Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Net terug van 4e Amerika-reis: ergernissen
- Max Kool
- Amerikakenner
Re: Net terug van 4e Amerika-reis: ergernissen
huh, bij welke bank zitten jullie?
Ik kan bij BoA gewoon geld overmaken naar mijn Nederlandse rekening (kost wel $35 per tractie, en E5.- aan de ontvangende kant). Dus maak af en toe alleen een groot bedrag over. Wel zo handig.
Ik kan bij BoA gewoon geld overmaken naar mijn Nederlandse rekening (kost wel $35 per tractie, en E5.- aan de ontvangende kant). Dus maak af en toe alleen een groot bedrag over. Wel zo handig.
LA, LA, LA....
Of Paypal, dat gebruiken wij altijd. Kost niets.
Buitenlandse transacties inderdaad via PayPal (tot aan 200 euro ofzo) kost iets van 50 cent per transactie.
- JohannaPA
- Amerikafan
- Contacteer:
Ik zit hier bij PNC. Die is voor Amerikaanse banken relatief innovatief bezig (NB: ik heb ik Nederland voor alle vier de grote banken gewerkt, en ken het banksysteem dus 'van binnen', en weet dus ook hoe ouderwets en houtje-touwtje het Amerikaanse banksysteem is... hoewel je voor dat laatste niet echt gestudeerd hoeft te hebben). Overigens kan ik ook geld overmaken naar mijn Nederlandse rekening, of andersom, maar dat kost inderdaad veel te veel geld.
Ik heb hier ook bij een andere, wat meer lokale bank gezeten, en oh boy, dat was een drama. Ik heb daarnaast ook nog bij een credit union een rekening gehad, maar dat was ook vooral op het internationale vlak huilen met de pet op (dat is wel een paar jaar geleden).
Voor de zaak van mijn man (hij importeert uit Europa en verkoopt online hier in Amerika) doen wij ook zaken met PNC (vooral hun small business online backoffice is erg uitgebreid), maar ook Paypal (uiteraard) en Swipe.
Ik heb hier ook bij een andere, wat meer lokale bank gezeten, en oh boy, dat was een drama. Ik heb daarnaast ook nog bij een credit union een rekening gehad, maar dat was ook vooral op het internationale vlak huilen met de pet op (dat is wel een paar jaar geleden).
Voor de zaak van mijn man (hij importeert uit Europa en verkoopt online hier in Amerika) doen wij ook zaken met PNC (vooral hun small business online backoffice is erg uitgebreid), maar ook Paypal (uiteraard) en Swipe.
Blog: http://johannaslot.com
11-2013 J1 > 12-2013 PhD > 01-2014 verhuisd naar PA, USA > 05-2014 huis gekocht > 06-2014 H1B > 10-2014 labor cert. klaar > 11-2014 AOS > 01-2015 biometrics > 02-2015 EAD + i512 > 10-2015 Greencard
11-2013 J1 > 12-2013 PhD > 01-2014 verhuisd naar PA, USA > 05-2014 huis gekocht > 06-2014 H1B > 10-2014 labor cert. klaar > 11-2014 AOS > 01-2015 biometrics > 02-2015 EAD + i512 > 10-2015 Greencard
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Nog een ergernis: de obsessie met s'mores.
Zodra Amerikanen vuur zien (of zelfs maar aan vuur denken) dan moeten ze een s'more hebben. Zelfs op een overlevingskamp kunnen ze het niet zonder doen.
Ben je aan het kamperen met een stel kinderen dan liggen er binnen de kortste keren gesmolten marshmallow's op de grond, waar ze dan weer vrolijk in stappen. Voordat je het weet zit het binnen de tenten, aan de slaapzakken en op de matrasjes. Bovendien loopt iedereen met kleverige vingers rond.
Een vuurtje zonder s'mores is een mislukking, denken ze. Kamperen zonder s'mores is niet de moeite waard.
Zoals ik al zei, als ze maar aan vuur denken dan krijgen ze meteen visioenen van s'mores en de speekselklieren draaien overuren. Pavlov zou er trots op zijn!
Ik heb het al enkele keren meegemaakt dat mensen die een bosbrand zagen opmerkten dat het jammer was dat ze geen s'mores bij zich hadden. Staan er huizen in brand, denken de nieuwsgierige omstanders aan s'mores...
Zodra Amerikanen vuur zien (of zelfs maar aan vuur denken) dan moeten ze een s'more hebben. Zelfs op een overlevingskamp kunnen ze het niet zonder doen.
Ben je aan het kamperen met een stel kinderen dan liggen er binnen de kortste keren gesmolten marshmallow's op de grond, waar ze dan weer vrolijk in stappen. Voordat je het weet zit het binnen de tenten, aan de slaapzakken en op de matrasjes. Bovendien loopt iedereen met kleverige vingers rond.
Een vuurtje zonder s'mores is een mislukking, denken ze. Kamperen zonder s'mores is niet de moeite waard.
Zoals ik al zei, als ze maar aan vuur denken dan krijgen ze meteen visioenen van s'mores en de speekselklieren draaien overuren. Pavlov zou er trots op zijn!
Ik heb het al enkele keren meegemaakt dat mensen die een bosbrand zagen opmerkten dat het jammer was dat ze geen s'mores bij zich hadden. Staan er huizen in brand, denken de nieuwsgierige omstanders aan s'mores...
Gebruik die richtingaanwijzer in je auto eens, verdorie.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Die zijn vaak rood ipv oranje he 

Rood, oranje maakt geen drol uit. Men snapt het concept knipper licht niet.
Heeft misschien meer te maken met het lak hebben aan van bovenhand opgelegde regeltjes. Hoe irritant ook, ik beschouw het altijd maar als een cultuurverschil.
Ik probeer minimaal twee tot drie auto's ruimte tussen mijn voorganger en mij te houden, alleen al om die reden. Hier in Illinois rijd men continue links ook, ongeacht ze worden ingehaald van rechts. Moet ik ook wel zeggen dat er bar weinig borden langs de weg staan die duidelijk aangeven dat je in moet halen en weg wezen van die linker baan... Oh wacht Illinois is blut...
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
In NL leerden we destijds dat je meteen de manoeuvre moest afbreken als iemand claxonneerde omdat er gevaar dreigde. Hier kun je claxonneren zoveel je wilt maar men gaat vrolijk door met de manoeuvre and kijkt je ook nog eens ontstemd aan...
-
- Amerika-expert
@Big Al, ik ben dol op kampvuur met smores. Niet dat ik zelf echt van smores hou, een heel enkele keer eet ik er eentje mee, maar ik vind het zo leuk om te zien hoe de kids ervan genieten. Helemaal met onze Girl Scouts in Florida, dat was een CSA group dus allemaal tieners. En dan zaten die meiden zo lekker samen om het vuur, allemaal met hun stokje, lekker giebelen als er een marshmallow in brand vliegt enz. En de verhalen die ze dan delen, rond het kampvuur is de tijd om moeilijke dingen te bespreken want je voelt je veiliger in het donker.
Overal plakspul herken ik helemaal niet, maar wij waren altijd erg streng over veiligheid en goede manieren. Girl Scouts leave a place better than we find it. Zelfs met service unit campfires waar dus ook jongere meiden bij zaten, altijd goede manieren en zelf je rotzooi opruimen.
Boy Scouts zijn lastiger, die maken meer rotzooi en ruimen minder op.
Overal plakspul herken ik helemaal niet, maar wij waren altijd erg streng over veiligheid en goede manieren. Girl Scouts leave a place better than we find it. Zelfs met service unit campfires waar dus ook jongere meiden bij zaten, altijd goede manieren en zelf je rotzooi opruimen.
Boy Scouts zijn lastiger, die maken meer rotzooi en ruimen minder op.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Misschien ligt het aan mij, maar wat hebben Amerikanen, of Amerikaanse hotels met kussens? Waarom moeten er persé tussen de 5 en 8 kussens op een bed liggen in allerlei vormen en maten? 3/4e moet toch van dat bed worden gegooid om er dan nl nog fatsoenlijk in te passen qua lengte.
Ik vind al die kussens ook onzin en soms onhandig, maar ik vind het dan wel weer fijn als er 2 verschillende pp zijn zodat je een harde of zachte of dikke of dunne kunt kiezen.
Terug in Texas!
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Echt een mannenopmerking Paul
Amerikanen houden van een mooi opgemaakt bed dat er comfortabel en luxueus uitziet. Dus: mooie sprijen en bijpassende kussens, puur voor de looks. Ik vind het heerlijk om zo'n bed aan te treffen, ook al betekent het dat je die sierkussens er voor het slapen gaan allemaal af moet halen.

Amerikanen houden van een mooi opgemaakt bed dat er comfortabel en luxueus uitziet. Dus: mooie sprijen en bijpassende kussens, puur voor de looks. Ik vind het heerlijk om zo'n bed aan te treffen, ook al betekent het dat je die sierkussens er voor het slapen gaan allemaal af moet halen.
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Nou, ik - als vrouw - vind het ook maar onhandig. Gebruik ze zelfs niet eens, aangezien ik mijn eigen kussen meeneem
(Ik heb zo'n Orthopedische hoofdkussen, waarbij mijn hoofd dus niet in zakt tijdens het slapen en ik 's ochtends dus niet met nek- en hoofdpijn wakker wordt)

(Ik heb zo'n Orthopedische hoofdkussen, waarbij mijn hoofd dus niet in zakt tijdens het slapen en ik 's ochtends dus niet met nek- en hoofdpijn wakker wordt)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Tuurlijk, iedereen gebruikt het liefst een kussen waar je goed op slaapt. Maar dat neemt nog niet weg dat je bed er in opgemaakte staat mooi uit mag zien. Voor de meeste Amerikanen is dat heel belangrijk in hun interieur. Je ziet het in hotels maar ook bij heel wat mensen thuis (niet allemaal). En je ziet het niet alleen maar in Amerika. Ik was pas in Frankrijk en bij 2 vd 4 hotels/bnb's was het bed ook zo opgemaakt. Dat ene hotel waar dat niet was, was van Nederlanders. 

Wat kussens betreft, in Parijs kon ik me dat ook nog heel goed herinneren.
Niet echt een ergernis, misschien ook wel een beetje omdat ik er elke dag naar moet kijken. Amerikaans Business casual. Nu hoor ik je denken wat is daar mis mee. Geen idee hoe dat aan de oost / west kant is, maar hier in het midden, een nette pantalon met een polo en dan komt het *tromroffel* sneakers! Met name een Khaki kleur broek en dan witte sneakers er onder!!!
Niet echt een ergernis, misschien ook wel een beetje omdat ik er elke dag naar moet kijken. Amerikaans Business casual. Nu hoor ik je denken wat is daar mis mee. Geen idee hoe dat aan de oost / west kant is, maar hier in het midden, een nette pantalon met een polo en dan komt het *tromroffel* sneakers! Met name een Khaki kleur broek en dan witte sneakers er onder!!!
Of een pantalon die echt 3 maten te lang is..... Ik weet dat een pak op maat geld kost, maar een pak dat gewoon weg te groot is, dat kan je toch niet serieus meer nemen. Nu ik toch op dreef ben. ALLE VROUWEN IN HUN ACTIVE WEAR! Ongeacht ze echt naar de gym gaan of niet!

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht