Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
(Flying Blue) American Express creditcard
- bedeve
- Amerika-expert
Re: (Flying Blue) American Express creditcard
Wordt overgeboekt bij besteding van Eur. 1500 binnen drie maanden
Er zijn mensen die naar de Ikea gaan , daar voor Eur. 1500 inkopen en dat meteen weer inbrengen...
dan staat het er maar...
Je kunt het natuurlijk ook gewoon door bestedingen bij Aldi , Jumbo , de benzinepomp of Fastned omzetten.
Er zijn mensen die naar de Ikea gaan , daar voor Eur. 1500 inkopen en dat meteen weer inbrengen...
dan staat het er maar...
Je kunt het natuurlijk ook gewoon door bestedingen bij Aldi , Jumbo , de benzinepomp of Fastned omzetten.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 57
Ok, dat wist ik niet, maar ik boek de hotels en alles voor komende zomer op deze nieuwe cc dus dat moet goedkomen
die worden pas afgeschreven als je daar bent
-
- Amerikakenner
Nee, ik heb bij meerdere hotels gekozen voor vooraf betalen, vind ik altijd prettiger als dat al gedaan is
-
- Amerikakenner
Ik had na de aanvraag voor de fb gold card alsnog de platinum fb card aangevraagd (want is zeker de moeite). Ik had nog gehoopt dat de platinum aanvraag automatisch de gold card aanvraag automatisch zou doen vervallen, maar vandaag heb ik beide cards ontvangen
Ik wil er uiteraard geen twee… sta niet zo te springen om ze weer te bellen, aangezien mijn gesprek dinsdag niet zo vlotjes verliep. Zou het oke zijn als ik gewoonweg de gold card niet activeer? Zit uiteraard niet op kosten voor en de fb platinum én de fb gold te wachten.

Ik wil er uiteraard geen twee… sta niet zo te springen om ze weer te bellen, aangezien mijn gesprek dinsdag niet zo vlotjes verliep. Zou het oke zijn als ik gewoonweg de gold card niet activeer? Zit uiteraard niet op kosten voor en de fb platinum én de fb gold te wachten.
- Almere vak V
- Amerika-expert
kwarktaart schreef: ↑10 mar 2022, 11:12Nee, ik heb bij meerdere hotels gekozen voor vooraf betalen, vind ik altijd prettiger als dat al gedaan is

-
- Amerikakenner
Niet een al te beste ervaring nu met Amex. Ik ging zojuist een aantal hotels voor de zomer vast betalen zodat ik aan mijn bestedingslimiet zit om de bonusmiles te ontvangen, maar bij de tweede transactie al kwam er een error dat dit niet mogelijk was. Ik gebeld naar Amex en de mevrouw aan de telefoon legde uit dat dat is omdat het een nieuwe kaart is en het bedrag van circa €1500 te hoog is om direct uit te geven. Niet heel prettig, want het bedrag kan gewoon direct worden afgeschreven van mijn rekening indien nodig.
Hoe bouw ik krediet op bij Amex zodat ik gewoon een autohuur en hotels van een paar duizend euro per keer zonder gedoe kan chargen op mijn Amex?
Overigens moet ik voor de fb platinum in de eerste drie maanden €3000 uitgeven met de card om de bonusmiles te ontvangen. Dat is het probleem niet, want ik kom aan dat bedrag met autohuur etc, maar als ze een tweede transactie van €1500 al niet goedkeuren puur omdat ik nog geen ‘betaalgedrag’ bij ze heb opgebouwd dan wordt t lastig..
Hoe bouw ik krediet op bij Amex zodat ik gewoon een autohuur en hotels van een paar duizend euro per keer zonder gedoe kan chargen op mijn Amex?
Overigens moet ik voor de fb platinum in de eerste drie maanden €3000 uitgeven met de card om de bonusmiles te ontvangen. Dat is het probleem niet, want ik kom aan dat bedrag met autohuur etc, maar als ze een tweede transactie van €1500 al niet goedkeuren puur omdat ik nog geen ‘betaalgedrag’ bij ze heb opgebouwd dan wordt t lastig..
- bedeve
- Amerika-expert
Hoe kan dat nou , vroeg ik me af toen ik hier las over een besteding van Eur. 3000 .- tbv bonus...
Ik had het in december nagevraagd bij Amex , kreeg toen als antwoord 1500 Eur en mijn bonus kreef ik toen ik 1000.- Eur had besteed.
Gauw naar de website om naar de voorwaarden te kijken :
https://www.americanexpress.com/nl-nl/creditcard/cards/
dus dat krijg je als je hem rechtstreeks vanaf de Amex site afneemt.....
Toch maar even bellen..../
Twintig minuten in gesprek.....nee hoor die actie begint volgende week....
Uiteindelijke conclusie " we weten het niet "
Het enige wat " hard " is blijft de tekst onder "voorwaarden " op de website
Ik had het in december nagevraagd bij Amex , kreeg toen als antwoord 1500 Eur en mijn bonus kreef ik toen ik 1000.- Eur had besteed.
Gauw naar de website om naar de voorwaarden te kijken :
https://www.americanexpress.com/nl-nl/creditcard/cards/
Lees ikActievoorwaarden
- U ontvangt de 15.000 Miles bij minimale besteding van € 500
- binnen 3 maanden na ontvangst van de kaart.
dus dat krijg je als je hem rechtstreeks vanaf de Amex site afneemt.....
Toch maar even bellen..../
Twintig minuten in gesprek.....nee hoor die actie begint volgende week....
Uiteindelijke conclusie " we weten het niet "
Het enige wat " hard " is blijft de tekst onder "voorwaarden " op de website
the proof of the pudding is in the eating
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Wij hebben al heel lang een AMEX kaart, ik kan me herinneren van het begin dat ze eerst willen weten of je netjes betaald, het is tenslotte een kaart zonder limiet. Als na een paar maanden blijkt dat er geen betalingen gestorneerd worden heb je geen problemen meer met de limiet. Dus een paar maanden geduld hebben en dan komt het allemaal goed. 

@kwarktaart
De leveringsservices van de creditcard is wel snel bij jou binnen een week. Bij mij blijven hameren op dat het 3 tot 4 weken kan deuren
De leveringsservices van de creditcard is wel snel bij jou binnen een week. Bij mij blijven hameren op dat het 3 tot 4 weken kan deuren

-
- Amerikakenner
Dank voor de reacties. Goed om te horen dat het binnen een paar maanden opgelost moet zijn dan als ik gewoon heb laten zien dat de betalingen keurig worden afgeschreven.
Ik vond ook dat ik ‘m heel snel binnen had. Heb de aanvraag zondag gedaan en vandaag dus al binnen.
Ik vond ook dat ik ‘m heel snel binnen had. Heb de aanvraag zondag gedaan en vandaag dus al binnen.
- Astatic
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Naar mijn weten bouw je zelf je limiet op, hoe vaker je inderdaad netjes betaald, hoe hoger het limiet wordt.
Wat je ook kan doen is geld storten op die kaart zodat je zeg maar een plus hebt.
Dus bijvoorbeeld als je 2000,- sowieso aan hotels kwijt bent zet je dat vast erop zodat je meteen de boekingen kan maken. Eventueel kun je ook al de auto erop zetten.
Zo voorkom je dat je onverwachts aan je limiet zit.
Er is ook een bestedingslimiet pagina waar je kan checken hoeveel je denkt uit te geven met de kaart en of de kaart dat toelaat, dat kan sowieso maar 1x per dag.
Dus wil je niet voor verassingen staan, zet je er vast geld op.
Wat je ook kan doen is geld storten op die kaart zodat je zeg maar een plus hebt.
Dus bijvoorbeeld als je 2000,- sowieso aan hotels kwijt bent zet je dat vast erop zodat je meteen de boekingen kan maken. Eventueel kun je ook al de auto erop zetten.
Er is ook een bestedingslimiet pagina waar je kan checken hoeveel je denkt uit te geven met de kaart en of de kaart dat toelaat, dat kan sowieso maar 1x per dag.
2011: Zuid-West Amerika
2012: Orlando
2014: ATL Denver Omaha
2015: Orlando Tampa Ft.Meyers Keys Ft.Lau Miami
2017: Malibu Vegas Los Angeles
2018: NYC Omaha Philly
2022: Orlando
2023: NYC Orlando
2024: Miami Orlando
2025: Zuid-West Amerika
2012: Orlando
2014: ATL Denver Omaha
2015: Orlando Tampa Ft.Meyers Keys Ft.Lau Miami
2017: Malibu Vegas Los Angeles
2018: NYC Omaha Philly
2022: Orlando
2023: NYC Orlando
2024: Miami Orlando
2025: Zuid-West Amerika
Iemand een idee wanneer ik gebruik maak van een referral link, terwijl ik binnen 12 maanden nog een Amex kaart heb gehad?
Wat zijn dan de voordelen?
Ps. Ik zoek nog een referral link voor een normale platinum kaart
Wat zijn dan de voordelen?
Ps. Ik zoek nog een referral link voor een normale platinum kaart

Ik weet niet of het al werkt binnen 12 maanden, eerder gaven mensen wel aan dat het na 6 maanden al werkte, en switch van FB naar normaal of andersom werkt ook vaak al eerder (die worden als verschillende producten gezien.), maar geen garanties.
Ik heb je een pb gestuurd, kan je het proberen.
Ik heb je een pb gestuurd, kan je het proberen.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
-
- Amerikakenner
Graag zou ik er inderdaad geld opzetten, ben niet tegengekomen hoe ik dat kan doen. Weet jij waar ik dit terug kan vinden? Ik kwam op internet tegen dat het hebben van een positief saldo op een Amex kaart niet is toegestaan.Astatic schreef: ↑10 mar 2022, 22:44Naar mijn weten bouw je zelf je limiet op, hoe vaker je inderdaad netjes betaald, hoe hoger het limiet wordt.
- Harry
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou ook niet weten hoe dat zou moeten, is mijns inziens ook volledig overbodig. Wij gebruiken de kaart al zeker 20 jaar en, afgezien van af en toe een ID check, nog nooit een issue gehad met een limiet of blokkering.
volgens mij is het issue dat een nieuwe gebruiker wel limieten heeft (daar is kwarktaart tegen aangelopen) en om de 60000 bonus miles te krijgen moet er voor 3000 euro besteed worden in de eerste 3 maanden.
-
- Amerikakenner
Exact wat @ONYX666 zegt
Ik moet eerst een soort van betrouwbaar betaalgedrag laten zien, maar kan nauwelijks iets op de amex chargen nu. Dat vind ik een beetje omslachtig. Ik wilde gisteren een van de hotels voor de zomervakantie op de Amex zetten, maar die wordt dus al geweigerd terwijl t bedrag maar rond de €1500 ligt.
Gisteren dus maar begonnen met de bril van zoonlief met de Amex te betalen, hopelijk bouw ik dan gauw de boel een beetje op…
Ik moet eerst een soort van betrouwbaar betaalgedrag laten zien, maar kan nauwelijks iets op de amex chargen nu. Dat vind ik een beetje omslachtig. Ik wilde gisteren een van de hotels voor de zomervakantie op de Amex zetten, maar die wordt dus al geweigerd terwijl t bedrag maar rond de €1500 ligt.
Gisteren dus maar begonnen met de bril van zoonlief met de Amex te betalen, hopelijk bouw ik dan gauw de boel een beetje op…
- Harry
- Amerika-expert
- Contacteer:
En boodschappen doen bij de Jumbo. 

-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Je kunt via https://www.americanexpress.com/nl/serv ... ningnummerkwarktaart schreef: ↑11 mar 2022, 09:41Graag zou ik er inderdaad geld opzetten, ben niet tegengekomen hoe ik dat kan doen. Weet jij waar ik dit terug kan vinden? Ik kwam op internet tegen dat het hebben van een positief saldo op een Amex kaart niet is toegestaan.Astatic schreef: ↑10 mar 2022, 22:44Naar mijn weten bouw je zelf je limiet op, hoe vaker je inderdaad netjes betaald, hoe hoger het limiet wordt.
geld in het vooruit storten om je bestedingslimiet te verhogen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 2109 Weergaves
-
Laatste bericht door suebrons
-
- 42 Reacties