Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Spelfout naam op vliegticket
Spelfout naam op vliegticket
Hallo!
Eind deze maand (30 aug) vlieg ik naar NYC voor een korte vakantie. Nu heeft een vriend via vliegwinkel.nl de tickets besteld en per ongeluk een kleine fout bij het invoeren van m' n voornaam/eerste doopnaam gemaakt.
Op m' n paspoort is dat: Franciscus.
Op m' n ticket staat: Fransiscus.
Zou dit problemen kunnen opleveren bij de vliegmaatschappij (Continental) of de douane?
Eind deze maand (30 aug) vlieg ik naar NYC voor een korte vakantie. Nu heeft een vriend via vliegwinkel.nl de tickets besteld en per ongeluk een kleine fout bij het invoeren van m' n voornaam/eerste doopnaam gemaakt.
Zou dit problemen kunnen opleveren bij de vliegmaatschappij (Continental) of de douane?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Spelfout naam op vliegticket
Veiligheidshalve zou ik contact opnemen met Continental. Want in principe moet de naam hetzelfde zijn. Vraag is natuurlijk of ze het verschil gaan zien. Maar daar wil je niet achter komen op het moment dat je daar met je koffers staat en niet in mag stappen.
Tegen betaling kan je in ieder geval de aanpassing laten maken nog vooraleer je vertrekt.
Tegen betaling kan je in ieder geval de aanpassing laten maken nog vooraleer je vertrekt.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
kastelke schreef: Tegen betaling kan je in ieder geval de aanpassing laten maken nog vooraleer je vertrekt.
Bij de goedkoopste klasse van tickets (diegene die vliegtarieven.nl gebruikt) zijn alle kosten om iets aan te passen altijd 100%.
Bedankt voor jullie reacties!
Ben: Aan hoeveel kosten moet ik ongeveer denken schat je?
Ben: Aan hoeveel kosten moet ik ongeveer denken schat je?
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Ehhh, 100 % kosten is dus een nieuw ticket
, maar ik zou gewoon even bellen of mailen met vliegwinkel.nl, dat is degene met wie je zaken gedaan hebt, en ook degene bij wie je in eerste instantie moet zijn, als vliegtickets.nl nou op geen enkele manier mee zou willen werken, kun je rechtstreeks met Continental contact op nemen, ik kan me niet voorstellen dat je voor het vergissen van één lettertje een nieuw ticket moet kopen.
Harry

Harry
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ik had een keer m'n roepnaam ipv m'n officiële naam die op het paspoort staat.. kostte destijds 25 euro om te wijzigen.
Dutch eXpat - nieuw portaal voor Nederlanders in het buitenland
Ik heb mijn vaders naam een keer verkeerd gespeld (letter vergeten). Ik heb toen de vliegmaatschappij gebeld (toevallig ook Continental; ik had wel direct bij hen geboekt) en uitgelegd dat ik een spellingsfoutje gemaakt had. Was geen probleem, er werd een aantekening in het systeem gemaakt dat er een letter vergeten was en waar die moest staan en dat was het. Geen kosten, en ook geen problemen op het vliegveld. (Dit was in 2006)
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
leek mij ookal stug dat je zou moeten betalen. Ansders zou ik zeggen dat de fout door de vliegwinkel is gemaakt 

-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Wij wonen al 16 jaar in Frankrijk en hadden onze tickets in Frankrijk besteld. In Frankrijk wordt de "echtgenote van" echter altijd met de familienaam van de man vernoemd, dus beide tickets op mijn familienaam. Op het Belgische paspoort van mijn vrouw staat echter haar meisjesnaam en maar goed dat ze nog zoiets als een "card de sejour" had (soort verblijfsvergunning die inmiddels niet meer nodig is en dus niet meer bestaat) of ik mocht alleen naar Amerika

Frank_ schreef:Hallo!
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Een van mijn gasten de afgelopen weken had dit ook en heeft het 2 weken voor vertrek laten veranderen. Kosten 160 euro..
http://www.vandijkjes.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Every day is a gift, not a given right
Every day is a gift, not a given right
-
- Amerika-expert
Ik had iets soortgelijks laatst. Wel op een Amerikaanse binnenlandse vlucht. Een scherp geoogde TSA persoon had het in de gaten. Ik had alleen mijn Amerikaanse rijbewijs bij me en heb toen een hele toer moeten doen. De TSA zei dat als ik mijn paspoort bij me had gehad, de hele zaak snel opgelost zou zijn.
Bij de terugreis liep ik gewoon door, minder goed opelttend persoon.
Je zou het risico kunnen nemen, het is tenslotte maar een heel kleine fout.
Bij de terugreis liep ik gewoon door, minder goed opelttend persoon.
Je zou het risico kunnen nemen, het is tenslotte maar een heel kleine fout.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
ik had ook fouten gemaakt bij het boeken maar ben gewoon naar de balie gestapt en ze hebben hat daar gewoon goed gemaakt .maak je niet druk is nergens voor nodig
ik maakte me ook druk omdat ze op dit forum het allemaal weten maar niet heus
ik had mijn roepnaam ingevult inplaats wat er in mijn pas staat
en voor mijn vrouw zat er geen spatie tussen haar meisjes naam en mijn naam
allemaal geen probleem werd aan de bali van b a allemaal opgelost
maak je niet druk dat doen ze op dit forum wel voor je vdgtjes fer
amerika mijn vacantieland
KIJK NAAR MIJN SITE http://www.ferlammertsma.nl voor mijn planning 2008.
KIJK NAAR MIJN SITE http://www.ferlammertsma.nl voor mijn planning 2008.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Tja, echt vriendelijk komt dit op mij niet over richting de mensen hier op het forum die wel hun best doen om mensen te helpen.f.lammertsma schreef:iik maakte me ook druk omdat ze op dit forum het allemaal weten maar niet heus
...
Als je je niet druk maakt, en het blijkt wel een issue te zijn, dan heb je een groter probleem.
Een gewaarschuwd mens telt voor twee, en het is beter om achteraf te concluderen dat zorgen maken niet nodig is geweest, dan je vooraf geen zorgen te maken en denken dat het wel allemaal goed komt om vervolgens met de gebakken peren komen te zitten en je reis niet door zien gaan... wat heb je liever? Het zou niet de eerste keer zijn dat het namelijk wél een probleem blijkt te zijn, dus denk er ook weer niet te licht over...
Dat jij geluk hebt gehad en dat het zonder problemen in orde is gemaakt, wil niet zeggen dat dit zonder meer altijd zo maar kan...

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Weer erg positief .... dit is niet de eerste keer. Het is niet verplicht om lid van het forum te zijn ...f.lammertsma schreef: maak je niet druk dat doen ze op dit forum wel voor je vdgtjes fer

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
En als het wel een probleem blijkt te zijn (wat het volgens 'de kleine letterjes' ook is), dan zal f.lammertsma met plezier de bijkomende kosten vergoeden.f.lammertsma schreef:iik maakte me ook druk omdat ze op dit forum het allemaal weten maar niet heus

Elke
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Enne... we zijn hier zó behulpzaam, dat je je niet eens zelf druk hoeft te maken, dat doen wij al voor je! Dat scheelt weer; zo kun jij met een gerust hart je richten op de veel leukere zaken van je vakantie! Laat dat druk maken maar aan ons over - komt goed!f.lammertsma schreef:maak je niet druk dat doen ze op dit forum wel voor je vdgtjes fer

Geweldig toch, zo'n forum als dit, hè!

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Amerika-expert
We zuigen dit sort waarschuwingen niet uit onze gezamenlijke duimen. Meestal is dit iets wat we zelf meegemaakt hebben, of waar we echt iets van afweten.
Bij mij was het ook maar zo'n 'klein' foutje, Broeneveld in plaats van Groeneveld. Maar het kan wel degelijk problemen veroorzaken (ik had het geluk dat ik een volledig ticket had, betaald door een overheidsinstelling, -- en dat ik 'silver elite' ben bij Northwest (vraag me niet hoe, ik kreeg dat op een gegeven ogenblik in de bus en maak daar dankbaar gebruik van zolang het duurt en ik vliegkaartjes kan betelaen) dat maakte een groot verschil, ik moet er niet aan denken wat er gebeurd zou zijn als ik een goedkoop kaartje had gehad).
Nogmaals, dit is iets wat mij persoonlijk is overkomen. Onder het motto: een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Bij mij was het ook maar zo'n 'klein' foutje, Broeneveld in plaats van Groeneveld. Maar het kan wel degelijk problemen veroorzaken (ik had het geluk dat ik een volledig ticket had, betaald door een overheidsinstelling, -- en dat ik 'silver elite' ben bij Northwest (vraag me niet hoe, ik kreeg dat op een gegeven ogenblik in de bus en maak daar dankbaar gebruik van zolang het duurt en ik vliegkaartjes kan betelaen) dat maakte een groot verschil, ik moet er niet aan denken wat er gebeurd zou zijn als ik een goedkoop kaartje had gehad).
Nogmaals, dit is iets wat mij persoonlijk is overkomen. Onder het motto: een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
f.lammertsma schreef:ik had ook fouten gemaakt bij het boeken maar ben gewoon naar de balie gestapt en ze hebben hat daar gewoon goed gemaakt .maak je niet druk is nergens voor nodig
Wat een rotopmerkingen Fer, heel fijn voor jullie dat BA het zonder kosten heeft opgelost en de service geboden heeft die je eigenlijk mag verwachten, maar een collega van mij heeft hele andere ervaringen, bij het inchecken (gewoon een charter naar Egypte, niet naar de VS) werd gezien dat de naam op het ticket afweek van de naam in het paspoort, hij mocht € 100 wijzigingskosten betalen, en toen hij een opmerking maakte over de hoogte van de kosten vertelde de dame doodleuk dat hij ook gewoon een nieuw ticket kon kopen, of anders maar thuis moest blijven.
Vertel vooral je eigen ervaringen op het forum, maar aub zonder de vervelende opmerkingen over de ervaringen van medeforumleden.
Harry
Is bij mij ook eens gebeurd, maar bij de check-in hebben ze dat toen vriendelijk veranderd zonder te betalen. Dit was intussen wel 10 jaar geleden met Sabena (rip!)... dus het zou me niet verwonderen als ze er nu moeilijker over doen, zeker in de States waar elke dollar telt voor de legacy carriers.
http://UtahBelg.blogspot.com: Blog van een Belg in Utah
http://amerikabelgen.com: Belgen in Amerika Forum
http://amerikabelgen.com: Belgen in Amerika Forum
Beetje naïef om te beweren dat het allemaal geen probleem is. Ik heb toch vrij regelmatig te maken (met mensen die door 1typfout te maken krijgen met wijzigingskosten.f.lammertsma schreef:ik had ook fouten gemaakt bij het boeken maar ben gewoon naar de balie gestapt en ze hebben hat daar gewoon goed gemaakt .maak je niet druk is nergens voor nodig
Per luchtvaartmaatschappij, en vervolgens per immigationbeambte wordt hier anders mee om gegaan. En bij de ene maatschappij ben je verplicht een nieuw ticket aan te schaffen en bij de andere betaal je wijzigingskosten. (afhanklijk van de ticketcondities)
En soms heb je geluk en kan het gewijzigd zonder extra kosten.
Bij twijfel gewoon kontakt opnemen met de luchtvaartmaatschappij.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht