In Den Bosch kun je vanuit de C&A ook zo de McDonalds inlopen...ronald87 schreef:In Rotterdam heb je, in een kledingzaak aan de koopgoot, ook een Mac zitten.En ik las iets over een mcdonalds in de walmart? In Amsterdam zit er een mac in de Praxis, maar dat is maar een kleintje
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Land van gemak
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Fuzzy
- Amerikakenner
- Contacteer:
Even iets anders..zag net programma Jensen, waren 2 footballplayers die bij de Amsterdam Admirals spelen en toen kwam de vraag: wat vindt je het vervelendste in Nederland?
De één zei dat hij het parkeren vreselijk vond en de andere zei , de fieters. Als hij auto rijdt raakt hij gefrustreerd door al die fietsers.
Fuzzy
De één zei dat hij het parkeren vreselijk vond en de andere zei , de fieters. Als hij auto rijdt raakt hij gefrustreerd door al die fietsers.
Fuzzy
Ik ben d'r nog niet uit, wat ik van de 24-uurseconomie vind. Op zich wel handig, maar misschien ook een beetje overbodig (ik bedoel: is het nou echt nodig om om 3 uur 's nachts je boodschappen te gaan halen?!) en best hypocriet als je kijkt naar religie - iets wat ook al eerder opgemerkt werd. Nog zoiets hypocriets; in de staat Georgia mag je op zondag geen alcohol kopen. Maar wel werken dus? Tja.
Aan de andere kant: een klasgenoot van mij werkt bij Target, hij begint zijn diensten wel eens om 4AM, dan werkt hij tot 12PM (middag dus) en dan zit zijn dienst er op en heeft hij de hele dag nog voor zichzelf. Aldus hemzelf. Ik zou er niet aan moeten denken.. brr..
In NL betalen dit soort uren trouwens meestal extra, ik weet zeker dat dat hier echt niet het geval is, gezien de schrikbarend lage lonen.
Nog een 'nadeel' van de 24-uurseconomie: ik heb morgen college. Op zaterdag (en er worden zelfs vakken op zondag gegeven!). Ook ondenkbaar in Nederland...
Aan de andere kant: een klasgenoot van mij werkt bij Target, hij begint zijn diensten wel eens om 4AM, dan werkt hij tot 12PM (middag dus) en dan zit zijn dienst er op en heeft hij de hele dag nog voor zichzelf. Aldus hemzelf. Ik zou er niet aan moeten denken.. brr..
In NL betalen dit soort uren trouwens meestal extra, ik weet zeker dat dat hier echt niet het geval is, gezien de schrikbarend lage lonen.
Nog een 'nadeel' van de 24-uurseconomie: ik heb morgen college. Op zaterdag (en er worden zelfs vakken op zondag gegeven!). Ook ondenkbaar in Nederland...
Het is misschien niet echt nodig om om 3 uur 's nachts boodschappen te gaan doen, maar in Nederland sluiten de winkels wel erg vroeg. Heb toch al meerdere keren gehad dat ik 's avonds eten klaar wilde maken en geen boter meer had (ik ben namelijk niet zo georganiseerd) en dan is het heel vervelend dat je niet even snel naar de winkel kan (nou was dat idd niet om 3 uur 's nachts, maar wel na sluitingstijd (uurtje of 9 denk ik)).. Ook is het toch superhandig om 's ochtends, eventueel voor je werk, nog even snel naar de winkel te gaan?!
Verder zie ik het, zoals een aantal anderen ook al gezegd hebben, meer als een mogelijkheid.
Zelf had ik trouwens ook best wel van 4 ('s ochtends) tot 12 ('s middags) willen werken tijdens mijn studie. Heb je na je werk nog een volle dag over...
PS: een McDonalds in een ziekenhuis... op de een of andere manier vind ik dat dus echt niet kunnen... het hoort gewoon niet bij elkaar
Verder zie ik het, zoals een aantal anderen ook al gezegd hebben, meer als een mogelijkheid.
Zelf had ik trouwens ook best wel van 4 ('s ochtends) tot 12 ('s middags) willen werken tijdens mijn studie. Heb je na je werk nog een volle dag over...
PS: een McDonalds in een ziekenhuis... op de een of andere manier vind ik dat dus echt niet kunnen... het hoort gewoon niet bij elkaar

-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
De macdrive hier is overigens op vrijdag en zaterdag tot 4 uur snachts open en op overige dagen tot 2uur. En dat schijnt nog best druk te zijn ook.
Inderdaad, om 3 uur snachts zie ik mezelf nog geen boodschappen doen, maar het gebeurt mij ook nog wel s dat we laat zijn met eten of onverwachts visite krijgen en dan om 8 of 9 uur nog even naar de winkel willen. Dan is het best handig als die nog open is.
Of smorgens, we stonden van de week om kwart voor 9 bij benzinepomp, maar die was nog niet open.
En tja, Mac in ziekenhuis? Dat klinkt wel een beetje tegennatuurlijk ja.
Inderdaad, om 3 uur snachts zie ik mezelf nog geen boodschappen doen, maar het gebeurt mij ook nog wel s dat we laat zijn met eten of onverwachts visite krijgen en dan om 8 of 9 uur nog even naar de winkel willen. Dan is het best handig als die nog open is.
Of smorgens, we stonden van de week om kwart voor 9 bij benzinepomp, maar die was nog niet open.
En tja, Mac in ziekenhuis? Dat klinkt wel een beetje tegennatuurlijk ja.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Onderschat dat zeker niet. Als je om 4u moet beginnen, moet je waarschijnlijk om 3u opstaan, en als je 7u wil slapen, dan moet je om 20u in uw bed. Leuk is anders. Je kan wel een paar dagen overleven op wat minder slaap, maar als het uw echte job is, dan is het toch iets anders.SFAM schreef: Zelf had ik trouwens ook best wel van 4 ('s ochtends) tot 12 ('s middags) willen werken tijdens mijn studie. Heb je na je werk nog een volle dag over...
Trouwens ook hatelijk voor de partner, want hij/zij zit dan meestal alleen.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ach, ik ken een heel aantal mensen, die zo leven, hoor. Ze zijn eraan gewend en zien er ook veel voordelen in. Ik ken ook heel veel mensen, wiens "weekend" door de weeks valt. Zitten ook veel voordelen aan.
Niet iedereen heeft een voorkeur voor een job van 9 tot 5 met zaterdag en zondag vrij.
Niet iedereen heeft een voorkeur voor een job van 9 tot 5 met zaterdag en zondag vrij.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Zoals ik bijvoorbeeld... Zou er niet aan moeten denken om altijd alleen maar op de zaterdag en zondag vrij te zijn, heb ik jaren gedaan en vond het verschrikkelijk! Zo moeten ik nu nog 2 nachten werken en dan heb ik van maandag t/m donderdag vrij... Heerlijk!Petra/VS schreef: Niet iedereen heeft een voorkeur voor een job van 9 tot 5 met zaterdag en zondag vrij.
Dat vind ik nu ook, ik kan eigenlijk alleen maar naar de AH, omdat die nog open is als ik van mijn werk kom. De slager, vishandel (want dat is toch echt lekkerder dan alles bij de AH) zijn gesloten als ik thuis kom van mijn werk. Ik kan daar eigenlijk alleen naar toe met koopavond en zaterdag. Vind dat best jammer, maar ja, begrijp natuurlijk ook wel dat mensen die daar werken ook wel eens vrij willen hebben, maar echt ingesteld op de werkende mens vind ik het niet....SFAM schreef:Het is misschien niet echt nodig om om 3 uur 's nachts boodschappen te gaan doen, maar in Nederland sluiten de winkels wel erg vroeg.
Zou er best voor voelen om mijn werktijden flexibel in te kunnen vullen (bijvoorbeeld zaterdag en zondag werken en ergens anders vrij). Helaas is dat onmogelijk met mijn werk....
-
- Amerika-expert
Nog een 'voordeel' van de 24-uurseconomie: ik heb morgen college. Ik heb een baan van 9-5. Ik kan door de week niet naar school. Gelukkig wordt er in dit land rekening gehouden met werkende mensen. Ik kan een opleiding volgen, mijn leven verbeteren, betere werkkansen krijgen, etc etc.Astrid schreef:
(ps. ik heb niet echt college vandaag, moet er niet aan denken). Maar k heb wel een opleiding gevolgd die idd alleen op zaterdag was en dan in de zomervakantie een intensieve twee weekse cursus en dan ook nog online. En dat 6 jaar geleden. Kom daar in NL maar eens om.
Oftewel, elk voordeel heb zijn nadeel..................
SEEING IS BELIEVING
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Voor veel mensen is het heel handig om om drie uur 's nachts boodschappen te doen. Denk aan alle hulpverlenenden alleen al. Kom je om half drie van je shift, doe je nog even gauw boodschappen en dan ga je slapen.SFAM schreef:Het is misschien niet echt nodig om om 3 uur 's nachts boodschappen te gaan doen, maar in Nederland sluiten de winkels wel erg vroeg.
Er zijn in Nederland ook genoeg mensen, die 's nachts en op zondag werken, hoor. Denk aan wegwerkers, doktoren, verpleegsters, politieagenten, brandweermannen, hotel medewerkers en ik vergeet er nog vast een heel stel.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Op dit moment zou dat echt ideaal zijn voor mij ...doreennicole schreef: Nog een 'voordeel' van de 24-uurseconomie: ik heb morgen college. Ik heb een baan van 9-5. Ik kan door de week niet naar school. Gelukkig wordt er in dit land rekening gehouden met werkende mensen. Ik kan een opleiding volgen, mijn leven verbeteren, betere werkkansen krijgen, etc etc.
Sandy
- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Anders wel voor mij.....Sandy schreef:Op dit moment zou dat echt ideaal zijn voor mij ...doreennicole schreef: Nog een 'voordeel' van de 24-uurseconomie: ik heb morgen college. Ik heb een baan van 9-5. Ik kan door de week niet naar school. Gelukkig wordt er in dit land rekening gehouden met werkende mensen. Ik kan een opleiding volgen, mijn leven verbeteren, betere werkkansen krijgen, etc etc.
Pff heb het zo druk nu, studie 5 dgn per week, bijbaan 2 dagen per weekend, huiswerk en redactielid dierenambulance......
's nachts winkelen/boodschappen halen zou fijn zijn

Grappig om te lezen hoeveel mensen naar de Walmart gaan. Dat is in Amerika zo'n beetje de meest gehate winkel waar iedereen heen gaat. Net zoals mensen nooit 'Sex voor de Buch' keken, maar wel wisten wat voor wens er deze week nou weer in vervulling ging' 
In ons kleine stadje is onlangs ook een Walmart geopend, en ik ben van plan daar nooit een voet binnen de deur te zetten in ieder geval.
Over of het nou nodig is om om 3 uur 's nachts boodschappen te doen: sommige mensen doen het zodat ze in alle rust kunnen winkelen. Goed, er zijn vakkenvullers en af en toe staat er een pallet in de weg, maar je hoeft niet uit te kijken voor kwekkende winkelaars met hun karretjes die het gangpad blokkeren en voor complete gezinnen die met z'n vijven de schappen gegijzeld houden
Hoewel...ik heb wel een paar keer om twee uur 's nachts moeders met hun peuters en kleuters zien rondbanjeren in de plaatselijke supermarkt.
Wij zelf vinden het handig om na een avondje uit (etentje, bios, kroeg, etc.) nog even wat boodschappen te kunnen halen. We zijn toch de deur uit, waarom zou je dan niet even wat kunnen inslaan zodat je de volgende dag niet meer de deur uit hoeft?
Nog even een leuke anecdote: toen ik hier pas woonde probeerde ik op zondagochtend om een uur of half drie nog even wat bier te kopen in de supermarkt. Dat kon dus niet meer, want tussen 2am en 2pm (geloof ik) mag er op zondag geen alcohol worden verkocht hier in Michigan. Dat verschilt weer per county en stad.
Ik vond dat gigantische flauwekul, want waarschijnlijk was het zo'n oude zondagswet, en je kon dus wel t/m 1:59am veel bier inslaan en je dan tussen 2am en 2pm helemaal lam drinken, mocht je dat willen.
Dus ik vertel dat tegen mijn schoonvader cq. drinkmaatje en hij vroeg me "So can you do that in the Netherlands?"
Na even nadenken moest ik toegeven dat in Nederland de winkel op zaterdag om 8 uur 's avonds dichtgaat en niet meer opengaat tot maandagochtend

In ons kleine stadje is onlangs ook een Walmart geopend, en ik ben van plan daar nooit een voet binnen de deur te zetten in ieder geval.
Over of het nou nodig is om om 3 uur 's nachts boodschappen te doen: sommige mensen doen het zodat ze in alle rust kunnen winkelen. Goed, er zijn vakkenvullers en af en toe staat er een pallet in de weg, maar je hoeft niet uit te kijken voor kwekkende winkelaars met hun karretjes die het gangpad blokkeren en voor complete gezinnen die met z'n vijven de schappen gegijzeld houden

Hoewel...ik heb wel een paar keer om twee uur 's nachts moeders met hun peuters en kleuters zien rondbanjeren in de plaatselijke supermarkt.
Wij zelf vinden het handig om na een avondje uit (etentje, bios, kroeg, etc.) nog even wat boodschappen te kunnen halen. We zijn toch de deur uit, waarom zou je dan niet even wat kunnen inslaan zodat je de volgende dag niet meer de deur uit hoeft?
Nog even een leuke anecdote: toen ik hier pas woonde probeerde ik op zondagochtend om een uur of half drie nog even wat bier te kopen in de supermarkt. Dat kon dus niet meer, want tussen 2am en 2pm (geloof ik) mag er op zondag geen alcohol worden verkocht hier in Michigan. Dat verschilt weer per county en stad.
Ik vond dat gigantische flauwekul, want waarschijnlijk was het zo'n oude zondagswet, en je kon dus wel t/m 1:59am veel bier inslaan en je dan tussen 2am en 2pm helemaal lam drinken, mocht je dat willen.
Dus ik vertel dat tegen mijn schoonvader cq. drinkmaatje en hij vroeg me "So can you do that in the Netherlands?"
Na even nadenken moest ik toegeven dat in Nederland de winkel op zaterdag om 8 uur 's avonds dichtgaat en niet meer opengaat tot maandagochtend

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Bij ons is de AH nu tijdelijk ook op zondagen open tot 31 dec. Ik juich dat soort initiatieven wel toe. Het was ook best gezellig druk vanmorgen. Zal mij benieuwen of dat zo blijft. Voor mezelf ga ik wel een groot deel van de boodschappen naar de zondag schuiven nu ik weet dat ze open zijn. Ik loop altijd om het hardst te roepen dat die openingstijden wel ruimer mogen hier in NL, dus nu ze dan eindelijk op zondag open zijn dan 'moet' ik er ook gebruik van maken vind ik 

Via de DV2007 permanent in de USA (eerst in Los Angeles en nu in Orlando)
Kijk ook eens op mijn weblog:
http://www.sueintheusa-nl.blogspot.com
Kijk ook eens op mijn weblog:
http://www.sueintheusa-nl.blogspot.com
w8in wat is jouw reden dan om NIET in Walmart te gaan winkelen.
Ik vind het gewoon een handige winkel om vanalles dat je normaal gebruikt te halen en het is nog goedkoop ook. Dat de werkers onderbetaald worden heb ik hier echt nog nooit klachten over gehoord, hier in Bama is het waarschijnlijk zelfs een Goedbetaalde baan bij Walmart. Ik ken vele zaken hier die niet meer dan minimum betalen!
Ik denk dat Walmart gewoon ZO groot is en zoveel werknemers heeft dat iedereen er constant wel iets negatiefs uit kan halen. Dit zelfde gebeurd ook bij andere bedrijven, maar Walmart doet het ZO goed dat er natuurlijk naar uitgehaald moet worden.
mijn .02
Richard
moest laatst "even" wat printer inkt hebben, alle electronica zaken waren dicht na 9PM dus........... Walmart to the rescue
Ik vind het gewoon een handige winkel om vanalles dat je normaal gebruikt te halen en het is nog goedkoop ook. Dat de werkers onderbetaald worden heb ik hier echt nog nooit klachten over gehoord, hier in Bama is het waarschijnlijk zelfs een Goedbetaalde baan bij Walmart. Ik ken vele zaken hier die niet meer dan minimum betalen!
Ik denk dat Walmart gewoon ZO groot is en zoveel werknemers heeft dat iedereen er constant wel iets negatiefs uit kan halen. Dit zelfde gebeurd ook bij andere bedrijven, maar Walmart doet het ZO goed dat er natuurlijk naar uitgehaald moet worden.
mijn .02
Richard
moest laatst "even" wat printer inkt hebben, alle electronica zaken waren dicht na 9PM dus........... Walmart to the rescue

Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Nou moet je niet zeggen dat Amerika het enige land ter wereld is waar er rekening wordt gehouden met fulltime werkende mensen. In Nederland zijn er genoeg kansen voor werkende mensen om een opleiding naast hun werk te volgen. Mijn vader heeft zeker 5 verschillende cursussen gevolgd naast zijn 40-urige werkweek, over 20 jaar verspreid. Niet (alleen?) op zaterdag, maar vaak in de avond. In Nederland is het voor mij ondenkbaar om op zaterdag college te hebben, want dan werk ik. Hier vind ik het geen probleem, want zaterdag is zoals elke andere dag. En waarom denk je dat ik het woord 'nadeel' tussen aanhalingstekens had gezet? Ik vind het niet écht een nadeel, ik wilde alleen het cultuurverschil aangeven.doreennicole schreef:Nog een 'voordeel' van de 24-uurseconomie: ik heb morgen college. Ik heb een baan van 9-5. Ik kan door de week niet naar school. Gelukkig wordt er in dit land rekening gehouden met werkende mensen. Ik kan een opleiding volgen, mijn leven verbeteren, betere werkkansen krijgen, etc etc.Astrid schreef:
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 28 Reacties
- 2868 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa