Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Homes in foreclosure top 1 million
-
- Amerikakenner
Homes in foreclosure top 1 million
NEW YORK (CNNMoney.com) -- More than one million homes are now in foreclosure, the highest rate ever recorded, according to a trade group which warned Thursday that number will continue to climb. The Mortgage Bankers Association's first quarter report showed that a record 2.5% of all loans being serviced by its members are now in foreclosure, which works out to about 1.1 million homes. That's up from the 2% of loans, or about 938,000 homes, that were in foreclosure at the end of 2007. The report also showed that 448,000 homes, or about 1% of loans being serviced, began the foreclosure process during the first quarter. That's up from about 382,000 homes, or 0.83%, that entered foreclosure in the last three months of 2007. Lees verder op CNN.COM
Tis diep triest hoe heel die huizenmarkt steeds verder in elkaar stort. Ons huis heeft al zo'n 35 % in waarde verloren in 2 jaar tijd. En waarschijnlijk zal het steeds verder zakken de komende 2 a 3 jaar. Veel Amerikanen hopen dat de politiek hier iets in kan veranderen, maar ik denk dat het niet veel zal uitmaken wie President wordt in dit geval. Dit land verkeert in een diepe recessie, maar niemand wil het nog steeds niet echt toegeven. Aantal weken geleden reden we langs de kust ergens in het midden van Florida over A1A. Deze weg loopt op de meeste plaatsen direct langs de kusstrook en je vindt er de meest exclusieve huizen van Florida soms. Anyway in bepaalde dorpen stond bij 1 op de 3 huizen een bordje For Sale buiten. Je weet gewoon niet wat je ziet. Alles was te koop, maar door het grote aanbod en de malaise verkoopt niemand, dus uiteindelijk raken die mensen hun huizen kwijt omdat ze gewoon de hypotheek niet meer op kunnen brengen. Ben benieuw of in Nederland ook zoiets kan gebeuren ? In Engeland heeft men al vergelijkbare problemen de laatste maanden en in Nederland zijn de prijzen van de huizen ook al meer dan 10 jaar gigantisch aan het stijgen en er moet een moment komen dat veel mensen het niet meer op kunnen brengen. Wie weet ? Anyway hier is het leed nog niet geleden en op veel plaatsen staan huizen al maanden leeg en verrotten gewoon in de regen en de vochtigheid.
Tis diep triest hoe heel die huizenmarkt steeds verder in elkaar stort. Ons huis heeft al zo'n 35 % in waarde verloren in 2 jaar tijd. En waarschijnlijk zal het steeds verder zakken de komende 2 a 3 jaar. Veel Amerikanen hopen dat de politiek hier iets in kan veranderen, maar ik denk dat het niet veel zal uitmaken wie President wordt in dit geval. Dit land verkeert in een diepe recessie, maar niemand wil het nog steeds niet echt toegeven. Aantal weken geleden reden we langs de kust ergens in het midden van Florida over A1A. Deze weg loopt op de meeste plaatsen direct langs de kusstrook en je vindt er de meest exclusieve huizen van Florida soms. Anyway in bepaalde dorpen stond bij 1 op de 3 huizen een bordje For Sale buiten. Je weet gewoon niet wat je ziet. Alles was te koop, maar door het grote aanbod en de malaise verkoopt niemand, dus uiteindelijk raken die mensen hun huizen kwijt omdat ze gewoon de hypotheek niet meer op kunnen brengen. Ben benieuw of in Nederland ook zoiets kan gebeuren ? In Engeland heeft men al vergelijkbare problemen de laatste maanden en in Nederland zijn de prijzen van de huizen ook al meer dan 10 jaar gigantisch aan het stijgen en er moet een moment komen dat veel mensen het niet meer op kunnen brengen. Wie weet ? Anyway hier is het leed nog niet geleden en op veel plaatsen staan huizen al maanden leeg en verrotten gewoon in de regen en de vochtigheid.
MY FACEBOOK / Kom op de koffie in Alberquerque New Mexico en neem aub stroofwafels mee.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Homes in foreclosure top 1 million
Een makelaar vertelde me onlangs dat de prijzen van de huizen hier in de streek (Turnhoutse Kempen, losstaande woning van min. 300m2 op min 10 are grond) de laatste jaren makkelijk +7% (en meer) deden, maar dat ze het afgelopen jaar toch beginnen te stagneren.
Zelf hou ik de huizenmarkt in midden New Jersey al bijna 4 jaar in 't oog, en ik zie daar toch ook serieuse prijsdalingen! Het duurde daar blijkbaar wat langer dan in sommige andere delen, maar het afgelopen jaar duikelt daar toch ook het een en ander naar beneden. Daar waar je vroeger $ 650,000 tot $ 700,000 betaalde voor bepaalde woningen, kan je die nu al vinden voor $ 550,000... Erg voor diegenen die willen verkopen.
Geen idee wat er in Belgie zou gebeuren bij een kredietcrisis zoals in de VS. In eerste instantie denk ik dat de kans veel kleiner is, gewoonweg omdat je hier toch niet zo makkelijk een krediet krijgt voor een woning als je niet solvabel genoeg bent. Of je kan maar een zeer beperkt bedrag lenen. De banken gaan er hier van uit dat je maximaal 30% van je netto inkomen mag besteden aan afbetalingen. Als je dus € 1.000 netto per maand heb, maar je geeft ook al € 200 uit aan de afbetaling van je auto, dan rest er je maar € 240 euro die je nog kan afbetalen aan een woning... Daar leen je dus niets voor. Daar kan je niet eens een klein studiootje voor huren...
Zelf hou ik de huizenmarkt in midden New Jersey al bijna 4 jaar in 't oog, en ik zie daar toch ook serieuse prijsdalingen! Het duurde daar blijkbaar wat langer dan in sommige andere delen, maar het afgelopen jaar duikelt daar toch ook het een en ander naar beneden. Daar waar je vroeger $ 650,000 tot $ 700,000 betaalde voor bepaalde woningen, kan je die nu al vinden voor $ 550,000... Erg voor diegenen die willen verkopen.
Geen idee wat er in Belgie zou gebeuren bij een kredietcrisis zoals in de VS. In eerste instantie denk ik dat de kans veel kleiner is, gewoonweg omdat je hier toch niet zo makkelijk een krediet krijgt voor een woning als je niet solvabel genoeg bent. Of je kan maar een zeer beperkt bedrag lenen. De banken gaan er hier van uit dat je maximaal 30% van je netto inkomen mag besteden aan afbetalingen. Als je dus € 1.000 netto per maand heb, maar je geeft ook al € 200 uit aan de afbetaling van je auto, dan rest er je maar € 240 euro die je nog kan afbetalen aan een woning... Daar leen je dus niets voor. Daar kan je niet eens een klein studiootje voor huren...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Nou koopt niemand die in een betreffend gebied woont hier ook maar iets voor - maar de enorme prijsdalingen zijn vooral lokaal van karakter. De huizenmarkten in California en Florida stonden al jaren bekend als volledig overspannen. Daar zie je ook de meest drastische dalingen.
Ook hier loopt de A1A en er staan nog steeds huizen te koop die al te koop stonden toen ik hier kwam wonen in maart 2006. Ook de problemen met de verzekeringen hebben hier mee te maken, vooral aan de kust is het niet te doen wbt. verzekeringskosten.
De duurdere huizen zijn vnl. het meest gezakt in waarde.
Op het vaste land valt het gelukkig nog wel mee en door de hoge benzine prijzen maakt het tegenwoordig wel degelijk uit waar je woont. Gelukkig zitten wij in een goed gedeelte en is ons huis nog niet in waarde gezakt en zijn niet van plan om te verkopen, dus dat is altijd gunstiger.
Net de nieuwe verzekeringspremie binnen en die is bijna $100 goedkoper dan die van vorig jaar, dus een meevaller.
Voor degenen die voor de boom hebben gekocht en zijn blijven zitten zonder een extra home equity loan te nemen valt het nog wel mee. Alleen degenen die hun hypotheken hebben verhoogd of extra leningen op de overwaarde hebben genomen zitten nu in de problemen. Aan de ene kant maakt het wel schoon schip zo, ook is het veel moeilijker geworden om een mortgage te krijgen, er is een behoorlijke downpayment vereist of een zeer hoge creditscore.
Door gesprekken op het werk zijn veel mensen zich bewust van de problemen en iedereen probeert nu toch wel van creditcard debt af te komen, niet gunstig voor de economie, zo wordt er nog minder gespendeert, maar misschien wel verstandig op de lange duur.
De duurdere huizen zijn vnl. het meest gezakt in waarde.
Op het vaste land valt het gelukkig nog wel mee en door de hoge benzine prijzen maakt het tegenwoordig wel degelijk uit waar je woont. Gelukkig zitten wij in een goed gedeelte en is ons huis nog niet in waarde gezakt en zijn niet van plan om te verkopen, dus dat is altijd gunstiger.
Net de nieuwe verzekeringspremie binnen en die is bijna $100 goedkoper dan die van vorig jaar, dus een meevaller.
Voor degenen die voor de boom hebben gekocht en zijn blijven zitten zonder een extra home equity loan te nemen valt het nog wel mee. Alleen degenen die hun hypotheken hebben verhoogd of extra leningen op de overwaarde hebben genomen zitten nu in de problemen. Aan de ene kant maakt het wel schoon schip zo, ook is het veel moeilijker geworden om een mortgage te krijgen, er is een behoorlijke downpayment vereist of een zeer hoge creditscore.
Door gesprekken op het werk zijn veel mensen zich bewust van de problemen en iedereen probeert nu toch wel van creditcard debt af te komen, niet gunstig voor de economie, zo wordt er nog minder gespendeert, maar misschien wel verstandig op de lange duur.
Ik heb enkele dagen geleden m'n huis net buiten Denver verkocht. Het heeft een maand geduurd, wat in deze markt heel heel kort is. De verkoopprijs is ietsje onder de prijs die ik vroeg, maar ik ben er dolblij mee. De overdracht is half juli. Het huis zelf is niets bijzonders, maar de ligging is schitterend.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mijn schoonouders zijn in december 2006 van San Antonio, TX verhuisd naar Fort Collins, CO. Zij zitten daar nu gehuurd, omdat hun huis in SA nog steeds niet verkocht is...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Ik woon nu 1,5 jaar in Florida. Van de ene kant zie ik meer en meer bordjes met "For Sale" verschijnen en van de andere kant blijven ze maar nieuwe sub divisions bijbouwen, die trouwens lelijker worden met de tijd
Deze huizen raken ook zeer moeilijk verkocht dus snap ik niet goed waarom ze toch blijven bouwen.

Life in the Sunshine State http://www.fliflaflo.blogspot.com
-
- Amerika-expert
Het is natuurlijk verschrikkelijk wanneer je zo je huis kwijtraakt, of je kunt het maar niet verkocht krijgen, maar ik heb nooit begrepen wat mensen bezielde om een huis te kopen die ze eigenlijk niet kunnen betalen, met een hypotheek met een adjustable rate en dan ook nog overwaarde leningen afsluiten. Denken die mensen niet na? Lezen ze geen contracten? En dan komen er nog minstens 2 autoleningen bij, en een paar credit cards die aan hun limiet zitten. Helloooo?!? Waar ik me pissig om maak is dat weinig van die mensen die nu in de prut zitten zichzelf verantwoordelijk houden. Banken, hypotheekbedrijven, regering: iedereen en alles krijgt de schuld. Ondertussen moet er hulp komen voor deze overspenders, waar wij, die altijd onder ons budget hebben geleefd, weer aan mee moeten betalen.
-
- Amerika-expert
Nou Dutchie, als de banken hun huiswerk gedaan hadden, dan zouden ze gewoon de normen hanteren die ze in het verleden ook gehanteerd hebben: je krijgt alleen een hypotheek als je aan een aantal voorwaarden voldoet. Als je niet aan die voorwaarden voldoet: geen hypotheek.
Maar omdat die banken dachten dat het niet op kon -- en omdat de Republikeinen (en teveel Democraten) er (nog steeds!) heilig van overtuigd zijn dat privebedrijven altijd beter zijn dan de regering, en daardoor het toezicht op de banken hebben teruggedraaid -- heeft de hebzucht fors toe kunnen slaan.
Al die bankiers (en makelaars en bouwers) die handen vol geld hebben verdiend aan het steeds maar uitschrijven van nieuwe hypotheken (zij krijgen immers hun geld of meteen bij de aankoop -- makelaars -- of de banken -- de eerste paar jaar gaat er maar bedroefd weinig van je hypotheekbetaling naar het aflossen van de hoofdstom, het overgrote deel is rente), hoorje nu niet zeggen: wij hebben aan je verdiend, hier is wat terug.
Kortom, inderdaad, mensen zijn verblind door de mogelijkheid een huis te kunnen kopen. Maar de andere kant heeft dat alles een fors handje geholpen.
Vandaar dat kritiek op banken en andere geldschieters wel degelijk terecht is.
En je zal ze horen brullen/piepen als president Obama en de Democraten, die in november een ruime meerderheid zullen halen in het Congress, de regeltjes weer een beetje wil gaan aantrekken.
Maar omdat die banken dachten dat het niet op kon -- en omdat de Republikeinen (en teveel Democraten) er (nog steeds!) heilig van overtuigd zijn dat privebedrijven altijd beter zijn dan de regering, en daardoor het toezicht op de banken hebben teruggedraaid -- heeft de hebzucht fors toe kunnen slaan.
Al die bankiers (en makelaars en bouwers) die handen vol geld hebben verdiend aan het steeds maar uitschrijven van nieuwe hypotheken (zij krijgen immers hun geld of meteen bij de aankoop -- makelaars -- of de banken -- de eerste paar jaar gaat er maar bedroefd weinig van je hypotheekbetaling naar het aflossen van de hoofdstom, het overgrote deel is rente), hoorje nu niet zeggen: wij hebben aan je verdiend, hier is wat terug.
Kortom, inderdaad, mensen zijn verblind door de mogelijkheid een huis te kunnen kopen. Maar de andere kant heeft dat alles een fors handje geholpen.
Vandaar dat kritiek op banken en andere geldschieters wel degelijk terecht is.
En je zal ze horen brullen/piepen als president Obama en de Democraten, die in november een ruime meerderheid zullen halen in het Congress, de regeltjes weer een beetje wil gaan aantrekken.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Ahhh...de befaamde varkenscycluszaandra schreef:Ik woon nu 1,5 jaar in Florida. Van de ene kant zie ik meer en meer bordjes met "For Sale" verschijnen en van de andere kant blijven ze maar nieuwe sub divisions bijbouwen, die trouwens lelijker worden met de tijdDeze huizen raken ook zeer moeilijk verkocht dus snap ik niet goed waarom ze toch blijven bouwen.
Weet je de Engels/Amerikaanse variant hierop?? Helemaal off topic, maar ben nu economics aan het studeren voor mijn AS-degree......jvinch schreef: Ahhh...de befaamde varkenscyclus
Het Cobweb Model van Ezekiel.