Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Eten in Amerika

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
kaap koraal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Eten in Amerika

Bericht door kaap koraal »

Jasmino schreef:Bedoel je Tropicana? Daar is mijn man ook verzot op, inderdaad ook de versie zonder pulp.

Jaaaaa dat is hem kon er echt ff niet opkomen, was al op appie.nl aan het zoeken , die is zo lekker maar ik koop hem hier echt nooit maar als ik weer de VS ben altijd ??? wierd toch !
Vind het verse tropische fruit like watermeloen/anannas/druiven wel echt beter smaken als hier maar dat heeft echt met de transport te maken. Dat groeit gewoon om de hoek.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Hier is die ook peperduur, staat hier alleen met heeeeeeeeeeel bijzondere gelegenheden in de ijskast. Maar in Amerika zit die bij ons ook standaard in de koelbox. Voor mijn man dan, want mij maak je niet blij met jus d'orange in een fles als die niet net vers geperst is.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

vana schreef:[
Petra, het is natuurlijk wel zo dat de pasta's in Italië meestal een voorgerecht zijn.
Het traditionele Italiaanse menu bestaat uit 4 gangen:
Antipasti , Primi, Secondi en Desserts
Dat weet ik :), dit is niet de eerste keer, dat ik in Italie ben.
Antipasto is het voorgerecht. Meestal iets van ham en meloen, carpaccio of een salada.

Primi is de eerste gang na de antipasti. Dat is altijd een pasta.

Secondo is het hoofdgerecht en dat bestaat uit een vis of vleesgerecht.

Desserts spreekt voor zichzelf. (hebben jullie de Tiramisu nu al eens geprobeerd ? Doen hoor!)
Maar serieus, als je die allemaal bestelt zit je 1. propvol en 2. ben je zo 30 euro per persoon kwijt. Vanavond hebben we trouwens versgemaakte tiramisu op (eerste keer, dat ik het op het menu zag, eerlijk waar, misschien iets meer Toscaans?). Verrukkelijk inderdaad!
De porties pasta zijn dus vaak niet zo enorm groot (hoewel we in Regello een heel bord vol kregen) Als je dat niet weet zul je inderdaad teleurgesteld worden in de grootte van de portie.
Nouou, aan de porties, die wij hebben gehad, heb ik genoeg als hoofdgerecht en Saskia en Kai ook. Rick is de enige, die wat meer wil.
Ook ben jij inderdaad voornamelijk in de grote, toeristische steden (lees: alles is een stuk duurder)
Ben ik me helemaal van bewust en schreef ik ook. Is in de VS niet anders.
Ik vind de pizza's in Amerika vaak zo'n dikke korst hebben, dat vind ik echt niet lekker.
Ik ook niet, ben sowieso geen pizzafan, maar de "New York style" komt meer overeen met de heel dunne korsten hier. Bertucci's heeft lekkere echt Italiaans smakende pizza's bijvoorbeeld.

Anderen schreven, dat de menukaarten niet alleen pizza of pasta hebben. Dat is waar. Maar de secondi piatti kosten al gauw het dubbele! Ik had vanavond een lekker visgerecht, waar je in ons gebied waarschijnlijk, zelfs in het midden van de stad, $20 voor zou betalen. Hier kostte het 22,50 euro, meer dan anderhalf keer zoveel dus. Er stonden twee visgerechten op de kaart (en ik ben een viseetster). Alleen in Venetie vond ik daar volop keuze in. Ik wil maar zeggen, als je op vakantie bent is het moeilijk te weten, waar je het beste heen kunt gaan. Daarom is een forum als dit ook zo goed, om on topic te gaan :D.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Petra/VS schreef:[ 2. ben je zo 30 euro per persoon kwijt.
Dat is in Europa helemaal zo duur nog niet. Ik was in Nederland vaak met uit eten gaan (voor-hoofd-na-biertje of 2) zo'n 30-50 euro kwijt.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Nee, 30 euro pp is helemaal niet zo duur.
Groetjes,
Carine
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Weet ik wel, maar wij logeren in hotels en gaan dus iedere dag uit eten en dan is $45 per persoon per maaltijd een flinke hap geld. Laat weer zien, dat het een stuk minder duur is om in de VS buiten de deur te eten. Gelukkig zijn de porties pasta en pizza hier ruim voldoende voor ons avondeten.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

30 euro voor 'n complete maaltijd met voor/hoofd/nagerecht? vind ik hartstikke goedkoop!

Overigens eet ik als ik op vakantie ben ook niet elke dag uitgebreid (wegens te overdadig en natuurlijk ook wegens de kosten) maar dat compenseer ik dan eerder door 'n paar dagen iets simpels te eten als 'n sandwich zodat ik toch ook wel 'n paar keer per week mezelf kan verwennen met 'n wat uitgebreidere maaltijd.
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Nog even inhaken op de fruit discussie hoor, ik vind het helemaal niet zo duur namelijk. Heb gisteren even de prijzen opgeschreven van wat fruit bij een van de supermarkten hier;
perziken, pruimen, nectarines, abrikozen, appels: 99 cent per pond
peren: 69 cent per pond
bananen: 49 cent per pond
aardbeien: bak van 1 pond $1.50

Vind het alleen heel jammer dat (nu?) de avocado's zo duur zijn, 1 voor $1.50 in de aanbieding.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Hmm, als ik in Spanje ben kan ik voor veel minder dan €30 een complete maaltijd krijgen. Er zijn restaurants die menu-tjes aanbieden voor minder dan €6 p.p. inclusief drank. Meestal een chinees. Iets luxer ben je ook voor ruim onder de €15 klaar, inclusief drank.
Dit betreft de Costa Blanca, regio van Calpe /Jávea.
SanneN
Amerikakenner

Bericht door SanneN »

SemJes schreef:Nog even inhaken op de fruit discussie hoor, ik vind het helemaal niet zo duur namelijk. Heb gisteren even de prijzen opgeschreven van wat fruit bij een van de supermarkten hier;
perziken, pruimen, nectarines, abrikozen, appels: 99 cent per pond
peren: 69 cent per pond
bananen: 49 cent per pond
aardbeien: bak van 1 pond $1.50

Vind het alleen heel jammer dat (nu?) de avocado's zo duur zijn, 1 voor $1.50 in de aanbieding.
Dan is het hier (dichtbij DC) toch echt duurder:
Appels en perziken ~1.69
Bananen ~0.69 (het enige fruit dat echt goedkoop is hier)
Aardbeien ~2-3 per bakje als je geluk hebt
En avocado's zeker 2 dollar...
Mickey99
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Mickey99 »

Petra/VS schreef:
Ik had vanavond een lekker visgerecht, waar je in ons gebied waarschijnlijk, zelfs in het midden van de stad, $20 voor zou betalen. Hier kostte het 22,50 euro, meer dan anderhalf keer zoveel dus.
Dat het voor jullie nu zo duur is in Europa heeft toch vooral te maken met de dollarkoers?
Als het $ 1 op € 1 is dan is de prijs bijna hetzelfde en in Europa komt er geen tax bij dus incl tax zou de prijs dan vrijwel gelijk zijn ;)

De laatste jaren is de wisselkoers voor ons erg gunstig maar het is jaren ook wel andersom geweest. Dan was het voor ons ontzettend duur maar daar hou je rekening mee als je ergens naartoe gaat lijkt mij.
Florida1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2004/2006/2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015
New York2006/2007/2009/2015 Zuidwesten:2008/2009/2010/2013 Noordoosten2009
Midwesten2010 Zuidoosten2011 Noordwesten2013 Alaska2014 Canada2013/2014

Afbeelding
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ja, natuurlijk doe je dat, maar voor je ergens bent weet je natuurlijk niet precies wat te verwachten. Dat zie je hier ook aan mensen, die voor het eerst naar de VS gaan. Bovendien weet je in eigen land (en dat is de hele VS voor ons realiseer ik me toch wel) beter hoe of wat, dan elders. Vanavond zijn we op Trip Advisor afgegaan en een veel betere ervaring qua prijs, atmosfeer e.d. Het was namelijk niet zozeer de uiteindelijke prijs (we hebben genoeg in Europa gereisd om te weten hoe of wat), maar meer wat we ervoor kregen, waar ik over viel. Enfin, ik wilde alleen maar zeggen, dat je, als je op vakantie bent, minder makkelijk weet, waar te gaan eten en daardoor misschien makkelijker duurder uitbent. Dat geldt voor overal. Terug on topic over eten in Amerika.
sachasenne
Amerika-expert
Contacteer:

Het ligt niet alleen aan de wisselkoers. Uit eten gaan is in Amerika gewoon goedkoper vind ik. Zelfs al was het 1 dollar voor 1 euro.
En Italie vind ik sowieso een vrij duur land. Toch zeker in steden als Venetie ed.
Groetjes,
Carine
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

sachasenne schreef:Uit eten gaan is in Amerika gewoon goedkoper vind ik.
Uit eten gaan wel. Zeker met de free refills. Maar in de supermarkt schrik ik toch elke keer weer van de prijzen van fruit. En valt de kwaliteit van brood me tegen.
sachasenne
Amerika-expert
Contacteer:

Helemaal mee eens Hockey.
De prijzen van de groenten en fruit zijn een stuk duurder dan hier .
Groetjes,
Carine
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Het heeft ook zeker iets te maken met hoe ver de fruit en groeten moeten reizen. Vanavond even naar Walmart geweest en met de bon in hand:
- Mais, dat hier (Missouri-Kansas) overal groeit: 20 cent per kolf (versus 1.24 euro per kolf bij AH)
- Paprika's (rood, oranje en geel) zijn 1.64 per stuk (versus 0.89 euro voor rood en 1.29 voor geel bij AH. Totaal betaalde ik $4.29 voor drie paprika's, terwijl je bij AH ook een 3-pack kan kopen voor 1.79).
- Rode ui 0.98 per lbs (AH 0.99 euro per lbs).
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

Hockey schreef:
sachasenne schreef:Uit eten gaan is in Amerika gewoon goedkoper vind ik.
Uit eten gaan wel. Zeker met de free refills. Maar in de supermarkt schrik ik toch elke keer weer van de prijzen van fruit. En valt de kwaliteit van brood me tegen.
Free refills heb ik nooit gebruik van gemaakt. Drink liever 'n flesje originele diet coke, dan die troep uit zo'n automaat. Kwaliteit boven kwantiteit.
En 'n gratis alcoholische refill heb ik volgens mij gemist :mrgreen:
kaap koraal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door kaap koraal »

Hockey schreef:
En valt de kwaliteit van brood me tegen.
Dat dacht ik ook altijd totdat ik Italian bread bij de Publix (Cape Coral ) had gekocht, dat is gewoon een heerlijk bruin brood met zaden net als in NL.
Maar het zou kunnen zijn dat dit een plaatselijke toevoeging van het assorti is ivm met de vele buitenlanders.
Probeer het volgende keer gewoon anders als je het ziet liggen of vraag er anders naar hier zou ik het bv zo kunnen bestellen als het op was, nog ouderwetse service.
Bij ons lagen er bv maar 3 tot 5 broden per keer en dat in een XL supermarkt.

Ik denk trouwens wel dat het goedkoper is in FL de groente en fruit, ik zal het zeker checken als we weer gaan in januari.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Clint schreef:Het heeft ook zeker iets te maken met hoe ver de fruit en groeten moeten reizen. Vanavond even naar Walmart geweest en met de bon in hand:
- Mais, dat hier (Missouri-Kansas) overal groeit: 20 cent per kolf (versus 1.24 euro per kolf bij AH)
- Paprika's (rood, oranje en geel) zijn 1.64 per stuk (versus 0.89 euro voor rood en 1.29 voor geel bij AH. Totaal betaalde ik $4.29 voor drie paprika's, terwijl je bij AH ook een 3-pack kan kopen voor 1.79).
- Rode ui 0.98 per lbs (AH 0.99 euro per lbs).
Mee eens, maar wat me opviel dat zelfs lokaal fruit duur is. Ik ben meestal in LA, de San Fernando Valley, en zelfs de prijs van sinaasappels, toch een "lokaal" fruit valt me sterk tegen.
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

kaap koraal schreef:
Ik denk trouwens wel dat het goedkoper is in FL de groente en fruit, ik zal het zeker checken als we weer gaan in januari.
Fruit is in Florida zeker niet goedkoper, vooral Publix is behoorlijk prijzig. Ik koop fruit meestal bij Down Town Produce, een soort farmers market, waar het een stuk voordeliger is. Ook de deli daar, met verse vleeswaren scheelt een stuk.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer