Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Dubbele nationaliteit niet opgeven - PETITIE
Re: Dubbele nationaliteit niet opgeven - PETITIE
Ik daarentegen...kan die Clooney nog een puntje aan zuigen.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Met je avatar overtuig je me niet 

- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Pics, dan geloven we het pas DejaVu
Ja helaas, ik mag niet off-topic gaan. 

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Open gerust je eigen topic.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Daar past mijn ego never nooit in. 

Vandaag was er een debat hierover in de TK. Het ging eigenlijk over "gaan we het nu behandelen of het volgende parlement na de verkiezingen". Maar je zag al snel de verhoudingen. Het ging ook over het boerkaverbod en Minister Spies is nu ineens weer voor. Voor de niet-volgers Spies was voor, voor, tegen("ik zal er geen traan om laten"), voor. Ze is nu echt ongeloofwaardig geworden maar dat zijn er wel meer op het binnenhof. TK is trouwens in meerderheid voor.
Maar goed dubbele nationaliteit, meerderheid van de TK wilt deze wetswijziging wijzigen(ja je leest het goed). Waardoor Nederlanders in het buitenland niet hun paspoort hoeven in te leveren. Echter ik ben halverwege gestopt met kijken want ik heb ook andere dingen te doen.
Ik weet nu ook waarom de PVV tegen deze wijziging is en dat is niet om Nederlanders te pesten buiten NL maar om het volgende: De wet zou dan worden "NL'ers buiten NL hebben een uitzondering van deze wet". Maar een Turk zou bijvoorbeeld naar Nederland emigreren en wordt op een gegeven moment Nederlander dan moet die volgens de wet zijn Turkse paspoort afstaan. Als die daarna meteen weer naar Turkije zou gaan dan zou die zijn Turkse paspoort terug kunnen krijgen en behoudt hij zijn NL paspoort en vervolgens weer terug naar NL vliegen en heeft die per saldo nog steeds 2 paspoorten. Er ontstond een klein debatje tussen de PVV(die met dit voorbeeld kwam) en VVD(die zei "volgens onze juristen kan je dat voorkomen). Volgens mij was de conclusie "als jouw juristen dat kunnen voorkomen in die wijzigingen is het prima".
Maar goed dubbele nationaliteit, meerderheid van de TK wilt deze wetswijziging wijzigen(ja je leest het goed). Waardoor Nederlanders in het buitenland niet hun paspoort hoeven in te leveren. Echter ik ben halverwege gestopt met kijken want ik heb ook andere dingen te doen.
Ik weet nu ook waarom de PVV tegen deze wijziging is en dat is niet om Nederlanders te pesten buiten NL maar om het volgende: De wet zou dan worden "NL'ers buiten NL hebben een uitzondering van deze wet". Maar een Turk zou bijvoorbeeld naar Nederland emigreren en wordt op een gegeven moment Nederlander dan moet die volgens de wet zijn Turkse paspoort afstaan. Als die daarna meteen weer naar Turkije zou gaan dan zou die zijn Turkse paspoort terug kunnen krijgen en behoudt hij zijn NL paspoort en vervolgens weer terug naar NL vliegen en heeft die per saldo nog steeds 2 paspoorten. Er ontstond een klein debatje tussen de PVV(die met dit voorbeeld kwam) en VVD(die zei "volgens onze juristen kan je dat voorkomen). Volgens mij was de conclusie "als jouw juristen dat kunnen voorkomen in die wijzigingen is het prima".
Vandaag kreeg ik (na ruim twee maanden!) een reactie van de PVDD op de email die ik ze gestuurd had over het hele dubbele nationaliteit-gebeuren. Ze zijn tegen. Nou, fijn! Mosterd na de maaltijd! 

- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat zou ik echt belachelijk vinden, als Nederlanders die in het buitenland wonen wel twee nationaliteiten mogen hebben en buitenlanders die al jaren in Nederland wonen niet. Met twee maten meten vind ik dat.
Dat zou voor een aantal buitenlanders die al jaren in Nederland wonen betekenen dat ze nooit de Nederlandse nationaliteit aan kunnen nemen.
Dat zou voor een aantal buitenlanders die al jaren in Nederland wonen betekenen dat ze nooit de Nederlandse nationaliteit aan kunnen nemen.
De redenering was "Als je in Nederland bent hou je je aan de Nederlandse regels, als je in een ander land bent dan hou je je aan hun regels" Dus ze laten het vrij aan het land waar je dan zit.
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, zo komen ze er makkelijk van af. Het blijft met twee maten meten. Sommige mensen hebben gewoon geen keus en moeten dus altijd tweederangs burger blijven in Nederland.
Jawel, paspoort afstaan en Nederlander worden. Dat is het hele idee achter deze wetswijziging.
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is niet voor iedere buitenlander een optie en kan soms tot veel problemen leiden.
Die zijn dan ook uitgezonderd van deze wet.
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Is dat zo? Wie mag er dan wel twee nationaliteieten behouden in Nederland?
Landen waar je het niet mag opzeggen. Zijn vooral de islamitische landen waaronder marokko. Turkije niet.
Ik dacht dat er uitzondering was voor inwoners van Ned. waarvan het land van origine afstand doen van nationaliteit niet toestaat. De logica is dat diegenen "geen keuze hebben" (en dat is zo).
Vlgs. mij is Mr. Dibi van GroenLinks Nederlander en Marokkaan. Tijdens het debat bleek dat er enkele meer leden van de Tweede kamer twee nationaliteiten hebben - een lid bv. Ned./Zweeds - en dat graag zo willen houden.
Ik blijf niet begrijpen wat het probleem is, alleen dat de onwil van Ned. om twee nationaliteiten toe te staan de Ned.landers in den vreemde behoorlijk op achterstand helpt. Meerdere landen in de EU staan dubbele nationaliteit toe, ik dacht dat we wetgeving gingen harmoniseren ? Of denkt Ned. dat iedereen naar de meest krappe denkwijze moet overgaan ?
Mijn buren, Yemenieten, Armenen, Mexicanen, Indiers, allemaal dubbele nationaliteit.
Ik blijf stellen: ik heb bijna 45 jaar in Ned. gewoond en in die jaren fors bijgedragen, belastingen, soc. lasten betaald, geen problemen daar want ik geloof in het systeem. Maar nu moet ik om een bestaan in de US te hebben met wat meer mogelijkheden, mijn Nederlanderschap opgeven klaarblijkelijk.
Dus dan om mijn moeder op te zoeken een visum (of visum waiver) aanvragen ? Idem om een bloemetje te leggen op het graf van mijn eerste man ?
Vlgs. mij is Mr. Dibi van GroenLinks Nederlander en Marokkaan. Tijdens het debat bleek dat er enkele meer leden van de Tweede kamer twee nationaliteiten hebben - een lid bv. Ned./Zweeds - en dat graag zo willen houden.
Ik blijf niet begrijpen wat het probleem is, alleen dat de onwil van Ned. om twee nationaliteiten toe te staan de Ned.landers in den vreemde behoorlijk op achterstand helpt. Meerdere landen in de EU staan dubbele nationaliteit toe, ik dacht dat we wetgeving gingen harmoniseren ? Of denkt Ned. dat iedereen naar de meest krappe denkwijze moet overgaan ?
Mijn buren, Yemenieten, Armenen, Mexicanen, Indiers, allemaal dubbele nationaliteit.
Ik blijf stellen: ik heb bijna 45 jaar in Ned. gewoond en in die jaren fors bijgedragen, belastingen, soc. lasten betaald, geen problemen daar want ik geloof in het systeem. Maar nu moet ik om een bestaan in de US te hebben met wat meer mogelijkheden, mijn Nederlanderschap opgeven klaarblijkelijk.
Dus dan om mijn moeder op te zoeken een visum (of visum waiver) aanvragen ? Idem om een bloemetje te leggen op het graf van mijn eerste man ?
Als ze die uitzondering niet kunnen maken, word je inderdaad slachtoffer van een juridisch systeem.
Ik zie Ned. en zijn politici meer als slachtoffers van hun kleine denkramen....
-
- Amerikafan
Eens!oortjes schreef:Ik zie Ned. en zijn politici meer als slachtoffers van hun kleine denkramen....
Een hoop gedoe, meefietsend op Wilders' angst-agenda.
In diezelfde kamer-discussie vandaag het Burkaverbod. Wat een non-issue!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 1809 Weergaves
-
Laatste bericht door Resetovic