Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
wie heeft vastgoed huizen in amerika
Re: wie heeft vastgoed huizen in amerika
word inderdaad lastiger vanuit nederland
en welke staten heb je gekozen voor je huizen?
Arizona lijkt ons ook een goeie staat om wat te kopen
en welke staten heb je gekozen voor je huizen?
Arizona lijkt ons ook een goeie staat om wat te kopen
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Sherry, waarom vind je Arizona een goede staat? Bedoel je dat dan als zijnde een goede plaats om je vakanties te houden en daarom daar een huis te hebben? Of goed omwille van de huurmarkt? Of de economische vooruitzichten? Of om nog een andere reden?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
je hebt gewoon heel veel te zien in arizona
met veel nationale parken en prachtige natuur
mooi weer, en ja we kijken ook voor ons zelf
mocht het niks worden dan kan je er toch zelf van
genieten
met veel nationale parken en prachtige natuur
mooi weer, en ja we kijken ook voor ons zelf
mocht het niks worden dan kan je er toch zelf van
genieten
Er is heel veel te zien, dus een goede investering? Wil op basis daarvan een investeringsbeslissing nemen? Ben je ooit in de staat zelf geweest? Of is dit ook van horen zeggen?sherry999 schreef:je hebt gewoon heel veel te zien in arizona
mocht het niks worden dan kan je er toch zelf van genieten
En daarna, mocht het niks worden kan je er altijd nog zelf van genieten. Wat willen jullie nu precies? Huizen kopen en verhuren? Zelf er gaan wonen?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hockey, je kan er niet zelf gaan wonen, een huis geeft geen recht op een visum. Je kan er hoogstens af en toe op vakantie gaan.
Elke
Kastelke, dat weet ik. Maar ik heb zo'n vermoeden de topic starter nog niet.
Mijn man had dus een collega - andere dan de vorige keer - die kwam uit Arizona, Phoenix geloof ik. Hij kwam hier net voor de grote klap viel. Hij had zijn huis niet snel (genoeg) verkocht, dus nu had hij dus een probleem. Hij probeerde te verkopen, te verhuren, verlaagde de prijs een aantal keer, maar mooi niks. Hier zat hij op een goedkope huurflat met zijn gezin, want het huis in AZ kostte al een hele hap alle maanden. Uiteindelijk is hij terug gegaan, hij kon bij een familielid aan de slag, een beduidend minder goede baan met beduidend minder inkomen en beduidend minder goede vooruitzichten.
Sherry, wij hebben een huis, maar wij wonen er gewoon in. Tussen dat we het kochten en nu zijn we ong. $ 150.000 armer geworden, dat was al ons spaargeld, bestemd voor onze oude dag - die je hier zelf regelen mag. Het eerste huis dat we kochten, midden 90er jaren, maakte ons $ 25.000 armer. Het is nl. zo dat voor een ieder die geld verdient in real estate, iemand anders geld verliest.
Sherry, wij hebben een huis, maar wij wonen er gewoon in. Tussen dat we het kochten en nu zijn we ong. $ 150.000 armer geworden, dat was al ons spaargeld, bestemd voor onze oude dag - die je hier zelf regelen mag. Het eerste huis dat we kochten, midden 90er jaren, maakte ons $ 25.000 armer. Het is nl. zo dat voor een ieder die geld verdient in real estate, iemand anders geld verliest.
We zijn 4 pagina's verder en nog steeds is het, voor mij althans, onduidelijk wat TS nu precies wil. Behalve dan misschien geld uitgeven zonder risico te lopen 

Hmm, terug naar New York ?Bennogr schreef:Ben nu druk aan het zoeken om terug te verhuizen naar New York en al een week in Brooklyn geweest. Ervaring: je moet een woning ALTIJD zelf gaan bekijken. We kennen Brooklyn redelijk goed en zijn redelijk bestand tegen een frontale aanval van een huizenverkoper, maar dat is toch niet een alternatief voor een rondgang met je eigen ogen. Niet alleen de woning, maar ook de buurt.
En wij zijn dan nog maar op zoek naar een huurwoning, waar je na een jaar makkelijk af kan.
We hadden natuurlijk 20 jaar geleden moeten kopen. Maar goed, dat weten we nu alvast voor het volgende leven!
Waarom? Ik had ook plannen om naar North Carolina te gaan.
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij zijn eigenlijk ook aan het rondkijken naar waar we willen wonen als we met pensioen gaan. Ashville is een van die steden die altijd hoog op lijstjes van "best places to retire" staan. Dus wij zijn eigenlijk ook wel benieuwd naar de reden.
@marcusj: Oregon staat ook hoop op onze lijst, niet op het jouwe als ik het begrijp?
@marcusj: Oregon staat ook hoop op onze lijst, niet op het jouwe als ik het begrijp?
Vrouwlief vindt de winters in Oregon te nat, het regent bijna iedere dag.
De zomers zijn heel goed en ik heb air conditioning.
Maar ik heb nu een kleinkind in Seattle en ik denk wel dat we in Oregon blijven wonen.
Het gras is altijd groener somewhere else.
De zomers zijn heel goed en ik heb air conditioning.
Maar ik heb nu een kleinkind in Seattle en ik denk wel dat we in Oregon blijven wonen.
Het gras is altijd groener somewhere else.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Onze vrienden zijn net van Michigan City, IN naar Greenville in South Carolina vertrokken, en dat lijkt hen ook heel goed te bevallen. Er zijn veel mensen die vanuit koudere en/of nattere streken naar daar komen afgezakt. Heel veel wandelpaden, heel wat culturele dingen ook. Elke week krijg ik verslag van wat ze dat weekend gedaan hebben. Bijvoorbeeld ook veel fietstochtjes die ze samen ondernemen.
Dat is dus mogelijk ook een bestemming die je kan bekijken voor pensioen.
Dat is dus mogelijk ook een bestemming die je kan bekijken voor pensioen.
Elke
-
- Amerika-expert
Als je eenmaal in New York en/of omstreken gewoond hebt, is al het andere maar 'plekken en straten'. (Zoals ze over Amerikaanse soldaten zongen na de eerste (of de tweede?) wereldoorlog: 'how you're gonna keep them down on the farm, after they've seen Paris?')
Bovendien is Asheville te klein om werk te bieden aan mijn vrouw (fondsenverwerfster). In NY heeft ze meer kansen. Leuk om er even gewoond te hebben, erg mooie omgeving, goed klimaat, maar niet echt voor ons. En in de VS verhuis je dan gewoon.
Plus: we hebben onze beste vrienden nog steeds in NY.
Bovendien is Asheville te klein om werk te bieden aan mijn vrouw (fondsenverwerfster). In NY heeft ze meer kansen. Leuk om er even gewoond te hebben, erg mooie omgeving, goed klimaat, maar niet echt voor ons. En in de VS verhuis je dan gewoon.
Plus: we hebben onze beste vrienden nog steeds in NY.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Maar jouw zoon woont nu in New York.
Or is that pure coincidental ?
Or is that pure coincidental ?
Goedenmiddag.
Met belangstelling lees ik de informatie over o.g. in Amerika. Veel wat geschreven is klopt. Zelf ben ik al sinds 1984 actief op de Amerikaanse markt en wij houden al die tijd een stelling aan: Onze lieve Heer heeft maar een X-aantal kavel geschapen aan het water of een golfcourse. Kijk hierna en blijf af van de rest.
Zelf ben ik hoofdzakelijk bezig in Florida en Georgia. Beiden hebben een hele moeilijke markt. Staar u niet blind op het verhuren van woningen in Florida. vorige week ben ik nog wezen kijken naar een project op 3,5 miles van Disney world dus perfect voor verhuur per week wat daar ook mag. Want op vele plaatsen mag dit niet! daar mag u hoogstens 1 of 2 keer per jaar verhuren. Denk hieraan.
Dit luxe project is gebouwd in 2007 en de condo's zijn toen verkocht voor bedragen van circa $ 275.000 voor een 3 slaapkamer unit.
Deze zelfde units zijn nu te koop voor $ 75.000 - $ 1.000,--. En niet een, zoveel je wil. Dit zegt iets over de markt.
In Juni heb ik een golfcourse project in Atlanta, Georgia gekocht. 65 bouwkavels plus een first class golfcourse. De waarde van dit was in 2008 officieel getaxeerd op 26 miljoen dollar. via een foreclosure gekocht voor $ 2,3 miljoen. Hier staan de mensen absoluut volgende week niet voor in de rij dus je moet een lange adem hebben. Koop ook nooit met geleend geld of gebruik de overwaarde van je huis. Want je hebt altijd bijkomende en terugkerende kosten, ook in dit voorbeeld. Afhankelijk van de haast die ik heb, kan ik hier zeker iets leuks mee doen.
En zo zijn er nog meer mogelijkheden maar zeker niet gemakkelijk te vinden. Je hebt lokale mensen nodig of dient er zelf te verblijven.
Anders zitten ze echt niet te wachten op buitenlanders.
Ik heb nog steeds goede ervaringen maar volg de markt dan ook heel direkt. En ik kan u vertellen dat die heel slecht is! Dat is gewoon eerlijk.
er zijn zeker mogelijkheden om daarvan te profiteren. Het blijft altijd gokken want niemand kan vooruit kijken. Wij dachten dat het ergste al een jaar geleden was geweest want het kan bijna niet slechter en toch zijn er nog volop voorbeelden dat het wel slechter kan.
Jammer dat dit forum alleen via de email spreekt. Een samenkomst zou voor veel mensen verhelderend werken.
Laat u niets wijsmaken door snelle jongens. Succes.
Met belangstelling lees ik de informatie over o.g. in Amerika. Veel wat geschreven is klopt. Zelf ben ik al sinds 1984 actief op de Amerikaanse markt en wij houden al die tijd een stelling aan: Onze lieve Heer heeft maar een X-aantal kavel geschapen aan het water of een golfcourse. Kijk hierna en blijf af van de rest.
Zelf ben ik hoofdzakelijk bezig in Florida en Georgia. Beiden hebben een hele moeilijke markt. Staar u niet blind op het verhuren van woningen in Florida. vorige week ben ik nog wezen kijken naar een project op 3,5 miles van Disney world dus perfect voor verhuur per week wat daar ook mag. Want op vele plaatsen mag dit niet! daar mag u hoogstens 1 of 2 keer per jaar verhuren. Denk hieraan.
Dit luxe project is gebouwd in 2007 en de condo's zijn toen verkocht voor bedragen van circa $ 275.000 voor een 3 slaapkamer unit.
Deze zelfde units zijn nu te koop voor $ 75.000 - $ 1.000,--. En niet een, zoveel je wil. Dit zegt iets over de markt.
In Juni heb ik een golfcourse project in Atlanta, Georgia gekocht. 65 bouwkavels plus een first class golfcourse. De waarde van dit was in 2008 officieel getaxeerd op 26 miljoen dollar. via een foreclosure gekocht voor $ 2,3 miljoen. Hier staan de mensen absoluut volgende week niet voor in de rij dus je moet een lange adem hebben. Koop ook nooit met geleend geld of gebruik de overwaarde van je huis. Want je hebt altijd bijkomende en terugkerende kosten, ook in dit voorbeeld. Afhankelijk van de haast die ik heb, kan ik hier zeker iets leuks mee doen.
En zo zijn er nog meer mogelijkheden maar zeker niet gemakkelijk te vinden. Je hebt lokale mensen nodig of dient er zelf te verblijven.
Anders zitten ze echt niet te wachten op buitenlanders.
Ik heb nog steeds goede ervaringen maar volg de markt dan ook heel direkt. En ik kan u vertellen dat die heel slecht is! Dat is gewoon eerlijk.
er zijn zeker mogelijkheden om daarvan te profiteren. Het blijft altijd gokken want niemand kan vooruit kijken. Wij dachten dat het ergste al een jaar geleden was geweest want het kan bijna niet slechter en toch zijn er nog volop voorbeelden dat het wel slechter kan.
Jammer dat dit forum alleen via de email spreekt. Een samenkomst zou voor veel mensen verhelderend werken.
Laat u niets wijsmaken door snelle jongens. Succes.
Er is jaarlijks een bijeenkomst voor de forumgangers. Doch deze is niet gericht op puur investeren, emigreren of vakantie. Het is meer een bijeenkomst van mensen die elkaar kennen via dit forum.ramme030 schreef:Jammer dat dit forum alleen via de email spreekt. Een samenkomst zou voor veel mensen verhelderend werken.
- Bandido
- Amerika-expert
Ik weet niet wat je bedoelt met een "hele moeilijke markt", want het verschilt nogal waar en wat voor type woningen het zijn. Zo heeft Midtown Atlanta een enorm overschot aan condo's, maar een tekort aan townhouses en eensgezinswoningen. En die zijn dan ook nauwelijks in prijs gedaald. En als je het vergelijkt met Zuid Florida of Nevada valt het in Georgia in zijn algemeenheid nog wel mee. En sowieso is Atlanta nog steeds groeiende qua inwoners, dus die mensen moeten ergens wonen. Als ik om me heen kijk naar mensen die in Georgia hun huizen willen/moeten verkopen hebben die daar niet al teveel moeite mee heb ik het idee. Mijn buurman had zijn woning welgeteld drie weken op de markt en kreeg er de vraagprijs voor. Een uitzondering, dat snap ik ook nog wel, maar allemaal kommer en kwel is het nou ook weer niet hier.ramme030 schreef:Zelf ben ik hoofdzakelijk bezig in Florida en Georgia. Beiden hebben een hele moeilijke markt.
"Keep Georgia On Your Mind"
Het grootste gedeelte van het verhaal van Ramme030 ben ik het mee eens. Behalve het verhaal water en golf, daarbuiten is ook echt geld te verdienen.
Woon nu 3 jaar in Michigan en heb diverse OR projecten gekocht die best goed renderen, zowel huur als verkoop, maar dit werkt alleen als je het allerbelangrijkste in acht neemt en dat is goedkoop inkopen. Daarna inderdaad, direct cash kunnen betalen en geduld hebben.
Alles wat je op internet ziet staan is door plaatstelijke investeerders en iedereen die daar de sitatutie kent al bekeken en dus niet interessant bevonden; anders hadden zij het wel gekocht. In Nederland via websites een investering zoeken moet je gewoon vergeten want dat is allang door deskundige investeerders bekeken vóórdat het op internet kwam. Ook via makelaars werkt niet want die hebben een netwerk met plaatselijke investeerders die ze echt wel voor laten gaan. Uiteindelijk moet je met huur of verkoop wel concureren met die locale lui. Kun je dus nooit.
Tenzij je het voor jezelf wilt hebben voor vakantie en het dus wat mag kosten, moet je de Amerikaanse OG markt vergeten als je er niet in of bovenop kunt zitten.
Amerika i
Woon nu 3 jaar in Michigan en heb diverse OR projecten gekocht die best goed renderen, zowel huur als verkoop, maar dit werkt alleen als je het allerbelangrijkste in acht neemt en dat is goedkoop inkopen. Daarna inderdaad, direct cash kunnen betalen en geduld hebben.
Alles wat je op internet ziet staan is door plaatstelijke investeerders en iedereen die daar de sitatutie kent al bekeken en dus niet interessant bevonden; anders hadden zij het wel gekocht. In Nederland via websites een investering zoeken moet je gewoon vergeten want dat is allang door deskundige investeerders bekeken vóórdat het op internet kwam. Ook via makelaars werkt niet want die hebben een netwerk met plaatselijke investeerders die ze echt wel voor laten gaan. Uiteindelijk moet je met huur of verkoop wel concureren met die locale lui. Kun je dus nooit.
Tenzij je het voor jezelf wilt hebben voor vakantie en het dus wat mag kosten, moet je de Amerikaanse OG markt vergeten als je er niet in of bovenop kunt zitten.
Amerika i
Trouwens, aanvullend op mijn vorige bericht.
Vergeet de Amerikaanse belastingdienst niet, IRS.
- Belasting op regulier inkomen is vrij hoog (37%). Dus ook inkomsten uit verhuur.
- Onroerendgoed belasting is schrikbarend hoog naar NL maatstaven. Op één van mijn huizen, marktwaarde $ 60.000,= jaarlijks ongeveer $ 4.000,= o.g. belasting. Is echter afhankelijk van Township en er zijn grote verschillen.
- Voor buitenlanders zijn er diverse ontmoedigende maatregelen die ik niet precies ken, maar één ervan is dat bij verkoop over de winst in dollars afgerekend moet worden. Als je in Europa woont kun je dus vanwege verschillende data's inkoop/verkoop en bijbehorende wisselkoersen verlies lijden in Euro's maar toch je belastingen moeten betalen in Dollars omdat er in die valute een winst zat.
Vergeet de Amerikaanse belastingdienst niet, IRS.
- Belasting op regulier inkomen is vrij hoog (37%). Dus ook inkomsten uit verhuur.
- Onroerendgoed belasting is schrikbarend hoog naar NL maatstaven. Op één van mijn huizen, marktwaarde $ 60.000,= jaarlijks ongeveer $ 4.000,= o.g. belasting. Is echter afhankelijk van Township en er zijn grote verschillen.
- Voor buitenlanders zijn er diverse ontmoedigende maatregelen die ik niet precies ken, maar één ervan is dat bij verkoop over de winst in dollars afgerekend moet worden. Als je in Europa woont kun je dus vanwege verschillende data's inkoop/verkoop en bijbehorende wisselkoersen verlies lijden in Euro's maar toch je belastingen moeten betalen in Dollars omdat er in die valute een winst zat.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Daarnaast is ook een groot gedeelte weer af te trekken en property taxes zijn niet overal zo hoog.
Waar ik woon heeft een $70 een OG belasting van ong $600 in de stad en minder op het platteland.
Ik betaal ong $2000 OGB voor een huis van 4000sq ft
Waar ik woon heeft een $70 een OG belasting van ong $600 in de stad en minder op het platteland.
Ik betaal ong $2000 OGB voor een huis van 4000sq ft
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 32 Reacties
- 6839 Weergaves
-
Laatste bericht door biancaatje73
-