Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Californisch rijbewijs op J1 visum
Californisch rijbewijs op J1 visum
In Januari ga ik voor 6 maanden naar Los Angeles op een J1 visum.
Daar wil ik graag een auto kopen voor die tijd. Nu kom ik er alleen niet zo goed uit hoe het zit met een rijbewijs.
Ik heb namelijk gelezen dat een International Driving License niet geldig is in California. Dan blijft over, hetzij het halen van een rijbewijs, hetzij daar een half jaar rijden op mijn Nederlandse rijbewijs.
Zelf ga ik er vanuit dat je daar dan dus een rijbewijs moet halen, klopt dit?
Over het halen van een rijbewijs daar heb ik gelezen dat je hier al wel een theorie examen kan regelen. Daarna moet je ongeveer 4 weken wachten op je praktijktest. Kan ik in die tussentijd dan wel rijden omdat ik een Europees rijbewijs heb (of krijg ik iets van een tijdelijk rijbewijs?), of ben ik dan 4 weken autoloos (in NL namelijk wel)?
En kan ik met alleen theorie daar op zak een auto kopen?
Ik zou het erg op prijs stellen als iemand mij antwoord kan geven.
Groeten Max
Daar wil ik graag een auto kopen voor die tijd. Nu kom ik er alleen niet zo goed uit hoe het zit met een rijbewijs.
Ik heb namelijk gelezen dat een International Driving License niet geldig is in California. Dan blijft over, hetzij het halen van een rijbewijs, hetzij daar een half jaar rijden op mijn Nederlandse rijbewijs.
Zelf ga ik er vanuit dat je daar dan dus een rijbewijs moet halen, klopt dit?
Over het halen van een rijbewijs daar heb ik gelezen dat je hier al wel een theorie examen kan regelen. Daarna moet je ongeveer 4 weken wachten op je praktijktest. Kan ik in die tussentijd dan wel rijden omdat ik een Europees rijbewijs heb (of krijg ik iets van een tijdelijk rijbewijs?), of ben ik dan 4 weken autoloos (in NL namelijk wel)?
En kan ik met alleen theorie daar op zak een auto kopen?
Ik zou het erg op prijs stellen als iemand mij antwoord kan geven.
Groeten Max
Je kan in California wel op je NL rijbewijs rijden voor 6 maanden, maar als je je netjes aan de regels wilt houden, moet je een california driver's licence halen. Je kan al een auto kopen en verzekeren voor je dit rijbewijs hebt (zodat je een paar weken kan oefenen met rijden). Ik zou bij het afsluiten van de verzekering vermelden dat je nog geen lokaal rijbewijs hebt, maar dat binnen een maand gaat halen. Verzekeren op deze manier kan in ieder geval bij Geico (daar heb ik het zo gedaan), gewoon via de telefoon, zo geregeld. Je kan de verkeersregels in pdf downloaden via dmc.ca.gov om ez vast te leren. Als je je auto registreert bij DMV kun je meteen een afspraak maken voor je theorie examen. Als je het theorieboekje goed leest (om de verschillen met NL te kennen vooral), is dit examen een fluitje van een cent. Als je het niet haalt, kun je gewoon nog 3 keer proberen
. Met je theorie krijg je meteen een tijdelijk rijbewijs met hetzelfde registratienummer als je uiteindelijke rijbewijs; dit nummer kun je dan vast doorgeven aan de verzekeringsmaatschappij. Het tijdelijk rijbewijs is 3 maanden ofzo geldig, dus je hebt dan alle tijd om je praktijk te halen. In Cali heb je GEEN social security number nodig om een auto te registreren / verzekeren, of een rijbewijs te halen (zelfs sommige baliemedewerkers bij DMV weten dit niet, dus laat je nooit zonder je papiertje wegsturen!).
Kijk ook op de DMV website en op http://www.kbb.org om te leren hoe het aanschaffen van een 2e hands auto in zijn werk gaat. craigslist.org is een goede site om een auto te zoeken. Je hebt in Cali 1 maand het recht om een auto weer in te ruilen (ook bij een particulier), als blijkt dat deze zich niet gedraagd "as advertised".

Kijk ook op de DMV website en op http://www.kbb.org om te leren hoe het aanschaffen van een 2e hands auto in zijn werk gaat. craigslist.org is een goede site om een auto te zoeken. Je hebt in Cali 1 maand het recht om een auto weer in te ruilen (ook bij een particulier), als blijkt dat deze zich niet gedraagd "as advertised".
"You're drunk again."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
6
Als je een auto wil kopen moet je een rijbewijs hebben. Als je huurt kan je met Europees rijden. Als je zo snel mogelijk wilt rijden moet je zo snel mogelijk je rijbewijs halen en dit gaat minstens een 2tal weken duren waarschijnijk meer
Het gaat als volgt:
1) ga naar een dmv kantoor en doe een written test; hier is geen afspraak voor nodig. Die test is doenbaar maar toch eerst california roadbook lezen want anders kan je em niet (sommige vragen zeer specifiek). Je mag 6 fouten maken uit een 40 tal vragen (weet nie meer of het exact 40 was) maar als je niet slaagt mag je de volgende keer maar 3 fouten maken. Dus 3 uurtjes uittrekken om boekje door te lezen. Dit boekje vind je online of gedrukt gratis in een dmv office.
Dit kan je in principe op dag 1 doen. Inderdaad gaan ze vragen naar Social security maar als je die niet hebt moet je ze overtuigen toch de test te laten doen. Hiervoor J1 formulieren meepakken (je uitnodigingsbrief van de unief waar je verblijft)en paspoort. dag 1 kost je 27 dollar of zo geloof ik
2)Na slagen maak je onmiddellijk een afspraak voor een test. Kijk op voorhand op http://www.dmv.CA.GOV welke dmv offices er allemal zijn en als ze zeggen dat je pas over 6 weken kan komen vraag dan naar een ander office (heeft mij 3 weken uitgespaard).
3)Dag 20 of meer. Doe de driving test. deze is heel makkelijk en niet te falen. Daarna krijg je een temporary permit. Nu komt het addertje. Je krijgt je permanente rijbewijs pas als dep. homeland sec. je legal status heeft geverified. Dit kan tot een jaar lang duren! Ik heb mijn test gedaan 30 augustus en ben nog steeds aan het wachten op de hardcopy van mijn CA driver's licence en heb onderrtussen al moeten faxen om mijn temp. te hernieuwen. Geen kosten hier
4)met die temp. permit kan je auto registeren. Dat kan in principe onmiddellijk. Hiervoor heb je de pink slip nodig; het bewijs dat je eigenaar bent van de auto. Als je eentje koopt zal je op de achterkant aftekenen dat je em gekocht hebt en voor welke prijs. Registratiekosten is een percentage van de aankoopprijs; bij mij zo een 200$ op een auto van 3000$
5) je moet een verzekering nemen anders is het niet legaal. In sommige staten is dit niet verplicht maar CA wel. Iedereen doet dit online zonder naar een bureau te gaan. Reken voor het minimum wat je moet hebben om te mogen rondrijden op 65$ per maand. Vb. bij Geico
Succes ermee!
Het gaat als volgt:
1) ga naar een dmv kantoor en doe een written test; hier is geen afspraak voor nodig. Die test is doenbaar maar toch eerst california roadbook lezen want anders kan je em niet (sommige vragen zeer specifiek). Je mag 6 fouten maken uit een 40 tal vragen (weet nie meer of het exact 40 was) maar als je niet slaagt mag je de volgende keer maar 3 fouten maken. Dus 3 uurtjes uittrekken om boekje door te lezen. Dit boekje vind je online of gedrukt gratis in een dmv office.
Dit kan je in principe op dag 1 doen. Inderdaad gaan ze vragen naar Social security maar als je die niet hebt moet je ze overtuigen toch de test te laten doen. Hiervoor J1 formulieren meepakken (je uitnodigingsbrief van de unief waar je verblijft)en paspoort. dag 1 kost je 27 dollar of zo geloof ik
2)Na slagen maak je onmiddellijk een afspraak voor een test. Kijk op voorhand op http://www.dmv.CA.GOV welke dmv offices er allemal zijn en als ze zeggen dat je pas over 6 weken kan komen vraag dan naar een ander office (heeft mij 3 weken uitgespaard).
3)Dag 20 of meer. Doe de driving test. deze is heel makkelijk en niet te falen. Daarna krijg je een temporary permit. Nu komt het addertje. Je krijgt je permanente rijbewijs pas als dep. homeland sec. je legal status heeft geverified. Dit kan tot een jaar lang duren! Ik heb mijn test gedaan 30 augustus en ben nog steeds aan het wachten op de hardcopy van mijn CA driver's licence en heb onderrtussen al moeten faxen om mijn temp. te hernieuwen. Geen kosten hier
4)met die temp. permit kan je auto registeren. Dat kan in principe onmiddellijk. Hiervoor heb je de pink slip nodig; het bewijs dat je eigenaar bent van de auto. Als je eentje koopt zal je op de achterkant aftekenen dat je em gekocht hebt en voor welke prijs. Registratiekosten is een percentage van de aankoopprijs; bij mij zo een 200$ op een auto van 3000$
5) je moet een verzekering nemen anders is het niet legaal. In sommige staten is dit niet verplicht maar CA wel. Iedereen doet dit online zonder naar een bureau te gaan. Reken voor het minimum wat je moet hebben om te mogen rondrijden op 65$ per maand. Vb. bij Geico
Succes ermee!
- Tink
- Amerikakenner
- Contacteer:
Re: Californisch rijbewijs op J1 visum
Ik heb er in een ander draadje ook al eens over geschreven, ik weet dit omdat we zelf in California gewoond hebben en hier ook mee te maken kregen.Max schreef: Zelf ga ik er vanuit dat je daar dan dus een rijbewijs moet halen, klopt dit?
Groeten Max
Ik schreef toen:
Het is niet zozeer de vraag dat je het zelf snel wilt hebben omdat dat makkelijk is maar het is zelfs verplicht.
Je kan het zelf opzoeken bij de Californian DMV maar hier is het belangrijkste stukje informatie voor je;
"If you take a job here or become a resident, you must get a California driver license within 10 days. Residency is established by voting in a California election, paying resident tuition, filing for a homeowner's property tax exemption, or any other privilege or benefit not ordinarily extended to nonresidents."
Je bent dus verplicht om binnen 10 dagen je rijbewijs te halen in CA. Dat verschilt inderdaad van State tot State.
Je kan hier de info lezen waaraan je moet voldoen.
http://www.dmv.ca.gov/dl/dl_info.htm#two500
Je kan online de toetsen oefenen.
Let op als je met een gehuurde auto examen doet dat je staat geregistreert als zijnde de verzekeringshouder. Niet all auto verhuurbedrijven gaan hiermee accoord dat je de auto gebruikt voor dat doeleinde.
Top! Bedankt voor de reacties.
Het belangrijkste waar het mij om gaat is dat daar vanaf dag 7 (heb eerst een week een huurauto) kan rijden (dus op mijn theoriebewijs). Mijn woonruimte zal namelijk niet op loop/fietsafstand komen te liggen, dus ik heb een auto nodig.
Maar als ik het dus goed begrijp is dat wel mogelijk?
Ik heb ook iets gelezen dat je de auto meteen kan verzekeren bij de auto-dealer (dat zou goedkoper zijn). Is dat zo?
Nogmaals bedankt, het is erg nuttig om van mensen tips te horen!
Het belangrijkste waar het mij om gaat is dat daar vanaf dag 7 (heb eerst een week een huurauto) kan rijden (dus op mijn theoriebewijs). Mijn woonruimte zal namelijk niet op loop/fietsafstand komen te liggen, dus ik heb een auto nodig.
Maar als ik het dus goed begrijp is dat wel mogelijk?
Is het ook mogelijk dat je hier al belt voor een theorie examen of moet je dan eerst een auto hebben en willen registreren bij DMV?? Ik weet niet hoe lang de wachttijd is tussen aanvragen theorie examen bij DMV en het maken ervan? Als dat bv. 2 weken duurt, dan zit ik een week met een probleem.Als je je auto registreert bij DMV kun je meteen een afspraak maken voor je theorie examen
Ik heb ook iets gelezen dat je de auto meteen kan verzekeren bij de auto-dealer (dat zou goedkoper zijn). Is dat zo?
Nogmaals bedankt, het is erg nuttig om van mensen tips te horen!
- DixieChick
- Amerika-expert
Nu zeg ik vast iets stoms, maar als je als buitenlandse student in CA woont, dan tel je toch niet als resident? Je betaalt geen in-state tuition, mag niet stemmen...dus dan tellen die regels toch niet voor jou? Of is dit nou helemaal verkeerd?
Ik breng dit op omdat het halen van een rijbewijs mij zo'n lang process lijkt, en als hetniet hoeft, waarom zou je het dan doen?
Ik breng dit op omdat het halen van een rijbewijs mij zo'n lang process lijkt, en als hetniet hoeft, waarom zou je het dan doen?
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
je bent inderdaad geen resident, maar een non-resident alien. wanneer je een amerikaans inkomen krijgt, zul je bij verblijf van 12 maanden of meer for tax-purposes als resident tellen, maar niet meer dan dat. voor stemmen moet je de amerikaanse nationaliteit sowieso hebben. zoals ik het in mijn bovenstaande post heb beschreven is hoe ik het ongeveer heb aangepakt toen ik hier kwam wonen, en dat ging allemaal vlekkeloos. je moet je er vooral niet te druk over maken allemaalMax schreef:Daar heb je wel een punt inderdaad, ik zat daar zelf ook over te twijfelen. Ik bedoel als ik daar een half jaar ben, mag ik dan ook stemmen bv. ?

een afspraak bij dmv kun je telefonisch maken inderdaad (dat moet in jouw geval zelfs waarschijnlijk), dus dat zou je vanuit Nedeland alvast kunnen doen. kun je in het vliegtuig mooi je theorie studeren

"You're drunk again."
Ik denk dat je dan met een probleem zit. Dit is wat je moet doen:Als dat bv. 2 weken duurt, dan zit ik een week met een probleem.
1) zo snel mogelijk naar dmv theoretisch examen doen want dit is gewoon binnengaan en het maken zonder afspraak. Na geslagd te zijn maak je aan afspraak en vraag je naar het dmv office waar de wachttijd het kortste is
2)In mijn geval was de wachttijd 11 dagen. Voor je driver's test on road moet je dus wel afspraak hebben. Dit examen kan met de huurauto; je moet bewijs hebben dat je verzekerd bent voor die huurauto.
3)onmiddellijk na slagen kan je in principe een auto registreren met je temp. permit.
Het probleem in je vorige redenering is dus dat je niet MAG rondrijden met een gekochte auto omdat je hem pas kan registereren NAdat je slaag op de WEGtest...
Ik zou je adviseren langere tijd te huren want binnen een week lijkt mij bijna onhaalbaar. Ik had hetzelfde probleem en een auto kopen is ook niet zo iets dat je onmiddellijk doet.
succes ermee
gr
jb
Voor het registreren van een auto op je naam heb je geen Californisch rijbewijs nodig. Ik heb zelf al 2x een auto op mijn naam gezet in California zonder dat ik een Cali licence had. Het enige dat je moet kunnen overhandigen is een identiteitsbewijs en eventueel verblijfsvergunning.JB schreef:Ik denk dat je dan met een probleem zit. Dit is wat je moet doen:Als dat bv. 2 weken duurt, dan zit ik een week met een probleem.
1) zo snel mogelijk naar dmv theoretisch examen doen want dit is gewoon binnengaan en het maken zonder afspraak. Na geslagd te zijn maak je aan afspraak en vraag je naar het dmv office waar de wachttijd het kortste is
2)In mijn geval was de wachttijd 11 dagen. Voor je driver's test on road moet je dus wel afspraak hebben. Dit examen kan met de huurauto; je moet bewijs hebben dat je verzekerd bent voor die huurauto.
3)onmiddellijk na slagen kan je in principe een auto registreren met je temp. permit.
Het probleem in je vorige redenering is dus dat je niet MAG rondrijden met een gekochte auto omdat je hem pas kan registereren NAdat je slaag op de WEGtest...
Ik zou je adviseren langere tijd te huren want binnen een week lijkt mij bijna onhaalbaar. Ik had hetzelfde probleem en een auto kopen is ook niet zo iets dat je onmiddellijk doet.
succes ermee
gr
jb
"You're drunk again."
Hoe het met een auto kopen zit weet ik niet, maar je rijbewijs is gewoon geldig hoor.
(en rijbewijs hier halen is in vergelijking met NL trouwens echt appeltje-eitje)
Ik zit nu in California, ben laatst door een highway patrol meneer van de weg geplukt met auto+paardentrailer, hij wilde alle papieren zien, heb geen commentaar gekregen (heb die sukkel wel aangewezen waar stond dat ik met een trailer mag rijden
)
(en rijbewijs hier halen is in vergelijking met NL trouwens echt appeltje-eitje)
Ik zit nu in California, ben laatst door een highway patrol meneer van de weg geplukt met auto+paardentrailer, hij wilde alle papieren zien, heb geen commentaar gekregen (heb die sukkel wel aangewezen waar stond dat ik met een trailer mag rijden

Dus in feite kan ik een auto kopen + mijn theorie halen + mijn auto verzekeren al helemaal in het begin dat ik aankom (want mijn theorie kan ik als ik hier een afspraak maak zo halen)
Maar mijn feitelijke vraag is: mag ik dan ook al rijden (ik heb een NL rijbewijs)? Of mag dat pas na mijn echte praktijkexamen?
Als ik een paar weken moet wachten op mijn praktijkexamen vind ik niet zo erg, als ik in de tussentijd maar mag rijden zonder gezeik te krijgen als ik word aangehouden.
Maar mijn feitelijke vraag is: mag ik dan ook al rijden (ik heb een NL rijbewijs)? Of mag dat pas na mijn echte praktijkexamen?
Als ik een paar weken moet wachten op mijn praktijkexamen vind ik niet zo erg, als ik in de tussentijd maar mag rijden zonder gezeik te krijgen als ik word aangehouden.
inderdaad. om te mogen rijden moet je een rijbewijs hebben, een verzekering en gerigistreerd staan bij DMV. met een NL rijbewijs kun je je verzekeren (op de belofte dat je snel een amerikaans rijbewijs zult halen), en dit rijbewijs wordt in california erkend. als je dan ook je auto nog registreert, rijd je helemaal legaal rond. zodra je je theorie hebt gehaald, krijg je een tijdelijk rijbewijs (2 of 3mnd geldig, omdat je al een out-of-state licence hebt), waarmee je direct je verzekering kan veranderen. je hebt dan 2-3 maanden de tijd om ook je praktijk te halen en het pasje op te strijken.Max schreef:Dus in feite kan ik een auto kopen + mijn theorie halen + mijn auto verzekeren al helemaal in het begin dat ik aankom (want mijn theorie kan ik als ik hier een afspraak maak zo halen)
"You're drunk again."
Toevallig kom ik een oud berichtje van mij tegen, maar heb nu wederom een vraag hierover.
In 2008 ben ik dus naar california gegaan voor 6 maanden. Destijds heb ik bovenstaande opgevolgd en een tijdelijk rijbewijs gehaald. Na 3 maanden hadden ze mij echter nog steeds geen echt rijbewijs toegestuurd. Bij navraag bleek dat ze dit niet konden verstrekken omdat ik geen Social Security Nummer heb...dit terwijl ik wel een temporary license kreeg en ze toen ook wel konden weten dat ik deze niet had..
Nu ga ik aankomend jaar weer op een J1 visum naar Californie en zit dus nu weer met het zelfde. Nu ga ik voor ongeveer 4-5 maanden
Is het verstandig een SSN aan te vragen en dan mijn rijbewijs te halen? Dan krijg ik wel officieel een rijbewijs, maar ik weet niet hoeveel werk een SSN is en hoe dit uberhaupt moet.
Theoretisch kan ik weer hetzelfde doen, namelijk een temporary license halen voor 3 maanden en dan 2 maanden hopen dat ze mij niet aanhouden..
Wat zou jullie advies zijn? Met name dus het hoe en wat over een SSN bij een j1 visum.
Groeten
In 2008 ben ik dus naar california gegaan voor 6 maanden. Destijds heb ik bovenstaande opgevolgd en een tijdelijk rijbewijs gehaald. Na 3 maanden hadden ze mij echter nog steeds geen echt rijbewijs toegestuurd. Bij navraag bleek dat ze dit niet konden verstrekken omdat ik geen Social Security Nummer heb...dit terwijl ik wel een temporary license kreeg en ze toen ook wel konden weten dat ik deze niet had..
Nu ga ik aankomend jaar weer op een J1 visum naar Californie en zit dus nu weer met het zelfde. Nu ga ik voor ongeveer 4-5 maanden
Is het verstandig een SSN aan te vragen en dan mijn rijbewijs te halen? Dan krijg ik wel officieel een rijbewijs, maar ik weet niet hoeveel werk een SSN is en hoe dit uberhaupt moet.
Theoretisch kan ik weer hetzelfde doen, namelijk een temporary license halen voor 3 maanden en dan 2 maanden hopen dat ze mij niet aanhouden..
Wat zou jullie advies zijn? Met name dus het hoe en wat over een SSN bij een j1 visum.
Groeten
- Georgie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ik zat op een J1 in California en mocht wel rijlessen nemen (via school), een Californisch rijbewijs halen, maar niet rijden daarna. Weet niet of dit met de staat te maken heeft, of met de organisatie waarmee ik ging. Daarom heb ik het ook niet gedaan, omdat het me niet erg leuk leek wel een rijbewijs te hebben, maar daarna niet meer te mogen rijden (achteraf denk ik, had het gedaan, dan had ik in elk geval daar een rijbewijs gehad).
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Ik zie geen reden in waarom je niet een SSN zou halen. Je betaald er niets voor en je hebt er in ieder geval een voordeel mee bij de DMV. Een SSN aanvragen is gemakkelijk, je vult een formulier in (http://www.socialsecurity.gov/online/ss-5.pdf) en gaat hiermee samen met je paspoort en DS-2019 naar het dichtstbijzijnde social security office kantoor. Als je een J-1 student bent moet je een brief meenemen van je baas waarin ze uitleggen dat je daar een baan hebt (ik weet niet of je dit kunt doen als je geen betaald werk verricht). Als je een J-1 Scholars, Visiting Researcher of Professor bent, dan heb je die brief niet nodig en kun je met alleen je paspoort, DS-2019 en je I-94 kaart (in je paspoort) er een aanvragen.
Ze raden je aan om 10 dagen te wachten na je het land ingekomen bent voor je met de aanvraag begint. Anders staan je gegevens mogelijk nog niet goed in de computer.
Ze raden je aan om 10 dagen te wachten na je het land ingekomen bent voor je met de aanvraag begint. Anders staan je gegevens mogelijk nog niet goed in de computer.
In Maryland heb ik na 7 dagen na "binnenkomst" in het land mijn SSN aangevraagd (op het kantoor, erg lang wachten...). Dat was daarna binnen 4 dagen binnen! Je moet dit niet de eerste dag willen doen, want zijn je gegevens nog niet doorgestuurd van Immigrations naar USCIS (is mij verteld) en sta je nog niet in het systeem. Succes ermee,
Bedankt voor de reacties. Ik moet dus eigenlikjk een SSN aanvragen te zo te zien.
De vorige keer heb ik dat niet gedaan omdat ik meende dat dat niet kon met een J1 visum en onbetaald werk. Blijkbaar kan dat dus wel dus ga ik dat doen.
(had ik toen maar ff beter uitgezocht, had ik nu een rijbewijs...)
De vorige keer heb ik dat niet gedaan omdat ik meende dat dat niet kon met een J1 visum en onbetaald werk. Blijkbaar kan dat dus wel dus ga ik dat doen.
(had ik toen maar ff beter uitgezocht, had ik nu een rijbewijs...)
Ik weet niet of je een SS# kunt krijgen als je niet betaald werk doet. Check de SSN web site wat in jouw situatie geldt.
Maar wat H4 visum houders (die geen 'recht' hebben op SSN) moeten doen is, bij SSN een affidavit vragen dat ze geen SSN kunnen verstrekken en daarmee naar de DMV tijgen.
Had je een CA rijbewijs gehad destijds dan was dat nu niet meer geldig geweest....
P.S. Past dit onderwerp niet beter in "tijdelijke emigratie" ?
Maar wat H4 visum houders (die geen 'recht' hebben op SSN) moeten doen is, bij SSN een affidavit vragen dat ze geen SSN kunnen verstrekken en daarmee naar de DMV tijgen.
Had je een CA rijbewijs gehad destijds dan was dat nu niet meer geldig geweest....
P.S. Past dit onderwerp niet beter in "tijdelijke emigratie" ?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht