Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Land van gemak

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
suebrons
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Bedankt voor de uitleg betreffende drive thrus. Dat is dus echt erg makkelijk. Zeker het apotheek concept spreekt me wel aan. Uitkomst inderdaad als je niet zo lekker bent. Je belt op, geeft het door, stapt snel in je auto en dan snel weer terug naar huis. Ideaal
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Color01 schreef:
PeeJay schreef:
maar als je dus bier besteld geef je degene die het in je auto zet een dollar fooi.

Het land draait alleen al op fooien :)
Daar krijg je het bier toch echt niet voor mee... :wink:

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Op de eerste pagina van dit topic had ik beloofd te vertellen van onze 'avonturen' tijdens het 's nachts naar de Wal-Mart gaan.
Het opstaan om 3 uur was even van 'oef' maar daarna was het súper. Het was behoorlijk rustig. Er was meer personeel dan klanten. Het personeel bestond eigenlijk alleen uit vakkenvullers en één cassière. Overal stonden dozen, vooral in het supermarktgedeelte.
Hieronder wat foto's:

Er stonden een stuk of 6 vrachtwagens van Wal-Mart op het terrein:
Afbeelding

Zo was het parkeerterrein toen wij aankwamen:

Afbeelding

Zo zag het eruit toen we binnen kwamen:

Afbeelding

Lege gangpaden met dozen:

Afbeelding

Afbeelding

De kassa's toen we afgerekend hadden:

Afbeelding

En het parkeerterrein toen we na anderhalf uur weer buiten stonden:

Afbeelding

Daarna nog even naar het nieuws gekeken ('s morgens om vijf uur, ik wou dat dat hier zo was) en lekker terug naar bed........
suebrons
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Jullie zijn er zelfs speciaal voor opgestaan? Leuk.

Goed idee van die foto's. Thanks for sharing :-)
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Op de eerste foto zie je ook een paar campers staan van mensen die er de nacht op het parkeerterrein van de Wal*mart doorbrengen.
Veiliger kan (bijna) niet en goedkoop (gratis) wel moet je de bedrijvigheid rond de camper voor lief nemen. :lol:
Rob
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

De ene camper is van een soort rondreizend rariteitencircus, die stond te koop en heeft ook al die drie weken daar gestaan. De andere camper werd, denk ik, niet bewoond want ik heb speciaal nog gekeken of de gordijntjes dicht waren (ja Rob, ik heb aan je gedacht midden in de nacht!). Er stonden bordjes bij alle ingangen van de parkeerplaats dat je 's nachts niet mocht verblijven daar etc. Is dat bij alle Wal-Marts standaard? Vanwege jouw verhaal vielen die bordjes me dit jaar op.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Aïda schreef:De ene camper is van een soort rondreizend rariteitencircus, die stond te koop en heeft ook al die drie weken daar gestaan. De andere camper werd, denk ik, niet bewoond want ik heb speciaal nog gekeken of de gordijntjes dicht waren (ja Rob, ik heb aan je gedacht midden in de nacht!). Er stonden bordjes bij alle ingangen van de parkeerplaats dat je 's nachts niet mocht verblijven daar etc. Is dat bij alle Wal-Marts standaard? Vanwege jouw verhaal vielen die bordjes me dit jaar op.
Je gaat die bordjes steeds meer zien vaak is het een town of state regel maar de supermarkten (niet alleen Wal*mart) gaan het steeds meer verbieden, dat komt omdat de mensen steeds brutaler worden.
* Er al vroeg in de middag staan.
* Voor de winkel gaan staan i.p.v. aan de zijkant.
* Troep achterlaten (zelfs hun vuilwatertank leeg laten lopen).
* Hun rige op de parking wassen.
* Onderhoud plegen zoals olie verversen.
* Geen toestemming vragen (kleine moeite), als je eerst je boodschappen in de winkel doet en dan (met de kar boodschappen bij je) toestemming vragen werkt meestal ook goed.

Helaas geld ook hier dat de goeie het met de slechte moeten bekopen, zo gaan er ook steeds meer State dumpsites langs de interstates dicht omdat de mensen er troep ingooien waardoor het septietank systeem waar veel van die dumpsites op werken stuk en kost het de State een vermogen om die tanks leeg te halen.
Magnolia87
Amerikakenner

Bericht door Magnolia87 »

Geweldige foto's Aida! Zelfs de parkeerplaatsen zien er werkelijk overal hetzelfde uit, door heel USA, haha! Die foto's van Wal*Mart @ night doen mij denken aan een aflevering van de serie Dawson's Creek, waar twee van de hoofdrolspelers een nacht zaten opgesloten in een wll*mart achtige winkel! :D
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Voor meer foto's van vrachtwagens houd ik me aanbevolen! :D

(moet je je voorstellen wat voor een baan die chauffeurs hebben... Midden in de nacht met 6en bij een Wal*Mart om te lossen...)
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
ronald87
Amerikafan

Bericht door ronald87 »

Bedankt voor de foto's, Aida! Ze brengen herinneringen naar boven.
Ik heb zelfs een Mc Donald's in een WallMart gezien, geweldig toch! je kon er trouwens gratis water krijgen.
ronald87
Amerikafan

Bericht door ronald87 »

Speciaal voor Mack (ik weet dat 't offtopic is, maarja)
Afbeelding
Heb er zelf een middag in mee mogen rijden. Hij had iets van 18 versnellingen. Hij is van een verre oom die vlakbij Edmonton, Canada woont.

Nog eentje, niet echt een vrachtwagen, maar toch een behoorlijke auto:
Afbeelding
De truck van een achterneef van me. Ik heb met hem een roadtrip gemaakt in deze truck door Washington State, over de Cascade mountains heen, zo de woestijn in. En daar ook nog off-road rijden he ;)
We hebben er ook vrijdagnacht door het centrum van Seattle mee gescheurd, met keiharde muziek uit de speakers, hij heeft een behoorlijke geluidsinstallatie in z'n truck zitten namelijk.
Ik kreeg laatst bericht van 'm dat hij deze auto heeft verkocht, voor een Duitse bak :cry: :cry: :cry:
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

ronald87 schreef:Bedankt voor de foto's, Aida! Ze brengen herinneringen naar boven.
Ik heb zelfs een Mc Donald's in een WallMart gezien, geweldig toch! je kon er trouwens gratis water krijgen.
Graag gedaan! Dat is wel een goeie ja van die McD. Ik heb dat zelf ook vaker gezien maar deze had dat niet. Ik ben ook eens in een of andere uithoek geweest in Texas waar ze een (relatief) kleine Wal-Mart hadden. Daar hadden ze een eigen eettentje in zitten, was ook lollig.
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

bij ons in de plaatselijke walmart is een Subway gevestigd ...maar ik ga nooit naar subway ...ik haal mijn broodje bij de plaatselijke Firehouse..kwalitatief veel beter.
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

ronald87 schreef:Speciaal voor Mack (ik weet dat 't offtopic is, maarja)
Coole truck. Voor een International hoef je je ook niet meer te schamen in Amerika (dat is wel eens anders geweest). Stoer dat je mee mocht rijden!
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Leuke foto's zeg! Doet me meteen denken aan mijn nachtelijk uitstapje naar de Wal*mart. Krijg heimwee :cry:
Grappig dat je van het begin (parkeerplaats opkomen) tot na het afrekenen foto's hebt gemaakt, haha. Leuk!
Marceljesse
Amerikakenner

Bericht door Marceljesse »

Ik heb dit hele onderwerp gemist maar ik ben een absolute voorstander van de 24/7 of iig van 6:00-24:00

Een vriendin van mij gat elke ochtend om 5:00 naar de gym. Ze begint om 6:15 te werken dus voor haar een ideale tijd en er is bijna nooit iemand dus alle apparaten voor haarzelf.
Iedereen die vaker naar amerika gaat weet hoe relaxed het is als je in de avond nog wat kan halen.

Of het hier gaat werken weet ik niet maar ik ben een voorstander
Ilsepils
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Ilsepils »

Er waren enkele AH's in NL die tot 22u open bleven, maar wegens te weinig animo is dat gestopt. Nu zijn de meesten maar tot 20.u open, wel jammer hoor.

Grappig dat nachtelijke Walmart shoppen :) En ik las iets over een mcdonalds in de walmart? In Amsterdam zit er een mac in de Praxis, maar dat is maar een kleintje ;)

Oja, onze sportschool gaat overigens om 6 uur open, ga er vanuit dat het dan ook wel erg rustig zal zijn (nog niet uitgeprobeerd hoor *gaap*)
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Ilsepils schreef:Oja, onze sportschool gaat overigens om 6 uur open, ga er vanuit dat het dan ook wel erg rustig zal zijn (nog niet uitgeprobeerd hoor *gaap*)
Onze sportschool gaat "pas" om 9.00 u open en is open tot 22.00
Op zaterdag en zondag maar van 9.00-13.00 en dat is toch wel iets dat mij stoort....
Ik ben ook wel vóór een 24/7 - economie :D Heb het vaak zo druk dat ik op onmogelijke tijden erachter kom dat ik nog iets moet hebben, óf dat ik eindelijk pas tijd heb om te sporten (en dan is alles gesloten)
ronald87
Amerikafan

Bericht door ronald87 »

En ik las iets over een mcdonalds in de walmart? In Amsterdam zit er een mac in de Praxis, maar dat is maar een kleintje
In Rotterdam heb je, in een kledingzaak aan de koopgoot, ook een Mac zitten.
Ilsepils
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Ilsepils »

phillybilly schreef:
Ilsepils schreef:Oja, onze sportschool gaat overigens om 6 uur open, ga er vanuit dat het dan ook wel erg rustig zal zijn (nog niet uitgeprobeerd hoor *gaap*)
Onze sportschool gaat "pas" om 9.00 u open en is open tot 22.00
Op zaterdag en zondag maar van 9.00-13.00 en dat is toch wel iets dat mij stoort....
Deze is meen ik van 6 tot 23 open doordeweeks, in t weekend iets korter, van 9 tot 22. Aangezien ik momenteel geen baan heb, ga ik meestal in de loop van de ochtend en dan is t al best druk. En dan te bedenken dat dit een behoorlijk grote sportschool is.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer