Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Amerikaanse Tv-series
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Re: Amerikaanse Tv-series
Ik kijk nooit met ondertiteling en mis het ook echt niet.
Net de pilot van Luck gekeken en dat vond ik wel heel erg gaaf. Ze hebben in ieder geval meer dan genoeg in de cast geïnvesteerd en het verhaal lijkt ook aardig zo in de eerste aflevering.
Net de pilot van Luck gekeken en dat vond ik wel heel erg gaaf. Ze hebben in ieder geval meer dan genoeg in de cast geïnvesteerd en het verhaal lijkt ook aardig zo in de eerste aflevering.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
- claudia1970
- Amerikafan
Ik kijk ook de meeste programma's met (Engelse) ondertiteling. Ik heb het niet altijd nodig maar als er in een film of ander programma bijvoorbeeld heel snel gepraat word of met een accent of gewoon een film met hele moeilijke woorden vind ik het net wat relaxter kijken, ik heb meestal niet eens in de gaten dat ik zit te lezen en soms vraagt mijn (Amerikaanse) man als hij iets niet verstond: Wat zei hij/zij?Sandy schreef:Ik heb ze wel nodig... wanneer er binnenmonds wordt gesproken of woorden worden ingeslikt of te snel gesproken, dan kan ik het niet volgen... Engelse of Nlse ondertiteling maakt me dan niet zo uit... Vroeg me af of jullie NederAmerikanen daar geen last van hebben (of degenen die nog niet zo heel lang in Amerika wonen).
Moving to Maine in 2010
http://claudusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ik vind het toch altijd het meest ontspannen kijken met een Nederlandse ondertiteling erbij, soms is het wat moeilijker te verstaan.
Ik irriteerde me altijd al aan de ondertitels in Nederland. Er zitten zo vaak zulke achterlijke fouten in. Dus ik was erg blij dat ik van die troep af was toen ik verhuisde
. Daarnaast had ik ze ook al jaren niet meer nodig, dus dat hielp 

Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Je weet pas echt hoe slecht de vertalingen zijn, als je de ondertitels downloadt
maar ook de "officële" vertalingen zijn vaak slecht; m.i. omdat men standaard, soms zelfs letterlijke, vertalingen gebruikt, die geen recht doen aan het verhaal.
Ik vind ze wel plezierig -mag ook in het Engeld zijn- als e.e.a. niet goed te verstaan is, zoals bijv. bij de serie Big Love

Ik vind ze wel plezierig -mag ook in het Engeld zijn- als e.e.a. niet goed te verstaan is, zoals bijv. bij de serie Big Love
Wat ik ook gemerkt heb is dat je zaken beter gaat verstaan als je eenmaal gewend bent aan het missen van ondertitels. Er is dus een soort 'gewenningsperiode' waar je door heen moet.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Bandido
- Amerika-expert
Ik heb bij dvd's meestal de Engelstalige ondertiteling aan. Ik ben niet zo heel erg auditief ingesteld en ben snel afgeleid, en ik heb het idee dat ik er van meekrijg als ik meelees. Raar misschien inderdaad, maar ik blijf het toch wel prettig vinden. Je hebt dan trouwens geen last van "kromme" teksten omdat het letterlijk is wat men ook in de film zegt. NL ondertitelingen zijn om die reden vaak wel hinderlijk.Loek schreef:Als je hardhorend bent begrijp ik het nut van ondertitels, maar is persoonlijk vind ze hinderlijk in het beeld. Hebben jullie daar geen last van?
"Keep Georgia On Your Mind"
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Volgt iemand de serie "Breaking Bad" ? De eerste 8 delen worden deze week uitgezonden in Nederland.
Ik heb net de eerste aflevering gezien en ik vond het geniaal.
Ik heb net de eerste aflevering gezien en ik vond het geniaal.
Laatst gewijzigd door vana op 05 jan 2012, 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Grappig Marjon, vanmiddag in de kantine bij ons had iemand het daarover. Zij zei ook dat ze het geweldig vond. Ik ken het niet.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Moet je voor de aardigheid de eerste paar minuten van de pilot eens kijken Corry (onderaan). Dan wil je echt wel verder kijken 
Prachtige beelden van Amerika trouwens

Prachtige beelden van Amerika trouwens
Jaha, ik volg de serie en ik was meteen verslaafd.
En ook zo fijn dat het eerste seizoen (7 afleveringen) iedere avond wordt uitgezonden.
Kun je er meteen goed induiken.
Hoe het mis kan gaan met een simpel plan.
Marjon, let op....aanstaande zaterdag worden er 2 afleveringen achter elkaar uitgezonden en zondagavond komt de eerste aflevering van seizoen 2.
Daarna komt de serie nog maar 1x per week en wel op zondagavond.
Trouwens, afgelopen zondag is bij BNN de serie Homeland van start gegaan en ook die serie begint ijzersterk.
Overigens worden beide series op de IMDB bijzonder hoog gewaardeerd.
Veel kijkplezier, nog 3 uurtjes, dan mogen we weer
En ook zo fijn dat het eerste seizoen (7 afleveringen) iedere avond wordt uitgezonden.
Kun je er meteen goed induiken.
Hoe het mis kan gaan met een simpel plan.
Marjon, let op....aanstaande zaterdag worden er 2 afleveringen achter elkaar uitgezonden en zondagavond komt de eerste aflevering van seizoen 2.
Trouwens, afgelopen zondag is bij BNN de serie Homeland van start gegaan en ook die serie begint ijzersterk.
Veel kijkplezier, nog 3 uurtjes, dan mogen we weer

16x USA / 30 staten
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik had het gezien, de recorder is al ingesteldLiz schreef:

Die heb ik ook opgenomen, ik ben heel benieuwd, ik heb er op facebook ook al goede berichten over gehoord.Trouwens, afgelopen zondag is bij BNN de serie Homeland van start gegaan en ook die serie begint ijzersterk.
Kan de pilot niet kijken want ik heb een mac en dit moet met Silverlight. Kan me nu ik de synopsis heb gelezen wel iets herinneren ervan gezien te hebben maar ben denk ik afgehaakt vanwege het feit dat hij kanker heeft en ik bij de Big C er niet meer aan wilde. Toch nog proberen.
Homeland heb ik bijna het hele seizoen van gezien. Vind ik erg goed.
Homeland heb ik bijna het hele seizoen van gezien. Vind ik erg goed.
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Silverlight werkt ook op een Mac (Safari). Je kun het hier downloaden. Als middels Safari naar deze link gaat en je klik op de "download" button, wordt een ".dmg" file gedownload die je op je Mac kunt installeren.
Bedankt Loek!
@Marjon: volg je de serie Breaking Bad nog?
Omdat mijn man een week in het buitenland zat heb ik de laatste 4 afleveringen van vorige week opgenomen en die hebben we gisteren samen achter elkaar gekeken, met aansluitend de aflevering van gisteravond.
Ik vind het steeds beter worden! Briljante serie en wat zijn die acteurs toch goed en geloofwaardig.
Alles wat ze doen mislukt of loopt helemaal fout af en het wordt steeds spannender.
Jammer dat het nu nog maar eens per week komt.
Omdat mijn man een week in het buitenland zat heb ik de laatste 4 afleveringen van vorige week opgenomen en die hebben we gisteren samen achter elkaar gekeken, met aansluitend de aflevering van gisteravond.
Ik vind het steeds beter worden! Briljante serie en wat zijn die acteurs toch goed en geloofwaardig.
Alles wat ze doen mislukt of loopt helemaal fout af en het wordt steeds spannender.
16x USA / 30 staten
-
- Amerika-expert
Hoor veel mensen hier over de serie Once upon a time, iemand die hier al aan het kijken?
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb alleen de eerste en tweede aflevering gezien, de rest staat allemaal nog op de video. Ik kijk ze samen met mijn man en dochter en we hebben niet vaak alledrie tegelijk tijd. Maar we zijn van plan ze deze week allemaal achter elkaar te gaan kijken. Ik ben dus wel blij dat het nu maar één keer per week komt, dan kunnen we alles nog inhalen tenminsteLiz schreef:@Marjon: volg je de serie Breaking Bad nog?

Ik ben blij om te horen dat het steeds beter wordt, ik vond de eerste twee afleveringen al briljant.
- claudia1970
- Amerikafan
Nieuwe seizoen van Shameless is vorige week weer begonnen. Bij ons echt de show van het moment waar we voor thuis blijven! Zo lekker overdreven en trashy! Heerlijk!
Moving to Maine in 2010
Jaa!!! Geweldige serie vind ik het. Ik wilde het eerst niet eens kijken omdat het plot me totaal niet aansprak (sprookjes figuren in de echte wereld... really...) maar ik ben er echt fan van geworden! Het is een leuk verhaal, beetje spanning erbij, goed neergezette karakters; echt een aanrader.Staceybeesie schreef:Hoor veel mensen hier over de serie Once upon a time, iemand die hier al aan het kijken?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 1363 Weergaves
-
Laatste bericht door Corv
-
- 29 Reacties