Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

de was buiten hangen...hilariteit alom

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Re: de was buiten hangen...hilariteit alom

Bericht door dutchie_in_boston »

Bandido schreef:En nette pakken, die gaan naar de stomerij. Overhemden ook, die worden gewassen en gesteven en gestreken voor $1.
even off-topic, maar $1?!? Man's overhemden zijn $2.95, en die van mij $4.95 - erg raar, dat prijsverschil, want die van hem zijn veeeel groter :D.
Gerd
Amerikakenner

Bericht door Gerd »

Ik denk dat ze hier in Belgie geen gasdrogers kennen , ik heb er nooit van gehoord :D
Bij slecht weer gebruik ik ook de droogkast , maar steek er wel geen wollen spullen in hoor . Eigenlijk heb ik tot hiertoe weinig last gehad van zaken die gekrompen zijn . Mijn voorkeur gaat wel uit naar buiten drogen . :wink:
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

dutchie_in_boston schreef:even off-topic, maar $1?!?
Yep. Het was wel even zoeken, maar dit is een kleine stomerij, gerund door een Chinese familie. Elders is het hier ook duurder.
"Keep Georgia On Your Mind"
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

Applejuice schreef:Ik woon hier in zo'n hele nette development, en als hier wat gebeurd weet gelijk de hele buurt het (diegene die zei over verschillende buurten en hun 'aanzien', dat is hier inderdaad ook erg zo).

In ieder geval, niemand hangt hier dus de was buiten, volgens mij mag het inderdaad ook niet. Als ik het zou doen zouden m'n hostparents zeker vreemd aangekeken worden :wink:

Maarja, ik was hier alles op koud en wat ik in de droger stop gaat op low..meestel t-shirts hang in gewoon in de laundyroom om te drogen. Tot nu toe is het meeste wel goed gegaan, op een paar gekrompen pyjama en dansbroeken na ;)

Bij ons mag je ook niet de was buiten hangen, alleen in rural area's, afgelegen gebieden zeg maar. We hebben geen HOA maar het is een city ordenance.
Dezelfde die je vertelt hoeveel honden en katten enzo je mag hebben.
--
Tink
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Alles in de wasdroger?????
Krimpt jullie kleding dan niet?
Nou, dat doe ik echt niet. Dan kan ik geen t-shirt, vest, truitje,luxe hemdje e.d. meer aan.
Ook al zet ik \m (Bauknecht)op het laagste en kortste programma, dan toch wordt alles korter en wijder.
Ik doe alleen beddegoed, handdoeken, theedoeken, tafellakens en (stevig) ondergoed in de droger.
En spijkerbroeken, maar geen nieuwe die nog mooi donker zijn.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

thebes schreef:Alles in de wasdroger?????
Nou, dat doe ik echt niet. Dan kan ik geen t-shirt, vest, truitje,luxe hemdje e.d. meer aan.
Ook al zet ik \m (Bauknecht)op het laagste en kortste programma, dan toch wordt alles korter en wijder.
Ik doe alleen beddegoed, handdoeken, theedoeken, tafellakens en (stevig) ondergoed in de droger.
Hèhè, eindelijk iemand die ook niet zomaar alles in de droger kan gooien. ik begrijp nog steeds niet waarom dat bij andere mensen wel lukt.
Deze vakantie heb ik het weer geprobeerd in een droger bij de Laundry. Gevolg: t-shirt veel kleiner en veel wijder.
Ger zou niet blij zijn als ik zijn dure overhemden in de droger doe.
Ondergoed met elastieken band zoals Björn Borg doe ik ook niet in de droger, daar gaat het elastiek van lubberen. Spijkerbroeken met stretch erin kun je trouwens ook beter niet in de droger doen.
Ik droog het meeste buiten de droger en aangezien ik zo'n 3 wassen per dag heb hangt meestal mijn hele zolder vol. Ik vind het heerlijk als het weer lente of zomer is, kan ik alles weer lekker buiten aan de droogmolen hangen.

Marjon
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Mijn man zijn hemden en mijn blouzes steek ik ook niet in de droger. Lingerie ook niet (gewoon ondergoed wel).
Wollen truitjes of ander fijn tricot ook niet. Niks wat gebreid is eigenlijk.
Die dingen droog ik binnen, op een droogrek, in mijn wasplaats (die gelukkig ruim genoeg ik om en het droogrek en de strijkplank gewoon opgesteld te laten staan).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Animar
Amerikakenner

Bericht door Animar »

Ik gebruikte mijn droger alleen voor handdoeken, washandjes, sokken en ondergoed. Al het andere ging bij mij altijd al aan het lijntje.
Een dik jaar geleden is mijn droger overleden, en ik heb geen nieuwe gekocht. Ik wilde het eens op de "ouderwetse" manier proberen. In de winter en bij slecht weer dus binnen aan het rekje, en bij goed weer lekker buiten aan de molen. Het bevalt me prima! Voor mij dus geen droger meer.
En hetzelfde heb ik met de vaatwasser. Ook die is overleden en is niet vervangen. Alles gaat tegenwoordig weer in het ouderwetse wasteiltje! Ik vind het prima zo. Altijd alles schoon in de kast, ipv vies in de vaatwasser!
Anita
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

thebes schreef:Alles in de wasdroger?????
Hmm.. misschien zijn de drogers in NL heter dan the US drogers. Iedereen doet alles in de droger, wij ook en nee, t-shirts zijn voorgekrompen en gaan niet uit vorm, daar heb je toch verschillende programma's voor? Polo's gaan korter en zijn dan nog een beetje damp and dan hang ik ze uit op een hangertje. Zelfde met overhemden als hij die al draagt voor een zakenreis of presentatie. Ondergoed(lingerie/bh's) gaat in een speciaal droog netje en blijft keurig in vorm. Sterker nog als ik ze eens met de hand was vind ik het zo ruw en stijf aanvoelen. De droger maakt het mooi zacht en een plezier om te dragen.
Handoeken e.d gaan in de droger met zogenaamde droog ballen die ze fluffig maken zonder dat je droogdoekjes moet gebruiken. We hebben zelfs een speciaal rek voor wasbare schoenen zoals katoenen gympen enzo. Dekbedden en dekens, lakens alles gaat in de droger. We hebben ook een 'refresh' programma, als je een shirtje hebt dat je aanwilt maar is een beetje gekreukeld dan doe je het even op het 'refresh' programma met een doekje en binnen 10 minuten ben je weer fris en zonder kreukels.

Sommige dingen die gestreken moeten worden gaan naar de wasserij of die alleen 'dry cleaning' zijn naar de dry cleaners natuurlijk. Mijn man kan dat op z'n werk afgeven en aan het eind van de dag kan hij het weer meenemen. Voordeel van werken bij een groot bedrijf ;-)
--
Tink
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

chranimei schreef: En hetzelfde heb ik met de vaatwasser. Ook die is overleden en is niet vervangen. Alles gaat tegenwoordig weer in het ouderwetse wasteiltje! Ik vind het prima zo. Altijd alles schoon in de kast, ipv vies in de vaatwasser!

Onderzoek heeft uitgewezen dat je met de hand wassen meer water verbruikt dan met een vaatwasser. Voor veel mensen komt dat als een verrassing en denken dat ze met de hand wassen water besparen, wat dus niet zo is.
--
Tink
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Tink schreef: als je een shirtje hebt dat je aanwilt maar is een beetje gekreukeld dan doe je het even op het 'refresh' programma met een doekje en binnen 10 minuten ben je weer fris en zonder kreukels.
Doen die doekjes dat? Welke gebruik je daar dan voor?
Als je die gewoon bij je was doet wanneer je die in de droger steekt, is je was dan ook strijkvrij?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Tink schreef:
chranimei schreef: En hetzelfde heb ik met de vaatwasser. Ook die is overleden en is niet vervangen. Alles gaat tegenwoordig weer in het ouderwetse wasteiltje! Ik vind het prima zo. Altijd alles schoon in de kast, ipv vies in de vaatwasser!
Onderzoek heeft uitgewezen dat je met de hand wassen meer water verbruikt dan met een vaatwasser. Voor veel mensen komt dat als een verrassing en denken dat ze met de hand wassen water besparen, wat dus niet zo is.
Zie hier. En het gaat hier om een europees onderzoek:

In the discourse on global warming and other man-made environmental defects, the energy consumption of household appliances is under close scrutiny. Dishwashers, however, are used to substitute or supplement manual dish-washing, so that the question arises about the environmental effects not only of automatic but also of manual dish-washing. To investigate this question, a test was performed covering seven European countries/regions for which the consumption and performance of manual dish-washing was compared with the equivalent data for dish-washing machines, following standardised conditions (EN 50242). As result out of the investigation of 113 persons it is found that the average consumption to clean 12 place settings of dishes was measured to 103 litres of water, 2,5 kWh of energy and 79 minutes time. When these data are compared with values of a new A/A/A dishwashing machine (best machines according to European Energy Labelling scheme taking about 15 litre of water and 1,05 kWh of energy for a full load), possible savings get evident. For a full load this results in 88l water per cycle or about 32 000 litre a year saved when the dishwasher is used once per day fully loaded. As a bath tub takes about 160 litres this van be translated in 200 filled tubs which may be saved per year by changing to a dishwasher! Also time saving may be a big argument, as it takes only about 15 minutes to load and unload a dishwasher. Therefore a time bonus of 64 minutes per day may be accounted for spare time. 64 minutes saved per day are about 400 hours per year or equivalent to 16 full days as additional time for doing something better than washing dishes per hand! Additionally, average cleaning results were significant better for washing dishes by machine rather than by hand.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Tink schreef: Onderzoek heeft uitgewezen dat je met de hand wassen meer water verbruikt dan met een vaatwasser. Voor veel mensen komt dat als een verrassing en denken dat ze met de hand wassen water besparen, wat dus niet zo is.
Even off topic, maar datzelfde geldt voor de auto door de wasstraat rijden, i.p.v. hem op de oprit wassen. Laatst vond mijn broer ons lui, dat we onze auto's niet zelf wassen en heb ik hem dit artikelopgestuurd. Niet alleen bespaart het water, het voorkomt ook, dat giftige stoffen het milieu aantasten.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

En als je 'm thuis wast, hou er dan rekening mee dat "natuurlijk afbreekbare zeep" tijd nodig heeft om afgebroken te worden. Het beste is dan om de auto op het grasveld ipv. op de oprit te wassen.

Wij wassen onze auto's overigens bijna nooit (we rijden relatief weinig en straten zijn hier niet vuil/modderig).

Gr., Flipje
peet
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door peet »

Ik word hier in de buurt ook voor gek verklaard, omdat ik de was buiten heb hangen zodra het kan. Hier zie je het nergens. In de winter gaat het inderdaad neit want het vriest hier te hardt, maar zoals nu.. lekker buiten hoor.

Van onze vast bewoners is er ook maar 1 die de was buiten hangt, maar die is zo wie zo al apart. Voor de rest niemand...
http://www.vandijkjes.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Every day is a gift, not a given right
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

FlipjeBTiel schreef:Wij wassen onze auto's overigens bijna nooit (we rijden relatief weinig en straten zijn hier niet vuil/modderig).

Gr., Flipje
Wat een luxe (want auto wassen is best duur, vind ik). Hier is de auto of vies van zout, omdat het gevroren, of pollen (nu), en in de zomer valt het wel mee gelukkig, tenzij we een lange rit maken (regelmatig tijdens dat seizoen), dan is de voorkant bezaaid met insektenlijkjes, die er nauwelijks af te krijgen zijn. Ik stel wassen zoveel mogelijk uit, maar het is soms echt heel erg nodig (nu ook, veel insekten hebben hun einde gevonden op de neus van onze minivan door onze reis naar South Carolina vorige week).
Enfin, een droger is niet energiebesparend, dat weet ik. Maar ik ben blij, dat hij uitgevonden is, zeker na een pijndag als vandaag. Ik had er niet aan moeten denken ook nog was te moeten hangen, ik was al heel blij, dat ik avondeten op tafel kon zetten.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Simone66
Amerika-ontdekker

Bericht door Simone66 »

Hier in Wisconsin zie je dus overal droogmolens, je kunt ze zelfs bij de walmart kopen. Veel mensen hebben hun was hier buiten hangen is me opgevallen, omdat ik al in een eerdere discussie over dit onderwerp had gelezen dat dit in veel staten niet voor zou komen. Zouden we hier dan zo vooruitstrevend zijn???!!! Toen ik mijn Miele wasdroger (jawel) ging kopen, kon ik ook kiezen uit een "normale" en een gasdroger. Ik had nog nooit gehoord van een gasdroger... Nu maar hopen dat het weer ook hier wat beter wordt zodat ik eindelijk die droogmolen kan gaan gebruiken, krijgt die Miele wat rust.
peet
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door peet »

Ik heb afgelopen jaar stad en land afgelopen voor een droogmolen. Nergens te vinden.

Ik vind kleding in de droger complete energie verspiling als het buiten ook kan drogen.

Auto wassen in de winter is hier niet echt aan te raden. Voor je er 1 mile mee gereden heb is ie weer wit van het zout. Bovendien vriest het hier de hele winter dat het kraakt. maar wij wassen heb hem gewoon met een emmertje en dan even afspoelen met de slang. Dat kan nooit zo duur zijn als door de was straat. en zoveel water gebruik je dan echt niet.
http://www.vandijkjes.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Every day is a gift, not a given right
Animar
Amerikakenner

Bericht door Animar »

Loek schreef:
Tink schreef: Onderzoek heeft uitgewezen dat je met de hand wassen meer water verbruikt dan met een vaatwasser. Voor veel mensen komt dat als een verrassing en denken dat ze met de hand wassen water besparen, wat dus niet zo is.
Zie hier. En het gaat hier om een europees onderzoek:
Ik heb al jaren een afkeer van vaatwassers (ik weet het, het zal echt aan mij liggen :wink: ). Jaren terug in Kaprun, Oostenrijk, hebben we een vaatwasser in het appartement gehad, en dat ding was zó vies! Het stonk, de vaat kwam er vies uit.... sindsdien heb ik iets tegen die apparaten. Ik weet ook dat je zo'n ding zelf moet onderhouden, maar toch.
Ik heb ook totaal geen hekel aan afwassen. We zijn met z'n drietjes, ik was twee keer per dag af en 's avonds droogt manlief af. Kwartiertje 's avonds en alles staat weer schoon in de kast. Dat kan bij een vaatwasser dus niet.
En over het besparen van water; je leest daar heel verschillende verhalen over. Het ene onderzoek zegt dat een vaatwasser zuiniger is mbt water (vaak onderzoek door/voor een fabrikant van vaatwassers of vaatwasmiddelen), het andere onderzoek zegt dat je per saldo hetzelfde of goedkoper uit bent door het met de hand te doen. Het hangt af van de vaatwasser, van het aantal keren dat je met de hand afwast per dag en ook van je (combi-)ketel.
Maar dat maakt me niet zoveel uit, het zal allemaal niet zo heel veel schelen. Ik blijf lekker afwassen met de hand!
Anita
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Ik ben nog dagelijks blij met mijn vaatwasser sinds vier jaar !
We zeggen het vaak tegen elkaar dat zo'n ding pure luxe is, want echt nodig is het niet met z'n tweetjes. Vooral als we eters hebben of met een verjaardag is het zó handig.
En altijd een opgeruimde keuken, ik houd erg van netjes om me heen.
We draaien niet iedere dag maar sparen de vaat op. Speciaal voor dat doel wat serviesgoed en pannen bijgekocht.
Als je de machine onderhoudt (af en toe zo'n reinigingszakje, doe ik niet vaker dan 2x per jaar), wordt de machine echt niet vies.
Als ik zou moeten kiezen tussen wasdroger en vaatwasser, kies ik voor de vaatwasser.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer