Nou, volgens mij wordt er schoongemaakt door de eigenaresse zelf, dus dat vind ik wel anders dan een kamermeisje, omdat ik ook al $150 per nacht voor die kamer betaal.Tinkerbell schreef:Per nacht dacht ik. Je weet niet of elke dag dezelfde houskeepingladies je kamer komen opruimen toch?
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Fooien
-
- Amerikakenner
-
- Amerikakenner
Dus omdat ze dubbel zo hard werkt hoeft ze geen fooi?bajito schreef:Nou, volgens mij wordt er schoongemaakt door de eigenaresse zelf, dus dat vind ik wel anders dan een kamermeisje, omdat ik ook al $150 per nacht voor die kamer betaal.

Ho, ho, ik heb niet gezegd dat ik niet wilde tippen in het B&B. Ik vroeg alleen om mening, bedrag en moment.BuckeyeRed schreef:Dus omdat ze dubbel zo hard werkt hoeft ze geen fooi?bajito schreef:Nou, volgens mij wordt er schoongemaakt door de eigenaresse zelf, dus dat vind ik wel anders dan een kamermeisje, omdat ik ook al $150 per nacht voor die kamer betaal.No offense, maar wat een vreemde redenatie. (Kortom, leg hem eens uit
).
Is het normaal om in B&B ook $2 dollar per nacht neer te leggen?
Er wordt daar nl wel meer service geboden.
Dus ik dacht: kan ik niet beter achteraf 10 tot 20% doen? Of is dat weer te veel?
-
- Amerikakenner
Sorry! Ik had even een te haastige conclusie getrokken. Dat had je inderdaad niet gezegd.
Je kan gewoon een paar dollar achterlaten, ook in de B&B vind ik, maar dat is echt het minimum (mijn mening dus he). Ik heb zelf een keer $20 van een 'stayover' gekregen (3 nachten in een keer) en dan sta je toch wel even te smilen hoor.
Hij had het op de tweede nacht achtergelaten, gelukkig had ik hem alle drie, tsja je doet dan toch even extra je best... niet dat ik dat anders niet doe, maar het maakt toch wel verschil.

Je kan gewoon een paar dollar achterlaten, ook in de B&B vind ik, maar dat is echt het minimum (mijn mening dus he). Ik heb zelf een keer $20 van een 'stayover' gekregen (3 nachten in een keer) en dan sta je toch wel even te smilen hoor.

OK, dus we zijn het gelukkig wel eens over tippen bij het B&BBuckeyeRed schreef:Sorry! Ik had even een te haastige conclusie getrokken. Dat had je inderdaad niet gezegd.![]()
Je kan gewoon een paar dollar achterlaten, ook in de B&B vind ik, maar dat is echt het minimum (mijn mening dus he). Ik heb zelf een keer $20 van een 'stayover' gekregen (3 nachten in een keer) en dan sta je toch wel even te smilen hoor.Hij had het op de tweede nacht achtergelaten, gelukkig had ik hem alle drie, tsja je doet dan toch even extra je best... niet dat ik dat anders niet doe, maar het maakt toch wel verschil.

Maar wat zou jij adviseren als moment? Gewoon iedere ochtend, of achteraf?
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Heeft één van jullie wel eens meegemaakt dat ze de tip niet aannamen? In 2004 sliep ik 2 nachten in Everett, WA in een Extended Stay. De paar dollar die ik op het kussen voor de schoonmaakster had neergelegd, lag 's avonds keurig op het nachtkastje. :dunno:
Zou dat een bepaalde policy van deze keten zijn? Of zouden ze dan van je verwachten dat je pas bij vertrek wat neerlegt als waardering voor hun service?
Roland
Zou dat een bepaalde policy van deze keten zijn? Of zouden ze dan van je verwachten dat je pas bij vertrek wat neerlegt als waardering voor hun service?
Roland
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Ja, dat heb ik ook meegemaakt. Maar ik ben vergeten in welk hotel dat was, het is al weer een hele tijd geleden.Heeft één van jullie wel eens meegemaakt dat ze de tip niet aannamen? In 2004 sliep ik 2 nachten in Everett, WA in een Extended Stay. De paar dollar die ik op het kussen voor de schoonmaakster had neergelegd, lag 's avonds keurig op het nachtkastje.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wel meer ook,in de goeie beroepen.Mike schreef:Kan me voorstellen dat je in sommige beroepen wel minimaal $5000 fooi
per jaar krijgt, moet je dat dan opgeven aan de belasting?
Ik heb ergens gewerkt waar de fooien en dergelijke opliepen tot wel 500 gulden (het is alweer een paar jaar terug) per week,als je mazzel had.
Reken maar uit.

-
- Amerikakenner
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, ook helemaal onze ervaring + onze oplossing. Alhoewel ik ter plaatse een briefje schrijf.Tinkerbell schreef:Hezelfde meegemaakt welleswaar in Parijs maar toch.
(...)
Sindsdien neem ik speciale enveloppen mee met de opdruk : for housekeeping,thank you.
Weet je, zo voelt het kamermeisje zich ook 'veilig' dat ze niet beschuldigd kan worden van het stelen van geld. Want vooral mijn echtgenoot is iemand die het kleingeld in zijn broekzak steekt, en het nadien thuis in een potje steekt dat speciaal daarvoor in de dressing staat. Op de hotelkamer legt hij het meestal in de asbak (die wij niet gebruiken).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik kan mij voorstellen dat ze dan liever het zekere voor het onzekere kiezen en het geld laten liggen. Tegenwoordig zie je al vaak een speciaal envelopje (met een naam erop) klaarliggen.kastelke schreef:Weet je, zo voelt het kamermeisje zich ook 'veilig' dat ze niet beschuldigd kan worden van het stelen van geld.
Echter, ik meende dat het algemeen gebruik was dat geld op het kussen bestemd is voor de schoonmaakster.
Roland
Tippen bij autohuur?
Ik heb voor mezelf een lijstje gemaakt met fooien-situaties die we tegen zullen komen tijdens onze reis, maar voor 1 situatie weet ik het niet zeker:
Geef je ook fooi bij het ophalen/inleveren van de huurauto?
Geef je ook fooi bij het ophalen/inleveren van de huurauto?
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Tippen bij autohuur?
Volgens mij is dat niet nodig. Althans, ik heb hier nog nooit een fooi voor gegeven.bajito schreef:Geef je ook fooi bij het ophalen/inleveren van de huurauto?
Roland
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Wij geven wel altijd een tip aan de chauffeur van de shuttlebus, zeker als die helpt met de koffers.bajito schreef:Geef je ook fooi bij het ophalen/inleveren van de huurauto?
- USA2004
- Amerikakenner
- Contacteer:
Nee, dat lijkt me niet nodig. Bij het ophalen/inleveren wordt er niet een 'persoonlijke dienst' voor je gedaan.bajito schreef:Geef je ook fooi bij het ophalen/inleveren van de huurauto?