Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

In wat heeft amerika invloed op ons land?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
sjoerdschrijver
Amerika-newbie

In wat heeft amerika invloed op ons land?

Bericht door sjoerdschrijver »

ik ben bezig met een werkstuk voor school.
misschien zijn er enkele handige tips?
groetjes Sjoerd 8)
Kansas Wizard
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Kansas Wizard »

Dat is nogal een breed onderwerp; De invloed van de Amerika op ons land. Deze schoten mij even snel te binnen:

Wat dacht je van bijvoorbeeld van eten:
De hamburgers, hotdogs en heel de McDonaldsketen, maar ook de supermarkt zijn allemaal overgewaaid van de V.S. naar Nederland.

Of de economie:
De huidige Europese economie is sterk onder de invloed van de Amerikaanse, denk bijvoorbeeld aan de stand van de dollar, maar ook het feit dat wanneer de Amerikaanse economie aantrekt over het algemeen de Europese na een tijdje ook weer aantrekt.

Paar simpele voorbeelden, ik denk dat de mensen op deze site die in beide landen gewoond hebben er nog veel meer weten.

By the way, sommige mensen spreken na het schiet incident op die middelbare school waarbij de leraar omkwam al van Amerikaanse toestanden. Ik vind dat een beetje overdreven.
Laatst gewijzigd door Kansas Wizard op 21 jan 2004, 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.
"Toto... I have a feeling we're not in Kansas anymore."
Leon
Amerika-ontdekker

Bericht door Leon »

Ik vind de term 'amerikanisering' sowieso overdreven. 'verwestering' lijkt mij meer gepast.

Back on topic: Misschien zou je kunnen kijken in hoeverre de Amerikaanse media/entertainment-industrie invloed hebben op de Nederlandse maatschappij
Destruction leads to a very rough road but it also breeds creation
Gernand
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Gernand »

Kansas Wizard schreef:sommige mensen spreken na het schiet incident op die middelbare school waarbij de leraar omkwam al van Amerikaanse toestanden. Ik vind dat een beetje overdreven.
Mee eens!
Als er zo'n schiet incident in Nederland is geweest spreekt men van Amerikaanse toestanden.
en als er witwas-praktijken aan het licht komen, spreekt men van italiaanse toestanden.

Nee hoor het zijn gewoon Nederlanse toestanden!
Deze zaken komen steeds meer voor in Nederland.
(denk maar aan de beschieting op het pand van Quote).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer