Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wat neem jij mee vanuit Amerika?
Er bestaan drie verschillende DVD formats. Daar kwam ik achter toen ik vorig jaar een DVD naar een vriendin in NL stuurde, en ze hem niet kon spelen. Ik geloof dat je op sommige DVD players alle drie soorten kan afdraaien, maar weet het niet zeker. Ik weet wel dat er HEEL VEEL mensen zijn die hier meer over weten dan ik.
-
- Amerikafan
hoi Gijs,
even een vraagje terzijde, hoelang vaar je erover om weer terug te komen en vaar je dan aan een stuk door??
Mag ik je ook vragen waarom je terug gaat met een boot, want zo te lezen ga je heen met het vliegtuig.
Alvast veel plezier toegewenst
groetjes Frank en Anice
Rico,Elena (nog 23 nachtjes slapen!!!!)
even een vraagje terzijde, hoelang vaar je erover om weer terug te komen en vaar je dan aan een stuk door??
Mag ik je ook vragen waarom je terug gaat met een boot, want zo te lezen ga je heen met het vliegtuig.
Alvast veel plezier toegewenst
groetjes Frank en Anice
Rico,Elena (nog 23 nachtjes slapen!!!!)
-
- Amerika-newbie
- Contacteer:
Ik ga, samen met mijn moeder (ben 14
), met het vliegtuig heen en met een vrachtschip terug! Zo'n schip neemt een klein aantal passagiers mee. Het schijnt echt erg gaaf te zijn. De boot doet er 10 dagen over, rechtstreeks, dus 10 dagen alleen water om je heen
. Je eet samen met de bemanning. Verder zijn er op het schip een aantal (kleine) accomodaties voor de passagiers, zoals een fitnessruimte, een gemeenschappelijke tv ruimte en een klein zwembad. De reden waarom we met de boot terug gaan en niet 'gewoon' met het vliegtuig is eigenlijk gewoon de speciale ervaring. Niet omdat het goedkoper zou zijn ofzo, integendeel; je betaalt eigenlijk voor 10 dagen hotel
. Ik heb er erg veel zin in.
Meer informatie over deze 'cargo cruises' kun je vinden op www.cargoshipcruises.nl.

Meer informatie over deze 'cargo cruises' kun je vinden op www.cargoshipcruises.nl.
Nooit geweten dat dat kon, lijkt me best wel leuk om ook eens te doen.Gijs schreef:Ik ga, samen met mijn moeder (ben 14), met het vliegtuig heen en met een vrachtschip terug! Zo'n schip neemt een klein aantal passagiers mee. Het schijnt echt erg gaaf te zijn. De boot doet er 10 dagen over, rechtstreeks, dus 10 dagen alleen water om je heen
. Je eet samen met de bemanning. Verder zijn er op het schip een aantal (kleine) accomodaties voor de passagiers, zoals een fitnessruimte, een gemeenschappelijke tv ruimte en een klein zwembad. De reden waarom we met de boot terug gaan en niet 'gewoon' met het vliegtuig is eigenlijk gewoon de speciale ervaring. Niet omdat het goedkoper zou zijn ofzo, integendeel; je betaalt eigenlijk voor 10 dagen hotel
Laat iets weten hoe het is afgelopen!
Alvast veel plezier op je schip.
Wij zijn nu 3 weekjes terug.
Onze souvenirs bestonden voornamelijk uit kleren uit de outlet stores. Echt ongelooflijk hoeveel minder je daar voor merkkleding betaald.
Daarnaast natuurlijk wat standaard dingen van waar we geweest zijn.
Ook wat electrische apparatuur als een MP# discman, gameboy en spelletjes hiervoor.
En bij de Northrim van de Grand Canyon staan indianen met van alles, dit is erg leuk als souvenir, niet erg duur en mooi.
1 Tip voor mensen die van Nike schoenen houden:
Nike Air Max gekocht voor 40 dollar!!!!
Onze souvenirs bestonden voornamelijk uit kleren uit de outlet stores. Echt ongelooflijk hoeveel minder je daar voor merkkleding betaald.
Ook wat electrische apparatuur als een MP# discman, gameboy en spelletjes hiervoor.
En bij de Northrim van de Grand Canyon staan indianen met van alles, dit is erg leuk als souvenir, niet erg duur en mooi.
1 Tip voor mensen die van Nike schoenen houden:
Nike Air Max gekocht voor 40 dollar!!!!
Groetjes,
Sandra
Sandra
-
- Amerikafan
Ben nu een maandje terug en helemaal hersteld van mijn fantastische vakantie!
Enorm veel DVD's,PC-games,kleren, moviemerchandising en de onvermijdelijke maple syrup gekocht. Dit allemaal aan de zo als gewoonlijk lage prijzen in de VS. Ik ben nog nooit tegen gehouden door de Douane(BELGIE) op mijn terugkomst maar deze keer had ik toch prijs zeker!(Waarschijnlijk omdat ik een nogal flitsende(lees dure uitziende)horloge aanhad! Koffers open en kwam de douanenier keek even en zag al mijn dvd's en ging dan een blaadje halen om al de prijzen op te tellen!:twisted: Nu ik had 1 slimme zet gedaan en dat was dat ik alle plastieke folie van de desbetreffende winkels eraf had gedaan en hij dus geen idee had hoeveel zulke dvd's kosten! Ik zat dus bij elke dvd zo 30% onder de normale aankoopprijs!
Ook zei ik dat ik dat allemaal op een beurs had gekocht en dat het daarom zo goedkoop was!
De douanier gaf halverwege op(in mijn rugzak zat nog veel meer spullen!) maar hij zei dat ze enkel echt moeilijk doen i.v.m digitale camera's, sieranden en notebooks en dergelijken die duurder zijn dan 175€ en dat al die kleine dingen zoals DVD niet echt gaan aanrekenen.
Gijs zegt:
Joke zegt:
idd sommige merken werken zonder dat je er iets aan moet doen en bij sommige moet je handmatige activeren om ze multi region te maken. Het is een kwestie van het internet te gebruiken en verschillende betrouwbare forums af te schuimen.

Enorm veel DVD's,PC-games,kleren, moviemerchandising en de onvermijdelijke maple syrup gekocht. Dit allemaal aan de zo als gewoonlijk lage prijzen in de VS. Ik ben nog nooit tegen gehouden door de Douane(BELGIE) op mijn terugkomst maar deze keer had ik toch prijs zeker!(Waarschijnlijk omdat ik een nogal flitsende(lees dure uitziende)horloge aanhad! Koffers open en kwam de douanenier keek even en zag al mijn dvd's en ging dan een blaadje halen om al de prijzen op te tellen!:twisted: Nu ik had 1 slimme zet gedaan en dat was dat ik alle plastieke folie van de desbetreffende winkels eraf had gedaan en hij dus geen idee had hoeveel zulke dvd's kosten! Ik zat dus bij elke dvd zo 30% onder de normale aankoopprijs!

De douanier gaf halverwege op(in mijn rugzak zat nog veel meer spullen!) maar hij zei dat ze enkel echt moeilijk doen i.v.m digitale camera's, sieranden en notebooks en dergelijken die duurder zijn dan 175€ en dat al die kleine dingen zoals DVD niet echt gaan aanrekenen.
Gijs zegt:
jaMag je bijvoorbeeld DVD's (die hier in Nederland nog niet uit zijn Very Happy) zomaar mee nemen?
Joke zegt:
Er bestaan drie verschillende DVD formats. Daar kwam ik achter toen ik vorig jaar een DVD naar een vriendin in NL stuurde, en ze hem niet kon spelen. Ik geloof dat je op sommige DVD players alle drie soorten kan afdraaien, maar weet het niet zeker. Ik weet wel dat er HEEL VEEL mensen zijn die hier meer over weten dan ik.
idd sommige merken werken zonder dat je er iets aan moet doen en bij sommige moet je handmatige activeren om ze multi region te maken. Het is een kwestie van het internet te gebruiken en verschillende betrouwbare forums af te schuimen.
Nog een maandje en dan is het weer zover: SHOPPEN in de USA! Dus ik dacht laat ik dit draadje weer eens leven inblazen.
Vooralsnog staan er nu o.a. op het lijstje:
- een slowcooker
- een medaillon (ik begreep dat goud goedkoper is in de VS?)
- winterjas
- ik heb een "bestelling" lopen voor 10 (!!!) playtex antilek bekers voor kleine kinderen
- Yankee Candle geur kaarsen, en dan met name de "tarts" en ik moet er dan ook zo'n tart burner bij kopen want zowel tarts als burner heb ik hier nog nooit gezien
en deze keer zal er ook een nieuwe koffer + handbagage tas moeten worden aangeschaft om al het spul in te vervoeren...
Monique
Vooralsnog staan er nu o.a. op het lijstje:
- een slowcooker
- een medaillon (ik begreep dat goud goedkoper is in de VS?)
- winterjas
- ik heb een "bestelling" lopen voor 10 (!!!) playtex antilek bekers voor kleine kinderen

- Yankee Candle geur kaarsen, en dan met name de "tarts" en ik moet er dan ook zo'n tart burner bij kopen want zowel tarts als burner heb ik hier nog nooit gezien
en deze keer zal er ook een nieuwe koffer + handbagage tas moeten worden aangeschaft om al het spul in te vervoeren...
Monique
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Slowcooker
Ik heb pas bij Vink Witgoed in Ottoland een slowcooker gekocht. Ja, wel duurder, maar ik heb er écht veel plezier van.
Stoofschotels en stoofpeertjes zijn favoriet hier!
Groetjes,
Monique
Stoofschotels en stoofpeertjes zijn favoriet hier!
Groetjes,
Monique
-
- Amerikafan
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Pan
Een slowcooker is een electrische pan, van roestvrijstaal, met een aardenwerk binnenschaal. Je kan er in stoven, voornamelijk. Allerlei ingrediënten erin, pan aan en úren wachten. Doordat de temperatuur nét aan het kookpunt zit, brandt er niets aan en trekt de smaak heerlijk in.
Slowcooker in Nederland
Vooral ouderwets draadjesvlees valt gewoon uit elkaar, zo zacht!
Slowcooker in Nederland
Vooral ouderwets draadjesvlees valt gewoon uit elkaar, zo zacht!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
- Contacteer:
het probleem met de douane is dat je maar voor 175 euri in mag voeren.
ze kunnen behoorlijk lastig doen als ze het vermoeden hebben dat de spullen in amerika zijn aangekocht en als zij de prijs niet weten gaan ze inderdaad volgens een catalogus systeem de waarde bepalen( schatten)
dit kan voordelig voor je zijn of je bent de pineut.
de dvd's die we meenemen vanuit de vs zijn bijna altijd regio 1,maar die spelen bijna altijd op de goedkope spelers die je bijvoorbeeld bij de blokker of kruidvat aan kunt schaffen,de dure merken hebben overeenkomsten over die regio's en zijn dus regio gebonden.
de meeste spelers kunnen door software aanpassing wel regiovrij gemaakt worden.
de laatste keer heb ik zelf een kleine dvd speler mee teruggenomen om zeker te zijn dat alles werkte maar was een beetje voorbarig .
groetjes erika
ze kunnen behoorlijk lastig doen als ze het vermoeden hebben dat de spullen in amerika zijn aangekocht en als zij de prijs niet weten gaan ze inderdaad volgens een catalogus systeem de waarde bepalen( schatten)
dit kan voordelig voor je zijn of je bent de pineut.
de dvd's die we meenemen vanuit de vs zijn bijna altijd regio 1,maar die spelen bijna altijd op de goedkope spelers die je bijvoorbeeld bij de blokker of kruidvat aan kunt schaffen,de dure merken hebben overeenkomsten over die regio's en zijn dus regio gebonden.
de meeste spelers kunnen door software aanpassing wel regiovrij gemaakt worden.
de laatste keer heb ik zelf een kleine dvd speler mee teruggenomen om zeker te zijn dat alles werkte maar was een beetje voorbarig .
groetjes erika
-
- Amerika-expert
osc schreef:dit lijkt mij ookl een ervaring, maar heb je de prijzen gezien. WOW!!! ik denk niet dat dat mij gaat lukken ooit. kan ik 6 keer voor vliegen, heen en weer, of ik kijk verkeerd.Gijs schreef:Ik ga, samen met mijn moeder (ben 14), met het vliegtuig heen en met een vrachtschip terug! Zo'n schip neemt een klein aantal passagiers mee. Het schijnt echt erg gaaf te zijn. De boot doet er 10 dagen over, rechtstreeks, dus 10 dagen alleen water om je heen
Nooit geweten dat dat kon, lijkt me best wel leuk om ook eens te doen.
Laat iets weten hoe het is afgelopen!
Alvast veel plezier op je schip.
SEEING IS BELIEVING
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Tijdens onze laatste vakantie in Amerika (2004) wilden we voor onze zoon een gameboy kopen bij Fry's. Daar vertelde men ons dat we deze in Europa niet zouden kunnen opladen en dat ook de Europese spelletjes niet gebruikt konden worden.Sandra schreef:Onze souvenirs bestonden voornamelijk uit kleren uit de outlet stores. Echt ongelooflijk hoeveel minder je daar voor merkkleding betaald.
Nu ik het bovenstaande van Sandra heb gelezen vraag ik me af of dit wel klopt.
Carola
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 22 Reacties
- 3351 Weergaves
-
Laatste bericht door TheWoodies
-