Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Amerikaanse Tv-series

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: Amerikaanse Tv-series

Bericht door Petra/VS »

Op TLC is vorige week "Breaking Amish" begonnen. Een aantal Amish tieners en een Mennonite tiener gaan naar New York. Heel interessant om te zien hoe daarop wordt gereageerd door hun achterban en hun reacties op al die "rare" nieuwe dingen in de grote stad. "Gewone" mensen zijn al onder de indruk van de stad, laat staan als alles wat je kent platteland en koeien is. Hun taal horen is ook interessant, een mengelmoes van Duits en Engels, voor mij vrijwel onverstaanbaar.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Petra/VS schreef:Op TLC is vorige week "Breaking Amish" begonnen. Een aantal Amish tieners en een Mennonite tiener gaan naar New York. Heel interessant om te zien hoe daarop wordt gereageerd door hun achterban en hun reacties op al die "rare" nieuwe dingen in de grote stad. "Gewone" mensen zijn al onder de indruk van de stad, laat staan als alles wat je kent platteland en koeien is. Hun taal horen is ook interessant, een mengelmoes van Duits en Engels, voor mij vrijwel onverstaanbaar.
Ja, ik vind het wel een interessante reeks! Ik ben er op het moment naar aan't kijken. :D
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ik ook! Eigenlijk is er maar een tiener, blijkt, Rebecca. De rest is ouder dan 21, want ze mogen alcohol drinken.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Nieuw seizoen van Sons of Anarchy en Downton Abbey (Absoluut tegenpolen, maar ik houd nogal van zowel ruige als bekakte Engelse kostuumdrama's).
Sandy
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Downton Abbey wil ik gaan kijken zodra ik tijd heb.

Het nieuwe seizoen is hier weer begonnen. We kijken nu naar The New Normal. Heel Amerikaans, maar ook heel actueel met twee homoseksuele mannen, die een baby gaan krijgen van een surrogaatmoeder. Ook veel politieke grappen van beide kanten. Aanrader wat mij betreft.

Overigens, dit topic verhuis ik naar Amerika Algemeen, het heeft tenslotte met Amerika te maken :).
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Die serie wordt hier door de plaatselijke NBC-aangesloten zender niet uitgezonden vanwege het "controversiële" onderwerp - omdat die zender eigendom is van de LDS ("Mormoonse") kerk. Ik geloof dat het op een andere zender (CW) uitgezonden wordt, maar op een ander tijdstip.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik vind de nieuwe serie revolution op maandagavond erg goed. iemand anders die het ook kijkt?
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

Ik volg op dit moment The Newsroom en Entourage.

The Newsroom gaat over een anchorman en is geschreven door Aaron Sorkin. Serie met een hoog tempo en met scherpe dialogen. Heerlijke serie.

Entourage gaat over een acteur met z'n 3 vrienden in Hollywood. Leuke serie over hoe het leven is in Hollywood als acteur met alle kekke feestjes en alles wat daar bij hoort. Of het helemaal waarheidsgetrouw is weet ik niet maar het kijkt lekker weg.
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Geen Sons of Anarchy fans hier?.... was een heftige aflevering gister (vanochtend gekeken). Zal niets verklappen...
Sandy
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Wie kijkt ook de documentaireserie 'One Born Every Minute'?
Het gaat over het Riverside Methodist Hospital in Columbus, Ohio (al zijn volgens mij sommige afleveringen in Engeland). De belevenissen in een drukke kraamziekenhuis. Ik vind het heel realistisch neergezet. De emoties, het lange wachten, de enorme pijn die langzaam oploopt en blijdschap naderhand, maar ook de machteloosheid van de partners. Ik vind het zo herkenbaar. Dat heb ik niet eerder gehad bij bevallingsprogramma's. Ook discreet gefilmd, niet camera er bovenop.
Sandy
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Jostravels schreef:Ik heb ook een stukje met tranen in m'n ogen gekeken ja. Nu heel lang wachten, zucht...
Morgen avond hier het begin van het nieuwe seizoen. Vorige week werd de laatste aflevering herhaald.
Ik zit er klaar voor morgen....
Gast

Bericht door Gast »

Ik kijk ook naar "Revolution". Moet eerlijk zeggen dat ik na de eerste aflevering niet echt onder de indruk was. Gister de tweede aflevering gezien en die was beter. Ik blijf het wel volgen denk ik. Ik vind het trouwens erg lijken op "Jericho". l
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ik ben niet zo van de drama series, maar vind de sitcoms vaak erg leuk. Een favoriet (en een die veel Emmy's wint) is Modern Family. Kennen jullie die in Nederland?
Nici
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Nici »

Modern Family wordt hier in NL inmiddels ook uitgezonden.

Revolution vond ik ook niet super. Voor de wat luchtere (nieuwe) series: Go On en The New Normal. Heb van beide nu 3 afleveringen gezien en vind het wel grappig (maar lang niet zo leuk als Modern Family :thumbup: ).

Nici
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door pbuyse1 »

Nieuwe serie Vegas, over het Vegas anno 1960, vond eerste aflevering vrij goed. Best dat je niets verklapt hebt ivm SOA, moet die aflevering nog bekijken, maar nu het nieuwe tv seizoen in de VS begonnen is, zijn er niet genoeg uren in mijn vrije tijd. Pas recent op een paar dagen gans seizoen 4 van Sons of Anarchy bekeken.
Tans4USA
Amerikakenner

Bericht door Tans4USA »

Weet niet zeker of het hier thuishoort maar vrijdagavond 28 september bij Erica op reis, bezoekt ze Zuid West Amerika. O.a. Monument Valley en Las Vegas.
De uitzending begint om 22.20 uur.
Sorry, hoort dus thuis in TV tips Amerika :oops:
Laatst gewijzigd door Tans4USA op 28 sep 2012, 09:16, 2 keer totaal gewijzigd.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

NCIS,NCIS LA & Hawaii 5-0, mede ook omdat ze soms in elkaar overlopen.
Ik volg ik Deadwood een beetje, mede omdat ik er volgend jaar nog heen wil ;)

Ik ben een beetje uitgekeken op de CSI-series. Ik ben wel benieuwd of de 24-film ooit nog gaat uitkomen en of ze de serie ermee waardig kunnen afsluiten.
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

PSVwally schreef:Ik volg ik Deadwood een beetje, mede omdat ik er volgend jaar nog heen wil ;)
Dat heb ik met The Sopranos. Fantastische serie. Volgend jaar als we in New York zijn wil ik een dag een auto huren om wat opname locaties te bezoeken. Zoals het huis in Caldwell, The Bada Bing. Dat soort dingen. Maar even zien of dat wat haalbaar is in ons 3-daags bezoek aan NY.
TedjevanEs
Amerikakenner

Bericht door TedjevanEs »

@ Petra/VS heb gisterenavond toevallig een aflevering gezien van Breaking Amish (het kwam direct na een aflevering van Amerika's nieuwe tv hoogtepunt: Here comes honey booboo :blink: )...

Ik vond het wel aardig, maar las op de interwebs dat het waarschijnlijk niet echt is, de meeste hoofdrolspelers zijn getrouwd of hebben facebook accounts etc...
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ja, Honey Boo Boo, kindermishandeling vind ik het! Het zou jammer zijn als het Amish programma niet echt was. Een van de meisjes heeft als 19-jarige een gebit, lijkt me niet dat je dat speelt.

Edit: Ik vond inderdaad heel wat over de controversie online, waaronder dit artikel. Als het waar is zou ik het gewoon jammer vinden dat Amish cultuur verkeerd wordt weergegeven.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer