Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Thanksgiving
-
- Amerika-expert
Thanksgiving
Juist, Thanksgiving komt eraan en manlief heeft gevraagd of ik dit jaar een echt Thanksgiving diner op tafel wil zetten. Leuk idee! Maar ik weet niet echt wat ik wil maken. Kalkoen natuurlijk en pumkinpie maar liever geen stuffing want dat vinden de kinderen en ik echt niet lekker.
Wel grappig, vandaag is het 10 jaar geleden dat we elkaar ontmoet hebben maar ik heb nog nooit een Thanksgiving diner gekookt! In Nederland deden we er niet echt aan. Wel een extra lekkere maaltijd maar verder geen drukte want het is daar een gewone donderdag en manlief kon nooit de vrijdag erna vrij nemen.
In Duitsland gingen we gezellig naar de chowhall. Hartstikke leuk omdat je met andere mensen zit die eigenlijk liever bij familie in Amerika hadden gezeten dus je voelt je meteen verbonden.
Wat doen jullie met Thanksgiving? Nog lekkere recepten of leuke ideeen?
Wel grappig, vandaag is het 10 jaar geleden dat we elkaar ontmoet hebben maar ik heb nog nooit een Thanksgiving diner gekookt! In Nederland deden we er niet echt aan. Wel een extra lekkere maaltijd maar verder geen drukte want het is daar een gewone donderdag en manlief kon nooit de vrijdag erna vrij nemen.
In Duitsland gingen we gezellig naar de chowhall. Hartstikke leuk omdat je met andere mensen zit die eigenlijk liever bij familie in Amerika hadden gezeten dus je voelt je meteen verbonden.
Wat doen jullie met Thanksgiving? Nog lekkere recepten of leuke ideeen?
-
- Amerika-expert
Re: Thanksgiving
Wij halen ons turkey-pakket bij de supermarkt, saai maar efficient. Het is dit jaar weer een hele grote tafel, dus de stuffing is voor wie dat wil.
We maken er altijd groente-gerechten bij, want daar ontbreekt het nogal aan bij de standaard turkey-maaltijd.
Alternatieven van vriend: een soja-turkey, en ook een "turducken" (doe een google ...).
Gr., Flipje

Alternatieven van vriend: een soja-turkey, en ook een "turducken" (doe een google ...).
Gr., Flipje
Thanksgiving en Kerst is standaard bij mijn schoonmoeder. Ma P. kan het beste koken, volgens haar zoons, dus de schoondochters hebben geluk
, wij mogen voor het dessert zorgen....breadpudding.

- Bandido
- Amerika-expert
Mijn vriend moet bijna altijd werken met feestdagen (Delta Air Lines, dus die vluchten blijven gewoon doorgaan...). Mij doet het niet zoveel, maar omdat ik een paar dagen vrij ben ga ik even een paar dagen naar NL. Ook prima! 

"Keep Georgia On Your Mind"
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik rook altijd zo'n kalkoenebeest. Dan zijn ze het lekkerste. Zeer mals en sappig. Dit jaar gaan we bij kennissen eten. Zij is van oorsprong (1959) Nederlands en hij amerikaan en fungeren voor onze kinderen als surrogaatopa en oma.
Gelukkig rookt hij ook zo'n beest dus dat wordt smullen.
Gelukkig rookt hij ook zo'n beest dus dat wordt smullen.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Rick maakt onze maaltijd altijd, als we thuis zijn (zoals dit jaar). Heel traditioneel: kalkoen (wel met stuffing), cranberrysaus, boontjes, aardappelpuree, zoete aardappelen met geroosterde marshmallows en pumpkin pie toe. Ik vind dat te saai, dus haal er nog een paar "sides" bij van Whole Foods, die wat avontuurlijker zijn
.

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- DixieChick
- Amerika-expert
Wij vieren Thanksgiving altijd bij de schoonouders. Schoonmama en manlief kunenn geweldig koken, dus ik hou met plezier op de achtergrond.
Wat grappig dat Petra/VS zegt dat ze Thanksgiving maaltijden altijd een beetje saai vindt, want ik heb dat dus ook altijd. Gelukkig weet manlief dat, en speelt hij het elk jaar klaar om iets creatiefs te doen met de groente of de gravy ofzo:)
Wat grappig dat Petra/VS zegt dat ze Thanksgiving maaltijden altijd een beetje saai vindt, want ik heb dat dus ook altijd. Gelukkig weet manlief dat, en speelt hij het elk jaar klaar om iets creatiefs te doen met de groente of de gravy ofzo:)
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
- Bandido
- Amerika-expert
Inderdaad, dat vind ik dus ook! En dan die gepureerde aardappels, squash en cranberrysaus. Het is allemaal natuurlijk wel lekker, maar inderdaad wel wat saai. Ik heb al een keer voorgesteld om de kalkoen eens met wat andere kruiden te bereiden. Met een soort van "twist" dus. Mijn schoonouders kregen zowat een hartverzakking dat ik dat zei. Dus ik vrees dat het wel altijd precies hetzelfde zal blijven.
"Keep Georgia On Your Mind"
-
- Amerika-expert
Ja dat is precies het probleem, de "normale" dingen zijn een beetje te saai. Vindt manlief ook vandaar dat we aan het brainstormen zijn over wat we wel echt lekker vinden.
We vieren het alleen met ons eigen gezinnetje dus we hoeven ons niet druk te maken over "hoe het hoort" of hoe z'n moeder het altijd maakt. Alhoewel, ik wou dat ik zo goed kon koken! Of daarheen gaan voor het Thanksgiving diner maar Texas is net even iets te ver weg om heen en weer te racen in 4 dagen.
Lol, en een hartverzakking als het een keertje anders gaat? Kan me helemaal die gezichten voorstellen! Ik heb wel harstikke geluk met mijn schoonouders. Ze vinden me vaak raar met m'n Hollandse gewoontes maar ze zijn flexibel genoeg om iets nieuws te proberen. Schoonmama is zelfs mee geweest naar de Bazaar in Beverwijk en heeft daar bij ons favoriete eethoekje shoarma gegeten! Niet gek voor een Texaanse van toendertijd 72 toch?
We vieren het alleen met ons eigen gezinnetje dus we hoeven ons niet druk te maken over "hoe het hoort" of hoe z'n moeder het altijd maakt. Alhoewel, ik wou dat ik zo goed kon koken! Of daarheen gaan voor het Thanksgiving diner maar Texas is net even iets te ver weg om heen en weer te racen in 4 dagen.
Lol, en een hartverzakking als het een keertje anders gaat? Kan me helemaal die gezichten voorstellen! Ik heb wel harstikke geluk met mijn schoonouders. Ze vinden me vaak raar met m'n Hollandse gewoontes maar ze zijn flexibel genoeg om iets nieuws te proberen. Schoonmama is zelfs mee geweest naar de Bazaar in Beverwijk en heeft daar bij ons favoriete eethoekje shoarma gegeten! Niet gek voor een Texaanse van toendertijd 72 toch?
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Niemand "candied yams with marshmellows"?

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Jawel, hoor, wij wel. Die vind ik nu weer wel heel lekker
.

Zijn er nog mensen in Nederland die Thanksgiving gaan vieren? En zo ja, wat zijn jullie van plan te maken?
Nee en eigenlijk vind ik het ook raar als je als Nederlander in Nederland Thanksgiving gaat vieren. Het is een Amerikaanse feestdag, onderdeel van hun cultureel erfgoed en daar hebben wij als Nederlanders helemaal nix mee te maken. (okee, geschiedkundig natuurlijk weer wel, maar dan blijf je aan de gang met feestdagen adopteren)
Ik vier het ook niet. Het speelt hier in Nederland niet echt, behalve bij Amerikanen die naar Nederland zijn verhuisd. Toevallig ga ik donderdag uit eten, dus er zal dan vast wel een 'Happy Thanksgiving' vallen.. Ook zal ik 's ochtends mijn vriendin wel een fijne thanksgiving toewensen, maar daar blijft het denk ik wel bij 

Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Vind ik ook. En eerlijk gezegd, al woon ik nu 25 jaar in de VS, het voelt nog steeds niet als "mijn" feestdag. Maar misschien komt dat, omdat ik niet echt gecharmeerd ben van het eten?Mrjn schreef:Nee en eigenlijk vind ik het ook raar als je als Nederlander in Nederland Thanksgiving gaat vieren. Het is een Amerikaanse feestdag, onderdeel van hun cultureel erfgoed en daar hebben wij als Nederlanders helemaal nix mee te maken. (okee, geschiedkundig natuurlijk weer wel, maar dan blijf je aan de gang met feestdagen adopteren)

- Ineke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Ik maak nog wel eens met kerst een Thankgivingsdinner: kalkoenborst, stuffing, cranberrysaus, alleen zonder de yams (jakkes) en pumpkinpie (ook jakkes).SemJes schreef:Zijn er nog mensen in Nederland die Thanksgiving gaan vieren? En zo ja, wat zijn jullie van plan te maken?
Trouwens, speciaal voor mij werd er vorige maand, toen ik in Oregon was, een Thanksgivings dinner klaargemaakt (alleen geen hele kalkoen, maar een enorme borst). Heerlijk!
gr, Ineke
www.ine1149.web-log.nl
Ben ook niet "wild" van het thanksgiving eten alhoewel ik de traditie wel waardeer. Maar zoals gezegd, het is een Amerikaanse feestdag.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik hou helemaal niet van kalkoen, en maakte altijd een gans met Thanksgiving en met Kerst. Meer werk, maar wel heel lekker. De laatste jaren zijn we nooit thuis met Thanksgiving, maar gaan of skien of ergens naar het strand. Dit jaar gaan we met een stel vrienden naar Hawaii, en of we Thanksgiving vieren weten we nog niet.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
- Knabbeltje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Ik ben er dan wel helemaal voor .Bij ons was het traditioneel het kerstmenu en ik zal die traditie ook verder zetten.Ik vind het heerlijk met de cranberrysaus en andere groenten erbij .Het is alleen de kunst om hem niet al te droog op tafel te zetten ,iets wat ik toch veel hoor als iemand zegt geen kalkoen te lusten omdat hij te droog was.
Verder heb ik zelf een diepvrieskist aangekocht om elk jaar enkele kalkoenen in te slaan .Ook omdat in je Belgie alleen met kerst nog zware exemplaren vind en zogauw die dagen voorbij zijn ,je alleen nog kalkoenfilet vind.
Dus ja ,toch een liefhebber ervan en zo ook de diverse gasten die dan ook aan tafel schuiven .
Groetjes,
Verder heb ik zelf een diepvrieskist aangekocht om elk jaar enkele kalkoenen in te slaan .Ook omdat in je Belgie alleen met kerst nog zware exemplaren vind en zogauw die dagen voorbij zijn ,je alleen nog kalkoenfilet vind.
Dus ja ,toch een liefhebber ervan en zo ook de diverse gasten die dan ook aan tafel schuiven .
Groetjes,
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb nog nooit een Thanksgiving dinner gegeten. En zeker na al de reacties hier ben ik daar toch wel heel erg benieuwd naar, naar hoe dat smaakt.
Knabbeltje, heb je reeds voldoende gasten voor je dikke kalkoen?

Knabbeltje, heb je reeds voldoende gasten voor je dikke kalkoen?

Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON