Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Waar in de VS zou je het liefst wonen?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
peet
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Waar in de VS zou je het liefst wonen?

Bericht door peet »

Up state New York (waar ik al woon) Liefst nog iets meer noordelijk richting Adirondack. Ergens vlak bij 1 van de meren. Indian Lake of Seneca Lake, Schroon Lake, Long Lake, West Lake. Ergens in die geest. Zo rural mogelijk. Wij zijn ooit eens bij een pand wezen kijken in Sodus Point aan het Ontario meer. Schitterend dorp, geweldig uitzicht over het meer. Alleen er valt in de winter in een motel geen cent te verdienen want er ligt dan zoveel sneeuw dat je er nooit komt. Of niet meer weg komt..
http://www.vandijkjes.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Every day is a gift, not a given right
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

State: OR
City: Portland
Liberale state, enorme 'self sustaining' movement, medical marijuana, the right to die, geen sales tax ;-)

State: CA
Town: Point Reyes Station( Marin County) 3 jaar gewoond, nog steeds een verlangen naar. ;-)
http://www.pointreyes.org/

Mochten we moeten verkassen dan MA: Newburyport, Vermont, New Hampshire, Maine je ziet ik ben geen liefhebber van warme gebieden. ;-)
--
Tink
buur
Amerikakenner

Bericht door buur »

Hoewel ik het Zuidwesten best voor vakantie vind, zou ik liefst in New England wonen.
Groetjes, Thomas.
moesje
Amerika-newbie

Bericht door moesje »

staat : Californie
Plaats: Iets buiten LA aan de kust
Loes88
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Loes88 »

Waar ik al een jaar gewoond heb; Vista, California. Heerlijk weer, 10 minuten bij het strand vandaan. Alle winkels ed in de buurt, heerlijk rustig maar toch sta je binnen het uur in San Diego en binnen 2 in LA. Zou perfect zijn voor me, haha.
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Als we niet hier 'gebonden' zouden zijn, door kind en kleinkind(eren, over paar weekjes :wink: ), dan hadden we zeker al in de US gewoond. Qua werk absoluut op Manhatten voor de komende 10 jaar of zo, het summum van de financiele wereld (hopelijk nog een tijdje) en dan in Upper West (prachtig die brownstone houses rond 80/90/100e straat; niet te betalen ook ....).

Als ik het voor geld en werk niet meer zou hoeven te doen, dan ergens tussen San Diego en LA langs de kust; zoveel mogelijk richting San Diego dan. Rechtstreekse vluchten vanaf LA naar Nederland, supermooi klimaat en geweldige omgeving; wat ons betreft dan :mrgreen: ! Met natuurlijk een appartementje in NY erbij (langs Central Park of zo).

Maar absoluut buitenhuisjes (nog steeds, als geld niet zou uitmaken) in de omgeving van Denver (wat vonden we het mooi daar; Denver ook een geweldige stad en lekker dichtbij de Rockies om te skieën) en Florida (ook genieten voor ons).

Maar ja, het blijft bij dromen (is ook altijd leuk hoor; we hebben het er wel geregeld over .....) :wink:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Hoewel ik Amerika een prachtig vakantieland vind, heb ik niet de wens daar permanent te gaan wonen. Maar laat ik eens fantaseren. Er zouden zeker bergen in de buurt moeten zijn. En een klimaat met vier duidelijke seizoenen. En ruimte. Een grote stad in de buurt is niet nodig. Wel een skigebied, maar dat hoeft niet groot te zijn.
Ik denk dat Montana of Idaho goede kandidaten zouden zijn. En dan liefst niet te ver van Yellowstone NP, zodat ik daar regelmatig een dag naar toe zou kunnen.
Groet,

Old Faithful
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Na een erg hete zomer in Texas zou ik best wat voelen voor een klimaat zoals op Hawaii, maar begrijp dat de eilanden erg duur zijn en veel regels kennen, je mag er zelf niet meer stinken :shock: Naast klimaat vind ik het belastingklimaat erg belangrijk en de woonkosten, dus ben in Texas denk ik wel op mijn plek. Als ik veel geld had misschien ergens in California een leuk stekkie vinden.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Iedereen wil maar naar Californie, of nog verder naar het westen. Wat is er mis met de oostaknt? Asheville en de Smoky Mountains bijvoorbeeld? Vier seizoenen, niet te warm, niet te koud. Bergen, bossen, oude stadjes, kunt en cultuur.

Hier in Asheville hebben we veel New Yorkers die het paradijs dachten te vinden in Florida, maar nu tot inkeer zijn gekomen en halverwege zijn gaan wonen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ook ik snap die trek naar Californie niet. Maar dat is, wat men gezien heeft op vakantie en een voorstelling bij kan maken. Persoonlijk denk ik, dat het oosten meer aansluit bij de "Europeaan". Wij kunnen naar de winkels fietsen, hebben vier seizoenen, en de kinderen spelen lekker buiten. Binnen het uur skien we en hebben we een strand. Ik vind Californie een erg mooie staat, maar het is wel de staat, waar alle uitersten zijn te vinden. In San Francisco zelf word je het gros van de ochtenden, zeker in de zomer, wakker met dichte mist, die pas later in de ochtend optrekt. Hoe langer ik hier woon, hoe meer ik ervan ben overtuigd, dat hetzelfde elders vinden heel moeilijk gaat zijn. Ik zie ons nog wel rond Tampa wonen, omdat de warmte mij veel goed doet en daar in de omgeving veel te doen is. Maar eigenlijk wil ik nooit weg van waar we nu zitten. Al zie ik erg tegen de (toch wel korte) winter op.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
TedjevanEs
Amerikakenner

Bericht door TedjevanEs »

Bennogr schreef:Hier in Asheville hebben we veel New Yorkers die het paradijs dachten te vinden in Florida, maar nu tot inkeer zijn gekomen en halverwege zijn gaan wonen.
Kan me daar wel wat bij voorstellen, sinds 1992 ben ik in diverse states geweest, heb familie in upstate NY, Georgia en Ohio, maar dan is South Florida toch een stuk minder Amerikaans dan die andere staten. Maar ja tis wel vaak lekker weer he... 8)
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ach je moet gewoon in "(iets links van) het midden" komen zitten - in Colorado bijvoorbeeld... :lol:

Zonnig (300 tot 320 dagen zon per jaar), droog, lekker warme zomers, lekker koude winters, en ertussen in ook nog wat van seizoenen... :mrgreen:

Je zit alleen iets verder van de zee af... maar daar tegenover heb je wel weer de Rockies... :wink:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Bennogr schreef:Iedereen wil maar naar Californie, of nog verder naar het westen. Wat is er mis met de oostaknt? Asheville en de Smoky Mountains bijvoorbeeld? Vier seizoenen, niet te warm, niet te koud. Bergen, bossen, oude stadjes, kunt en cultuur.
Toen ik pas naar de US verhuizde wilde ik ook 4 seizoenen, maar daar ben ik van teruggekomen. Ik wil nu nog maar een seizoen, en dat is niet winter...

Wat Petra zegt; Tampa, Florida. Ik ga daar in October een kijkje nemen, meteen maar even rondkijken of het niet iets voor onze oude dag is :mrgreen:
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Ik heb ook nog even aan New England gedacht. Ik ken dat echter niet zo, omdat ik in het noordoosten nooit verder ben gekomen dan de route van New York City naar Niagara Falls en van daar verder richting westen. Maar ja, het gebied voldoet aan al mijn (gefantaseerde) wensen.

Ik weet niet hoe goed de skimogelijkheden in North Carolina zijn. Moet je daarvoor niet noordelijker zijn?

Colorado was ook een optie, maar 's zomers te warm........., denk ik.

Tja Loek, wat de vier seizoenen betreft geldt misschien wel zoals voor zoveel dingen: "het bezit van de zaak, is het einde van het vermaak."

Mooi hoe veel Nederlanders die in Amerika wonen de voordelen van hun eigen woongebied benadrukken.
Groet,

Old Faithful
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Bennogr schreef:Wat is er mis met de oostaknt? Asheville en de Smoky Mountains bijvoorbeeld? Vier seizoenen, niet te warm, niet te koud. Bergen, bossen, oude stadjes, kunt en cultuur.
Nee, dat heb ik ook. Maar zoals Petra zegt is Californie nou eenmaal wel dat wat men kent van TV. Maar om er te wonen is toch een heel ander verhaal. En dan het weer... ja okay, ze noemen het natuurlijk niet voor niks "Hotlanta" en inderdaad, het kan hier knap warm en vochtig worden in juli en augustus. Gelukkig hebben we a/c en merk je daar niet eens zoveel van. Maar daar staat tegenover dat we van februari tot november buiten kunnen leven. En dan hebben we een heel kort wintertje (echt winter kan ik het niet eens noemen) en net als je denkt dat het dan wel weer eens wat warmer mag worden, is het ook alweer lente. En de lente in Georgia is echt prachtig.
"Keep Georgia On Your Mind"
Encinitas
Amerikafan

Bericht door Encinitas »

Petra/VS schreef:Ook ik snap die trek naar Californie niet.
Ik denk dat naast de gebruikelijke, algemeen geziene attractieve aspecten van California, zoals zon, pacific ocean, droog klimaat, natuur , het ook op een gevoel aankomt. Dit geldt trouwens voor alle gebieden. Je kunt allerlei voor- en nadelen van een gebied opsommen; het is bovenal een gevoelskwestie. Hoe voel je je in een bepaald gebied? Wat voor soort mensen wonen er? Ik denk dat bv de gemiddelde Angelino een ander wereldbeeld heeft dan de gemiddelde texaan in een plattelands dorpje.
Voor mij persoonlijk is dat heel belangrijk; het geeft aan welke mentalitieit er heerst en waar je je prettig bij voelt.
Dat gevoel is iets wat je veelal direkt ervaart wanneer je op een plaats bent.

California is denk ik bovenal a state of mind.

Encinitas
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hoe vind jij als California liefhebber het trouwens in Minneapolis? Lijkt me een groot contrast met waar je van houdt, of niet? Ik vind Californie ook erg leuk om te bezoeken en zou op bepaalde plekken, zoals San Diego en omgeving, ook best kunnen wonen. Ik denk alleen, dat veel mensen Californie zeggen, omdat ze daarmee bekend zijn en (veel) minder met andere delen van de VS. Zo is San Francisco bijvoorbeeld een heel leuke stad, maar ik zou er sikkeneurig van worden om in de zomer bijna iedere ochtend met mist/bewolking wakker te worden. Dat doet je op vakantie weinig, maar als je er zou wonen, is het wat anders.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Encinitas
Amerikafan

Bericht door Encinitas »

Petra/VS schreef:Hoe vind jij als California liefhebber het trouwens in Minneapolis?
trying to survive...
Is inderdaad een groot contrast. Zeker de zeer lange, zeer koude winters...

Ben echter dankbaar om in de US te mogen wonen, en heb "visa technisch" (nog) geen keus om te verhuizen.

Ik heb niets speciaals met San Francisco, maar gebied net ten noorden van San Diego vind ik fantastisch.

Anyway, je neemt jezelf mee, waar je ook woont, en een verhuizing lost dat helaas niet op.
Als mens zijn we vaak op het uiterlijke gefocussed, en proberen daar ons "geluk te halen". Een prettige, stimulerende omgeving is heel fijn en heel belangrijk... maar uiteindelijk ...zullen we het toch in onszelf moeten vinden.

Encinitas
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Helemaal waar!
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

Bennogr schreef:Iedereen wil maar naar Californie, of nog verder naar het westen. Wat is er mis met de oostaknt? Asheville en de Smoky Mountains bijvoorbeeld? Vier seizoenen, niet te warm, niet te koud. Bergen, bossen, oude stadjes, kunt en cultuur.

Hier in Asheville hebben we veel New Yorkers die het paradijs dachten te vinden in Florida, maar nu tot inkeer zijn gekomen en halverwege zijn gaan wonen.
Wat is er mis met de Oostkant?
De humidity (vochtigheid) in de zomers.
Dat heb je echt niet op de Westcoast.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer