Daar zat ik ook net aan te denken, laten we hopen dat ze ook daar een vorm van slachtofferhulp hebben want dat zullen ze hard nodig hebben.ikkedus schreef:Niet alleen de verwondingen aan zijn been baren me zorgen. Hij heeft waarschijnlijk ook mensen gedood zien worden. Ik hoop dat hij (en vele andere getuigen/studenten) daar geestelijk mee om kunnen gaan.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Doden door schietpartij op universiteit Virginia
- mirdj
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Gelukkig zijn ze allemaal terecht.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ja, precies, daar maak ik me ook zorgen om en iedereen om ons heen, waar ik vandaag mee heb gesproken. Al wonen de studenten op zichzelf, het zijn feitelijk nog kinderen of heel jonge volwassenen. Hun hele leven zullen ze moeten leven met de beelden van vandaag. Moeilijk voor ze is ook, dat hun families in het beste geval een aantal uren rijden weg woont, dus de onmiddelijke aanwezige steun van familie hebben ze ook niet.ikkedus schreef: Niet alleen de verwondingen aan zijn been baren me zorgen. Hij heeft waarschijnlijk ook mensen gedood zien worden. Ik hoop dat hij (en vele andere getuigen/studenten) daar geestelijk mee om kunnen gaan.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Ik had op FOK! gelezen dat morgenochtend de campus open gaat voor slachtofferhulp. De lessen zijn, vanzelfsprekend, gecancelled.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- mirdj
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hier wordt net gezegd dat er ondertussen al 33 doden zijn, over het aantal gewonden wordt (nog) niets gezegd.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
De meeste universiteiten/colleges in Amerika worden niet zo heel goed beschermd. jammer genoeg. High Schools daar in tegen een stuk beter.
Als ik naar Santa Barbara UC kijk of San Diego. daar kan iedereen gewoon in en uit lopen. nog wel.
Mijn vriendin vertelde net dat bij haar op school (santa barbara) er ook een vreemd figuur rondliep die tegen mensen aan het mompelen/schreeuwen was. En met de gebeurtenis van vandaag was iedereen natuurlijk op zijn hoede en is de politie gebeld die hem gelijk meenam.
Het is toch te gek dat mensen tot zoiets in staat zijn. En dat zonder het tonen van emoties of wat dan ook.
Een verbetering van campus beveiliging zal nu wel een (terecht) hot item worden.
Als ik naar Santa Barbara UC kijk of San Diego. daar kan iedereen gewoon in en uit lopen. nog wel.
Mijn vriendin vertelde net dat bij haar op school (santa barbara) er ook een vreemd figuur rondliep die tegen mensen aan het mompelen/schreeuwen was. En met de gebeurtenis van vandaag was iedereen natuurlijk op zijn hoede en is de politie gebeld die hem gelijk meenam.
Het is toch te gek dat mensen tot zoiets in staat zijn. En dat zonder het tonen van emoties of wat dan ook.
Een verbetering van campus beveiliging zal nu wel een (terecht) hot item worden.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Volgens berichten op CNN zouden er heel wat mensen opgeroepen zijn (via het Rode Kruis?) om slachtofferhulp te verlenen.mirdj schreef:laten we hopen dat ze ook daar een vorm van slachtofferhulp hebben want dat zullen ze hard nodig hebben.
En inderdaad, dat is zeker nodig. Toen mijn man 13 jaar was is er 's nachts een brand geweest in hun school (internaat). 23 jongens zijn toen om het leven gekomen, waarvan 3 uit mijn man zijn klas. Als je die oud-leerlingen uit die tijd spreekt, praten ze daar nog steeds over. Het heeft een hele diepe indruk nagelaten op hen, en plots een aantal vrienden en klasgenoten uit je leven gerukt weten worden is niet zo simpel te verwerken. Helaas bestond slachtofferbegeleiding toen niet eens.

Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Katja, mijn oudste, komt net thuis en helaas blijkt nu dat Jimmy's vriend wel is doodgeschoten. Ik zit hier met tranen in mijn ogen, net ook weer met de moeder van Meghan gesproken, wat een narigheid! En zij werd gebeld door de Washington Post en had sterk het gevoel, dat ze op zoek waren naar iemand, die een kind verloren had, bah! Soms gaan journalisten wel erg ver voor een verhaal.
-
- Amerika-ontdekker
Erg schokkend nieuws, inderdaad.
Ook raar hoe iets 'zo ver weg', toch ook dichtbij kan zijn, aangezien wij Petra allemaal kennen en een kennis van haar gewond is geraakt...
Edit: Ik lees net dat het allemaal nog wat erger is. Ik weet niet wat ik moet zeggen Petra. Ik vind dit heel erg voor je! Zoiets mag gewoon niet gebeuren
. Sterkte..
Over heel het gedoe over wapens in Amerika ed ga ik vandaag mijn mening niet meer geven, ik vermoed dat de discussie hierover de komende dagen zal oplaaien. Nu kunnen we beter even stilstaan bij deze verschrikkelijke gebeurtenis.

Ook raar hoe iets 'zo ver weg', toch ook dichtbij kan zijn, aangezien wij Petra allemaal kennen en een kennis van haar gewond is geraakt...
Edit: Ik lees net dat het allemaal nog wat erger is. Ik weet niet wat ik moet zeggen Petra. Ik vind dit heel erg voor je! Zoiets mag gewoon niet gebeuren

Over heel het gedoe over wapens in Amerika ed ga ik vandaag mijn mening niet meer geven, ik vermoed dat de discussie hierover de komende dagen zal oplaaien. Nu kunnen we beter even stilstaan bij deze verschrikkelijke gebeurtenis.
Laatst gewijzigd door Bjorn006 op 16 apr 2007, 23:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Petra/VS schreef:Katja, mijn oudste, komt net thuis en helaas blijkt nu dat Jimmy's vriend wel is doodgeschoten. Ik zit hier met tranen in mijn ogen, net ook weer met de moeder van Meghan gesproken, wat een narigheid! En zij werd gebeld door de Washington Post en had sterk het gevoel, dat ze op zoek waren naar iemand, die een kind verloren had, bah! Soms gaan journalisten wel erg ver voor een verhaal.
he bah. dat laatste stukje over die Washington Post is echt misselijkmakend.
Die journalisten gaan echt over lijken om een verhaal te krijgen
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ja, altijd na dit soort gebeurtenissen laait de discussie over vuurwapens weer op, ook hier. Van mij mogen wapens zwaar gereguleerd worden en zelfs verboden, maar ik vrees, dat zoiets als vandaag dan nog niet voorkomen zou worden. Er zijn al veel te veel vuurwapens in de omloop, een gek kan er altijd aan komen.Bjorn006 schreef:
Jeetje Petra, het is al erg genoeg, maar dan brengt het het toch nog dichterbij. Sterkte, en vooral aan de familie.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Natuurlijk is het vreselijk als er onschuldige mensen sterven (sorry, met de dader heb ik niet zoveel medelijden). Maar als het mensen zijn die (via via) uit je omgeving komen, dan is het plots toch wel veel meer 'dichtbij'... Hopelijk kunnen die jongeren een goede steun zijn voor elkaar.Petra/VS schreef:Katja, mijn oudste, komt net thuis en helaas blijkt nu dat Jimmy's vriend wel is doodgeschoten.
Elke
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Inderdaad en dan die aangeslagen studenten vragen, wat zij ervan denken, hoe alles werd behandeld, alsof ze daarmee bezig zijn!
- mirdj
- Amerika-expert
- Contacteer:
Altijd maar die primeur zoeken, het is gewoon om misselijk van te worden.
Op een ander forum wordt deze gebeurtenis ook uitvoerig besproken en daar werd de zoektocht vergeleken met de zoektocht na 9/11. Er zit daar een vrouwtje die veel contacten heeft met VT want zij verzorgen stages. Ze hebben daar op dit moment een jongen zitten voor een 14 weken durende opleiding. Hij is vorige week begonnen en heeft vandaag de hele dag vrienden en leraren zitten mailen en bellen om er maar achter te komen of er niemand gewond is geraakt, of erger nog het niet heeft overleefd.
Op een ander forum wordt deze gebeurtenis ook uitvoerig besproken en daar werd de zoektocht vergeleken met de zoektocht na 9/11. Er zit daar een vrouwtje die veel contacten heeft met VT want zij verzorgen stages. Ze hebben daar op dit moment een jongen zitten voor een 14 weken durende opleiding. Hij is vorige week begonnen en heeft vandaag de hele dag vrienden en leraren zitten mailen en bellen om er maar achter te komen of er niemand gewond is geraakt, of erger nog het niet heeft overleefd.
-
- Amerika-expert
Niet dat ik de colega's wil verdedigen (ik heb dat soort vragen -- wat gign er door u heen toen u hoorde dat uw kind was doodgeschoten -- gelukkig nooit hoeven stellen, en zou dat waarschijnlijk geweigerd hebben), maar -- om het maar eens plat te zeggen -- dit soort 'nieuws' wordt gevreten.
Ga maar na: de hele wereld weet nu wat er in Virginia gebeurd is (dank u CNN!), ik vermoed dat de NOS en/of NOVA snel zullen afreizen of al afgereisd zijn. Om een of andere reden denken de mensen die het in de journalistiek voor het zeggen hebben, dat 'het publiek' dit soort verhalen wil horen, hoe uitgebreider, hoe beter. En gezien de kijk-, luister- en lezerscijfers wil het publiek dat ook.
Wie is dan de schuldige? De journalisten die de botte vragen (moeten) stellen, of het publiek dat de antwoorden wil weten?
33 doden is natuurlijk heel erg (mijn zoon heeft vier jaar in Pittsburgh op Carnegie Mellon University gezeten, je houdt je hart vast, inderdaad). Maar in Irak komen dagelijks meer mensen om bij aanslagen door even grote gekken, elders in het Midden Oosten idem, de aanslag op het World Trade Center heeft NOG meer slachtoffers geeist, enz., enz., enz.
We leven in een kl@te wereld, inderdaad. Als optimist hoop je dan altijd dat uitgebreide informatie over dit soort dingen, herhaling kan voorkomen (na de moorden in Colmbine zijn een aantal soortgelijke aanslagen voorkomen, doordat men gepraat over een dergelijke aanslag serieus begon te nemen.). Maar in de praktijk zal het wel betekenen, dat alle openbare gebouwen nog verder afgeschermd zullen worden.
Ga maar na: de hele wereld weet nu wat er in Virginia gebeurd is (dank u CNN!), ik vermoed dat de NOS en/of NOVA snel zullen afreizen of al afgereisd zijn. Om een of andere reden denken de mensen die het in de journalistiek voor het zeggen hebben, dat 'het publiek' dit soort verhalen wil horen, hoe uitgebreider, hoe beter. En gezien de kijk-, luister- en lezerscijfers wil het publiek dat ook.
Wie is dan de schuldige? De journalisten die de botte vragen (moeten) stellen, of het publiek dat de antwoorden wil weten?
33 doden is natuurlijk heel erg (mijn zoon heeft vier jaar in Pittsburgh op Carnegie Mellon University gezeten, je houdt je hart vast, inderdaad). Maar in Irak komen dagelijks meer mensen om bij aanslagen door even grote gekken, elders in het Midden Oosten idem, de aanslag op het World Trade Center heeft NOG meer slachtoffers geeist, enz., enz., enz.
We leven in een kl@te wereld, inderdaad. Als optimist hoop je dan altijd dat uitgebreide informatie over dit soort dingen, herhaling kan voorkomen (na de moorden in Colmbine zijn een aantal soortgelijke aanslagen voorkomen, doordat men gepraat over een dergelijke aanslag serieus begon te nemen.). Maar in de praktijk zal het wel betekenen, dat alle openbare gebouwen nog verder afgeschermd zullen worden.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Toen ik, bij het horen van de berichten, meteen aan de kinderen dacht, die ik ken, voelde ik me eerst best egoistisch. Tenslotte maakt het niet uit, wie er vermoord wordt, iedere moord is afschuwelijk en onvoorstelbaar. Maar ik denk, dat het ook wel menselijk is, om je meer betrokken te voelen bij iets, wat dichtbij gebeurt en waarbij je mensen kent, dan als het ver weg gebeurt.
Inderdaad zitten we hier ook aan de tv gekluisterd op het moment, wachtend op meer nieuws. Zelf zou ik hem wel uit willen zetten, maar mijn oudste, die veel mensen op die school kent, wil het blijven zien.
Inderdaad zitten we hier ook aan de tv gekluisterd op het moment, wachtend op meer nieuws. Zelf zou ik hem wel uit willen zetten, maar mijn oudste, die veel mensen op die school kent, wil het blijven zien.
Laatst gewijzigd door Petra/VS op 17 apr 2007, 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja sorry hoor maar om nu inderdaad te zeggen dat journalisten misselijk makend zijn gaat wel erg ver. Je wil wel het laatste nieuws continue op je scherm hebben, en zeker wil je de achterliggende gedachtes, en motivaties, en wat er maar bij komt niet missen, maar alle betrokkene moeten met rust gelaten worden... dat werkt dus niet zo.
/PeeJay
/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1860 Weergaves
-