Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Halloween in the USA

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
dolphin
Amerikakenner

Bericht door dolphin »

Jez schreef: Luilak in de Randstad
Luilak is toch meer rotzooi trappen? Weet dat nog wel van mijn broer, die dat erg leuk vond, maar snoep halen bij mensen thuis, weet ik niets van. Als het wel zo is, heeft mijn broer het toch altijd fout gedaan :wink:

Je hebt gelijk dat er ook dingen zoals trick-or treat zijn, maar ik heb het gevoel dat Amerikanen veel meer opgaan in het feest. Ze maken er echt werk van. Misschien zijn Nederlanders daar te nuchter voor, zoals ze zeggen, jammer.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Sunflower schreef: Ik denk dat het in NL nooit zo zal worden als hoe het in Amerika is.
Zeker niet als je leest dat LPF-kamerlid Kraneveldt er voor pleit om Halloween te verbieden. :flame:
Zijn/haar ? zoontje heeft wel 1 kilo snoep opgehaald en zou daan normaal gesproken wel 3 jaar over doen om dat op te eten (het arme kind krijgt dus zelden of nooit een snoepje van zijn ouwelui)
Het zou slecht zijn nu er net een campagne is begonnen tegen overgewicht bij kinderen. :stupid:
Volgende stap van de LPF ? waarschijnlijk afschaffen van Sinterklaas en daarna kerst.
Rob
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door GPJ73 »

Wordt er nog verwacht dat we zaterdag onze halloween kostuum aantrekken naar de AA-meeting :?: :D :?:
Groeten,
Gert
Londen-VS-Canada (28 days of fun in augustus en september)
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Alleen van jou wordt dat verwacht Gert :hilarious:

Marjon
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door GPJ73 »

vana schreef:Alleen van jou wordt dat verwacht Gert :hilarious:

Marjon
Het lukt me zonder kostuum ook wel om de schrik te zijn... :wink:
Groeten,
Gert
Londen-VS-Canada (28 days of fun in augustus en september)
maxsmommy75
Amerika-ontdekker

Bericht door maxsmommy75 »

Ik liep vroeger ook altijd mee in een lampion optocht en kan me herinneren dat ik dat reuze spannend vond :-)

Ik ben net van Brabant naar Limburg verhuisd en wat mij hier op viel (in de buurt waar mijn ouders wonen) is dat best veel mensen Halloween versieringen op en om het huis hadden, ik heb zelfs uitgesneden pompoenen met waxine lichtje gezien. Ik heb Max wel verkleed en ben bij een paar mensen langs de deur gegaan, ik ben wel eerst alleen gegaan om te vragen of we mochten langskomen en heb ook snoep afgegeven wat zij dan aan max konden geven. Ze wisten wel bijna allemaal wat Halloween was. Ik vind het belangrijk om Max ook dit soort dingen mee te geven juist omdat hij als nederlander opgevoed wordt. Zou het zonde vinden als zijn amerikaanse kant helemaal vergeten zou worden.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer