Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat is goedkoper in de VS dan in Nederland?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

kastelke schreef: Je kan er in de Aldi vinden van geen 3 euro, en eerlijk gezegd: eigenlijk zitten er daar ook wel tussen die niet al te slecht zijn, pretentieloos wijntje, goed om zo eens open te trekken als je zin hebt in een glaasje of 2.
Eerlijk gezegd vind ik de gewone huiswijn van de supermarkt ook het lekkerst ;)
Sandy
CaroLine
Amerika-expert

Bericht door CaroLine »

In Amerika kocht ik Sutter Home Merlot. Dit was de goedkoopste wijn maar kostte nog altijd $ 4,-- per fles.
Hier koop ik bij de Aldi Merlot voor € 1,89. Inderdaad goed voor door de week. Laat zich lekker drinken.
Bij de makro koop ik Merlot van Ribeaupierre. Deze kost € 2,99 excl.
Soms hebben ze een aanbieding 3 dozen (a 6 flessen) halen, 2 betalen. Dan kost een fles nog maar 1,99.
Ik drink heel graag wijn, maar ben geen wijnkenner. Ik weet alleen wat lekker is als ik het kan proeven. Aan een etiket kan ik dat echt niet zien.
Carola
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Wijn is hier in Texas inderdaad duurder dan in Nederland. Laatst had ik daarom een lekkere fles Rioja meegenomen vanuit Nederland. Helaas vloog ik op 10 augustus, dus ik denk dat de beveiligingsmensen in Newark een leuke avond hebben gehad met mijn wijn :D .

Soms hebben ze een aanbieding bij Sam's en dan kopen wij meteen een hele voorraad. Een goedkope fles wijn begint hier bij een dollar of 5 a 6. Soms zit daar ook wel een goeie wijn bij, maar dan moet je toch alweer een beetje kennis van wijnen hebben wil je die eruit kunnen halen. Of gewoon alles een keer proberen ;-).

Laatst nam ik bij de supermarkt een tros witte druiven mee. Bij de kassa bleek dat $7.68 te kosten. Ik schrok me rot! Het was iets meer dan een kilo. De 3 dikke NY stripsteaks die ik ook in mijn mandje had kostten $7.82 totaal. Vreemd om te ontdekken dat het vlees bijna net zo duur is als een trosje druiven...
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
EvdB
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door EvdB »

Petra/VS schreef: Echt? Ik betaal $5 of 6 voor een fles, is het in Nederland nog goedkoper?
De dollar staat natuurlijk wel laag, maar dan nog. Ons is het niet gelukt om beneden de $ 7,= een lekkere wijn in Amerika te vinden.
Hier is de keuze beneden de € 5,= groot. En lekker dat ze zijn :wink:
Heel lekker zijn de "hardy's". Iets door de €4,= maar in de aanbieding bij dirk3 € 3,25. Zeker niet alleen een doordeweekse wijn. Voor nog geen € 5,= koop je overheerlijke Etchard. Rond de € 3,50 Jacobs Creek en als appie hem in de bonus heeft slaan we Lindemans bin 65 in, dan voor nog geen
€ 6,=.
In restaurants daarentegen vind ik de wijnen in nederland duur.
Sandy
Amerika-expert

Re: Vlees en vis

Bericht door Sandy »

Speakingtongues schreef:Vlees en vis is inderdaad veel goedkoper dan in NL. Maar in Europa zijn veel hormonen verboden die hier wel gewoon in je vlees zitten.
Ook gebruikt men andere middelen om het goed te houden. In NL blijft goede verse ham maar een paar dagen goed, hier kun je het na 10 dagen nog eten, dus ik weet niet of dat wel zo gezond is ?? :shock:
Zouden ze daarom Steak in Amerika marineren? Ik vroeg me af waarom marineren... wij bakken onze biefstuk toch gewoon hier met wat peper en zout .. Was overigens wel lekker hoor die marinade ...
Sandy
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

houstonwehaveaproblem schreef:Laatst nam ik bij de supermarkt een tros witte druiven mee. Bij de kassa bleek dat $7.68 te kosten. Ik schrok me rot! Het was iets meer dan een kilo.
Dat zal dan ongeveer dezelfde prijs zijn dan dewelke ik in België betaal voor druiven...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
CaroLine
Amerika-expert

Bericht door CaroLine »

kastelke schreef:
houstonwehaveaproblem schreef:Laatst nam ik bij de supermarkt een tros witte druiven mee. Bij de kassa bleek dat $7.68 te kosten. Ik schrok me rot! Het was iets meer dan een kilo.
Dat zal dan ongeveer dezelfde prijs zijn dan dewelke ik in België betaal voor druiven...
Dat is echt duur, ik betaalde deze week bij Appie €1,25 voor een pond witte druiven.
Carola
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

je moet ook alleen druiven kopen als ze in de aanbieding zijn voor 99 ct/lb. het is wel moeilijk om dit soort dingen te vergelijken, wnat er zijn ook tijden dat druiven in NL duurder zijn. de seizoenen lopen niet helemaal gelijk misschien. bovendien druiven zijn duurder buiten california. net zoals bijv appels duurder zijn buiten WA.

maar again: $1 in seattle is niet hetzelfde als $1 in new york of $1 in texas.

maar voor het gevoel: ik vind dat er nu veel meer goedkope wijnen te krijgen zijn dan voorheen in mijn area. ernst en gallo is een goed voorbeeld want die kan je in beide landen kopen. in nl is dat een duurdere wijn 7.50 euro (maar redelijk vaak in de aanbieding), hier koop ik het bij Longs' Drugstore, bijna een soort Kruidvat (vgl met Walgreens, CVS of Rite Aid), voor onder de $5-6. je hebt in beide landen wijnen van 2.99 en wijnen van 299.
SEEING IS BELIEVING
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer