Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

In welke Amerikaanse Stad zou jij je vestigen?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Fisherman
Amerikakenner

Re: In welke Amerikaanse Stad zou jij je vestigen?

Bericht door Fisherman »

Een 2e huisje is nooit verkeerd toch :wink: maar het nadeel is dat het wel weer extra geld kost (property taxes etc etc),ik hoop dat jullie wat leuks kunnen vinden!
Maar jullie zoeken wat in Philly of ook buiten Philly? Er zijn op een half uurtje rijden van Philly ook genoeg mooie plekken te vinden waar je lekker vrij kunt wonen maar waar je toch dichtbij de stad zit.
Succes met de huizenjacht!! En als jullie eens in de buurt zijn dan laat het maar weten!

Met mijn zoontje gaat het prima! Hij is nu ruim 10 maanden oud en begint te lopen enzo dus dat is wel leuk :) .
Ik ben nog niet met de kids in NL geweest,ik moet er niet aan denken om met 2 kleine kids (10 maanden en net 2 jaar oud) zo'n 8 uur in het vliegtuig te moeten zitten haha. Ik ben een paar weken terug naar Florida gevlogen met hun maar dat was echt geen pretje,de vlucht was maar iets van 2,5 uur maar het leek wel 25 uur haha :wink: ,De 1 begint te schreeuwen en de ander kan niet stil zitten en begint te gooien met alles of andere mensen lastig te vallen of ze doen rustig ff een grote boodschap en dan kan ik ze weer gaan verschonen in dat krappe wc hokje (ik pas amper in m'n eentje in dat hokje) enz enz haha! ik wacht wel tot ze ouder zijn en zich beter kunnen vermaken in het vliegtuig!

We gaan wel erg off topic nu :oops: ,volgende keer maar ff een pb :wink: .
"It's Great to be Here. It's Great to be Anywhere." Keith Richards
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

We zitten helaas vast aan luchtmachtbases, en die zitten nou eeenmaal niet vlakbij grote steden. Maar er zijn er wel een paar, en daar heb ik mijn zinnen al op gezet (nl. San Antonio, en de Washington DC area). Niet dat het veel uitmaakt waar ik mijn zinnen opzet, maar goed, het idee is leuk :) Als het aan mij zou liggen zou ik eerder richting de westkust gaan, bijv. Colorado of Oregon. De grote steden daar vind ik zelf erg mooi, er is genoeg werkgelegenheid, en de mensen zijn net iets meer laid back en liberaler dan waar ik nu woon. Ik heb tegen manlief al gezegd dat als het even kan, ik een aanstelling op de Air Force Acadamy ga regelen, zodat we lekker in Colorado Springs kunnen wonen ;)
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Je hebt ook Buckley Air Force Base hier vlakbij Denver...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Oh hey, dat wist ik niet! Is dat niet alleen een national air guard base? Want dan zet ik die ook op mijn lijstje ;)
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Niet alleen de Air National Guard (waar een van mijn collega's momenteel voor in "technical training" is), want er staat:

"Buckley Air Force Base, Home of 460th Air Base Wing and the Colorado Air National Guard"

Geen idee of het voor de rest een basis is die voor jullie ook geschikt zou zijn, maar dit is de site: http://www.buckley.af.mil/index.asp
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Vol
Amerikafan

Bericht door Vol »

Lezolas schreef: Maar het is wel lekker dicht bij Glendale <3
Nu heb je me nieuwsgierig gemaakt, waarom zou je dichtbij Glendale willen wonen?
Lezolas
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Lezolas »

Er is maar 1 reden hoor; en helemaal niet gegrond of verder bij nagedacht.
Glendale: Arizona Cardinals!
Of ik het serieus meen is iets anders! Je weet wel, einde van het nfl seizoen.. beetje de gekte er van :oops:
Al ben ik wel gek van de staat Arizona!

Nu hoop ik dat ik je niet teleur heb gesteld met zo'n flauw antwoord! :)
juli 2010: NY, San 'cisco, Y'mite, D. Valley, Las Vegas, Zion, Bryce, Monument V., Grand Cnyn, Kingman (+Glendale, Phoenix), Joshua Tr., LA
dec - feb 2011: Australië (NSW, VIC, SA, NT, QLD)
sept 2011: NY, Washington DC, Philly
nov 2011: NY, Boston
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Dento schreef:Niet alleen de Air National Guard (waar een van mijn collega's momenteel voor in "technical training" is), want er staat:

"Buckley Air Force Base, Home of 460th Air Base Wing and the Colorado Air National Guard"

Geen idee of het voor de rest een basis is die voor jullie ook geschikt zou zijn, maar dit is de site: http://www.buckley.af.mil/index.asp
Klopt. Toen ik hier pas kwam wonen waren het nog twee aparte basisen. SInce een aantal jaar hebben ze de aparte ingang van de National Guard gesloten en er een grote basis van gemaakt. Die Air Force jongens zaten eerst ook op Lowry, maar het landt nu wat moeilijk daar met alle huizen die ze daar hebben gebouwd. :lol:
SteveHallemans
Amerika-ontdekker

Bericht door SteveHallemans »

Carmel-by-the-Sea, CA = ligt op een paar km's van Montery dat dan weer ten zuiden van San Francisco ligt ! Gezelliger kan niet, de post moet je bijvoorbeeld zelf ophalen in de Post Office. Bomen worden er amper gesnoeid = huizen worden gebouwd rondom hen. Clint Eastwood was daar ooit nog in de Raad van Bestuur als ik mij goed kan herineren... hij is er nu eigenaar van een Ranch.
I have a dream... but first 'dinner' !
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Als ik me goed herinner, was hij zelfs burgemeester. Mooi plaatsje inderdaad, maar wel veel mist, een van de redenen, waarom ik niet in San Francisco zou willen wonen. Maandenlang iedere ochtend met mist/bewolking wakker worden lijkt me niets.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
SteveHallemans
Amerika-ontdekker

Bericht door SteveHallemans »

Geloof me, dagelijks wakker worden met regen in België is ook maar niks... :D
I have a dream... but first 'dinner' !
Vol
Amerikafan

Bericht door Vol »

Lezolas schreef: Nu hoop ik dat ik je niet teleur heb gesteld met zo'n flauw antwoord! :)
Haha integendeel. Ik dacht bij mezelf al 'er valt in Glendale helemaal niets te halen behalve de Cards' al hebben ze afgelopen seizoen wat matig gepresteerd.
Prima reden!
dora
Amerikakenner

Bericht door dora »

Petra/VS schreef:Als ik me goed herinner, was hij zelfs burgemeester. Mooi plaatsje inderdaad, maar wel veel mist, een van de redenen, waarom ik niet in San Francisco zou willen wonen. Maandenlang iedere ochtend met mist/bewolking wakker worden lijkt me niets.
San Francisco was wel onze favoriet toen we alleen met vakantie naar de VS gingen. Nu we hier wonen aan de Oostkust, merken we dat we vooral het zonnige weer in de winter/herfst missen als we tijdens die seizoenen in Nederland met vakantie zijn. Dus weet ook niet of SF nog steeds ons ideaal is. Qwa werk lijkt het me wel errug interessant om daar (Silicon Valley) te werken. Maar ik zit hier (NJ) nu ook goed qwa werk.

Dora
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Remco_1980 schreef:De site http://www.findyourspot.com blijft leuk! Aan de hand van een aantal vragen bepaalt deze site welke plek in Amerika het beste bij jou past.
Leuke website. Ik kreeg hele verrassende plaatsnamen die ik niet eens allemaal ken.:

1. Truth or Consequences, New Mexico
2. Carlsbad, New Mexico
3. Bisbee, Arizona
4. Green Valley, Arizona
5. Natchitoches, Louisiana
6. Las Vegas, Nevada

Na deze top 6 kreeg ik deze plaatsen: Silver City, New Mexico / Fountain Hills, Arizona / Fredericksburg, Texas / San Marcos, Texas / Page, Arizona / Mountain Home/Bull Shoals, Arkansas / Kahului-Wailuku, Hawaii / Phoenix, Arizona / Heber Springs-Greers Ferry Lake, Arkansas / Crystal River, Florida / Hot Springs-Hot Springs Village, Arkansas / Paradise, California / Clarksdale, Mississippi / Leesville, Louisiana / Houma, Louisiana / Morganton, North Carolina / Alpine, Texas / Conroe, Texas.

Page, Arizona op 11 en zelfs Phoenix in deze lijst, maar ik had Sedona er ook wel tussen verwacht. Ik denk dat dat iets te maken heeft met de lage huizenprijs die ik in heb gevuld. Volgens mij is het wonen in Sedona vrij prijzig.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Steppie
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Steppie »

Ik zou naar San Diego, CA verhuizen.
In 2004 ben ik voor de allereerste keer naar de States geweest en tijdens mijn eerste week daar verbleef ik San Diego.
Ondertussen heb ik mijn 10de Amerikareis al achter de rug, en staan er dit jaar de nrs 11 en 12 nog aan te komen.

Van alle steden en plaatsen die ik ooit al bezocht heb, blijft San Diego echt nog wel mijn voorkeur wegdragen.
Vorige zomer kwam ik er terug, na 5 jaar, en het voelde direct goed aan.

Ik kwam uit de luchthaventerminal uitgewandeld en het is heerlijk als je in de schaduw van de palmbomen in de ondergaande zon, over de bay kunt kijken.
Ik was zo blij dat ik er was en alles kon me gestolen worden. Het voelde precies aan of ik was er thuis....en om eerlijk te zijn kan ik eigenlijk niet zeggen hoe dat komt.

Het klimaat spreekt me enorm aan en ik ben een mens welke graag in de nabijheid van water zit en San Diego is daar dus wel ideaal voor.
De criminaliteit valt er zeer goed mee, alsook de files. Als je naar de geschiedenis van de stad kijkt is San Diego toch wel atijd een vrij welvarende stad geweest ook.

Als je me dan ook nog eens vraagt in welk district ik zou willen wonen....dan kies ik voor La Jolla, Old Town of Point Loma.

Normaalgezien had ik er de afgelopen week verbleven. Van vorige week vrijdag tot en met morgen maar op 't werk had mijn chef me voorzien voor een opleiding waar ik spijtig genoeg echt niet onderuit kon...
Laatst gewijzigd door Steppie op 06 mar 2010, 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

DixieChick schreef:Als het aan mij zou liggen zou ik eerder richting de westkust gaan, bijv. Colorado of Oregon. De grote steden daar vind ik zelf erg mooi, er is genoeg werkgelegenheid, en de mensen zijn net iets meer laid back en liberaler dan waar ik nu woon. Ik heb tegen manlief al gezegd dat als het even kan, ik een aanstelling op de Air Force Acadamy ga regelen, zodat we lekker in Colorado Springs kunnen wonen ;)
Ik dacht juist dat Colorado Springs de laatste jaren nogal onder de invloed is van de conservatieve "Evangelical Christians"? Of zit ik er helemaal naast? Wel een hele mooie omgeving natuurlijk.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Mijn eerste reactie is San Francisco. Omdat ik er natuurlijk in de buurt heb gewoond, het goed ken en het een heerlijke stad is. Van de zomer toen ik er weer rondliep voelde het weer zo thuis. Ik zat toen nog te denken of ik niet een manier kon vinden om daar te gaan wonen. Maar het is gewoon niet te doen denk ik, veeeeel te duur.
Ik ben niet in veel andere Amerikaanse steden geweest dus ik kan weinig zeggen over de rest. Maar ik heb m'n hart toch wel echt een beetje verloren in SF.

Ik ben een echt stadsmeisje, ik geniet van de dynamiek van de stad, van de architectuur, ik voel me helemaal fijn en mezelf in zo'n stad. Maar juist in Amerika zou ik na een aantal jaar stad, naar de rurals vertrekken, uiteindelijk zou ik in Marin willen wonen denk ik ;-) (maar wie gaat dat betalen)
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Adrie
Amerika-ontdekker

Bericht door Adrie »

Lawrenceville ( New Jersey )

Mijn vriendin woont daar en ik moet zeggen het is ideaal
Een uurtje van New York City, 3 uurtjes van Washington en 3 kwartier van Philadelphia

Het is een oud stadje, vlak bij de Delaware River ( dus veel historie )
Het is wel vrij rustig, maar omdat je overal dicht bij zit maakt dat niet zoveel uit.
Fisherman
Amerikakenner

Bericht door Fisherman »

Hey Adrie, Lawrenceville ligt bij mij in de buurt :wink: ! Ik woon vlakbij Princeton New Jersey.
Een vriendin van ons woont in Lawrenceville. Het is inderdaad ideaal gelegen,mooie omgeving en je hebt alles in de buurt en er zijn veel goede banen te vinden en dat is ook de reden waarom wij hier wonen 8) !

Groeten Jeroen
"It's Great to be Here. It's Great to be Anywhere." Keith Richards
Adrie
Amerika-ontdekker

Bericht door Adrie »

Ze is geboren in Princeton :lol:
Als ik er ben loop ik altijd effe naar de Princeton Record Exchange
toffe zaak vol met tweede hands cd-video-dvd, superrrrrrrrrrrrr

Banen heb ik nog niet naar gekeken :-)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer