is in het oosten van Canada en de USA, alsook in het centrum van Canada. Ik vind het erg voor diegenen die zolang zonder stroom moeten zitten, zeker omdat het rond de feestdagen viel. Nuja, aan het weer valt niets doen...je moet er mee verder en hopelijk wordt het niet elk jaar zo'n winter!

k vind sneeuw wel mooi, het geeft toch prachtige landschappen maar teveel moet voor mij ook niet en zo koud moet het voor mij ook niet. Dus ik ben wel blij dat ik in Vancouver woon, wij krijgen zulke extremen gelukkig niet. We kunnen altijd de bergen in als we echt sneeuw willen, alhoewel er daar op dit moment ook niet erg veel sneeuw ligt en ook niet alle skipistes open zijn. Geef mij toch maar de regen die wij hier krijgen...dat moet je tenminste niet ruimen! :wink: We hebben de laatste 5 dagen anders toch een mooi zonnig weertje gehad met zo'n -2 C 's nachts en +5 C overdag. Morgen zou het weer wat gaan regenen.

Hou jullie allemaal lekker warm en hopelijk zal het niet te lang meer duren met die extreme kou!
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Vanavond was hier op het nieuws dat de gouverneur in Illinois (waar Big_Mo woont) de noodtoestand heeft afgekondigd.

Edit: storend spelfoutje verholpen.
Laatst gewijzigd door Old Faithful op 07 jan 2014, 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet,

Old Faithful
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

6.40 AM: Volgens mijn thermometer is het maar -4 Farhenheid buiten. Denk dat mijn thermometer beetje kapot aan het gaan is. In mijn apartment is het 55F (12 Celsius). Accu van de auto is heen gegaan. Dit weer is echt heel erg harsh dit jaar. Heb de oven aangezet op ons apartment beetje op temperatuur te krijgen hahaha!
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Heb er ook echt wel genoeg van nu. Hier is het nu -6f (-21c) met een gevoelstemperatuur van -35 (-37). In de omliggende steden is een rijverbod momenteel. Wij zijn een van de enigen die op werk zijn, maar zullen waarschijnlijk vroeger weggaan voordat het te erg wordt met de sneeuw.
Steffen
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Steffen »

Ik zit braaf op school... De enige school die open is in een radius van 60 mijl. Ik moest wel twee keer kijken vanochtend, verwarming de hele nacht aan welke onder de ramen staan en nog ijskristallen op de ramen. Of dat de kleding in je kast koud is terwijl de kachel op 20C staat, dat is jammer als je net uit de warme douche komt. Maar al met al mag ik niet klagen aangezien de kachel het doet en we warm stromend water en electriciteit hebben.

Ik heb een enkele garage welke met dubbele deuren opent naar de kelder en heb de auto mooi de kelder in gereden zodat beide auto's binnen konden staan. Resultaat; Vanochtend zonder problemen kunnen starten.
Ik snap wel dat als je brandstofleidingen bevriezen dat je er een verwarmer op zet, je moet toch wat! Met dit weer is het verstandig om vantevoren 'dry gas' in je brandstoftank te kiepen. Brandstof zelf bevriest niet, het is het vocht wat in de brandstof zit wat je leidingen doet bevriezen.

Toch kijk ik uit naar het 'warme' weer van morgen met 20 graden Fahrenheit :lol:
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Gepke had gisteren Jury Duty en mocht bij -6F (-21C) buiten voor de County Justice building 20 minuten in de security rij wachten om binnen te kunnen komen. Met de windchill erbij leek het meer op -25F (-30C), zij dacht dat ze nooit meer warm zou worden. Vervolgens was ze binnen en werd meteen "dismissed" van haar verplichtingen. Hadden ze dat niet even via de website kunnen doorgeven? Of het nummer wat ze moest bellen voordat ze daar naartoe ging?
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Ik lees juist dat zelfs de ijsberen in de zoo niet buiten mogen! :shock: Brrrrrrrrrrrrr!

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

Loek schreef:Gepke had gisteren Jury Duty en mocht bij -6F (-21C) buiten voor de County Justice building 20 minuten in de security rij wachten om binnen te kunnen komen. Met de windchill erbij leek het meer op -25F (-30C), zij dacht dat ze nooit meer warm zou worden.
schandalig! zo ga je toch niet met mensen om met zo'n kou??

is er overal genoeg opvang voor daklozen?
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

SemJes schreef:Heb er ook echt wel genoeg van nu. Hier is het nu -6f (-21c) met een gevoelstemperatuur van -35 (-37).
Ik vraag me altijd af hoe de gevoelstemperatuur bepaald wordt....
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik lees allemaal berichten van plaatsen waar daklozen terecht kunnen. Kerken die zich openstellen en andere locaties die speciaal zijn ingericht voor dat doel.

Behalve dat de scholen steeds dichtblijven gaat het leven zijn "gewone" gang hier.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ja, er zijn warmingscenters en er zijn telefoonnummers, die je met nadruk wordt gevraagd te bellen als je een dakloze buiten ziet. Ik heb net de hond van de achterburen uit de kou laten halen. Zij hebben een al wat oudere beagle, die ze wel vaker (maar niet altijd, dus waarom uitgerekend vandaag wel?) de hele dag in de achtertuin laten en die dan de hele middag bij de achterdeur blaft. Het is hier -14 met een wind, die het doet voelen als ongeveer -23, vanochtend toen ze vertrokken zelfs nog een stuk kouder. En het beestje maar blaffen bij de achterdeur. Op een gegeven moment zag ik dat hij helemaal trilde en geen jasje of wat ook aanhad. Die mensen zijn wat vreemd, dus de hond hier in huis nemen was voor mij geen optie. Ik heb toen toch maar de animal warden (politieagent, die zich bezighoudt met dierenaangelegenheden) gebeld, die zou proberen met de eigenaren in contact te komen. Net kwam hij het dier echter ophalen, dus ik neem aan dat dat hem niet gelukt is.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ach, wat ontzettend zielig!
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Gevoelstemperatuur is volgens mij de temperatuur samen met de 'wind chill factor' (windkoudefactor). Als de temperatuur laag is en het waait, voelt dat veel kouder dan als de temperatuur laag is en er geen wind is. Zo heb ik het tenminste begrepen tijdens mijn jaren in Minnesota.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Ze hebben er een handige kaart voor http://www.nws.noaa.gov/om/windchill/
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Fellow2012

Bericht door Fellow2012 »

We hebben een weerstation met een vrij nauwkeurige hygrometer. Door deze kou zag ik vanmorgen dat aan huis de relatieve luchtvochtigheid slechts 29% was... erg droog lijkt me. Hebben jullie een luchtbevochtiger in huis?

Ik heb een paar handdoeken gewassen en in de woonkamer laten drogen. De hygrometer sprong naar 42% . All Free & Clear afwasmiddel gebruikt anders ruikt het hele huis enaar.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Hier in Colorado spreken we van humid weather als de luchtvochitgheid in "double digits" wordt weergegeven. In deze omgeving is 29% behagelijk te noemen. Wij hebben een humidfier in huis die de boel op 40% houdt, in de zomer gaat het nog makkelijker omdat ons koelsysteem werkt op basis van waterverdamping en dus vanzelf het huis tussen de 40-60% houdt. Vreemd om over koeling te praten als men buiten dood neervalt van de kou ...
Fellow2012

Bericht door Fellow2012 »

Oh. Ik heb nog nooit, althans niet bewust gemeten, humidity levels of single digits meegemaakt. Misschien in de woestijn van VAE. De swings in luchtvochtigheid hier in VA vind ik opmerkelijk... van vrij hoog in de zomer boven de 85% tot erg laag in de droge winterdagen. Misschien dat de AC wanneer als verwarming gebruikt hier aanbijdraagt.
Loek schreef: Wij hebben een humidfier in huis die de boel op 40% houdt, in de zomer gaat het nog makkelijker omdat ons koelsysteem werkt op basis van waterverdamping en dus vanzelf het huis tussen de 40-60% houdt.
Vreemd om over koeling te praten als men buiten dood neervalt van de kou ...
Ik dacht dat de AC juist het droger maakt in de zomer? Of hebben het over verschillende dingen?
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Het hangt er vanaf waar je woont. In missouri is het relatief vochtig en die vochtigheid haal je uit de lucht met airco en gelijkertijd koelt het natuurlijk.
In colorado of Arizona kun je gebruik maken van een swamp cooler. Die maken de lucht vochtiger en die koelt daardoor af.
Nadeel van een swamp cooler is dat het maar totr een bepaalde temp werkt. Wordt het te heet dan zal je toch airco moeten gebruiken. Voordeel van de swampcooler is dat het veel economischer werkt dan een airco.

Hier kwam de temp vandaag weer boven het vriespunt na een laatste ijskoude nacht. Net even naar een leegstaande rental geweest. Deze heeft het gelukkig goed doorstaan zonder gebroken leidingen. Pfjew.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer