Coyote schreef:Ik snap eerlijk gezegd de afkeer van Californië niet van zij die aan de oostkant wonen. :dunno:
Dat viel mij ook op! Ik ben nog nooit in Virginia geweest, of Atlanta, of Florida dus baseer mijn mening op waar ik wel geweest ben en dat zijn inmiddels al een klein handje vol met plaatsen. Vanwege carrieremogelijkheden wil ik graag in een grote stad wonen, maar ook vanwege de cultuur en alle andere zaken die een stad te bieden heeft. Ik ben een echt stadsmens. MAAR....ik ben ook een natuurliefhebber en hekel soms mijn huidige woonklimaat. Het gevoel 'opgesloten' te zitten in de stad. Vanwege het veelal slechte weer (veel binnenzitten in de winter), of gewoon de weinige natuur in de directe omgeving, en het hutje mutje leven met veel mensen in de buurt. Daarom trekt NY mij niet zo ondanks dat ik het een fantastische stad vind waar voor mij veel te halen is.
LA trekt me gewoon ontzettend vanwege de combinatie stad en ruimte. Mensen hebben er simpelweg wat meer ruimte en groen om zich heen dan in de gemiddelde Nederlandse stad (of NY of SF). Daarnaast ben ik een echt zomermens dus als ik zou emigreren is het voor mij een must om er qua klimaat op vooruit te gaan. Winter is ook super, op zijn tijd....nou, dan kun je vanuit LA prima een weekendje naar Colorado vliegen, of dichterbij; een uitstapje naar Yosemite of Segoia NP. Fantastisch toch? Even genieten van de winter en dan weer terug naar het milde klimaat.
Daarnaast is zeker dat punt van een bepaalde cultuur voor mij belangrijk. Mijn vriend en ik hebben een beiden een creatief beroep. Ik ben interieur-architect (en hopelijk in de toekomst curator van een galerie of museum voor moderne kunst

) en mijn vriend is Beeldend Kunstenaar. In Los Angeles zijn er gewoon een hoop gelijkgestemden. Veel mensen in de fashion-industry, kunst en design. Dat betekent veel mogelijkheden op carrieregebied maar ook een plek waar je je thuis zou kunnen voelen en vrienden zou kunnen maken. Dat gevoel had ik in bv. Denver een stuk minder.
Maar ik snap dat de voordelen van LA/California die voor mij belangrijk zijn voor een ander weer niet opgaan. Iemand die in de ICT werkt (of zorg of onderwijs), een gezin heeft en niets met kunst heeft maar wel met bv buitensport.....ja, die is misschien weer beter op z'n plaats in Colorado in de buurt van de Rocky's in een voorstadt van Denver. Interessant toch?