Ik vind de algehele standaard van Amerikaanse voedingsproducten echt ontzettend laag. Voor een land dat overal de beste kwaliteit in nastreeft blijf ik het ongelooflijk vinden dat werkelijk waar bijna alles volgepropt zit met bergen suiker, vet en kunstmatige smaakstoffen.
Ik mis in zijn algemeenheid een beetje de "pure kitchen" in Amerika: oftewel: mooie, verse producten met goede smaken....verfijnde gerechten.
Uiteraard heb ik heus vaak lekker gegeten in restaurants (voordat iemand daarover begint) maar ik heb het nu even over de algehele standaard en dat ik na 3 weken amerika toch altijd weer érg blij ben met producten uit de AH en het heerlijke brood van de bakker.
Maar wellicht heeft dat ook weer te maken met aangeleerde smaken en zijn Amerikanen gewoon meer suiker en vet in hun eten te proeven (ik heb ook wel eens gelezen dat onze big macs veel minder vet zijn dan die in Amerika en die in Frankrijk zijn zelfs weer nog minder vet dan die in NL).
Wat ik in Amerika echt niet weg krijg is Mac & Cheese. Wat een smakeloze en kleffe hap is dat zeg....
Ook gebak vind ik niet te eten, de taarten zijn er zo chemisch en mierzoet....ik heb na 2 happen echt genoeg en mis daar zoiets als een frisse fruitvlaai.
En het brood: hoewel het beter wordt, haalt het het bij lange na nog niet bij de Franse stokbroden en onze heerlijke krokante volkorenbroden.
Wat ik dan wel weer heel lekker vind zijn frietjes: die kunnen ze in amerika zo heerlijk droog krokant bakken, zo krijg je ze in Nederland zelden.
En ik ben gek op de Cinnabon, jammer dat we die hier nog niet hebben

Maar zo heeft elk land natuurlijk zijn eigen "hadden wij dat ook maar hier" producten.
Oh ja en cheesecake....dat vind ik amerika ook van een klasse apart, maar daar heb ik na een puntje wel weer genoeg van