Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wonen in NJ en werken in NYC

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
KarinZ
Amerika-newbie

Wonen in NJ en werken in NYC

Bericht door KarinZ »

Hallo,

Mijn man heeft een baan aangeboden gekregen in NYC en er werd ons geadviseerd om in New Jersey te wonen. Nu willen wij een huis kopen en ik heb al veel info online gevonden maar zou ook graag ervaringen horen van anderen. Misschien zijn er ook leden die al in New Jersey wonen?

Wij wonen alweer bijna 20 jaar in het buitenland en door het werk in verschillende landen gewoond maar dit zou de eerste keer zijn in Amerika. voordat we de beslissing nemen willen we graag eerst een kostenplaatje maken en via het werk hebben we het meeste toch al ingevuld maar ja misschien missen we nog iets :lol:

groeten,
Karin
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Ik heb een jaar of tien in Teaneck gewoond, het derde dorp na de George Washington Bridge. Vier jaar in de stad gewerkt, de rest thuis.

Goede verbinding, bus op de hoek, een half uurtje/drie kwartier naar de stad (rustig de krant of een boek). In de stad een eindje lopen, gezond.

's Avonds terug was problematischer vanwege de vertrektijden van de bus, maar het was best te doen.

Met de PATH is makkelijker, maar huizen zijn daar, in zuidelijk NJ wat duurder.

Auto heeft geen enkele zin.

Grootste voordeel van NJ is dat je als freelancer niet de extra belasting hoeft te betalen die NY stad legt op het voorrecht om meer dan $10.000 per jaar te mogen betalen. Als je in vaste dienst bent in Manhattan, kom je niet onder de plaatselijke belasting uit, je betaalt dan drie keer: de federale, NJ en NY belasting.

Of je in Manhattan of NJ gaat wonen is voornamelijk afhankelijk van de vraag of je kinderen hebt. Als je die hebt, is NJ beter, meestal meer ruimte, tuin en mogelijk een redelijke school om de hoek. In Manhattan zou ik geen jonge kinderen willen grootbrengen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Sytske
Amerika-ontdekker

Bericht door Sytske »

Mijn collega woont er en vindt het er prettig wonen, rustig, zelfs boerderijen in de (min of meer :)) buurt. Zeker niet zoals het drukke Manhattan. Nadeel zou kunnen zijn dat hij anderhalf uur nodig heeft om in Manhattan (Metmuseum) te komen per PATH trein en subway. Dat betekent lange werkdagen: vroeg op, vroeg weg van huis, vroeg naar huis, laat thuis en vroeg naar bed.
Sytske

Zit t/m september 2008 in NYC!!
Afbeelding
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Wonen in NJ en werken in NYC

Bericht door kastelke »

KarinZ schreef:Nu willen wij een huis kopen
Kan je met het bedrijf niet overeenkomen dat je bv. het eerste jaar een huis kan huren? Dit stelt je in staat om de regio wat beter te leren kennen, om de commuterafstanden beter in te leren schatten, ... In een voor jou vreemd land onmiddellijk zwaar investeren in een huis vind ik zeer riscant. Want dan mag je wel denken dat wonen in NJ goedkoper is dan in hartje NYC, dat 'goedkoop' is wel een beetje relatief. Die delen van NJ die goed doenbaar zijn om te gaan commuten naar Manhattan zijn niet bepaald goedkoop.

Je kan misschien hier ook al eens een kijkje nemen:
http://www.realtor.com
http://www.centexhomes.com/New-Jersey/
http://www.ntcallaway.com/

Wat algemene info over diverse dorpen/steden in NJ: http://www.city-data.com/city/New-Jersey.html
KarinZ schreef:Wij wonen alweer bijna 20 jaar in het buitenland
Mag ik dan van de veronderstelling uitgaan dat je niet meer met kleine kinderen zit? Want in NJ moeten je kinderen, net als in de meeste plaatsen in Amerika, naar de school gaan van de buurt waar je woont, je hebt dus geen vrije keuze. Als je dan geen rekening moet houden met die school, dan wordt de kuze voor een woonplaats wel wat makkelijker. Je kan dan mogelijk wat goedkoper wonen. Goede scholen gaan namelijk hand in hand met dure vastgoedprijzen. Natuurlijk moet je uit je doppen kijken want een goedkope buurt wil dikwijls ook zeggen dat de familie Flodder je buren kunnen zijn. :lol:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
KarinZ
Amerika-newbie

elke

Bericht door KarinZ »

wij zien dit niet als riskant hoor. Zijn inmiddels wel doorgewinterde internationale verhuizers en we dekken ons overal wel voor in. Het is dus zeker niet zo dat we ons zo maar ergens instorten.

Het is ook niet zo dat wij dit alleen doen. Het Amerikaanse bedrijf waar mijn man voor werkt helpt natuurlijk ook mee en we hebben al een zeer goed beeld van de regio waar we willen gaan zitten. We zijn juist erg voorzichtig en berekenen het eerst goed door voor we ook maar een beslissing nemen. De regels m.b.t. scholen was ons bekend en is de meest bepalende factor in huiskeuze. We hebben namelijk een 11 jarige dochter. En inderdaad Familie Flodders zitten overla :P

groetjes,
Karin
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer