Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat neem jij mee vanuit Amerika?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Anita

Bericht door Anita »

Coyote schreef:De dubbel DVD (totale speelduur 4 uur!) heet, "America's National Parks" A video tour of all 55 national parks. Uitgegeven door Questar http://www.questar1.com

Via de site kon ik deze DVD zo snel niet terugvinden, maar je weet nu in ieder geval wie 'm uitgeeft voor het geval je 'm zelf deze zomer wil aanschaffen.

Hoi Roland,

Nou, ik heb de dvd gelijk besteld! Ik heb 'm op 17 april besteld en vandaag kreeg ik 'm al binnen.
Hij is ook makkelijk te vinden op de site bij de online catalogus.
Bedankt voor de tip!!

Wij gaan van 13-10 t/m 06-11 naar het Zuidwesten en gaan dan een hoop National Parks zien, dus we zijn erg benieuwd!

Anita
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

DVD over nationale parken van Questar

Bericht door Jasmino »

Hallo Roland en Anita,

Ik ben ook zeer geïnteresseerd in de DVD's over Amerika. De site van Questar ziet er inderdaad heel goed uit, en ze hebben een geweldig aanbod! Ik zou ook graag een paar DVD's willen bestellen, maar ik vraag me af of de DVD's regiovrij zijn. Die informatie kan ik nergens op de site terugvinden. :?: Weten jullie dat?

Mijn DVD-speler is namelijk niet regiovrij, dus ik ben gebonden aan DVD's voor de NL-regio of regiovrije DVD's. :?

Groetjes,
Jacqueline
Anita

Bericht door Anita »

Hoi Jaqueline,

ik heb even gekeken, maar op de dvd en de hoes staat niks over de regio. Op de site van Questar staat echter het volgende:
All Videos In VHS/NTSC Format.
All DVD Products Are NTSC Format and for All Regions.

Dus je zou de dvd's moeten kunnen draaien.
Bij mij doet 'ie het in elk geval, maar mijn dvd spelers zijn regiovrij.

Succes!

Btw: het is een ontzettend mooie dvd!!

Anita
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Jacqueline,

ik denk dat 'm gewoon af kunt spelen in je DVD-speler. Het formaat is NTSC (in NL hebben we PAL). Zowel mijn TV als DVD-speler kunnen NTSC aan. Kijk hiervoor anders even in de specificaties van je TV en DVD-speler.

Het is inderdaad een mooie DVD. Je zult geen spijt van je aankoop krijgen. :wink:

Groet,

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Anita

Bericht door Anita »

Inderdaad: je moet niet alleen naar je dvd speler kijken, maar ook naar je tv! Onze vorige tv kon NTSC niet aan. We hadden onze dvd speler speciaal regio vrij laten maken, kan de tv het niet aan!
Gelukkig hadden we nog een klein tv'tje (zo'n draagbare) die het wel aankon, maar dat was een heel gedoe om een dvd te kunnen bekijken!

Onze nieuwe tv kan het gelukkig wel, dus nou is het erg makkelijk.

Anita
anice van den Boer
Amerikafan

dvd

Bericht door anice van den Boer »

hoi Anita,

ook bij mij stond de dvd op mijn verlanglijstje na informatie van Roland te hebben gehad. Nu las ik zojuist dat jij de dvd via internet hebt besteld (en al zo vlug binnen had :shock: ), en ik bedacht dat dat net zo gemak was om de dvd al in huis te halen :) Dus gelijk besteld en de shipping-kosten waren $4.95, bevestiging gehad en een uurtje later een mailtje waarop stond dat de shipping-kosten $ 8.75 waren :cry: .
Nu was mijn vraag Anita (als ik zo brutaal mag zijn) wat jij hebt betaald voor de verzendkosten?!

bedankt alvast en groetjes
Anice & Frank
Anita

Bericht door Anita »

Hoi Anice,

ja, het klopt. De verzendkosten zijn inderdaad geen 4,75 maar 8,75.
Jammer, maar ik vond het niet zo heel erg. Ik heb 'm dus ook gewoon laten komen.
En hij is erg mooi trouwens!

Veel plezier ermee!

Anita
Mike
Amerikafan

Bericht door Mike »

Het mooiste wat ik mee terug neem uit de u.s. is m'n videobandje

Kan ik op een regenachtige dag weer even wegdromen (en weer kijken naar de mooie auto's die we daar hebben gereden)
Alwin
Amerika-ontdekker

Golfset kopen in Amerika...

Bericht door Alwin »

Hallo,

Al duurt het nog even dat we naar het westen van Amerika gaan (voorjaar 2005) ben ik me al goed aan het voorbereiden.

Nu wil ik volgend jaar in Amerika een nieuwe golfset kopen aangezien deze in Amerika een stuk goedkoper zijn als in Nederland :wink: .

Wat zijn mijn kansen dat ik deze op de terugweg zonder problemen (belasting e.d.) mee naar Nederland kan meenemen?

Waar moet ik rekening mee houden?

Ben benieuwd....

Gr.
anice van den Boer
Amerikafan

Bericht door anice van den Boer »

Hoi luitjes,

wij hebben de dvd van de nationale parken van Amerika binnen een week ontvangen en wij zijn heel erg onder de indruk :shock: .
Hij is echt schitterend en er zijn inderdaad maar weinig mensen te zien :wink: , het is een absolute aanrader :D

Groetjes Frank en Anice
Rico,Elena
hdeweert
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door hdeweert »

Hallo anice
Ik hoop dat er aantal herkenbare punten opstaan waarvan je kan zeggen “daar zijn we geweest”. Ik vind dat altijd het leukste van films, de herkenbaarheid, daarom is het zo leuk dat er geen mensen op staan. Heb je het hele park voor jezelf.
Harm
Queeni
Amerika-ontdekker

Re: Wat neem jij mee vanuit Amerika?

Bericht door Queeni »

Hallloooo,
Toen ik in januari terug kwam uit Tulsa,OK,had ik een extra koffer bij me met alleen maar Spongebob dingetjes,knuffels,schooltassen,noem maar op....Mijn nichtjes van 4 en 7 wisten niet wat ze zagen.
Dino
Amerika-ontdekker

Bericht door Dino »

- kleren! Dickies, Carharrt,... echt massa's
- cymbalen ;) Voor alle duidelijkheid: ik ben drummer en een drummer heeft cymbalen nodig ;) die zijn daar aanzienlijk goedkoper dan hier in België. Zo zaten er op de laatste reis weer 2 in mijn valies

- computer onderdelen. Deze zijn wat goedkoper dan hier, dus als je er bent kan je gerust iets meenemen.

- cameralenzen (voor een vriendin)

- basketball truitjes voor een vriend
- ...
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CaroLine »

[quote="boeffie"]
dus vandaar ook mijn vraag: Wat neem jij mee vanuit Amerika?

Wij nemen het volgende mee terug:
- maple syrup

Op bijna alle lijstjes staat maple syrup. Misschien een stomme vraag, maar wat is dat?
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

FCRMteB schreef:Op bijna alle lijstjes staat maple syrup. Misschien een stomme vraag, maar wat is dat?
Volgens mij is het een soort stroop, die wordt gemaakt van het sap van een bepaald soort boom. Het wordt vooral gegeten op pannekoeken. Maar ik kan het mis hebben.....
Sanny Rocks
Amerikafan

Bericht door Sanny Rocks »

ff een vraagje is Maple syrup niet typisch Canadees?

Misschien ben ik nu echt heel stom hoor, maar dat dacht ik altijd.
Maple Syrup --> Maple Leaf--> Canada.

Groetjes Sanny

Iedereen mag het natuurlijk wel gewoon meenemen hoor!!
Sanny Goes New York!!
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Sanny Rocks schreef:ff een vraagje is Maple syrup niet typisch Canadees?

Misschien ben ik nu echt heel stom hoor, maar dat dacht ik altijd.
Maple Syrup --> Maple Leaf--> Canada.

Groetjes Sanny

Iedereen mag het natuurlijk wel gewoon meenemen hoor!!
Nee hoor, het is niet typisch Canadees, ondanks het woord "maple"! :) Maple syrup is overigens veel ouder dan menigeen denkt want de eerste kolonisten hebben van de oorspronkelijke bewoners van Amerika geleerd maple syrup te maken:

Native Americans discovered how to collect sap or tree water from maple trees. In fact maple sugar comprised 12% of the diet of native Americans. The Indian name for maple sugar is--Sinzibuckwud (drawn from the wood).

The Indians cooked down the sap by heating hot rock in an open fire. They picked the rocks up with sticks, and placed the rocks in a wooden bowl. The rocks were hot enough to make steam to cook down the sap.

Een foto van de traditionele bereiding van maple syrup:

Afbeelding

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Sanny Rocks
Amerikafan

Bericht door Sanny Rocks »

Hoi Redneck,

bedankt voor je uitleg. Ik ging er altijd gewoon vanuit :oops: dat het Canadees was.

En aangezien bijna iedereen het mee terug neemt, ga ik het misschien ook doen, lekker voor de pannenkoeken.

Groetjes Sanny

PS: ik heb weer wat nieuws aan mijn lijstje gevoegd: een college trui van UCLA. (als je dat kan kopen tenminste)
Sanny Goes New York!!
Ronald
Amerika-ontdekker

Bericht door Ronald »

Ik haal Maple Syrup bij de Aldi in Duitsland. Daarbij zelf pancakes maken met een IHOP recept van Secret Recipies.com , heerlijk smullen maar.
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Hier in Ithaca wordt er ook maple syrup geproduceerd, wel leuk om te zien hoe het gedaan wordt; buisje in de boom met een emmertje eraan hangen waar het sap in opgevangen wordt. Dit kan alleen in het voor en najaar als de sappen stromen. Dan is het nog waterig en moet het ingekookt worden om het in siroop te maken. De echte maple syrup is best duur, de "maple" pancake syrup heeft maar zo'n 15% maple siroop.
Annemiek
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer