Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Een taalcursus in de Verenigde Staten

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Een taalcursus in de Verenigde Staten

Bericht door Grandu »

Steffanie, het aantal nachten is erg scheef ;) Was zo hard aan het plannen dat het zo uitkwam. Later heb ik bij NY nachten toegevoegd waardoor het nu zo scheef is.

Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Steffanie
Amerikafan

Bericht door Steffanie »

A vandaar.

Je zal in ieder geval een geweldige tijd hebben en dat is het belangrijkste!
Fender75
Amerikafan

Bericht door Fender75 »

Coole reis zo, mooi gepland! Daar ga je veel plezier beleven, succes!
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

9 juli Koffer inpakken en zenuwachtig worden
10 juli Vlucht Amsterdam-Londen, daarna om 2pm vertrek Londen-San Francisco met British Airways. Verblijf in San Francisco bij gastgezin in de Outer Sunset.
11 juli Eerste dag taalcursus
12 juli San Francisco & taalcursus
13 juli San Francisco & taalcursus
14 juli San Francisco & taalcursus
15 juli San Francisco & taalcursus
16 juli San Francisco
17 juli San Francisco
18 juli San Francisco & taalcursus
19 juli San Francisco & taalcursus
20 juli San Francisco & taalcursus
21 juli San Francisco & taalcursus
22 juli San Francisco & taalcursus
23 juli Om 9 uur neem ik de Amtrak vanuit Emeryville (bij Oakland), de California Zephyr naar Denver, CO
24 juli Na het passeren van Sacramento, Reno, Salt Lake City en de Rocky Mountains kom ik om 6-7pm aan in Denver, CO (Union Station). Ik verblijf in het 11th Avenue Hotel/hostel.
25 juli Een ochtends/middag in Denver, om 7pm vlieg ik met een boeing 777 van United terug naar SFO.
26 juli San Francisco & taalcursus
27 juli San Francisco & taalcursus
28 juli San Francisco & taalcursus
29 juli San Francisco & taalcursus
30 juli San Francisco
31 juli San Francisco
1 augustus San Francisco & taalcursus
2 augustus San Francisco & taalcursus
3 augustus San Francisco & taalcursus
4 augustus San Francisco & taalcursus
5 augustus San Francisco & taalcursus
6 augustus Om 10-11am vlieg ik met Virgin America van San Francisco naar Los Angeles, ik verlaat San Francisco en mijn gastgezin. Ik verblijf in Los Angeles in het Hilton LAX.
7 augustus Om 9am vlieg ik met American Airlines naar Washington Dulles Airport. Ik ga er per bus/metro naar mijn hostel, het Hostelling International, in hartje DC.
8 augustus Washington DC
9 augustus Washington DC
10 augustus Washington DC, in de avond neem ik de Amtrak naar Philadelphia. In Philadelphia verblijf ik in het Club Quarters hotel in hartje Philadelphia.
11 augustus Philadelphia, in de avond neem ik de Amtrak naar New York's Penn Station. Ik neem er een taxi naar mijn hostel, het Gershwin hotel (Fifth Avenue, even onder het ESB).
12 augustus New York (Statue of Liberty Crown)
13 augustus New York
14 augustus New York, aan het einde van de dag rond middernacht neem ik een Greyhound bus naar Boston, MA. Voor 14 augustus staat een bezoek aan de Abyssinian Gospel Church in Harlem gepland.
15 augustus In de ochtend om 5am kom ik aan op Boston's South Station. Ik heb een hele dag in Boston en in de avond om 7-8pm neem ik de Greyhound bus terug naar New York. Ik kom er rond middernacht aan.
16 augustus New York
17 augustus New York, in de avond om 6pm vlieg ik met Iberia van New York JFK naar Madrid Barajas.
18 augustus In de ochtend kom ik aan in Madrid, na 1-2 uur overstaptijd vlieg ik van Madrid naar Schiphol met Iberia.

M'n reis was her en der weer wat aangepast, dus een complete planning!
Laatst gewijzigd door Grandu op 08 mar 2011, 14:33, 3 keer totaal gewijzigd.

---Mark Twain
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Waarom ga je maar zo kort naar Denver, het is meer trein dan Denver volgens mij :lol:?
Wat ga je in LA doen?

Voor de rest mooie planning!
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

1250 schreef:Waarom ga je maar zo kort naar Denver, het is meer trein dan Denver volgens mij :lol:?
Ik wil deze zomer ook iets van de natuur zien in de VS. Omdat ik geen auto kan huren en verder alleen in steden ben heb ik ervoor gekozen om de Amtrak te nemen welke door mooie natuurgebieden schijnt te gaan. Ik blijf een nacht in Denver omdat ik pas in de avond aankom en dan mooi nog íets van Denver kan meepikken. Ik kan niet een dag langer blijven omdat ik op dinsdag weer bij de taallessen wordt verwacht.
1250 schreef:Wat ga je in LA doen?
Als luchtvaartliefhebber kan ik LAX niet overslaan als ik in California ben! Ik hoop in de middag een strand te kunnen bezoeken (heel misschien Hollywood maar dat wordt lastig).

Derk

---Mark Twain
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Ah, je doet Denver dus echt voor de treinreis :wink:.

LAX zal denk ik een grote teleurstelling worden, ik ben toch ook wel een beetje een luchtvaartliefhebber (alhoewel het moment dat je ieder jaar tussen de 50k en 100k aan miles vliegt gaat dat wel een beetje weg), maar ik vond LAX drie keer niks. Ik durf zelfs te zeggen dat ik het de lelijkste luchthaven van de VS vond.
Maar toch veel plezier, strand en Hollywood zijn leuk!
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Fender75
Amerikafan

Bericht door Fender75 »

Ja, ik vond Washingtone en Chicago interessanter. Maar even ontopic; ik snap dat je graag een stukje Amerika wil zien. In de spaarzame vrije tijd die je hebt ben je meteen weg. Mijn ervaring is dat als je zo'n cursus volgt er een hele hoop gelijkgestemden om je heen lopen. En het is zeker zo leuk om daar je tijd mee door te brengen, of om daarmee rond te reizen?
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Dat snap ik, maar mijn reis is ook bedoeld om veel van het land te zien. Om dan één van de drie weekenden op te geven om veel natuur te zien, lijkt mij geen probleem.

Derk

---Mark Twain
Fender75
Amerikafan

Bericht door Fender75 »

Daar heb je helemaal gelijk in. Ik denk dat je het wel naar je zin gaat hebben.. ;)
Issision
Amerika-newbie

Bericht door Issision »

Ik was onlangs het web aan het af surfen en kwam toevallig uit op een site. Die site is van iemand die 9maanden een taalcursus gevolgd heeft in USA.

Misschien wel interessant voor sommigen.

http://www.renewolf.nl/home.html
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Heel erg bedankt Issision. Ik duik nu m'n bed in en ga het morgen eens uitgebreid bekijken!

Derk

---Mark Twain
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Een leuke toevoeging aan m'n reis: een wedstrijd van de SF Giants tegen de LA Dodgers.

Chris (Chrisp) heeft vanavond voor ons twee tickets gekocht voor 19 juli 2011 om 7pm in het AT&T Park in San Francisco. We hebben voor $25 goede plaatsen in section 326 row 7, een goed zicht ook. Gezien de rivaliteit moet het een leuke baseballwedstrijd worden.

Kan niet wachten om zo'n Amerikaanse sportwedstrijd mee te maken! Moet een hele belevenis zijn.

Derk

---Mark Twain
Fender75
Amerikafan

Bericht door Fender75 »

Dikke portemonnee mee. Het eten en drinken was bij de SF 49-ers in ieder geval aan de prijs...

En het is erg gaaf, heel anders als sport wedstrijden hier in ieder geval!
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Ik kon het weer niet laten :( Ik had een Greyhound-dagretour geboekt naar Boston vanuit New York. Ik kom op 15 augustus om 5am aan in Boston en zou om 7:30pm de bus terug pakken, maar vandaag vond ik een leuke deal op het internet.

Ik heb zojuist jetBlue geboekt voor een vlucht Boston-Newark in de avond van 15 augustus. Chrisp heeft jetBlue heel erg veel gepromoot bij me, dus ik ben benieuwd! 8)

Derk

---Mark Twain
Ingrid1958
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Ingrid1958 »

Hoi Derk, pas net deze topic gevonden en grotendeels gelezen, ik ga ook een talencursus volgen van 5 weken en heb wel voor San Diego gekozen, (afweging gemaakt, ik ga in okt-november) en ook in een gastgezin, om meer mee te krijgen van de amerikaanse gewoontes, en een manier om toch vakantie gevoel te creeeren. Ik ben dan we lgeen student maar het lijkt me super. Ik ben heel benieuwd naar je verhalen straks. ik heb geboekt bij Interlanguage een instituut in R'dam,
Super reis gewenst. :thumbup:
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England

http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Ingrid,

Ik heb destijds ook getwijfeld tussen San Diego en San Francisco. Ik ben er zeker van dat je een leuke tijd gaat hebben daar! Ik ga een blog bijhouden, ik vertrek 10 juli. Als je me je e-mailadres toestuurt per PB dan stuur ik je een mailtje wanneer ik m'n blog open.

Ben benieuwd naar jouw verhalen in oktober-november!

Derk

---Mark Twain
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Derk, ik neen aan dat jij je blog hier gewoon in je onderschrift gaat zetten? :shock: Of moeten we je allemaal per pb contacteren om het adres te mogen kennen?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Elke, ik zet mijn blog gewoon in mijn onderschrift ja! Maar mochten er mensen zijn die minder actief zijn op het forum en het graag willen lezen maar bijvoorbeeld zouden vergeten, dan kunnen ze me een PB sturen.

Derk

---Mark Twain
HaMa
Amerika-ontdekker

Bericht door HaMa »

Net even al je plannen gelezen. Zoals ik ergens anders al zei: komt bijzonder overeen met wat ik wilde toen ik 18 was. Uiteindelijk niet gelukt, maar wel paar jaar geleden vier weken cursus Spaans gedaan via Studytravel. Prima organisatie. Zou het zo weer doen.

Je planning ziet er heel leuk uit! Grappig dat je zo graag wilt vliegen. Maar goed, ik ben een beetje vlieg-angstig, dus voor mij is het sowieso onbegrijpelijk dat iemand het fijn vindt om zoveel mogelijk te vliegen :o

Nog een tip: vergeet niet ook een beetje toeristisch te doen in SF. Ik was dat een beetje vergeten in Spanje en moest de laatste week snel nog van alles bezichtigen :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer