Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Amerikaanse Recepten
Amerikaanse Recepten
Toen wij in Amerika te gast waren bij een Amerikaans koppel, hebben we denk ik maar één keer ‘thuis’ gegeten.. voor de rest hebben ze ons steeds uit eten genomen in diverse restaurants. Aan hun kookkunsten lag dat niet, want die ene keer thuis hebben we heerlijk gegeten. Steak (gegrild voor de deur : )), salade en gebakken aardappeltjes. Partjes aardappel in schil, in olijfolie met rozemarijn en garlic salt … en dan in de oven… Met een glas Red Zin... MMmmm
Ik heb direct een potje garlic salt en garlic pepper meegenomen naar huis en maak het hier zelf nu ook..
Haar salade was ook heerlijk.. hiervoor smolt ze suiker in een pannetje.. gooide daar een handje almonds doorheen.. afgekoeld stampte ze die in kleine stukjes en mengde het door de salade.. De dressing was ook heerlijk, maar die heb ik helaas niet gekocht daar.
Ik vroeg me af misschien kunnen we wat Amerikaanse recepten met elkaar delen.. wat ook makkelijk te maken valt met Nederlandse producten. Ik neem aan dat ik niet de enige ben die in een Amerikaans gezin, een recept heb gevraagd : )) - Ik bedoel dus niet de recepten die je op internet kunt vinden.. maar die echte 'home made' recepten..
ben zelf wel benieuwd naar varianten van Maccaroni ’n Cheese (niet de instant uiteraard, maar de zelfgemaakte) ..
-
Ik heb direct een potje garlic salt en garlic pepper meegenomen naar huis en maak het hier zelf nu ook..
Haar salade was ook heerlijk.. hiervoor smolt ze suiker in een pannetje.. gooide daar een handje almonds doorheen.. afgekoeld stampte ze die in kleine stukjes en mengde het door de salade.. De dressing was ook heerlijk, maar die heb ik helaas niet gekocht daar.
Ik vroeg me af misschien kunnen we wat Amerikaanse recepten met elkaar delen.. wat ook makkelijk te maken valt met Nederlandse producten. Ik neem aan dat ik niet de enige ben die in een Amerikaans gezin, een recept heb gevraagd : )) - Ik bedoel dus niet de recepten die je op internet kunt vinden.. maar die echte 'home made' recepten..
ben zelf wel benieuwd naar varianten van Maccaroni ’n Cheese (niet de instant uiteraard, maar de zelfgemaakte) ..
-
Salmon pattie.. erg makkelijk.. gewoon zalm uit een blikje en het vocht weg laten lopen. Dit mengen met paneermeel, italiaanse kruiden en eventueel uien. Een hamburger pattie maken en dan in de koekepan bakken. Mijn ex maakte dit. Ik hou niet van zalm, maar dit vond ik wel lekker
Natuurlijk maakte ze ook meatloaf, maar dat is erg makkelijk. Volgens mij gewoon veel gehakt en ketchup 
In ieder geval ben ik ook altijd op zoek naar amerikaanse recepten. Ben al een tijdje bezig met mijn eigen BBQ sauce

In ieder geval ben ik ook altijd op zoek naar amerikaanse recepten. Ben al een tijdje bezig met mijn eigen BBQ sauce

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:

(Met stip op nummer een

1 pond rundergehakt (ik gebruik hier vegetarisch gehakt voor)
1 grote gesnipperde ui
1 zakje taco kruiden
1 zakje ranch dressing mix (maar ik gebruik no fat dressing hiervoor, yogurt zou ook wel werken, denk ik)
1 groot blik kidney bonen
1 groot blik stewed tomatoes
1 blik pinto bonen
1 blik zwarte bonen
1 blik mais
Bruin het gehakt en fruit de ui en gooi dan alles bij elkaar (zonder de blikken uit te laten lekken) in de crockpot en kook voor 6 uur op laag (maar op het fornuis gaat dat natuurlijk veel sneller). Serveer met geraspte cheddar kaas en tortilla chips.
Iets heel Amerikaans en ook makkelijk om mee te nemen naar "pot luck" dinners is Tuna Noodle Casserole. Iedereen maakt die anders, maar mijn gezin vindt dit recept het lekkerst (ik laat het in het Engels, sorry geen tijd om te vertalen), met een salade en stokbrood:
1 - 6 oz. pkg medium egg noodles
1 can cream of celery soup (fat free)
1/2 cup milk
1 can tuna (drained)
1/2 cup grated cheese - mild chedddar or monterrey.jack
1 small onion - finely chopped
1/2 cup bread crumbs
Preparation -
Cook noodles according to package directions. Drain. In large bowl combine all ingredients except bread crumbs. Pour mixture into a greased casserole dish. Top with bread crumbs. Bake at 350º for 25 minutes.
En het macaroni and cheese recept wat ik gebruik is ook heel makkelijk (als ik me er niet nog makkelijker afmaak met Velveeta shells and cheese, een blikje tomatensaus en stukjes ham

1 tablespoon vegetable or olive oil, 1 turn of the pan in a slow stream
2 tablespoons butter
3 tablespoons flour
1 1/2 cups whole or 2 percent milk
3 cups shredded white cheddar cheese
1/4 teaspoon ground cayenne pepper, a couple pinches (doe ik meestal niet, kinderen vinden dat niet lekker)
Salt
1 pound elbow macaroni, cooked 8 minutes or to al dente, with a little bite to it
Heat a medium, deep skillet over medium heat. Add oil and butter. When butter melts into the oil, add flour and combine. Gently cook, whisking flour and butter together, until smooth and flour has had a chance to cook, about 3 minutes. Slowly add milk while continuing to whisk. Gently bring milk to a bubble while stirring frequently. Allow the milk to thicken a bit, then stir in 2 cups of shredded cheddar cheese a handful at a time. Add cooked pasta to sauce and coat completely by turning over and over in the cheese sauce. Transfer to a baking dish and top with remaining cheese. Place baking dish under a hot broiler and brown the cheddar cheese on top.
Casseroles en crockpot recepten zijn mijn favoriet, want ik ben 's avonds vaak te moe om iets gecompliceerders in elkaar te zetten en daar experimenteer ik nogal eens mee.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Ik ben het niet met Petra eens dat Amerikanen niet koken. Mijn vrienden en collegas koken heel regelmatig en maken de lekkerste dingen. Een kantoor potluck is iets waar we ons allemaal op verheugen.
Ik kook ook bijna eens per week uitgebreid, met vrienden, en kijk vaak naar recepten op dit website: http://www.allrecipes.com/
Veel plezier ermee!
Ik kook ook bijna eens per week uitgebreid, met vrienden, en kijk vaak naar recepten op dit website: http://www.allrecipes.com/
Veel plezier ermee!
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Oh, nee, dat bedoelde ik ook niet, dat Amerikanen niet koken. De meerderheid van onze vrienden en kennissen koken heerlijk. Maar over het algemeen wordt er wel veel meer buitenshuis gegeten of besteld, dan in Nederland gewoon is (tenminste in mijn herinnering), dat is alles wat ik bedoelde
.

Bedankt Petra, dat lijkt me heel lekker... alleen jammer dat het in het Engels is : )
Ik ben niet zo goed in recepten vertalen..
Wat betreft buiten de deur eten in Amerika. Ik heb het idee dat het daar meer gewoon is dan hier, omdat het veel makkelijker en goedkoper is dan hier. De restaurantjes waar wij heen gingen, voor zowel lunch als diner.. waren veel goedkoper dan hier. Ik heb heerlijk Thais gegeten voor relatief weinig geld - De Amerikanen die wij kennen, koken bijna niet door de week. Ze werken beiden fulltime en vanwege hun drukke banen onderhouden ze hun sociale contacten door hen te ontmoeten in restaurants. Puur tijdgebrek en een druk leven...en waarom moeilijk doen als het makkelijk kan - Soms vraag ik me af of de eerste Amerikaan nog geboren moet worden die een lunch pakketje meeneemt naar het werk ; ) - De meesten ontbijten volgens mij niet eens, en kopen hun lunch. Ik heb dat weleens nagevraagd op mijn forum, en niemand nam zijn eigen lunch mee, al die Amerikaantjes gaan elke dag uit lunchen..
-
Ik ben niet zo goed in recepten vertalen..
Wat betreft buiten de deur eten in Amerika. Ik heb het idee dat het daar meer gewoon is dan hier, omdat het veel makkelijker en goedkoper is dan hier. De restaurantjes waar wij heen gingen, voor zowel lunch als diner.. waren veel goedkoper dan hier. Ik heb heerlijk Thais gegeten voor relatief weinig geld - De Amerikanen die wij kennen, koken bijna niet door de week. Ze werken beiden fulltime en vanwege hun drukke banen onderhouden ze hun sociale contacten door hen te ontmoeten in restaurants. Puur tijdgebrek en een druk leven...en waarom moeilijk doen als het makkelijk kan - Soms vraag ik me af of de eerste Amerikaan nog geboren moet worden die een lunch pakketje meeneemt naar het werk ; ) - De meesten ontbijten volgens mij niet eens, en kopen hun lunch. Ik heb dat weleens nagevraagd op mijn forum, en niemand nam zijn eigen lunch mee, al die Amerikaantjes gaan elke dag uit lunchen..
-
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Dat is denk ik 50/50. Rick neemt de helft van de tijd zijn lunch mee, de rest eet hij uit. Het hangt er ook vanaf waar je werkt, ik heb bijvoorbeeld een tijdje gewerkt waar er geen restaurants zonder auto te bereiken waren. Toen nam ik iedere dag mijn lunch mee (en mijn collega's ook), want ik had simpelweg niet genoeg tijd om ergens anders te eten.Sandy schreef: Soms vraag ik me af of de eerste Amerikaan nog geboren moet worden die een lunch pakketje meeneemt naar het werk ; ) - De meesten ontbijten volgens mij niet eens, en kopen hun lunch. Ik heb dat weleens nagevraagd op mijn forum, en niemand nam zijn eigen lunch mee, al die Amerikaantjes gaan elke dag uit lunchen..
-
En ontbijten doet vrijwel iedereen, hoor, een kom cereal is gauw naar binnen gewerkt.
Ik ontbijt elke dag en neem ook elke dag m'n lunch mee (ik ben hier al zo lang, dat ik me Amerikaanse mag noemen). Bij mij op kantoor neemt ongeveer de helft bijna elke dag lunch mee. We hebben een uitgebreide keuken op elke verdieping, met een ijskast (die altijd vol staat met allerlei lunches), een microwave en een gewone oven. We hebben een gezellige lunchroom, en zelfs een Starbuck's-achtige koffie shop, waar lekkere luie stoelen staan, en wat tafeltjes en stoelen om wat bij te praten overdag
-
- Amerikafan
Hoi Sandy,
een aanrader is het boek "de verenigde smaken van amerika" van Nelleke van Lindonk.
Het is een culinair reisboek met streek gebonden recepten duidelijk beschreven, en het leuke is dat ze ook de streek heel leuk beschrijft
Dus soms is het heel herkenbaar, echt een heel leuk boek.
Groetjes Anice
een aanrader is het boek "de verenigde smaken van amerika" van Nelleke van Lindonk.
Het is een culinair reisboek met streek gebonden recepten duidelijk beschreven, en het leuke is dat ze ook de streek heel leuk beschrijft

Dus soms is het heel herkenbaar, echt een heel leuk boek.
Groetjes Anice
Beetje late reactie weer van mijn kant
Maar alsnog bedankt voor de tip Anice, de titel alleen al klinkt goed ; )
Lijkt me ook een leuk boek om als cadeau te geven ...
-----
Iemand.. nog leuke receptjes en tips voor sandwiches?
Die torenhoge boterhammen met kalkoen, ham, salami, kaas, sla en een flinke dot mayonaise?
Mijn neef en vrouw hebben een jaartje in Amerika gewoond, zij studeerde medicijnen en liep daar stage.. ik geloof een uitwisselingsproject. Maar in ieder geval van hen heb ik geleerd gebakken reepjes kipfilet beleggen op stokbrood met mayo en sla. Om je vingers bij op te eten! : )
-

Maar alsnog bedankt voor de tip Anice, de titel alleen al klinkt goed ; )
Lijkt me ook een leuk boek om als cadeau te geven ...
-----
Iemand.. nog leuke receptjes en tips voor sandwiches?
Die torenhoge boterhammen met kalkoen, ham, salami, kaas, sla en een flinke dot mayonaise?
Mijn neef en vrouw hebben een jaartje in Amerika gewoond, zij studeerde medicijnen en liep daar stage.. ik geloof een uitwisselingsproject. Maar in ieder geval van hen heb ik geleerd gebakken reepjes kipfilet beleggen op stokbrood met mayo en sla. Om je vingers bij op te eten! : )
-
-
- Amerika-ontdekker
Petra/VS schreef:En het macaroni and cheese recept wat ik gebruik is ook heel makkelijk (als ik me er niet nog makkelijker afmaak met Velveeta shells and cheese, een blikje tomatensaus en stukjes ham), niet bepaald low calorie maar wel heel lekker: (...)

Toch maar eens proberen..
Ps. Hoe is hier het beleid met betrekking tot het omhoog halen van oude topics? Hopelijk is het niet erg.
Mijn hart ligt in Amerika, helaas mijn lichaam niet....
Ik denk dat dat wel meevalt...
Ik heb trauma's bij Macaroni 'n Cheese... In America noemden die kleine kindjes me steeds "Mack'n Cheese"...
Ik heb trauma's bij Macaroni 'n Cheese... In America noemden die kleine kindjes me steeds "Mack'n Cheese"...

Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ach gossie! :hilarious:
-
- Amerikakenner
De eetcultuur is gewoon anders in amerika. Ik ging vaak buiten de deur eten omdat dit gewoon goedkoop en goed is. Neem maar eens een goede maaltijdsalade met onbeperkt refills drankje. Daar kan je thuis het bijna niet voor doen.
Wat ik zoek is eigenlijk een goed recept voor marinades om de ribs in te leggen en te grillen
Wat ik zoek is eigenlijk een goed recept voor marinades om de ribs in te leggen en te grillen
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Marcel,
Ik ben dol op de site van Allrecipes.com en daar is ook een hele pagina met barbecue saus en rub recepten: http://allrecipes.com/directory/4140.asp
Ik ben dol op de site van Allrecipes.com en daar is ook een hele pagina met barbecue saus en rub recepten: http://allrecipes.com/directory/4140.asp
Is er niet één of andere forumregel die het uitlachen van andere forumleden verbiedt???Petra/VS schreef:Ach gossie! :hilarious:

Mack
MW Drawings
MW Drawings
-
- Amerika-expert
zeker als je een eenpersoonshuishoden hebt. als ik zelf fajitas maak of een of andere lekkere thaise maaltijd kan ik er met zo klein mogelijk verpakte ingredienten wel 3 dagen van eten. En met sommige dingen is dat okee omdat die zich makkelijk laten invriezen, maar andere dingen weer niet. ik doe dan meestal wel dinner and leftovers voor lunch op het werk de volgende dag.Marceljesse schreef:De eetcultuur is gewoon anders in amerika. Ik ging vaak buiten de deur eten omdat dit gewoon goedkoop en goed is. Neem maar eens een goede maaltijdsalade met onbeperkt refills drankje. Daar kan je thuis het bijna niet voor doen.
maar het grote verschil tussen de amerikaanse lunch en de nederlandse is denk ik wel dat men hier echte maaltijden neemt, dus ipv boterham met kaas en/of pindakaas, eet men hier uitgebreider. maar ik las laatst ook een studieresultaat waaruit bleek dat 60 % of zo het "brown bagged" dwz eigen lunch meeneemt.
wat recepten betreft, ben ik niet zo sterk in, maar ik heb van de week erg genoten van mijn fajitas met mango-papaya salsa. Meestal maakt men de mexicaanse gerechten met een op tomaten gebaseerde salsa en/of guacamole (avocado), maar i like to mix it up en maak dus een ontzettend kleurige maaltijd met kip of beefstrips en dan gewoon volgens de aanwijzingen op het pakje fajitakruiden, en dan met (witte) uien, gele, rode, groene en oranje paprika. En de mango-papaya salade is gewoon choppen maar niet vergeten er cilantro door te mengen, wat volgens mij in NL koriander is en bij de Turkse groenteboeren te krijgen is?
Doreen
SEEING IS BELIEVING
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 1361 Weergaves
-
Laatste bericht door Corv