Het klinkt inderdaad eerlijk gezegd een beetje naief of in elk geval misschien niet heel verstandig. Zonnebescherming met een goede SPF lijkt me altijd minder schadelijk voor de huid dan UV straling zelf. Maar je moet het natuurlijk zelf weten en jij kent je eigen huid het beste. Ik verbrand niet snel, maar ik smeer me toch altijd goed in, niet eens zo zeer tegen het directe verbranden dus, maar meer tegen de gevolgen van UV straling. Volgens mij kan je om die feiten tegenwoordig echt niet meer heen.
Maar om on-topic te blijven. Ik heb helaas geen nieuwe USA foto's maar bedacht me wel dat ik nog nooit de USA lucht foto's heb laten zien van vorige zomer, vanuit het vliegtuig van Brussel naar San Francisco. Een zeer bijzondere schakeling van landschappen in de laatste paar uur!
Wij dachten dat dit Colorado was, maar we zouden ook veel hoger gezeten kunnen hebben:
Hierbij dachten we aan Canyonlands, Utah:
Hiervan dacht ik eerst dat het de Horseshoe Bend zou zijn, maar na googlen bleek dat toch niet te kunnen (want we waren boven Utah naar alle waarschijnlijkheid) en er anders uit te zien. Desondanks een prachtige kronkeling:
Deze blijf ik fascinerend vinden, die kronkeling:
En ineens waren daar de Sierras!
Als je goed kijkt zie je onder die zwarte vlek (zonde) een witte berg. Dat is Half Dome in Yosemite:
En ineens zijn daar de salt water basins van San Francisco:
We lieten ons vertellen door een Amerikaan naast ons dat het rood is vanwege de kleine organismen die hier in leven. Hij wist ook te vertellen dat flamingo's dergelijke organismen eten en daarom roze zijn.
Toch bijzonder zo'n reis boven een heel aantal staten!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest