Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Starbucks komt naar Nederland
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Ten eerste is er al sinds een aantal jaren een Starbucks in Nederland (hoofdkantoor van Nike), ten tweede heeft Douwe Egberts in het verleden vrij diep in de buidel getast om Starbucks er niét te krijgen.
Wellicht iets om in te duiken in het geval er hier een (aspirant) journalist ronddwaalt?
Wellicht iets om in te duiken in het geval er hier een (aspirant) journalist ronddwaalt?
Laatst gewijzigd door Tony de Pony op 16 mar 2007, 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Hèhè, eindelijk!!pyca schreef:Als alles volgens schema blijft verlopen gaat, is opening van Starbucks in Lounge 1 op 28 juni a.s.
Hij komt op de plek waar nu de sap, drankjes etc. worden verkocht.

Reisverslag Zuidwesten 2007: http://josesylviausa07.blogspot.com/
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
ik vind dat dat ten koste gaat van de nederlandse identiteit.rene.jager schreef:Want.......MRmichiel schreef:ah nee, ik heb echt een hekel aan grote amerikaanse franchises, geef mij maar mom-and-pop businesses.
ik vind het al zonde dat er in amerika weinig verschil tussen verschillende staten is omdat je in elke staat toch dezelfde winkels en restaurants tegen komt.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Lijkt Amerika toch nog veel op Nederland, hier kom je ook in elke winkelstraat dezelfde winkels tegen vaak ook nog in dezelfde volgorde.MRmichiel schreef:ik vind dat dat ten koste gaat van de nederlandse identiteit.rene.jager schreef: Want.......
ik vind het al zonde dat er in amerika weinig verschil tussen verschillende staten is omdat je in elke staat toch dezelfde winkels en restaurants tegen komt.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als ik hier in de winkelstraat kijk: WE mannen, We vrouwen, Hema, C&A, Kruidvat, De Tuinen, Wibra, Zeeman, Blokker, Bart Smit, Free Record Shop... (en dan ben ik er vast nog vergeten)
Zijn dit trouwens Nederlanders: M&S Mode, Hunkemöller, Cool Cat?
Wij hebben daar veel meer Nederlandse ketens, dan dat we nog 'artisanale' Vlaamse winkels hebben daar. Dus ach, zo'n Starbucks kan er nog wel bij, liefst daar waar de Panos zit (zijn dat ook Hollanders?), maar dan in een groter pand.
Zijn dit trouwens Nederlanders: M&S Mode, Hunkemöller, Cool Cat?
Wij hebben daar veel meer Nederlandse ketens, dan dat we nog 'artisanale' Vlaamse winkels hebben daar. Dus ach, zo'n Starbucks kan er nog wel bij, liefst daar waar de Panos zit (zijn dat ook Hollanders?), maar dan in een groter pand.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
- Amerikafan
Als je naar de grote malls gaat wel ja. Er zijn genoeg kleinere winkels die je overal kunt vinden..... Maar is het in Nederland nu echt anders? Elke grotere stad heeft een Hema, een C&A, een Vroom & Dreesman en een Bijenkorf... en aan de rand van de stad staat er overal een IKEA, een Gamma, Karwei, etc. Elk dorpje heeft een Blokker, een Kruidvat en een Bruna. De enige echte plek om "langs de snelweg" te eten in Nederland zijn toch weer de AC restaurants, en men rijdt denk ik ook liever gewoon door naar huis.MRmichiel schreef:ik vind dat dat ten koste gaat van de nederlandse identiteit.rene.jager schreef: Want.......

Mijn ouders zijn verhuisd van IJsselstein, Utrecht (met een Blokker, Kruidvat, Jamin en Hema) naar Lochem, Gelderland..... met een Blokker, Kruidvat, Jamin en Hema. I
Maar voor beide plaatsen geldt, net als in de Verenigde Staten, dat er ontzettend veel kleine lokale winkels zijn. Het probleem dat je hebt als toerist is dat je niet weet waar de lokale winkels zijn omdat ze meestal niet bij de grote winkelcentra zitten, en als toerist weet je toch ook niet of een klein Mexicaans tentje of "Earl's Good Eatin'" te vertrouwen is, en men kiest dan toch maar weer voor Denny's of een andere keten.
Ik kan je in ieder geval verzekeren dat overal in Amerika er ontzettend veel kleine winkeliers en restaurants zijn, maar dat je ze alleen moet weten te vinden.

"I reject your reality, and substitute my own!"
Hoezo zou je er als toerist niet vanuit kunnen gaan dat Earls Good Eatin' niet te vertrouwen is en de Mac wel? Alleen maar omdat ze daar standaardprocedures hebben en bij Earls niet? En de medewerkers van de Mac zijn zeker niet in staat om op een onbewaakt ogenblik even een haar over je smerige kartonnen 'meat patty' te draperen? Dat zijn dan domme toeristen, Maartena

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 2524 Weergaves
-
Laatste bericht door Dutchess
-
- 2 Reacties