Het klassensysteem is essentieel om het meedogenloze kapitalisme in stand te houden. Er is een permanente onderklasse nodig om de inherente instabiliteit van kapitalisme op te vangen – of zoals professor en economist Wolff beschrijft als een onderklasse die als schokdempers dient om de conjectuurcycli op te vangen. Dus wanneer het minder gaat met een bedrijf massaal mensen op straat zetten en daarna langzaam mensen weer inhuren. En wat is er nog mooier als deze onderklasse een andere huidsleur heeft, dan heb je nog minder medelijden als je “you’re fired” roept.nieuwenoord schreef:Het is alleen al heel bijzonder hoe mensen in de USA blijkbaar in klassen worden ingedeeld. In Nederland is dat stukken minder en hier in Spanje volgens mij al helemaal niet ...
Ik ben het met Big_Mo eens dat Nederlandse toeristen Amerika anders ervaren. Zo verbaas ik mij als ik reacties van mensen lees die het vertoon van (over) patriotisme en nationalisme geweldig vinden! Ik zie namelijk maar een dun draadje tussen domheid en (over) patriotisme, om maar te wijzigen van het hysterische vertoon van vlaggen en volkslied gedurende NFL wedstrijden.
Een jonge zwarte dame wilde dat even testen en droeg een petje met “America was never great” terwijl ze achter de kassa van Home Depot stond. De reacties van het (GOP)blanke volk waren immediate and swift.. doodsbedreigingen en oproepen aan de winkel om haar te ontslaan. Ze heeft haar punt gemaakt. Priceless!
http://www.nytimes.com/2016/05/21/nyreg ... .html?_r=0