Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
(Flying Blue) American Express creditcard
Re: (Flying Blue) American Express creditcard
De referrer krijgt ook 100.000 punten.
Voordeel van de gewone platinum is o.a. Privium en ongelimiteerde access in de lounges wereldwijd middels de Prioirty card.
Voordeel van de gewone platinum is o.a. Privium en ongelimiteerde access in de lounges wereldwijd middels de Prioirty card.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 17
als iemand nog een referral nodig heeft PB
2005 CA, AZ, NV, UT
2006 CA, OR, WA, ID, MT, WY, UT
2008 NV, UT, WY, MT, SD, CO
2009 FL en CA, AZ, NV
2012, 2014, 2014, 2015 en 2017 FL
2019 FL, GA, SC
2022 UT, ID, WY, SD, NE, CO
2023 Canada, WA, ID, MT
2024 FL
2024 DC, VA, DE, NJ, PA, NY, CT, RI, MA
2025 NV,CA,AZ,UT
2006 CA, OR, WA, ID, MT, WY, UT
2008 NV, UT, WY, MT, SD, CO
2009 FL en CA, AZ, NV
2012, 2014, 2014, 2015 en 2017 FL
2019 FL, GA, SC
2022 UT, ID, WY, SD, NE, CO
2023 Canada, WA, ID, MT
2024 FL
2024 DC, VA, DE, NJ, PA, NY, CT, RI, MA
2025 NV,CA,AZ,UT
ik dacht vorige keer dat ik dit deed dat je 6 maanden lid moest zijn voordat je kunt opzeggen. is dat nog steeds zo ?
Bedoel je bij het aanvragen van een nieuwe kaart om de punten te krijgen? Je moet een minimaal bedrag uitgeven om de punten te krijgen (zie eerdere post) maar er is geen opzegtermijn. Mocht je ontevreden zijn over de kaart kan je hem opzeggen wanneer je wil.
ja ik zie 3 manieren om punten te krijgen
1 = 4000 euro uitgeven en daarna als punten binnen zijn opzeggen (dus minimaal 3 maanden lid ik maar waarschijnlijk iets meer voordat je punten hebt)
2= methode 1 + mijn vrouw een gold kaart via mij laten aanvragen = totaal 240000 punten)
3= geen 4000 euro uitgeven en mijn vrouw een gold kaart geven via mij en zsm opzeggen (2 maanden lid schat ik) = 140000 punten
1 = 4000 euro uitgeven en daarna als punten binnen zijn opzeggen (dus minimaal 3 maanden lid ik maar waarschijnlijk iets meer voordat je punten hebt)
2= methode 1 + mijn vrouw een gold kaart via mij laten aanvragen = totaal 240000 punten)
3= geen 4000 euro uitgeven en mijn vrouw een gold kaart geven via mij en zsm opzeggen (2 maanden lid schat ik) = 140000 punten
Ja denk dat dit ongeveer klopt.
Bij methode 1: in het verleden was het zo dat je de punten vrijwel direct ontvangt op het moment dat je de €4000 gepasseerd bent, dit kan dus ook binnen de 3 maanden zijn. (Denk niet dat het de bedoeling van Amex is dat je dan direct opzegt, geen idee of ze maatregelen nemen als je dit al vaker hebt gedaan??)
Methode 2: klopt, let er wel op dat je vrouw dan op haar nieuwe kaart ook €2500 moet uitgeven binnen 3 maanden na aanvraag om ‘haar’ 40k punten te krijgen. Jij krijgt de 100k punten al vrij snel na de acceptatie van je vrouw.
Methode 3: zelfde als bij 2. Voor de 40k van je vrouw moet zij wel €2500 uitgeven.
Bij methode 1: in het verleden was het zo dat je de punten vrijwel direct ontvangt op het moment dat je de €4000 gepasseerd bent, dit kan dus ook binnen de 3 maanden zijn. (Denk niet dat het de bedoeling van Amex is dat je dan direct opzegt, geen idee of ze maatregelen nemen als je dit al vaker hebt gedaan??)
Methode 2: klopt, let er wel op dat je vrouw dan op haar nieuwe kaart ook €2500 moet uitgeven binnen 3 maanden na aanvraag om ‘haar’ 40k punten te krijgen. Jij krijgt de 100k punten al vrij snel na de acceptatie van je vrouw.
Methode 3: zelfde als bij 2. Voor de 40k van je vrouw moet zij wel €2500 uitgeven.
Laatst gewijzigd door ossie op 11 apr 2025, 09:33, 1 keer totaal gewijzigd.
ok die 2500 uitgeven was ik even vergeten
dan beter nog iemand vinden om de gold kaart te nemen

1 vakantie naar de US en alles met je nieuwe AMEX betalen
dan kom je wel aan de 4k (en evt ook nog wel aan de 2k5).
Dan heb je wel al je verzekeringen (reis-, annulerings-, bagage-, aankoop verzekering) plus privium

Dan heb je wel al je verzekeringen (reis-, annulerings-, bagage-, aankoop verzekering) plus privium

Misschien het verkeerde forum voor deze opmerking maar zelf gebruik ik Amex zo min mogelijk in andere valuta dan de euro. Volgens mij is hun koersopslag 2,5%.
In de VS gebruik ik zoveel mogelijk debitcards zonder koersopslag.
In de VS gebruik ik zoveel mogelijk debitcards zonder koersopslag.
Hotels zijn eigenlijk nooit een probleem. Autohuur doe ik met amex ivm de verzekering.
@BahamaOne je kunt zowel hotels als huurauto's betalen met een debetcard. Dat doen wij altijd met de Revolut of N26 cards. Je moet alleen een creditcard hebben voor de borgstelling. Je kunt bij het huren van een auto aangeven dat je met een andere card wil betalen
reisverslagen: 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
vraagje met betrekking tot lounge toegang, als ik het goed begrijp heb je met amex paltiunum toegang tot lounge incl 1 gast.
Maar je kunt ook een extra platiunum kaart voor je partner aanvragen en deze is gratis ? en die krijgt dan ook gratis toeang tot lounges + 1 gast ?
We hebben een paar reizen in de komende 6 maanden dan zouden we die extra kaart dus gratis kunnen nemen en na paar maanden weer opzeggen en gratis toegang voor in totaal 4 hebben in die periode ?
Klinkt mij iets te makkelijk maar zou mooi zijn
Maar je kunt ook een extra platiunum kaart voor je partner aanvragen en deze is gratis ? en die krijgt dan ook gratis toeang tot lounges + 1 gast ?
We hebben een paar reizen in de komende 6 maanden dan zouden we die extra kaart dus gratis kunnen nemen en na paar maanden weer opzeggen en gratis toegang voor in totaal 4 hebben in die periode ?
- bedeve
- Amerika-expert
Vroeg op de ochtend heb je heldere redeneringen @ONYX666 !
Het is zoals jij het schrijft.
Jij een gast
De extra kaarthouder een gast.
Daarmee heb je gratis voor 4 mensen toegang verkregen.
Jij hebt het over een periode van 6 maanden.
Je Amex opzegtermijn is een maand .
Ergo Conclusio : na 5 maanden opzeggen.
Kosten 5 x Eur. 65 = Eur 325.
Het is zoals jij het schrijft.
Jij een gast
De extra kaarthouder een gast.
Daarmee heb je gratis voor 4 mensen toegang verkregen.
Jij hebt het over een periode van 6 maanden.
Je Amex opzegtermijn is een maand .
Ergo Conclusio : na 5 maanden opzeggen.
Kosten 5 x Eur. 65 = Eur 325.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Je gedachtegang over lounge toegang klopt @ONYX666. Ook de extra platinum kaarthouder krijgt een Priority Pass en mag hiermee gratis een gast meenemen naar lounges. Let er wel op dat de Privium lounges niet gratis toegankelijk zijn voor gasten.ONYX666 schreef: ↑16 apr 2025, 07:41vraagje met betrekking tot lounge toegang, als ik het goed begrijp heb je met amex paltiunum toegang tot lounge incl 1 gast.
En de extra platinum kaart is niet meer gratis helaas, deze kost €10 per maand. De maandelijkse kosten worden dan dus €75 per maand.
En je kan met de platinum kaart de Centurion Lounges in, per kaarthouder mag je ook 1 gast meenemen.
ik bedenk me nu dat mijn vrouw nog geen 12 maanden geleden een kaart had. Als ik haar nu toch lid zou laten worden komt zij dan alleen niet in aanmerking voor die 40000 punten maar krijg ik dan wel de 100000 ?
Dit is het eerste punt van de voorwaarden: U kunt iedereen introduceren mits het nieuwe kaarthouders betreft. Dit betekent dat de introducé in de afgelopen 12 maanden geen (extra) kaarthouder is geweest bij American Express. Het introduceren van bestaande kaarthouders of houders van een extra kaart is dus niet toegestaan.
Het is dus in elk geval de bedoeling dat je geen punten krijg, maar of je ze ook daadwerkelijk niet krijgt weet ik niet. Misschien voor de zekerheid even tot de volgende actie wachten met je vrouw aanmelden.
Het is dus in elk geval de bedoeling dat je geen punten krijg, maar of je ze ook daadwerkelijk niet krijgt weet ik niet. Misschien voor de zekerheid even tot de volgende actie wachten met je vrouw aanmelden.
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ik heb 2x mijn vrouw ingeschreven, binnen een jaar en 2x de bonus gehad. Dus 2 enkeltjes BC naar Costa Rica in de nieuwe BC van Air France waren zo verdiend 

https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 2132 Weergaves
-
Laatste bericht door suebrons
-
- 42 Reacties