Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Patriottisme

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Bennogr schreef:Bij optochten draai ik meestal mijn rug naar de stoet als er soldaten voorbij marcheren.
Ik heb het ook even 2x moeten lezen, meen je dat nou echt?? :shock:

Elke keer als ik dit filmpje bekijk, krijg ik kippevel. Ik heb in ieder geval diep respect voor ze en zou ze nooit de rug toe keren.

Enneh, het filmpje straalt één en al patriottisme uit en past precies bij dit onderwerp... :D

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
laska
Amerikafan

Bericht door laska »

Benno...

Je hebt patriotisme waar je niet al te veel meer hebt, maar je omdraaien omdat er soldaten geeerd worden vind ik ronduit onbeschoft en gebrek aan respect.
Net als Marcus al zei Freedom is never Free en het is dankzij diezelfde Amerikaanse soldaten dat jij in Nederland Nederlands kon blijven spreken en niet Duits of Russisch.
Was that for us?
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Remember

It was the Veteran, not the reporter,
who has given us the freedom of the press.

It was the Veteran, not the poet,
who has given us freedom of speech.

It was the Veteran, not the lawyer,
who has given us the right to fair trial.

It was the Veteran, not the campus organizer,
who has given us freedom to demonstrate.

It is the Veteran, who salutes the flag,
who served under the flag,
and whose coffin is draped by the flag,
who allows the protestor to burn the flag.

Written by Father Denis Edward O'Brien, USMC
All Gave Some - Some Gave All
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
UsaDutch
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door UsaDutch »

Afbeelding

We are the wall made of tears, blood and pain…
We are the soldiers of the United States of America...

Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde hier in Minnesota. Deze reportage heb ik afgelopen September gemaakt in Cannon Falls Minnesota. Het is een Quicktime movie over "The moving wall"

Klik op het plaatje voor de videolog.
**Klaas** http://dutcheagle.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Heel indrukwekkend, Klaas, ik krijg er kippenvel van. Iedere keer als ik de "echte" Wall in Washington zie, ook. Al die namen, de opgave en het leed, dat er achter leeft.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dan
Amerikakenner

Bericht door Dan »

Afbeelding

Ook dit was indrukwekkend.
Met mijn vrouw was ik een keer naar Margraten geweest, naar de U.S. Military Cemetery.
Daar zijn ruim 17.000 graven van Amerikaanse militairen die hun leven gaven voor onze vrijheid.
Ik ben ze heel dankbaar!!!!
w8in
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door w8in »

marcuscj schreef: Freedom is not free.
Heh...nou krijg ik meteen weer zin om 'Team America: World Police' te kijken :twisted:
Ronald van der Putte
In Michigan sinds 2000
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Freedom is not Free staat ook gebeiteld in het Korean Veteran Memorial in Washington DC. Voor wie het nog niet heeft gezien, super indrukwekkend! De uitdrukkingen op de gezichten van de "soldaten"! De angst straalt eraf. Ik stel me telkens de tegenwoordige soldaten in oorden, die totaal onbekend zijn, zo voor.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
UsaDutch
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door UsaDutch »

Petra/VS schreef:Freedom is not Free staat ook gebeiteld in het Korean Veteran Memorial in Washington DC. Voor wie het nog niet heeft gezien, super indrukwekkend!
Ik wil daar echt nog eens naar toe, zoiets moet gewoon enorm indrukwekkend zijn evenals 'The Wall'. De vader van mijn (amerikaanse) vrouw heeft meegevochten in de bevrijding van Europa. Zelf heb ik acht jaar bij de mariniers in Nederland gezeten ik draag daarom de militairen een warm hart toe.
Dan schreef: Met mijn vrouw was ik een keer naar Margraten geweest, naar de U.S. Military Cemetery.
Daar zijn ruim 17.000 graven van Amerikaanse militairen die hun leven gaven voor onze vrijheid.
Ik ben ze heel dankbaar!!!!
Ja dat is ook om stil van te worden.

Semper Fi
**Klaas** http://dutcheagle.com" onclick="window.open(this.href);return false;
w8in
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door w8in »

Petra/VS schreef:Freedom is not Free staat ook gebeiteld in het Korean Veteran Memorial in Washington DC. Voor wie het nog niet heeft gezien, super indrukwekkend! De uitdrukkingen op de gezichten van de "soldaten"! De angst straalt eraf. Ik stel me telkens de tegenwoordige soldaten in oorden, die totaal onbekend zijn, zo voor.
Ik heb het monument in het donker gezien (zonder verlichting) en dat was heel indrukwekkend. Het gaf iets heel sinisters aan het geheel, net of ze op dat moment echt op patrouille waren.

Ik geloof wel in het gezegde "Freedom isn't free", en ben ook niet anti-militair (wel sterk anti-oorlog), maar ik ben blij dat die "Support the Troops" magnetische lintjes op bijna geen enkele auto meer te zien zijn.

Dat was nog eens een puur staaltje commercie over de ruggen van patriottische Amerikanen heen.
Ronald van der Putte
In Michigan sinds 2000
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

ANY schreef:Remember
(...)
Written by Father Denis Edward O'Brien, USMC
All Gave Some - Some Gave All
Bij dit, en al het bovenstaande, kan ik verder niks zinnigs toevoegen.

Benno, het kan zijn dat je je eigen gedacht hebt bij de soldaten en de oorlog, maar om dan werkelijk demonstratief je rug om te gaan draaien...
Je bent toch vrij, bol het dan maar gelijk af van die parade, zou ik zo zeggen.
Respect is zo'n ontzettend belangrijke waarde!
En als het je niet lukt om respect te tonen, beroep je dan aub op je zelfrespect of zelfbeheersing.

Ik ben gehuwd met iemand die aanvankelijk een carrière als gevechtspiloot wou uitbouwen. En ik ben heel gelukkig dat hij op zijn 23ste een andere richting uitgegaan is! Dankbaar dat ik de zekerheid heb dat hij straks niet ergens een oorlog moet gaan voeren, waarin hij het risico loopt om gedood te worden, of waarin hij dagelijks geconfronteerd wordt met de dood (zowel die van 'de vijand' als die van z'n eigen maten).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Coyote schreef:
Bennogr schreef:Bij optochten draai ik meestal mijn rug naar de stoet als er soldaten voorbij marcheren.
Ik heb het ook even 2x moeten lezen, meen je dat nou echt?? :shock:
Elke keer als ik dit filmpje bekijk, krijg ik kippevel. Ik heb in ieder geval diep respect voor ze en zou ze nooit de rug toe keren.
Ik had gister ook al een reactie gegeven en later verwijderd, omdat ik dacht dat ik het vast niet goed had gelezen ..
Sandy
w8in
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door w8in »

Ik denk toch dat ik wat meer context en uitleg zou willen hebben van BennoGr, voordat ik hem zou "aanvallen" op z'n uitspraak.

Ik zou zelf kiezen voor het "beleefd niet meedoen" (zoals ik doe bij die belachelijke pledge en het volkslied of zo'n "vrijwillig" massa-gebed) boven het de rug toekeren, maar zoals gezegd vind ik dat Bennogr's opmerking wat context mist. Misschien begrijpen wij hem wel helemaal verkeerd.
Ronald van der Putte
In Michigan sinds 2000
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

w8in schreef:Ik denk toch dat ik wat meer context en uitleg zou willen hebben van BennoGr, voordat ik hem zou "aanvallen" op z'n uitspraak.
Ik denk dat het met het "aanvallen" nog wel wat mee valt. Ik was (en ben), en ik denk dat ik niet de enige ben als ik de reacties zo lees, gewoon met stomheid geslagen dat iemand dat hier neer kan zetten. Zeker niet als zo iemand al 30 jaar in Amerika woont.

Ook ik hoop nog op een reactie van Bennogr. Want al ben je het niet eens met de gevoerde politiek, de mannen en vrouwen die het leger dienen en vechten voor Amerika's vrijheid verdienen in mijn ogen toch wel wat meer respect.

Roland

w8in
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door w8in »

Coyote schreef:Want al ben je het niet eens met de gevoerde politiek, de mannen en vrouwen die het leger dienen en vechten voor Amerika's vrijheid verdienen in mijn ogen toch wel wat meer respect.
Dat Amerikaanse soldaten vechten voor "Amerika's vrijheid" is natuurlijk een punt dat te betwisten valt. Daar kunnen die soldaten niets aan doen natuurlijk (behalve diegenen die zich bewust aanmelden voor Irak), maar toch....als je denkt dat Amerikaanse oorlogen altijd om de vrijheid van Amerikanen of wie dan ook gaan, dan heb je je om de tuin laten leiden door de directie van het land en de slogans die ze je aansmeren.

Ik heb het er zelf een beetje moeilijk mee. Ik heb respect voor die mannen en vrouwen die momenteel hun leven geven in Irak. Zeker diegenen die gewoon hun plicht uitvoeren ondanks dat ze het er niet mee eens zijn. Maar diegenen die er bewust heen gaan met het idee om die "sand n*ggers een lesje te leren" die mogen van mij sterven, want die begrijpen niet dat ze onderdeel zijn van het probleem dat ervoor zorgt dat Amerika steeds impopulairder wordt.
Ronald van der Putte
In Michigan sinds 2000
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Ik vind niemand aanvallend, eerder vol verbazing en benieuwd naar een toelichting. Je kan inderdaad niet eens zijn met de politiek op dit gebied. Maar op deze manier manier een statement maken, door je rug te keren naar soldaten, is mijns inziens persoonlijk naar de soldaten gericht. Dat lijkt me heel kwetsend op dat moment, wanneer iemand je demonstratief de rug toekeert.
Sandy
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

w8in schreef:maar toch....als je denkt dat Amerikaanse oorlogen altijd om de vrijheid van Amerikanen of wie dan ook gaan, dan heb je je om de tuin laten leiden door de directie van het land en de slogans die ze je aansmeren.
Gelukkig weet ik de hoofdzaken wel van de bijzaken te onderscheiden (of is het nu bijzaken van de hoofdzaken). :wink: Je hebt gelijk, "vechten voor Amerika's vrijheid" had ik iets anders kunnen formuleren.

Neemt niet weg dat ook de militairen die vechten in een volgens ons dubieuze oorlog respect verdienen. Met het toekeren van je rug straal je in mijn ogen gewoon minachting uit. Ik ben dan ook benieuwd wat de omstanders hier op zo'n moment van zeggen (of denken).

Roland

wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

De soldaten die momenteel naar Irak gaan gaan echt niet allemaal uit "vrije" wil.
John Kerry had voor een groot deel gelijk met zijn opmerking over college ed. Heb je geen goede toekomstmogelijkheden dan is momenteel het leger een uitkomst.
De reklame-boodschappen voor de Army draaien weer volle toeren....en als men dan in gedachten houd dat de sign-up bonus momenteel verdubbeld is van $20.000 naar $40.000, voor de National Guard en als je als greencardhouder gaat, dan kan je eerder of postuum American Citizen worden...voor veel mensen die nog onderaan de Amerikaanse ladder van de maatschappij staan is het dus een kans om meer te verdienen, betere voorzieningen voor de achterblijvenden en eventueel na deze carriere-stap meer toekomstmogenlijkheden met versneld een Amerikaans paspoort.
Mijn zwager heeft een vriendin van Haitiaanse afkomst, velen in deze gemeenschap tekenen voor het leger, op de hoop voor een betere toekomst en een Amerikaans Paspoort.
Ook gaan veel contractors er naar toe, retired militairen en politie-officieren die dan $100.000 per jaar verdienen, wat anders voor deze mensen niet is weggelegd, ook deze contractors sneuvelen, maar daar hoor je nooit wat over, risico van het vak?

PS in Georgia is een Wall met namen van gesneuvelde Veteranen onthuld , echter verdeeld in 2 lijsten, voor de blanke Veteranen en Colored. Reactie van mijn echtgenoot..."this is America" .....
Dan
Amerikakenner

Bericht door Dan »

Als je pacifist bent (ik heb het niet over Benno, want ik weet niet of hij dat is), dan kan ik me er iets bij voorstellen dat je je rug toekeert als er onverwachts in een stoet/optocht een groep militairen meeloopt.
Het is pijnlijk natuurlijk voor die militairen en sommige omstanders, maar het is een vrij land.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

wiepster schreef:PS in Georgia is een Wall met namen van gesneuvelde Veteranen onthuld , echter verdeeld in 2 lijsten, voor de blanke Veteranen en Colored. Reactie van mijn echtgenoot..."this is America" .....
Hmm, ik zou eerder zeggen "this is Georgia" of "this is the South". Ik ben het er niet mee eens, dat dat "America" is, want ik merk hier verder naar het noorden niets van dat soort bigotry. Daarentegen hangen even naar het zuidwesten in Virginia de Confederate vlaggen vrolijk te wapperen. Het oude zuiden leeft nog steeds bij veel Zuiderlingen, helaas.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer