Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Grote sneewstorm in het Noordoosten

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
mirdj
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Ik kan me nog wel een oudejaarsavond een paar jaar geleden herinneren en toen lag er ook gewoon 2 cm ijs op straat. Ik heb m'n schaatsen ondergebonden en ben zo naar de buren gegaan om gelukkig nieuwjaar te wensen. Nee dan maar sneeuw, dat kan je tenminste nog een beetje opruimen.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik zie op de webcam op je weblog inderdaad dat het weer een prachtig witte wereld bij jullie is.

Afbeelding

Wat ziet het er dan anders uit dan 5 weken geleden toen ik nog bij jullie op de oprijlaan stond... :wink:

Afbeelding

Roland 8)
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Nou, inderdaad! En Katja baalt, want haar kevertje zit onder de sneeuw. De vraag is nu, hoe en of ze naar haar werk zal komen, ik heb nog geen sneeuwploeg voorbij zien komen!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Ik hoor dat het ook deze kant op komt. Het ziet wel mooi uit, maar niet als je er door moet rijden.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Vanavond is NYC aan de beurt, hoop dat het meevalt !!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Toch blijf ik me verbazen over het compleet verkeerde weerbericht. Dit is niet de eerste keer, dat we door een sneeuwstorm zijn overvallen. Straks moeten alle meteorologen zich weer publiekelijk verontschuldigen :lol:, die wordt het namelijk persoonlijk verweten, als zoiets gebeurd :roll: . Intussen sneeuwt het nog steeds...
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Ohhhh mooie plaatjes zeg!
Zo raar... bij ons dus alleen regen vandaag.
Lijkt wel of wij op het randje van de sneeuwgrens te recht zijn gekomen. :wink:
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Hier in St. Paul, MN net een cm of 30 gehad. Als je de weerberichtmensen had mogen geloven zou het ongeveer een meter zijn geworden, dus het valt nogal mee!

Hier in Minnesota weten ze hoe met sneeuw om te gaan, het vliegveld is niet eens dicht gegaan, de grote wegen en de belangrijkste straten (busroutes) zijn al sneeuwvrij, later vandaag (zondag) zullen ze ook wel met een sneeuwploeg door de zijstraten gaan.

En van de week wordt het waarschijnljk al weer boven nul (C).
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
UsaDutch
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door UsaDutch »

Omgeving St. Paul Minnesota, de foto's vandaag (zondag) gemaakt.

Afbeelding
Net gestopt met sneeuwen.

Afbeelding
Eventjes opruimen.

Afbeelding

De achtertuin

Afbeelding

Downtown St.Paul

(deze foto's staan ook op mijn weblog)
**Klaas** http://dutcheagle.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Magnolia87
Amerikakenner

Bericht door Magnolia87 »

Mijn oom en tante zijn vorige week naar NY geweest, ze konden toen die zaterdag (1,5 week geleden) met het enige vliegtuig van die dag mee naar NY, wat een mazzel! Ze hebben niet eens last van de sneeuw gehad in NY, viel mee.

De veiligheid in het vliegtuig stond wel op heel scherp: er mocht maar 1 persoon tegelijk in het gangpad staan/lopen en er mocht ook maar 1 persoon tegelijk naar de wc, en je mocht alleen naar de wc in je eigen 'gebied'. Er was weer zo'n alarmding.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Die regels zijn er altijd, dat heeft niets met alarm te maken. Een vriend van ons is flight attendant en hij ergert zich altijd aan de (voornamelijk Nederlanders), die vinden, dat ze in business class of first class naar de wc moeten.
Magnolia87
Amerikakenner

Petra/VS schreef:Die regels zijn er altijd, dat heeft niets met alarm te maken. Een vriend van ons is flight attendant en hij ergert zich altijd aan de (voornamelijk Nederlanders), die vinden, dat ze in business class of first class naar de wc moeten.
Sinds wanneer dan? Deze zomer was dat niet zo, of is dat alleen naar NY?

En het gaat niet om naar de wc in first class ofzo, maar je kreeg maar één wc toegewezen in economy class waar je heen mocht, dat heb ik nog nooit gehad.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Dat geloof ik ook niet, je moet in je eigen klasse de toiletten gebruiken, je oom en tante hebben dat vast verkeerd begrepen. En misschien kondigen ze dat niet op iedere vlucht zo duidelijk aan, maar het is altijd al een regel.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Soms lijkt het wel een lappendeken (er trekt een zwaar stormgebied van het zuidwesten naar het noordoosten) aan "watches and warnings":
Afbeelding
Magnolia87
Amerikakenner

Petra/VS schreef:Dat geloof ik ook niet, je moet in je eigen klasse de toiletten gebruiken, je oom en tante hebben dat vast verkeerd begrepen. En misschien kondigen ze dat niet op iedere vlucht zo duidelijk aan, maar het is altijd al een regel.
Mijn tante gaat al jarenlang elk jaar 2 keer naar NY, ze zal het vast niet verkeerd begrepen hebben.
Patrick_NH
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door Patrick_NH »

Petra/VS schreef:Soms lijkt het wel een lappendeken (er trekt een zwaar stormgebied van het zuidwesten naar het noordoosten) aan "watches and warnings":
Afbeelding
Begint het hier in New Hampshire net aan te voelen alsof het lente is, voorspellen ze weer 8 tot 15 centimeter sneeuw :(
I believe in the New Hampshire state motto: "Live Free Or Die"
http://newhampshireblog.blogspot.com
Dan
Amerikakenner

Bericht door Dan »

De afgelopen dagen is het hier heerlijk weer geweest. Gisteren geloof ik een graad of 22 celcius. Vandaag is het echt niks: hele dag al regen, een tornado watch, en maar een graadje of 11.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Eindelijk sneeuw in Minnesota: 30 cm donderdag. En er komt nog meer. Scholen, musea, scholen dicht.

Word hard scheppen vrijdag.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Hier is nu een tornado warning, tot vannacht 02.00.

Nog helemaal niets van te merken....
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Dan schreef:De afgelopen dagen is het hier heerlijk weer geweest. Gisteren geloof ik een graad of 22 celcius. Vandaag is het echt niks: hele dag al regen, een tornado watch, en maar een graadje of 11.
Het komt nu onze kant op.. :(
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer