Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat verwachten jullie van de dollarkoers

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie

Hoever zal de dollarkoers nog zakken

De grens zal zijn 1.40 voor 1 euro
11
50%
De grens zal zijn 1.50 voor 1 euro
6
27%
Het zal zelfs nog verder gaan
3
14%
De grens is bereikt en de dollar zal weer meer waard worden
2
9%

Totaal aantal stemmen: 22

Marceljesse
Amerikakenner

Wat verwachten jullie van de dollarkoers

Bericht door Marceljesse »

In het Emigartaie topic heb ik het er al even over gehad maar wat is jullie mening van de dollar en euro koers.

Persoonlijk vind ik het ideaal en mag het zo doorgaan. In februari ga ik weer een maand en ik twijfel nu of ik de auto hier in nederland zal regelen of daar in amerika.
Ik ga hier de goedkoopste auto regelen en ga daar waarschijnlijk voor de upgrade. 10 dollar per dag meer kost me dan maar 6.50
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Ik kies toch voor de $1.40, misschien wishful thinking maar ik denk dat de economen in dit land in ieder geval zullen proberen om de dollar aan te sterken, zeker als ze er al aan gaan denken om de olie in euro's te gaan doen is dit nodig!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
dieter
Amerikakenner

Bericht door dieter »

Als het inderdaad naar 1.50 gaat dan denk ik toch dat er nog een 5e USA-reis voor ons inzit :D

Gisteren met mijn vrouw er nog over gehad : als die dollar inderdaad zo evolueert, dan gaan we in 2006 met de vlieger naar LA, en toeren 3 weken rond en vliegen terug vanuit Dallas .....

Maar we zullen nog moeten afwachten. Er zijn zo veel factoren die meespelen (olieprijs, economie ....)
freekb2
Amerikakenner

Bericht door freekb2 »

heb er eens over nagedacht en ik denk dat 1.40 eerder in de buurt zit dan 1.50. Europa doet niks, maar ik verwacht toch wel wat van de amerikaanse zijde. de fed zal toch wat moeten ondernemen.
dieter
Amerikakenner

Bericht door dieter »

freekb2 schreef:heb er eens over nagedacht en ik denk dat 1.40 eerder in de buurt zit dan 1.50. Europa doet niks, maar ik verwacht toch wel wat van de amerikaanse zijde. de fed zal toch wat moeten ondernemen.
Waarom zouden ze ? Het is blijkbaar goed voor hun economie, hun uitvoer ..... Trouwens (en dat is in het verleden meer dan eens gebleken) de markt is sterker dan de FED. Als er geen schuldafbouw gedaan wordt zal m.i. de dollar blijven dalen.
Made in Holland
Amerikafan

Bericht door Made in Holland »

Freek,

Dat Europa niets doet bleek vanmorgen bij RTLZ, waar werd verteld dat de EU bij de Amerikaanse overheid er op aandringt om het financieringstekort en staatsschuld terug te dringen om hiermee de val van de dollar t.o.v. de andere valuta te stoppen.

Leon
freekb2
Amerikakenner

Bericht door freekb2 »

dat de EU niets doet is opzich niet vreemd. De ECB kan de rente verlagen, zodat het aantrekkelijker wordt om in de VS je geld te beleggen, maar de rente is al niks.

Het nadeel voor de Amerikanen is dat ze duurder uit zijn bij de import. De Amerikanen hadden altijd al een overschot op de betalingsbalans, maar die loopt nu natuurlijk alleen maar op.
Daarbij komt natuurlijk nog dat Amerika volgens mij sowieso al veel moet importeren en nu zijn ze dus nog duurder uit.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer