Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Dish TV versus Direct TV
-
- Amerika-ontdekker
Dish TV versus Direct TV
Binnen nu en twee maanden gaan wij verhuizen naar het westen van Wisconsin. Aangezien wij op het platteland gaan wonen zijn we aangewezen op satelliet-tv. Mensen die ik gesproken heb, ontvangen ofwel Dish tv ofwel Direct tv. Ik heb het geprobeerd uit te vogelen via internet, maar zie door de bomen het bos niet meer. Is er iemand die mij de verschillen tussen beide satellietsystemen duidelijk kan maken? En is het altijd nodig om een aparte schotel voor BVN te plaatsen? Ik zou het voor de kinderen zo leuk vinden als ze nog eens Sesamstraat en zo zouden kunnen kijken.
Simone
Simone
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Re: Dish TV versus Direct TV
Wij hebben zowel een Dish (want vroeger zat BVN daarbij) als een Directv schotel, maar een abonnement op Directv. Beiden bieden honderden kanalen, alleen zitten er volgens mij meer internationale kanalen (Arabisch e.d.) bij Dish Network. Voor BVN heb je inderdaad een aparte schotel nodig. Die hebben wij ook, alleen hebben ze een jaar of zo geleden besloten de coordinaten te veranderen, dus zou er weer iemand (voor $$$$) moeten komen om de schotel goed te zetten. Dat hebben we er niet voor over, omdat we de programmering bij BVN maar zeer matig vinden. Veel meer kan ik gratis kijken op Uitzendinggemist.nl.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Je kan tegenwoordig alle nederlandse TV terugkijken:Petra/VS schreef:Veel meer kan ik gratis kijken op Uitzendinggemist.nl.
RTL gemist
SBS gemist
Vind het zelf ideaal. Kwaliteit is tegenwoordig erg goed. Ook leuk als je in een hotelkamer zit en geen zin hebt om franse of duitse TV te kijken en een laptop bij je hebt.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Inderdaad, vooral RTL Gemist kijk ik ook regelmatig, vergeten erbij te vermelden. Kinderprogramma's kunnen je kinderen dus ook op de pc kijken. Het probleem met BVN voor ons was ook, dat hun programma's op onhandige tijden voor ons vielen.
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
De kwaliteit via het internet is tegenwoordig goed genoeg om op het grote scherm te bekijken. Ik sluit regelmatig mijn laptop op de 50" plasma aan om programmas via het internet te bekijken. Prima beeld.
- Tink
- Amerikakenner
- Contacteer:
Er is geen verschil tussen beide bedrijven, alleen in de pakketten die ze aanbieden. Wij hebben voor DIsh network gekozen omdat bij het pakket dat ik wilde het Bravo channel zat waar ik toen veel naar keek. Direct bood dat niet aan of in een duurder pakket.Simone66 schreef:Binnen nu en twee maanden gaan wij verhuizen naar het westen van Wisconsin. Aangezien wij op het platteland gaan wonen zijn we aangewezen op satelliet-tv. Mensen die ik gesproken heb, ontvangen ofwel Dish tv ofwel Direct tv. Ik heb het geprobeerd uit te vogelen via internet, maar zie door de bomen het bos niet meer. Is er iemand die mij de verschillen tussen beide satellietsystemen duidelijk kan maken? En is het altijd nodig om een aparte schotel voor BVN te plaatsen? Ik zou het voor de kinderen zo leuk vinden als ze nog eens Sesamstraat en zo zouden kunnen kijken.
Simone
Van 2000 tot 2003 hebben we Direct tv gehad toen we in CA woonden, ik moet zeggen dat in nu we Dish hebben aan Dish network de voorkeur geef. Service is perfect en snel, geen uren aan de telefoon 'on hold' voordat je een technisch persoon aan de lijn krijgt maar direct en meteen geholpen worden. Vorige maand hadden we een disk failure(als je kiest voor een recorder tenminste), de hard disk was stuk na 3 jaar volop gebruikt te zijn. Vanuit het Dish service centrum kan men zien met diagnostische tools wat er aan de hand is en het was duidelijk dat het niet meer te repareren viel. Soms is het een software probleem maar dit was duidelijk stuk. (voor de nerds onder ons, Dish draait op Linux). Binnen 2 dagen hadden we een nieuwe recorder, geen kosten, ook niet voor het terugsturen van de oude, men had netjes een label meegestuurd voor een UPS pick-up. Het was plug en play en alles werkte weer als vanouds, leuke bijkomstigheid was dat deze disk 3 keer zo groot is als de oude. De oude konden we 50 uur opnemen, deze doet 150 uur.
Je kan DVD's van Sesamstraat meenemen, maar ik zelf denk dat ze de Amerikaanse Sesamstraat algauw net zo leuk vinden, en een beter manier onm Engels te leren is er niet

--
Tink
Tink
- RNA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Voor de mensen die in Amerika (of ergens anders buiten Nederland) wonen en geen of weinig geld willen uitgeven aan Nederlandse televisie zenders:
http://www.kijkdirect.nl/ - Gratis (live) nederlandse zenders, zoals het NOS journaal 24/7 en RTL Z. Ook zitten er regionale zenders bij.
http://www.livepctv.nl/ - Kosten aan verbonden, 4,95 op jaarbasis
en zo zijn er nog een aantal, tevens is het mogelijk om gratis LIVE de meeste voetbal wedstrijden uit de eredivisie te volgen..
http://www.kijkdirect.nl/ - Gratis (live) nederlandse zenders, zoals het NOS journaal 24/7 en RTL Z. Ook zitten er regionale zenders bij.
http://www.livepctv.nl/ - Kosten aan verbonden, 4,95 op jaarbasis
en zo zijn er nog een aantal, tevens is het mogelijk om gratis LIVE de meeste voetbal wedstrijden uit de eredivisie te volgen..

-
- Amerika-ontdekker
Hoi Tink,
Bedankt voor je duidelijke reactie omtrent de voordelen van dish versus direct tv. Daar heb ik wel iets aan! Ik weet dat de kinderen waarschijnlijk in no time naar de Amerikaanse versies van die kinderprogramma's kijken, maar ik zou ze zo graag ook iets mee willen geven van de Nederlandse taal. Zo ben ik momenteel bezig al mijn boekenkasten op de zolder uit te mesten, welke kinderboeken neem ik mee en welke niet. Zouden ze ooit nog de Nederlandse boeken gaan lezen of neem ik alles voor niets mee? Afijn, is eigenlijk een onderwerp voor een ander topic.
Bedankt voor je duidelijke reactie omtrent de voordelen van dish versus direct tv. Daar heb ik wel iets aan! Ik weet dat de kinderen waarschijnlijk in no time naar de Amerikaanse versies van die kinderprogramma's kijken, maar ik zou ze zo graag ook iets mee willen geven van de Nederlandse taal. Zo ben ik momenteel bezig al mijn boekenkasten op de zolder uit te mesten, welke kinderboeken neem ik mee en welke niet. Zouden ze ooit nog de Nederlandse boeken gaan lezen of neem ik alles voor niets mee? Afijn, is eigenlijk een onderwerp voor een ander topic.
Voor de mensen met een schotel: Wat ik van vrijwel iedereen om me heen hoor is dat als er een flinke regen/sneeuw/onweersbui is dat je geen tv hebt. Hoe zijn jullie ervaringen??
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ja, dat is zo, dan blokkeren de wolken de satelietontvangst. Hier is dat alleen zo bij heel erge onweersbuien.
Je moet kijken naar een Bundle, dus telefoon, internet en satelliet dan kan je nog wat besparen. Vind trouwens deze services duur in the USA 

- Color01
- Amerika-expert
Ga je toch lekker terug naar Nederlanda4plus schreef:Je moet kijken naar een Bundle, dus telefoon, internet en satelliet dan kan je nog wat besparen. Vind trouwens deze services duur in the USA

Mis de Ned TV wel, zoals Jolink, Gordon, Jan Smit, gelukkig heb ik de Telegraaf online
Wij hebben een gemiddeld pakket van Dish, dacht iets van 40 Dollar per maand en stuk of 200 zenders, waarvan 170 bagger. Gelukkig hebben we harddisk recording en kijk dus bijna niets meer live, kan je tenminste ook de reclames doorspoelen. Betreft de prijs, wij bellen ook veel zakelijk, dus naar andere Staten en een maandelijkse rekening voor TV/DSL/Dish is zo 180 Dollar, telefonie is erg duur binnen Amerika, maar om daarvoor terug te gaan naar Nederland??
* Opmerking moderator - Marco
Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd.
Lees a.u.b. Het quoten (citeren) van andere berichten.

* Opmerking moderator - Marco
Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd.
Lees a.u.b. Het quoten (citeren) van andere berichten.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik betaal nog maar 2 cent per minuut naar nederland. Dat is dus ook de kosten niet meer
DSL (internet) 30 dollar en dish network kost $50 met HD pakket (Niet nemen)
Bij dish network heb je 1 dish nodig bij direct tv 2
DSL (internet) 30 dollar en dish network kost $50 met HD pakket (Niet nemen)
Bij dish network heb je 1 dish nodig bij direct tv 2
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
WIj hebben Vonage voor long distance (inclusief naar Nederland en Canada), $25 per maand en gratis bellen. Vind ik niet duur. Wel via het internet natuurlijk.a4plus schreef:telefonie is erg duur binnen Amerika, maar om daarvoor terug te gaan naar Nederland??
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
$25 maak ik dus lang niet op met 2 cnt per minuut
Moet ik 1250 minuten per maand naar ned bellen.
Dan zou ik aan iedereen hier ook het telefoon nummer moeten vragen
Moet ik 1250 minuten per maand naar ned bellen.
Dan zou ik aan iedereen hier ook het telefoon nummer moeten vragen

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Tja, als je alleen naar Nederland belt, misschien niet, maar ik bel dagelijks long distance binnen de VS en niet voor maar een paar minuten. Ik bel per maand met gemak meer dan twintig uur met mijn zus en beste vriendin. Dan reken ik de telefoontjes naar Nederland niet eens mee. Heb jij bovenop die 2 cent per minuut trouwens geen abonnementskosten dan? Wie gebruik jij als provider?
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb DirecTV met HD pakket en ben er zeer tevreden mee. Zelfs met zware sneeuw of onweersbuien goed ontvangst, en geen klagen wat service betreft. Je kunt je kanalen pakket keuze online wijzigen en die wijzingen hebben meteen (binnen 2 minuten) effect. De ene keer dat ik iemand moest laten komen was de technician binnen 24 uur bij mijn huis, en het was niet eens een emergency (extra box aansluiten). Recentelijk kreeg ik ook Showtime 3 maanden gratis omdat ik 5 jaar DirecTV service heb.
Internet heb ik niet via DirecTV maar via Qwest DSL, hetgeen een stuk sneller is (fiberoptic tot 12Mbps). Overigens kun je in veel westelijke staten een Qwest bundle krijgen waarin Land Line met features (voicemail, 2 lijn, doorschakelen), Mobile via Verizon (2 phone family plan), DirecTV en internet krijgen die echt een stuk minder kost dan deze services individueel. Andere telecommnunicatie bedrijven bieden vergelijkbare bundles, ik zou bij het aanschaffen van dit soort services beslist even naar de bundles te kijken.
Internet heb ik niet via DirecTV maar via Qwest DSL, hetgeen een stuk sneller is (fiberoptic tot 12Mbps). Overigens kun je in veel westelijke staten een Qwest bundle krijgen waarin Land Line met features (voicemail, 2 lijn, doorschakelen), Mobile via Verizon (2 phone family plan), DirecTV en internet krijgen die echt een stuk minder kost dan deze services individueel. Andere telecommnunicatie bedrijven bieden vergelijkbare bundles, ik zou bij het aanschaffen van dit soort services beslist even naar de bundles te kijken.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Weet je dat ik niet eens weet met wie ik mijn service heb. Ik heb het al weer 8 jaar Zat in een MLM pakket (het enige goede daaruit). Ik heb ook nog eens 2000 minuten mobiel dus binnen de states gebruik ik mijn landlijn niet eens.
- RNA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Heeft hier niemand skype?
Tegenwoordig heb je al vanaf 9 euro een telefoon en dat kan je zo duur maken als je zelf wilt, ikzelf heb een iets duurdere telefoon op mn computer aangesloten en de kwaliteit is vergelijkbaar met een 'gewone huistelefoon'.
Ik kan van waar dan ook ter wereld naar Nederland bellen voor 0,02 cent per minuut (ook naar mobiele nummers, al is dat ietsje duurder). Omdat ik binnnekort voor lange tijd in Canada zit is dat voor mij de ideale manier om contact met thuis te houden, als ze op de computer zitten bellen we gratis via skype, en ééns in de zoveel tijd kan ik naar een huisnummer bellen á 0,02 cent/minuut
http://www.skype.com
voor de mensen die het niet kenden
Het is trouwens geen abonnement, het is een soort pre-paid wat je met je creditcard opwaardeerd.
Tegenwoordig heb je al vanaf 9 euro een telefoon en dat kan je zo duur maken als je zelf wilt, ikzelf heb een iets duurdere telefoon op mn computer aangesloten en de kwaliteit is vergelijkbaar met een 'gewone huistelefoon'.
Ik kan van waar dan ook ter wereld naar Nederland bellen voor 0,02 cent per minuut (ook naar mobiele nummers, al is dat ietsje duurder). Omdat ik binnnekort voor lange tijd in Canada zit is dat voor mij de ideale manier om contact met thuis te houden, als ze op de computer zitten bellen we gratis via skype, en ééns in de zoveel tijd kan ik naar een huisnummer bellen á 0,02 cent/minuut
http://www.skype.com
voor de mensen die het niet kenden

Het is trouwens geen abonnement, het is een soort pre-paid wat je met je creditcard opwaardeerd.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 1015 Weergaves
-
Laatste bericht door BonnyR