Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Net terug van 4e Amerika-reis: ergernissen

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Pioenroos
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Net terug van 4e Amerika-reis: ergernissen

Bericht door Pioenroos »

Ja, dat bedoel ik. In Florida, en nog een aantal andere staten, mag je gewoon met de telefoon in je hand bellen. Het hoeft niet handsfree. Appen mag niet (dat moest er nog eens bijkomen!).

http://www.ghsa.org/html/stateinfo/laws ... _laws.html
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

In Nederland mag het voor zover ik weet helemaal niet. Niet appen, niet facebooken, enkel handsfree bellen. Maar toch doen massa's mensen het. Gisteren nog zat een dame in de auto achter me enorm selfies te maken achter het stuur. Daardoor had ze niet in de gaten dat het stoplicht weer op groen sprong en bleef nog even lekker door fotograferen totdat de auto's achter haar begonnen te toeteren. Volgende stoplicht idem dito. Op de snelweg zie ik nog veel gevaarlijkere situaties. Mensen die te langzaam, slingerend, maar desondanks met 110 km per uur met hun telefoon voor hun neus rijden. Onbegrijpelijk! Sta je vast in de file, dan begrijp ik het nog wel, maar in elke andere situatie ben je gewoon een gevaar op de weg. En ik zie het niet af en toe, maar echt tientallen keren op een ritje over de snelweg door de randstad. Het vervelende is: er wordt niet actief gecontroleerd en beboet door de politie bij dit gedrag.

Waarmee ik niets af wil doen aan jouw 'ergernis' in dit topic hoor Pioenroos! Mij is het niet in het bijzonder opgevallen toen we twee jaar geleden tijdens onze reis door het zuidoosten ook een paar dagen in FL waren, maar we waren er ook echt maar heel kort. Ik haakte er echter op aan omdat het me hier ook zo ergert.

En wat betreft de Zen-uitspraak van Yarrah (verbaas je niet, verwonder je slechts): mijns inziens is er niets mis mee je als mens af en toe ergens aan te ergeren en dat ook te (h)erkennen. Dat hebben we immers allemaal weleens. En dit punt dat Pioenroos ter sprake bracht is toevallig één van mijn ergernissen :roll: :lol:
Gast

Bericht door Gast »

Pioenroos schreef:Ja, dat bedoel ik. In Florida, en nog een aantal andere staten, mag je gewoon met de telefoon in je hand bellen. Het hoeft niet handsfree. Appen mag niet (dat moest er nog eens bijkomen!).
Appen ( :offtopic: wat een vreselijk woord is dat toch eigenlijk) doen ze nauwelijks aan in de VS. Alles gaat via text messages.
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Woon je wel in een gat eoms als alles nog via text gaat. Grotendeels van de mensen die ik hier heb leren kennen appen er flink op los. :mrgreen:
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

eoms schreef:Appen ( :offtopic: wat een vreselijk woord is dat toch eigenlijk) doen ze nauwelijks aan in de VS. Alles gaat via text messages.
Text messages zijn gratis in de US. In Nederland krijg je meestal een beperkt aantal. En als je dan een chat start via SMS dan gaat het aardig hard.
WhatsApp is in Nederland erg groot. 90% heeft het op zijn telefoon staan.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gast

Bericht door Gast »

Big_Mo schreef:Woon je wel in een gat eoms als alles nog via text gaat. Grotendeels van de mensen die ik hier heb leren kennen appen er flink op los. :mrgreen:
Dat zijn dan zeker allemaal Hollanders :D
Amikix
Amerikakenner

Bericht door Amikix »

Kleine aanvulling: text messages zijn gratis als je die hebt als onderdeel van je contract. Ik wil niet extra betalen voor het hebben van een tegoed van 500 ( :shock: ) per maand, en dus betaal ik (flink) voor elke sms die ik stuur. In totaal goedkoper dan zo'n bundel, maar wat ze je per stuk aanrekenen daarentegen..
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

eoms schreef:
Big_Mo schreef:Woon je wel in een gat eoms als alles nog via text gaat. Grotendeels van de mensen die ik hier heb leren kennen appen er flink op los. :mrgreen:
Dat zijn dan zeker allemaal Hollanders :D
Inderdaad, wij wonen toch echt niet in een gat en ik ken niemand die WhatsApp gebruikt. Ik gebruik het alleen met mijn Nederlandse vriendinnen en broers en zus (begonnen door mijn "Nederlandse" broer). Wat hands free betreft, Virginia is dus een van die staten waar het niet verplicht is en ik vind het vreselijk! In Maryland en DC vlakbij mag het niet, maar ook daar zie je toch regelmatig mensen met een telefoon aan hun oor rijden.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ik whatsapp ook alleen met nederlanders en andere buitenlanders, ik heb het idee dat het hier in de VS nauwelijks gebruikt wordt.
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Ik ken ook geen enkele Amerikaan die WhatsApp gebruikt. Kom dus niet aan met "I'll "app" you later" want ik denk dat maar weinig mensen je zullen begrijpen :wink:
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Soms is Amerika zoooo 2000 :lol:
WhatsApp bellen doen jullie dus ook niet? Skypen dan?
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Met familie in het buitenland meestal FaceTime, soms Skype.

Ik ken ook niemand de VS die WhatsApp gebruikt en heb het zelf ook niet. Ik gebruik iMessage, Facebook Messenger, of SMS.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

SMS is voor vele nog steeds het dingetje, maar zodra ze er achter komen dat je Whatsapp gebruikt gaat dat toch net even wat sneller! En nee hoor heb drie Nederlanders die in Chicago wonen in me telefoon en 2 daar van gebruiken het.

Wellicht ook wel met leeftijd te maken en generaties :idea:

Tijdens een ski trip 3 jaar terug, waren we met een groep van 20 personen, iedereen aan de Whatsapp! Ideaal! Ik zie het ook meer en meer gebruikt worden in de kitesurf community hier in Chicago land.
Vito schreef:Soms is Amerika zoooo 2000 :lol:
WhatsApp bellen doen jullie dus ook niet? Skypen dan?
We faxen! :lol: :lol: :lol: Voel me met regelmaat zo, Amerika voelt echt soms heel erg oudbollig aan!
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Hoe zit het tegenwoordig met betalen in de USA, wordt er ook nog steeds zoveel met cheques gewerkt ipv overmaken?
Sommige dingen blijf ik echt heel bijzonder vinden voor zo'n modern land.
JohannaPA
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door JohannaPA »

Een deel van mijn vrienden appt gelukkig wel - dat heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat iedereen hier veel met internationals te maken heeft (vanwege de universiteit). Soms via Viber, meestal What's App. Ik kwam er pas een half jaar geleden achter dat What's App helemaal niet zoveel gebruikt wordt. Mijn studenten zitten wel allemaal op Facebook, gebruiken derhalve Facebook messenger meer dan in Nederland gebruikelijk is, en ze zitten ook en masse op Instagram. En ja, txt is nog heel gewoon... Ik doe het nu ook meer dan ik gewend was, ik was dat helemaal afgeleerd :-)

Wat betreft betalen - ik heb het inmiddels zo geregeld dat mijn utilities automatisch worden afgeschreven. Er is gelukkig inmiddels Online Bill Pay - daarmee kun je online een betaling doen. Effectief laat je dan de bank een check printen die bij de ontvanger wordt bezorgd met de post, dus alleen het beginstuk is veranderd. Checks die ik ontvang (het zijn er maar weinig, misschien 2 per jaar) kan ik ook per mobiele app inscannen en opsturen dus ik hoef er niet meer voor langs een bank. En dan is er nog POPmoney, waarbij ik een betaling kan doen door middel van iemands telefoonnummer of emailadres in te geven in een website of app van mijn bank. De ontvanger van het bericht kan dan zijn bankinformatie (mag dus een andere Amerikaanse bank zijn) ingeven en dan krijgt hij die storting binnen. Tot slot is er nog Paypal en Venmo. En cash, dat is er nog veel meer dan in Nederland, en dat is o.a. een reden dat ik de state quarters ben gaan sparen - ik kreeg ineens weer geld in handen toen ik in Amerika ging wonen!
Buitenlandse betalingen zijn nog steeds een ander, moeilijk verhaal!
Blog: http://johannaslot.com
11-2013 J1 > 12-2013 PhD > 01-2014 verhuisd naar PA, USA > 05-2014 huis gekocht > 06-2014 H1B > 10-2014 labor cert. klaar > 11-2014 AOS > 01-2015 biometrics > 02-2015 EAD + i512 > 10-2015 Greencard
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Eindelijk na zes jaar hier te wonen kan ik binnen eigen bank geld overmaken naar een ander persoon (US Bank) Nog steeds kan ik niet gemakkelijk geld overmaken van een naar een andere rekeninge (US bank naar Bank of America of dergelijke) zoals wij dat in Nederland kennen. Wanneer ik dit aangeef bij familie en vrienden hier in de VS staan de ogen wijd open en krijg je gelijk te horen "dat is toch hardstikke gevaarlijk dat je dat via iemand zijn rekening nummer doet!" *Zucht*

Groot deel gaat nog steeds per check wat ik echt vervelend vind.
Amikix
Amerikakenner

Bericht door Amikix »

Het is pas echt erg als je geld wilt/moet overmaken naar een buitenlandse rekening. Ik moet daarvoor in persoon bij de bank langskomen. Op mijn opmerking dat ik dat in Europa toch echt gewoon zelf online kan doen kreeg ik de hautaine reactie dat dat is omdat "ze in Europa geen Patriot Act hebben", implicerend dat dat de boel echt verschrikkelijk onveilig en onverantwoord maakt. Ik heb maar niet gezegd wat ik toen dacht :roll:.
Emmagobes
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Emmagobes »

Ik erger me aan dat Amerikanen bij allds wat ze eten boter er bij doen.
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

@Amikix en Big_Mo: voor buitenlandse transacties (ontvangen en versturen) gebruiken wij vaak TransferWise. Snel en goedkoop.
Amikix
Amerikakenner

Bericht door Amikix »

Dank je voor de suggestie! Dit ga ik onthouden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer