Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vervanging voor Nederlandse Brinta
Vervanging voor Nederlandse Brinta
In Nederland at ik 's ochtends altijd Brinta en ik zou het graag weer willen eten. Ik neem aan dat in de VS een vergelijkbaar product beschikbaar moet zijn. Ik heb al een tijdje "gegoogled", maar ik kan niets vinden en ik weet niet wat het zou moeten zijn.
Dit is wat ik op de website van Dutchtaste vind:
Brinta is a wholemeal grainproduct made of the whole-wheat corns. Brinta contains the most important nutrients such as protein, carbohydrates, vitamines and minerals.
This makes Brinta a healthy breakfast en gives you energy for a good start of the day.
En op de website van Brinta lees ik dat de hoofdingredient volkorentarwemeel is.
Iemand enig idee welk product in de VS het meest vergelijkbaar is? Ik heb hier in de buurt een Walmart, March, Meijer en Aldi zitten.
Alvast bedankt!
Dit is wat ik op de website van Dutchtaste vind:
Brinta is a wholemeal grainproduct made of the whole-wheat corns. Brinta contains the most important nutrients such as protein, carbohydrates, vitamines and minerals.
This makes Brinta a healthy breakfast en gives you energy for a good start of the day.
En op de website van Brinta lees ik dat de hoofdingredient volkorentarwemeel is.
Iemand enig idee welk product in de VS het meest vergelijkbaar is? Ik heb hier in de buurt een Walmart, March, Meijer en Aldi zitten.
Alvast bedankt!
Re: Vervanging voor Nederlandse Brinta
Ik persoonlijk vind de Oatmeal van Quaker er nog het meest op lijken. Dat is in verschillende smaken te koop, het is mijn "reserve-ontbijt en lunch voor op het werk. Ik heb de zakjes, met heet water een halve cup vullen, zakje erin en even laten staan zodat het goed geabsodeerd word. De fruit-smaken zijn niet te pruimen......cinnamon en maple zijn nmm het lekkerst.
Hoop dat je hier wat aan hebt.....ook ik was in NL een echte "Brinta"-lover.....
Hoop dat je hier wat aan hebt.....ook ik was in NL een echte "Brinta"-lover.....
-
- Amerika-expert
brrr, brinta. Maar dan moet je wel die quaker oatmeal in stukjes nemen, niet met de hele oats. Brinta en oatmeal-in-stukjes (zoals die, vind ik, mierzoete zakjes) lust ik dus niet, maar whole oats oatmeal weer wel.
Waarom bestel je dat niet gewoon bij vander Veen in grand rapid mich? Zo duur is dat nou ook weer niet en dan heb je de echte Brinta. Makkelijk toch?
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Al van baby af aan heb ik een vreselijke hekel aan pap, maar heb je Cream of Wheat al eens geprobeerd? Geen idee of dat net als Brinta is, voor mij is alle pap hetzelfde
. Verder ben ik het met Joanna eens, er zijn genoeg Nederlandse mail order bedrijven hier in de VS en zo duur is zo'n pakje Brinta niet.

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- DixieChick
- Amerika-expert
Hey, ik zal Cream of Wheat ook eens gaan proberen...oatmeal vind ik te zoet, en ik laat vaak familie en vrienden brinta opsturen. (mijn ouders kwamen dit weekend met -vier- pakken brinta aan..joepie!). Maar wie weet is het opgelost als cream of wheat wat is.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Ik ben zelf ook aan het experimenteren want ik mis brinta ook. Ik heb laatst Malt-O-Meal geprobeerd. Dat zo ongeveer hetzelfde als Cream of Wheat moeten zijn. De laatste heb ik nog niet geprobeerd. De eerste (Malt-O-Meal) lost niet echt goed op in melk nog in water met als resultaat kleverige klonten op de bodem die niet weg te roeren zijn. En de smaak komt niet in de buurt van Brinta. Van de week dan de originele Cream of Wheat maar even proberen, misschien is dat wat.
Oatmeal vind ik wel aardig, en goed alternatief maar het is het toch geen Brinta LOL. Bedankt voor de tip over de postorder bedrijven. Die ga ik ook maar even proberen. Da's denk ik de meest makkelijke oplossing LOL
Oatmeal vind ik wel aardig, en goed alternatief maar het is het toch geen Brinta LOL. Bedankt voor de tip over de postorder bedrijven. Die ga ik ook maar even proberen. Da's denk ik de meest makkelijke oplossing LOL
Via de DV2007 permanent in de USA (eerst in Los Angeles en nu in Orlando)
Kijk ook eens op mijn weblog:
http://www.sueintheusa-nl.blogspot.com
Je kunt de oatmeal voor kleine kinderen proberen (op de baby afdeling in de supermarkt). Het is wel een beetje als Bambix maar het is in ieder geval zonder smaakjes.
Zie bijv. http://www.earthsbest.com/products/prod ... 0/wgoc.jpg
Dora
Zie bijv. http://www.earthsbest.com/products/prod ... 0/wgoc.jpg
Dora
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
hey bedankt. Dat ga ik van de week zeker even doen. Als het op Bambix lijkt is het voor mij al genoeg in de buurt van Brinta LOL
Ben benieuwd wat je ervan vindt.suebrons schreef:hey bedankt. Dat ga ik van de week zeker even doen. Als het op Bambix lijkt is het voor mij al genoeg in de buurt van Brinta LOL
Ik heb in Nederland nooit Brinta gegeten (misschien ben ik daarom wel nooit een grote jongen geworden
) maar ik eet regelmatig Oatmeal van Quacker. Erg lekker, helemaal met de stukjes appel.
Meer goed nieuws voor Nederlandse kaasliefhebbers. Kwam er vandaag achter dat Whole Foods enorm aan de UnieKaas is geslagen. Oude kaas, belegen - ik geniet dan ook van mijn bruine boterhammen met robusto en tomaat! Weer een reden minder om naar Nederland te reizen

Meer goed nieuws voor Nederlandse kaasliefhebbers. Kwam er vandaag achter dat Whole Foods enorm aan de UnieKaas is geslagen. Oude kaas, belegen - ik geniet dan ook van mijn bruine boterhammen met robusto en tomaat! Weer een reden minder om naar Nederland te reizen

Lekker brood vind ik ook altijd lastig te vinden hier. Welk merk heb jij gevonden?jvinch schreef:Ik heb in Nederland nooit Brinta gegeten (misschien ben ik daarom wel nooit een grote jongen geworden) maar ik eet regelmatig Oatmeal van Quacker. Erg lekker, helemaal met de stukjes appel.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Whole Foods verkoopt, hier althans, al sinds hun opening heel veel verschillende NL kazen, Wegmans ook en Giant (wat nog steeds van Ahold is) ook, we zitten dus goed hier
. Whole Foods heeft ook lekker bruin brood, vooral het multi grain vind ik lekker.

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Soortgelijke vraag werd al eens uitvoerig behandeld, dus massa's tips zal je hier vinden:dora schreef: Lekker brood vind ik ook altijd lastig te vinden hier. Welk merk heb jij gevonden?
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... lit=panera
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Bedankt voor de link Elke.
Brood van de Wholefoods is inderdaad lekker, die hebben we al een paar keer geprobeerd, we komen niet elke week in die winkel helaas (is niet heel erg vlakbij).
Dora
Brood van de Wholefoods is inderdaad lekker, die hebben we al een paar keer geprobeerd, we komen niet elke week in die winkel helaas (is niet heel erg vlakbij).
Dora
Ik heb net even gekeken, er staat "seeduction bread" op het label. Volkoren met pitjes - erg lekker moet ik zeggen. Ik stop ze gewoon in de vriezer en ontdooi ze per snee. Smaakt prima.dora schreef:Lekker brood vind ik ook altijd lastig te vinden hier. Welk merk heb jij gevonden?jvinch schreef:Ik heb in Nederland nooit Brinta gegeten (misschien ben ik daarom wel nooit een grote jongen geworden) maar ik eet regelmatig Oatmeal van Quacker. Erg lekker, helemaal met de stukjes appel.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik heb het net gekocht en uitgeprobeert en voor mij is het prima. Bevalt me een stuk beter dan Cream of Wheat en alle varianten daarop. Oatmeal vind ik ook goed maar deze Whole Grain Cereal is nu mijn favoriet. Nogmaals bedankt.dora schreef:Ben benieuwd wat je ervan vindt.suebrons schreef:hey bedankt. Dat ga ik van de week zeker even doen. Als het op Bambix lijkt is het voor mij al genoeg in de buurt van Brinta LOL
Hier in Orlando gaat binnenkort ook Whole Foods open. Kan niet wachten.
Heeft iemand eindelijk een Amerikaanse brinta gevonden? (En nee, niet alle pap is hetzelfde
)
Cream of Wheat lijkt er nog het meest op en is ook heel lekker, zeker die met smaakjes, maarrrr het is toch anders. Minder gezond en minder vullend.
Als ik een bord brinta op heb (de hoeveelheid die op het pak staat), dan zit ik vol en heb ik de rest van de ochtend geen honger meer. Met cream of wheat is dat anders en er zitten ook minder voedingsstoffen in.
Nu ben ik een tijdje terug naar het Nederlandse winkeltje hier geweest (1 uur rijden) en heb alle pakken brinta gekocht die ze hadden, maar ik zou toch liever een Amerikaanse versie vinden. Dichterbij en goedkoper.
En voor mij smaakt oat meal (havermout) toch echt heel anders (maar is wel lekker).

Cream of Wheat lijkt er nog het meest op en is ook heel lekker, zeker die met smaakjes, maarrrr het is toch anders. Minder gezond en minder vullend.
Als ik een bord brinta op heb (de hoeveelheid die op het pak staat), dan zit ik vol en heb ik de rest van de ochtend geen honger meer. Met cream of wheat is dat anders en er zitten ook minder voedingsstoffen in.
Nu ben ik een tijdje terug naar het Nederlandse winkeltje hier geweest (1 uur rijden) en heb alle pakken brinta gekocht die ze hadden, maar ik zou toch liever een Amerikaanse versie vinden. Dichterbij en goedkoper.
En voor mij smaakt oat meal (havermout) toch echt heel anders (maar is wel lekker).
Waar ik na veel geëxperimenteer op ben uitgekomen, is de whole wheat cereal van Gerber (Nestlé), te vinden bij de babyvoeding. Het komt qua ingredienten redelijk in de buurt bij de bambix die mijn kinderen gewend waren, en het was de eerste pap die ze in de VS zonder gemopper naar binnen werkten. Laatst noodgedwongen de multigrain versie geprobeerd, maar die werd verworpen. Nu dus weer terug bij whole wheat, waar sinds kort wel ineens twee keer zoveel suiker in zit 

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Nog steeds kan ik me niet voorstellen dat mensen pap missen. Gruwel
. Zelfs de zo hier populaire oatmeal (havermout?) kan me niet bekoren.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 1655 Weergaves
-
Laatste bericht door BonnyR
-
- 9 Reacties