Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
hellup: mijn man kan niet zonder mayo
hellup: mijn man kan niet zonder mayo
Mijn man neemt met vakantie altijd mayonaise mee (de echte van Remia) en kan niet zonder (zegt hij). Nu lijkt het mij niet echt handig om dit mee te nemen naar Amerika. In Australie deden ze hier namelijk ook erg moeilijk over vanwege het eigeel dat erin zit.
Welke Amerikaanse mayonaise lijkt het meest op de Nederlandse? Als ik die dan koop, kan de vakantie helemaal niet meer stuk.
Alvast bedankt voor de reacties.
groetjes, Joycee
Welke Amerikaanse mayonaise lijkt het meest op de Nederlandse? Als ik die dan koop, kan de vakantie helemaal niet meer stuk.
Alvast bedankt voor de reacties.
groetjes, Joycee
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waarom duw je niet gewoon een pot in de koffer? Ergste wat kan gebeuren is dat ze de pot uit je koffer halen. Gebeurt 't, dan kun je alsnog naar de supermarkt, gebeurt 't niet, heb je je Remia! (Of liever: heeft je man zijn Remia
)

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Amerikakenner
Vanwege dochter wordt voor ons door bezoekers uit NL regelmatig mayo meegenomen, ook zelf wel eens gedaan, hebben we nog nooit problemen mee gehad. Gewoon meenemen en net als Dento zegt, als het er toch wordt uitgehaald (wat ik betwijfel) kan je in de VS gaan zoeken. Kan je hiervoor verder geen vergelijkbaar merk aanraden overigens.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Amerikaanse mayonaise - zeker die van Kraft - is over het algemeen iets zuurder dan de Nederlandse, dus het is maar net waar je de mayo voor wilt gebruiken...CaroLine schreef:Bedoel je de Remia fritessaus?
Fritessaus heb ik in Amerika niet gezien, wel de echte mayonaise. De zijn in de supermarkten te koop van het merk Kraft.
Carola
De Kraft mayonaise in Spanje smaakt hetzelfde als die in de VS - ook iets minder zoet...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Ik heb hier ook zo'n man en wij nemen altijd tubes Zaanse (tja, hoe kan het ook anders?
)mayonaise mee, kan je makkelijker tussen je spullen leggen dan een pot en gaat ook niet zo snel stuk.

groeten Paula
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt ook de plastic potten Zaanse mayonaise meenemen... minder zwaar dan de glazen potten, en meestal smaakt het - valt mij altijd op - net iets beter uit de plastic pot dan uit de tubes, die vind ik altijd net een aparter smaakje hebben (maar ja, smaak, twisten, etc...
)

Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Die tubes kan je ook een beetje onopvallend meesmokkelen een restaurant in, zo'n pot op tafel valt toch wat meer opDento schreef:Je kunt ook de plastic potten Zaanse mayonaise meenemen... minder zwaar dan de glazen potten, en meestal smaakt het - valt mij altijd op - net iets beter uit de plastic pot dan uit de tubes, die vind ik altijd net een aparter smaakje hebben (maar ja, smaak, twisten, etc...)

Tijdens het gebruik ervan draai ik me natuurlijk altijd even om en doe of ik er niet bij hoor.

groeten Paula
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
paula58 schreef:Die tubes kan je ook een beetje onopvallend meesmokkelen een restaurant in, zo'n pot op tafel valt toch wat meer opDento schreef:Je kunt ook de plastic potten Zaanse mayonaise meenemen... minder zwaar dan de glazen potten, en meestal smaakt het - valt mij altijd op - net iets beter uit de plastic pot dan uit de tubes, die vind ik altijd net een aparter smaakje hebben (maar ja, smaak, twisten, etc...)
![]()
Tijdens het gebruik ervan draai ik me natuurlijk altijd even om en doe of ik er niet bij hoor.

Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ach, zo lang als je je eigen aardappelen niet mee begint te sleuren naar Amerika, zal het wel meevallen.paula58 schreef: Die tubes kan je ook een beetje onopvallend meesmokkelen een restaurant in, zo'n pot op tafel valt toch wat meer op![]()

Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Ik heb in Amerika al eens ECHTE Zaanse Mayonaise gehad (die gele tubes). Ze verkopen het bij Van der Veen's: http://www.thedutchstore.com/condiments.html
Het lijkt me dus niet zo verboden..
Het lijkt me dus niet zo verboden..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Klopt, die is inderdaad lekker - we hebben 'm hier thuis ook wel vaker...PeeJay schreef:Als het je niet lukt om mayo mee te nemen, probeer de Hellman's Light mayo, die is naar mijn smaak het beste in vergelijk met NLse mayo.
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Amerikakenner
Waarom daar moeilijk over doen? Er zijn hier zat mensen die hun eigen dingen meenemen naar restaurants, varierend van theezakjes tot mokken met koffie, brood en noem maar op eigenlijk. Ik ben enigszins met het restaurantwereldje bekend en ik ken er geen een die daar een probleem van maakt. Ze zijn hier niet zo panisch als in Nederland wat dat betreft.... het land waar je 25 cent betaalt voor een minipakje mayo, want anders maken we geen winst...paula58 schreef:Die tubes kan je ook een beetje onopvallend meesmokkelen een restaurant in, zo'n pot op tafel valt toch wat meer op![]()

- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Wij nemen naar Mc Donalds ook vaak een tube mayonaise mee. Nick is verslaafd aan Zaanse mayonaise en de mayonaise bij McDonalds (met die groene snotjes erin) vinden wij erg vies.
Nick gebruikt bij elke maaltijd mayonaise, maar we hebben nooit tubes meegenomen naar Amerika. Hij heeft geen ontwenningsverschijnselen gehad.
Ger is helemaal verslaafd aan hagelslag. Als we in Europa op vakantie gaan met de auto gaan er altijd minstens 4 pakken mee.
Als ik ze vergeet zou dat best een reden tot echtscheiding kunnen zijn.
Gek genoeg kan hij in Amerika heel goed zonder. :dunno:
Marjon
Nick gebruikt bij elke maaltijd mayonaise, maar we hebben nooit tubes meegenomen naar Amerika. Hij heeft geen ontwenningsverschijnselen gehad.
Ger is helemaal verslaafd aan hagelslag. Als we in Europa op vakantie gaan met de auto gaan er altijd minstens 4 pakken mee.
Als ik ze vergeet zou dat best een reden tot echtscheiding kunnen zijn.
Gek genoeg kan hij in Amerika heel goed zonder. :dunno:
Marjon
-
- Amerikakenner
Zelf maken is goedkoper:
Ingrediënten:
1/2 theelepel zout
1 snufje peper
1 theelepel mosterd
1 stuks eigeel
1/2 theelepel witte wijnazijn
2 deciliter arachideolie
Bereiding Mayonaise:
Doe het zout, peper, de mosterd, het eigeel en de azijn in een kom (keukenmachine). Kloppen totdat het dik is.
Langzaam (!!) olie toevoegen daarbij continu flink blijven kloppen (of de keukenmachine z'n werk laten doen).
Eventueel naar smaak zout / peper / yoghurt / citroensap toevoegen. Nederlandse mayo heeft ook iets suiker.
Als de mayonaise dik wordt deze al roerend in een warme pot schenken waar een beetje heet water in zit. Als je de mayonaise te dik vindt kan je er nog een beetje heet water in doen.
De soort olie bepaalt de smaak van het product.
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Nogal een bedoening als je op vakantie bent.michael66 schreef:Zelf maken is goedkoper:
Ingrediënten:
1/2 theelepel zout
1 snufje peper
1 theelepel mosterd
1 stuks eigeel
1/2 theelepel witte wijnazijn
2 deciliter arachideolie
Bereiding Mayonaise:
Doe het zout, peper, de mosterd, het eigeel en de azijn in een kom (keukenmachine). Kloppen totdat het dik is.
Langzaam (!!) olie toevoegen daarbij continu flink blijven kloppen (of de keukenmachine z'n werk laten doen).
Eventueel naar smaak zout / peper / yoghurt / citroensap toevoegen. Nederlandse mayo heeft ook iets suiker.
Als de mayonaise dik wordt deze al roerend in een warme pot schenken waar een beetje heet water in zit. Als je de mayonaise te dik vindt kan je er nog een beetje heet water in doen.
De soort olie bepaalt de smaak van het product.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 1061 Weergaves
-
Laatste bericht door Bauke
-
- 1 Reacties