SonjaV schreef:Hoi Jo,
Hoe staat het nu met je plannen voor het Amerikaanse (eet)café in Geleen?
RNA schreef:Denk dat die er niet meer is....
Jo komt inderdaad niet meer op het forum vertelde hij mij.
In juni tijdens de zomerkermis in Geleen heeft hij zijn café (vervroegd) geopend in Geleen.
Het heet de 7/11, maar aan de gevel hangt nog steeds de naam van het vorige café dat in dat pand gezeten heeft.
2 Weken geleden ben ik overdag eens naar binnen gelopen en heb wat aan de bar gedronken.
Het enige Amerikaanse tintje waren een aantal licenseplates die op een paar deuren hingen en een paar, jaren 50 stijl, formicatafels langs de kant waar dan weer houten krukken aan stonden.
Ik heb even met Jo gesproken, maar kreeg niet echt contact met de man.
Hij is een voormalig binnenschipper uit Rotterdam die zijn leven over een heel andere boeg heeft gegooid.
Hij vertelde dat hij het heel erg zwaar had gehad met het openen van het café en het op dat moment even wat rustiger aan had gedaan omdat het werk wat veel werd.
Hij wilde nog het een en ander gaan ophangen om het café aan te kleden.
Misschien heb ik hem op een slecht moment getroffen, maar hij kwam op mij niet echt over als een kastelein.
Hij maakte op mij tenminste niet de indruk dat hij zo'n prater is, wat je als kastelein wel zou moeten zijn.
Ik denk dat hij het nog moeilijk gaat krijgen om er in een stad als Geleen een goedlopend café van te maken.
Hij zal alle zeilen bij moeten zetten en er iets speciaals, aparts of anders van moet maken dan de rest van de café's om het volk binnen te krijgen.
Ik wens hem in ieder geval wel succes met deze uitdaging.