Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

amerika en homoseksualiteit

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Re: amerika en homoseksualiteit

Bericht door ned in MO »

Harry schreef:Ik reageerde slechts op jouw stelling, wat natuurlijk al gevaarlijk genoeg is gezien het verleden, er zijn op al die huwelijken slechts een handjevol geregistreerde partnerschappen en geen miljoenen.

A. Ja ik voel me daardoor geschaad, je hebt nou eenmaal niet dezelfde rechten als je niet voor de wet getrouwd bent.

B. http://nl.wikipedia.org/wiki/Geregistreerd_partnerschap

C. Voor mij was een samenlevingscontract niet voldoende, nu ik getrouwd ben en dus exact dezelfde rechten heb als alle andere getrouwde mensen is het voor mij helemaal goed, ieder moet verder voor zichzelf maar uitmaken wat hem of haar het beste uitkomt, maar ik vind dat iedereen moet kunnen trouwen voor de wet, wat de kerk ermee doet moeten zei weten, daar heb ik helemaal niets mee.
Al er op al die miljoenen maar een handjevol geregistreerde parntnerschappen staan waar hebben we het dan over? Over iets waar het merendeel van de nederlandse bevolking niet eens druk maakt. Die zijn dus gewoon blij met samenwonen en een samenlevingscontract.

Heb je wel eens nagedacht over hoe de gelovige vindt dat ie daardoor geschaad wordt? Nee dus want voor iemand die niks met het geloof heeft boeit dat niet natuurlijk.

@ Steffson.

Ik denk dat je hier gelijke rechten en het woord huwelijk moet scheiden.
Ik ben voor gelijke wettelijke rechten (die dus gewoon opgelost moeten kunnen worden) maar ik ben tegen een homo huwelijk omdat ik vind dat het iets is tussen een man en een vrouw.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

ned in MO schreef:Heb je wel eens nagedacht over hoe de gelovige vindt dat ie daardoor geschaad wordt? Nee dus want voor iemand die niks met het geloof heeft boeit dat niet natuurlijk.
Nou vertel eens hoe jij in je rechten geschaad wordt door het feit dat ik getrouwd ben.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Huwelijk Man-Vrouw: 74 030
Huwelijk Man-Man: 656
Huwelijk Vrouw-Vrouw: 752
Als je dat zo leest dan leeft het huwelijk tussen te meeste homo's dus helemaal niet.
Daarbij is ook het geregistreerde partnerschap bij zowel homo's als hetero's maar sporadisch.
Waar maakt men zich dan helemaal druk over?
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Harry schreef:
ned in MO schreef:Heb je wel eens nagedacht over hoe de gelovige vindt dat ie daardoor geschaad wordt? Nee dus want voor iemand die niks met het geloof heeft boeit dat niet natuurlijk.
Nou vertel eens hoe jij in je rechten geschaad wordt door het feit dat ik getrouwd ben.

Ik ga er verder niet op in maar ik heb het niet over mijn rechten, ik heb het over mijn geloof en dat is nu het hele verschil dat jij helaas niet wil of kan begrijpen. Begreep je dat wel dan zou je denk ik met jezelf in conflict zijn en daarom is het soms handiger om niet te geloven
steffson
Amerika-ontdekker

Bericht door steffson »

@ ned: dan ben je niet voor gelijke rechten want holebi's een huwelijk ontzeggen met als argument: het is iets tussen man en vrouw vind ik lame. Als twee mensen elkaar graag zien, vind ik dat ze evenveel rechten hebben om dat te bezegelen met een huwelijk. Een beetje empathie kan wonderen doen. Ik vind geloof iets persoonlijk en persoonlijk geloof ik ook wel in iets, maar dat "iets" gaat geen mensen uitsluiten en rechten ontnemen op basis van geslacht. Wat met man en vrouw huwelijken die kinderloos blijven ( bewust of onbewust) of met mensen die trouwen op een moment dat ze al kinderen hebben? mogen die dan ook niet meer trouwen op basis van een geloof?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Deze discussie verzandt in dezelfde heen en weer volleys over het homohuwelijk als voorheen. Dit blijft een pijnlijk onderwerp voor een aantal mensen en er is mij nu van een paar betrokken kanten gevraagd er een slotje op te doen. Dat doe ik dus bij deze.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gesloten
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer