Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

country music liefhebbers topic

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Anouschka
Amerikakenner

Bericht door Anouschka »

w8in schreef:Country muziek is een gevaarlijke term.

Je hebt (mijns inziens) originele country muziek uit de periode jaren 40 tot jaren 80 en dan de drap die sinds de jaren '90 wordt gemaakt door artiesten die te knap en gelikt zijn om nog country te zijn. Ik vind dat meer popmuziek met wat country-invloeden. Vreselijk irritant gejengel vind ik dat.

Mijn motto is altijd "Country died when country singers started looking pretty".

De oudere country kan ik wel waarderen, al ben ik geen echte fan/kenner. Hank Williams Sr., Johnny Cash, Patsy Cline (ook maar half country) en Alison Kraus zijn wel artiesten die ik graag hoor, net als bluegrass in het algemeen.
Dat is inderdaad wel zo. Ik heb eerlijk gezegd ook meer met de oudere country. O.a. George Jones, Merle Haggard, Tammy Wynette, Waylon Jennings, Billie Jo Spears, Willie Nelson etc.
Fuzzy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fuzzy »

Ja, lonestar is niet van de oude tijd..meer van nu rock/country. Zelf hou ik niet zo van de country in the old days.
Dolly Parton vindt ik wel leuk.

Fuzzy
Greetings from Mister Fuzzy

http://www.eecoboogiewoogie.com
Skuye
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Skuye »

Niet alle "house muziek" is "house muziek"
Deze zijn ook onderverdeeld in verschillende soorten, ik denk dus ook zo met country muziek.
Voor mij zijn Garth Brooks en de Dixie Chicks zeker weten country muziek, en lekker ook !!!!!!!!!!!
Gelukkig heeft ook wat muziek betreft ieder daar zijn eigen mening over .........
Natasja L.
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Natasja L. »

Ik hou ook meer van de jongere generatie country artiesten. Mijn favorieten zijn:

Kenny Chesney

Afbeelding

Hier hebben we veel CD's van. 'Be as you are' vind ik ontzettend goed. Vooral het lied 'Old Blue Chair', en dan de 'ocean mix' versie. Op deze versie hoor je alleen Kenny Chesney, de gitaar en het ruisen van de zee. Helemaal geweldig!! Deze Cd geeft me altijd een heel goed gevoel. Hij combineert Island style met country en dat maakt zijn CD zo uniek.

Tim McGraw

Afbeelding

Erg goede zanger en schrijver. Ik ben erg benieuwd naar zijn nieuwe CD (Let it go), want die heb ik nog niet gehoord. De laatste tijd vind ik wel dat hij 'back to his roots' gaat en dat vind ik wat minder. Zoals ik al zei ben ik niet echt een voorstander van traditionele country muziek. Goede CD's van hem zijn Live Like You Were Dying, Tim McGraw and the Dancehall Doctors, Set This Circus Down, Everywhere en Place in the Sun.

Keith Urban

Afbeelding

Echt geweldige muziek. Hij heeft net als de Tim McGraw en Kenny Chesney een eigen sound. Prachtige stem, mooie muziek en hij kan sfeer maken tijdens zijn concerten. En nu komt het.....ik ga naar zijn concert in Keulen.

Ik heb er nog niemand over gehoord, maar KEITH URBAN KOMT NAAR EUROPA!! Dit is dé kans om hem te zien. Ik ben zo blij dat ik kaarten heb. Het is ongeveer 2,5 uur rijden naar Keulen, maar dat vind ik niet erg. We pakken daar wel een hotel, want we hebben geen zin om 's avonds nog terug te rijden. De locatie lijkt me perfect. Een oude fabriek die ze hebben gerestaureerd en waar ongeveer 2000 mensen in kunnen. Super vind ik dat. Het is kleinschalig, maar de interactie met de artiest des te groter.

Verder zet ik graag een CD op van Big and Rich, Faith Hill, Dixie Chicks en Trisha Yearwood. Nieuwe bands zoals Sugarland ik ook graag horen.

Niet een country artiest, maar wel het vermelden waard:

Edwin McCain

Afbeelding

In Amerika wel bekend, hier in nederland niet (helaas). Hele goede teksten, prachtige muziek, live heel erg goed. Echt, die moet je een keer gehoord hebben. Wij hebben hem gelukkig mogen zien tijdens een concert in New York. Echt super.

Favoriete CD is Messenger en dan vooral de liedjes 'I Could Not Ask For More' en 'I'll Be (Acoustic Version)'. Zijn laatste CD 'Lost in America' is ook erg goed.

Het is jammer dat hier in Nederland country muziek een beetje een taboe is. Men denkt alleen maar aan Kenny Rogers en Johnny Cash, terwijl er nog zoveel andere goede artiesten zijn. het is leuk om te lezen dat hier op het forum wel mensen zijn die country muziek kunnen waarderen![/img]
MilkyWay
Amerika-newbie

Zijn hier John Denver Fans aanwezig?

Bericht door MilkyWay »

Hallo, In October 2007 ga ik van O3 Oktober tot en met 16 Oktober naar Aspen , Colorado. Ik ga met de Engelse John Denver Fan Club, maar ik zou alleen naar Denver moeten vliegen, iets wat ik niet zo goed aandurf dus. Zijn er hier op hetForum nog John Denver Fans 8) aanwezig , en die ook naar de Herdenking in Aspen gaan? Ik zou het erg leuk vinden als er andere Fan zouden reageren! Want met twee( of meer)is gezelliger en veiliger! Ik heb ook nog een oproepje geplaatst in het Forum voor Reisgenoten Gezocht. Dus, wie zich geroepen voelt ,laat wat van je horen!! :)
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Zijn hier John Denver Fans aanwezig?

Bericht door CaroLine »

MilkyWay schreef:Hallo, In October 2007 ga ik van O3 Oktober tot en met 16 Oktober naar Aspen , Colorado. Ik ga met de Engelse John Denver Fan Club, maar ik zou alleen naar Denver moeten vliegen, iets wat ik niet zo goed aandurf dus. Zijn er hier op hetForum nog John Denver Fans 8) aanwezig , en die ook naar de Herdenking in Aspen gaan? Ik zou het erg leuk vinden als er andere Fan zouden reageren! Want met twee( of meer)is gezelliger en veiliger! Ik heb ook nog een oproepje geplaatst in het Forum voor Reisgenoten Gezocht. Dus, wie zich geroepen voelt ,laat wat van je horen!! :)
Ik zou er echt niet tegenop zien om alleen te reizen. Onveilig is het echt niet!
Als je niemand vindt om met je mee te gaan zou ik ook niet van de reis afzien.
Carola
CaroLine
Amerika-expert

Bericht door CaroLine »

original six schreef: Sara Evans op de links klonk erg goed.
Welke (live) cd zou je me aanraden?
hans
Ik zou het niet weten. Tijdens onze rondreis door Amerika hebben we haar regelmatig op de radio gehoord. Thuis gekomen hebben we zo'n 24 songs van haar gedownload.
Carola
MilkyWay
Amerika-newbie

Bericht door MilkyWay »

CaroLine schreef:
MilkyWay schreef:Hallo, In October 2007 ga ik van O3 Oktober tot en met 16 Oktober naar Aspen , Colorado. Ik ga met de Engelse John Denver Fan Club, maar ik zou alleen naar Denver moeten vliegen, iets wat ik niet zo goed aandurf dus. Zijn er hier op hetForum nog John Denver Fans 8) aanwezig , en die ook naar de Herdenking in Aspen gaan? Ik zou het erg leuk vinden als er andere Fan zouden reageren! Want met twee( of meer)is gezelliger en veiliger! Ik heb ook nog een oproepje geplaatst in het Forum voor Reisgenoten Gezocht. Dus, wie zich geroepen voelt ,laat wat van je horen!! :)
Ik zou er echt niet tegenop zien om alleen te reizen. Onveilig is het echt niet!
Carola
Hoi,Carola, zeg heb jij geen zin om mee te gaan? :?: of als jij nog iemand kent die ook naar Aspen gaat... Help....dringend, want de arrangements zijnin volle gang, :idea: en een hotelkamer is goedkoper per twee personen, en ik zou iets aan de persoon die alles regelt moeten laten weten zie,je... vandaar...Anders ben ik wel verplicht om een duurdere kamer te nemen... :cry: groetjes ,MilkyWay
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Hoi,Carola, zeg heb jij geen zin om mee te gaan?
Ha Carola, zal Fred leuk vinden :lol:
original six
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door original six »

zie van alle soorten en maten :D namen voorbij komen.
Vraag me hierbij dan af bij welke "soort" countrymuziek ze behoren.
kom zelf niet verder dan:
Reli country-Garth brooks b.v.
bleugrass -
old skool country- tammy,Dolly ,Johnny en willie nelson
pop country- dixie chickens,Shania & Ilse

Vanuit mijn jeugd(làààààààng geleden :oops: :D ) schiet me ineens de Tumbleweeds te binnen en hangt "somewhere between" ineens de hele dag in mijn hoofd.
Waren dacht ik nederlands, bestaan ze nog?
make a difference to a kid:
http://www.wish.org USA chapter.
http://www.doeeenwens.nl Nederlandse afdeling
Een kleine moeite voor ons maar voor een ziek kind een wereld van verschil.
http://www.omejoopstour.nl/
Fuzzy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fuzzy »

Ik heb een paar weken geleden een cd gekocht van Garth Brooks: The chase, is dit een oude of een reeds nieuwe cd??

original six
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door original six »

released 22-9-92 volgens planet Garth

http://www.planetgarth.com/albums/the_chase.php

Dixie Chicken is een cool nummer en Learning to live again is een echt senti song :cry:
make a difference to a kid:
http://www.wish.org USA chapter.
http://www.doeeenwens.nl Nederlandse afdeling
Een kleine moeite voor ons maar voor een ziek kind een wereld van verschil.
http://www.omejoopstour.nl/
Fuzzy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fuzzy »

original six schreef:released 22-9-92 volgens planet Garth

http://www.planetgarth.com/albums/the_chase.php

Dixie Chicken is een cool nummer en Learning to live again is een echt senti song :cry:
Dixie Chicken is inderdaad een lekker nummer :D..terwijl Walking after Midnight meer een beetje blues/country is..

Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Dixie Chicken is overigens een nummer van Little Feat.(geschreven door een te jong overleden genie,Lowell George.)

Fraai geleend door mijnheer Brooks.Het origineel is beter.

Over Country,ik vind zelf Alison Krauss erg goed.
Marshall Tucker band en K.T. Oslin zijn twee andere vrij onbekende (in NL) favorieten van mijzelf.
CaroLine
Amerika-expert

Bericht door CaroLine »

MilkyWay schreef:
CaroLine schreef: Ik zou er echt niet tegenop zien om alleen te reizen. Onveilig is het echt niet!
Carola
Hoi,Carola, zeg heb jij geen zin om mee te gaan? :?: of als jij nog iemand kent die ook naar Aspen gaat... Help....dringend, want de arrangements zijnin volle gang, :idea: en een hotelkamer is goedkoper per twee personen, en ik zou iets aan de persoon die alles regelt moeten laten weten zie,je... vandaar...Anders ben ik wel verplicht om een duurdere kamer te nemen... :cry: groetjes ,MilkyWay
Tuurlijk zou ik meewillen, maar zoals Monique al opmerkte zou Fred dat niet zo leuk vinden. Die gaat zelf zo graag naar Amerika dat die mij echt niet zonder hem laat gaan. :lol:
Carola
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

original six schreef: Vanuit mijn jeugd(làààààààng geleden :oops: :D ) schiet me ineens de Tumbleweeds te binnen en hangt "somewhere between" ineens de hele dag in mijn hoofd.
Waren dacht ik nederlands, bestaan ze nog?
The Tumbleweeds was inderdaad een nederlandse band, uit Waalwijk om precies te zijn.
In 1982 is de band opgeheven, maar enkele leden zijn wel solo doorgegaan.
Ruud Hermans is daarvan veruit de bekendste, hij speelt nog altijd, reist regelmatig naar Nashville en presenteert het geweldige KRO radioprogramma "American Connection".
16x USA / 30 staten
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

original six schreef:Skuye-zorg er maar voor dat je een dikke bedank kus voor Hekkie hebt klaar liggen :D :D
De dvd's zijn erg mooi.
Skuye schreef:ik is zooooooooooooooo jaloers :twisted: :twisted: :twisted:
Je hoeft niet meer jaloers te zijn hoor. Zoals je al weet, heb ik ze weten te bemachtigen en morgen stuur ik de dvd's naar je op..... :wink:

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Skuye
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Skuye »

hekkie schreef:
original six schreef:Skuye-zorg er maar voor dat je een dikke bedank kus voor Hekkie hebt klaar liggen :D :D
De dvd's zijn erg mooi.
Skuye schreef:ik is zooooooooooooooo jaloers :twisted: :twisted: :twisted:
Je hoeft niet meer jaloers te zijn hoor. Zoals je al weet, heb ik ze weten te bemachtigen en morgen stuur ik de dvd's naar je op..... :wink:

Gr. Marjan
Hoi Marjan, blijkbaar ben je al terug, ben zoooooooooooo benieuwd ( zie dat je al weer een nieuwe tickerfactory voor de volgende US trip hebt, ben dus daarom weer zoooooooooooo jaloers :twisted: :twisted: :twisted: :wink: ( kan ik misschien nog een plaatsje in je koffer reserveren voor je volgende trip naar de US ??? :oops: :oops: )
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Skuye schreef: Hoi Marjan, blijkbaar ben je al terug, ben zoooooooooooo benieuwd ( zie dat je al weer een nieuwe tickerfactory voor de volgende US trip hebt, ben dus daarom weer zoooooooooooo jaloers :twisted: :twisted: :twisted: :wink: ( kan ik misschien nog een plaatsje in je koffer reserveren voor je volgende trip naar de US ??? :oops: :oops: )
Hoi Laura,

De dvd's zijn naar je onderweg. Ik heb ze vandaag naar het postkantoor gebracht.

Idd staat onze volgende trip alweer op de rol. 22 Mei vertrekken we weer voor een periode van ruim vijf weken naar de States...... :wink:

Ik ben bang dat ik geen plekje voor je heb in de koffer, maar ik wil met alle plezier nog wat voor je meebrengen van Garth Brooks. Ik heb van hem bij de Walmart ook een prachtige set van (ik meen) 6 cd's gezien voor $ 19,95. Deze box stond samen met de dvd-box van Garth Brooks apart uitgestald in de winkel.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Skuye
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Skuye »

hekkie schreef:
Skuye schreef: Hoi Marjan, blijkbaar ben je al terug, ben zoooooooooooo benieuwd ( zie dat je al weer een nieuwe tickerfactory voor de volgende US trip hebt, ben dus daarom weer zoooooooooooo jaloers :twisted: :twisted: :twisted: :wink: ( kan ik misschien nog een plaatsje in je koffer reserveren voor je volgende trip naar de US ??? :oops: :oops: )
Hoi Laura,

De dvd's zijn naar je onderweg. Ik heb ze vandaag naar het postkantoor gebracht.

Idd staat onze volgende trip alweer op de rol. 22 Mei vertrekken we weer voor een periode van ruim vijf weken naar de States...... :wink:

Ik ben bang dat ik geen plekje voor je heb in de koffer, maar ik wil met alle plezier nog wat voor je meebrengen van Garth Brooks. Ik heb van hem bij de Walmart ook een prachtige set van (ik meen) 6 cd's gezien voor $ 19,95. Deze box stond samen met de dvd-box van Garth Brooks apart uitgestald in de winkel.

Groetjes Marjan
Heb gePBt ivm het hoge off-topic gehalte :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer