Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Mobiele telefoon in USA kopen (iPhone/etc).

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Livestrong7
Amerika-ontdekker

Re: iPhone kopen

Bericht door Livestrong7 »

Hans uit Koekelare schreef:
Livestrong7 schreef:moet gewoon de juiste versie aan de verkoper vragen en dat is het?
Bedankt allemaal voor de reacties !
Klopt, je moet de CDMA versie die unlocked is, dus zonder contract.
Je doet wel veel voordeel zo tov hier in België. :thumbup:
Inderdaad, het is dan wel zuur om te weten dat ik voor mijn iphone 4 800 euro heb betaald
Moet ik trouwens een nano sim kaart meenemen om hem daar te laten activeren of kan ik de iphone gewoon installeren als ik terug ben in België want ik heb mijn nano simkaart nog niet
Valckske
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Valckske »

Laredo schreef:Ik heb in december een iPhone 5 gekocht in Las Vegas. Somlockvrij en werkt als een zonnetje in Nederland met Vodafone. Heb de cdma versie meegenomen, op advies van de Apple store medewerker en iphoneclub. Zie hier een heel draadje http://forum.iculture.nl/f41/kopen-verk ... post871348
Waar juist in LV? Prijzen van op de USA-website?
2010: Florida
2013: The West
2016: Northwest & Canada
2017: New York
Hans_Belgium
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Hans_Belgium »

Ik zou een nano SIM kaart meenemen vanuit België, je kan een tweede SIM kaart aanvragen bij je provider met hetzelfde nummer zodat je tot je iPhone gekocht hebt bereikbaar bent.
En een CDMA versie kan je gebruiken in de VS met een prepaid kaart zodat je op het internet kan met je iPhone en kan telefoneren aan US tarieven in de USA.
Livestrong7
Amerika-ontdekker

Hans uit Koekelare schreef:Ik zou een nano SIM kaart meenemen vanuit België, je kan een tweede SIM kaart aanvragen bij je provider met hetzelfde nummer zodat je tot je iPhone gekocht hebt bereikbaar bent.
En een CDMA versie kan je gebruiken in de VS met een prepaid kaart zodat je op het internet kan met je iPhone en kan telefoneren aan US tarieven in de USA.

Het probleem is dat ik geen nano simkaart heb en ik zondag vertrek :D
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Loop naar de winkel van de provider en dan krijg je een nano-sim toegewezen aan je nummer. Althans zo kan het in NL.
Hans_Belgium
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Hans_Belgium »

In België ook.
Bij welke provider ben je?
Het kan allezins bij Base en Proximus
Laredo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Laredo »

Valckske schreef:Waar juist in LV? Prijzen van op de USA-website?
Ik heb hem gekocht bij de Apple store Town Square. Dat is een winkelcentrum (geen outlet) vlakbij het vliegveld waar bij de grote ketens vaak lagere prijzen vragen voor hun producten dan op de Strip. Abercrombie, Hollister, etc oh ja, Apple uitgezonderd, helaas, haha.

Daar zit trouwens ook een leuke pizzeria: California Pizza Kitchen (keten).
2023 Florida | 2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2013 Florida | 2012 Las Vegas | 2012 Denver - SF - LA | 2011 Nevada
2011 New York & Florida | 2010 Florida | 2009 New York
familietrip 2004 New York - Niagara Falls - Washington | 1996+ 1995 westkust
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Laredo schreef: Ik heb hem gekocht bij de Apple store Town Square. Dat is een winkelcentrum (geen outlet) vlakbij het vliegveld waar bij de grote ketens vaak lagere prijzen vragen voor hun producten dan op de Strip. Abercrombie, Hollister, etc oh ja, Apple uitgezonderd, helaas, haha.
Dan moet je naar de Galleria at Sunset Mall gaan, daar zijn de aanbiedingen veel groter. Ik heb bij de Town Square Mall nog niet vaak extra mooie prijzen gezien :blink: ? Volgens mij is het ook gewoon een hele mooie luxe toeristen Mall :mrgreen: ! Met een prachtige grote 'Mediamarkt', daar Fry's. En een luxe supermarkt, Whole Foods. Ik kom er graag :thumbup: !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Livestrong7
Amerika-ontdekker

Hans uit Koekelare schreef:In België ook.
Bij welke provider ben je?
Het kan allezins bij Base en Proximus
ik zit bij mobile vkikings dus daar een nano simkaart aanvragen lukt moeilijk...
Wat nu ?
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Dat is helemaal niet moeilijk, je moet gewoon een vervanging van je simkaart aanvragen, daar kan je dan kiezen of je een nano wil of niet.
Na het ontvangen zal je de nieuwe sim moeten activeren zoals je je eerste sim geactiveerd hebt, gewoon een smsje sturen dus.

Hier is de link: https://mobilevikings.com/bel/en/accoun ... ims/swaps/
Laatst gewijzigd door Fraa op 01 feb 2013, 00:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Reisblog: thisisfraa.be
Livestrong7
Amerika-ontdekker

Fraa schreef:Dat is helemaal niet moeilijk, je moet gewoon een vervanging van je simkaart aanvragen, daar kan je dan kiezen of je een nano wil of niet.
Na het ontvangen zal je de nieuwe sim moeten activeren zoals je je eerste sim geactiveerd hebt, gewoon een smsje sturen dus.

Hier is de link: https://mobilevikings.com/bel/en/accoun ... ims/swaps/
Maar deze nano sim heb ik zeker niet meer tegen overmorgen, als ik naar New York vertrek
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Ik lees nu pas dat je zondag vertrekt, dat is dus wel een probleem. Maar daar had je dus ook gewoon vroeger aan moeten denken eigenlijk ;)
Ik zou gewoon eens bellen morgen, wie weet kan je er eentje ophalen in hun kantoor.
Livestrong7
Amerika-ontdekker

Fraa schreef:Ik lees nu pas dat je zondag vertrekt, dat is dus wel een probleem. Maar daar had je dus ook gewoon vroeger aan moeten denken eigenlijk ;)
Ik zou gewoon eens bellen morgen, wie weet kan je er eentje ophalen in hun kantoor.
Het is effectief wel nodig dat ik met een nano simkaart een iphone koop ? Wachten tot wanneer ik terug thuis ben is geen optie?
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Waarom zou je die nanosim al nodig hebben? Koop het toestel & steek de nieuwe sim er in als je terug thuis bent? Wachten is dus wel een optie ja, maar ik veronderstelde dat jij niet wou wachten.
Je kan bv nu je nanosim al aanvragen via de website, deze ligt dan thuis op je te wachten tot je terug bent van vakantie.
woutervg
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door woutervg »

1250 schreef:
Dat men een overeenkomst heeft met een (CDMA) provider. KPN kan (helaas) geen overeenkomst hebben met CDMA providers.
Dat kunnen ze zeker wel en hebben ze ook. Zo kun je met je eigen simkaart gewoon bellen in Japan op het CDMA netwerk. Indien je eigen telefoon niet op het CDMA netwerk kan, kun je daar een telefoon huren waar je je eigen simkaart dan in stopt. Als dit in Japan kan ga ik er van uit dat dit in de VS ook moet kunnen.
MichLot
Amerika-newbie

Bericht door MichLot »

De simkaart al mee hebben is beter voor de douane. Dan kan je stellen dat het jouw eigen is. Nu zouden ze nog mss invoer taxen kunnen vragen.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Dat kunnen ze altijd stellen hoor. Vertrouwen ze het niet dan krijg je eerst een boete en die vervalt als jij later met een bonnetje kan aantonen dat je het mobieltje al had.

Ze zijn niet dom daar :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Livestrong7
Amerika-ontdekker

Ja daar ga ik nu niet direct vanuit :D
Kan ik trouwens op een bepaalde manier zien of het die juiste versie is die ze mij verkopen?
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Er zijn dus twee versies:

iPhone 5 (GSM model) - A1428
iPhone 5 (GSM and CDMA models) - A1429

In de US verkopen ze dus de A1428 GSM en de A1429 CDMA. De A1429 is het handigste blijkt.
Op de achterkant staat de versie:

Afbeelding
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Floren
Amerika-newbie

Bericht door Floren »

Laredo schreef:Ik heb in december een iPhone 5 gekocht in Las Vegas. Somlockvrij en werkt als een zonnetje in Nederland met Vodafone. Heb de cdma versie meegenomen, op advies van de Apple store medewerker en iphoneclub. Zie hier een heel draadje http://forum.iculture.nl/f41/kopen-verk ... post871348
Hoi, ik ben van plan een iphone 5 in Amerika te gaan kopen en er een sim-only abonnement van telfort in te doen.
Ik zag dat jij ook een iphone in Amerika hebt gekocht, ik vroeg me af of jij mij misschien precies zou kunnen vertellen waarom jij daarvoor gekozen heb ( op elk forum lees ik namelijk andere informatie) en welk abonnement er precies in zit.
En ook zou ik heel graag willen weten of er dingen zijn op de Amerikaanse iphone die in Nederland niet werken. Zijn er nog dingen waar ik écht rekening mee moet houden ?
Ik zou het heel erg fijn vinden om een berichtje terug te krijgen!!
Alvast super bedankt!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer