http://strangemaps.wordpress.com/2009/0 ... f-america/
is wel grappig dat je dat zegt, mijn ( Amerikaanse ) vriend is helemaal weg van het Belgische bier!Zo, maken andere landen, buiten België, dan ook bier?
Amen to that! De schoonfamilie hier heeft vorig jaar zelfs een four pack beugel flessen 'in'/naast mijn X-mas Sock gezet, heel grappigColor01 schreef:ik drink hier altijd mijn oude vertrouwde Grolsch Bier
Sja, ik vind dat dus wel grappig. Smaken verschillen tenslotte, niet waar? Wat je man lekker vind, hoeft een ander nog niet lekker te vinden, en iemand die bier drinkt, is daarmee ook nog geen kenner. Ik zeg absoluut niet dat ik een kenner ben, maar ik weet wel dat ik Europees bier, en sommige Aziatische bieren, verkies boven de Amerikaanse.Petra/VS schreef:Nou, zo grappig is dat helemaal niet, hoor. Er zijn hier heel goede brouwerijen. Ik heb een man, die een echte bierkenner is en die vindt heel wat bieren hier van microbreweries heel lekker.
Breek me de bek niet open over de chocolade hier. Er zijn wel een aantal redelijke chocolades hier te vinden maar, serieus, GEEN ENKELE haalt het bij de echte Belgische chocolade. Degene die hier als Belgische chocolade aangeprezen worden, komen er niet eens bij in de buurt. Sorry, maar in mijn ogen haalt de VS het echt niet met het bier en chocolade.Petra/VS schreef:Hetzelfde geldt voor chocolade, iedereen kijkt naar het massaal geproduceerde Hershey, maar er zijn zoveel meer chocolatiers hier, die wel heel erg goed zijn.
Ik denk dat je het hier heel erg goed verwoord hebt. Ze zijn niet allemaal slecht, maar de goeden halen het echt niet bij de 'echte' Belgische bieren.Dento schreef:En toch halen de meeste Amerikaanse "Belgian style" bieren het allemaal nét niet... ze zijn absoluut lekker, maar er ontbreekt bij ze bijna allemaal dat bepaalde stukje "je ne sais quoi"...